کیا تاسمان به شاسیبلندی برای رقابت با جیپ رانگلر تبدیل میشود!
اولین پیکاپ میان سایز کیا یعنی تاسمان ظاهر بحثبرانگیزی دارد و طراحی عمودی و جعبهای با جزئیات غیرمتعارف، از زمان رونمایی نظرات متفاوتی را برانگیخته است؛ اما زیر این بدنه جنجالی، یک پلتفرم شاسی نردبانی نهفته است که از آنچه به نظر میرسد، بسیار توانمندتر است. تیم مهندسی کیا تأیید کرده که این پلتفرم میتواند بهسرعت به یک شاسیبلند تبدیل شود و از همان زیرساختها و پیشرانهها بهره ببرد. این قابلیت امکان خلق یک شاسیبلند خانوادگی آفرودی واقعی را فراهم میسازد که میتواند رقیبی برای بزرگانی مثل تویوتا لندکروزر یا فورد برانکو باشد.
درنتیجه طراحان مستقل رندرهایی را طراحی کردهاند که با الهام از کانسپت اخیر تاسمان ویکندر طراحی شده و این پیکاپ را به یک شاسیبلند آفرودی تبدیل کردهاند. نتیجه، ترکیبی از نشانههای طراحی منسجمتر ویکندر با تناسباتی است که برای مسیرهای آفرودی مناسبتر هستند. هرچند این هنوز یک محصول واقعی نیست اما با توجه به اظهارات مقامات کیا، ویژگیهای لازم برای گرفتن رنگ واقعیت را دارد. رندرهای موردبحث نشان میدهند که چهره جنجالی تاسمان در قالب شاسیبلند عمل میکند. این خودرو بیش از یک شاسیبلند خانوادگی، شبیه آفرودری است که میتواند رقیبی برای جیپ رانگلر روبیکان و فورد برانکو رپتور باشد. لاستیکهای آفرودی ۳۲ یا ۳۳ اینچی، فاصله زیاد از سطح زمین و گلگیرهای عریض همرنگ بدنه از ویژگیهای تاسمان شاسیبلند هستند. سپرهای سنگین زاویههای ورود و خروج را بهبود میبخشند و یک صفحه محافظ تقویتشده زیر خودرو قرار دارد.
در یکی از رندرها روی سپر جلو یک گارد بزرگ همراه با پروژکتورها و وینچ یکپارچه دیده میشود، جزئیاتی کاربردی که هدف این خودرو را نشان میدهند. اگر کیا نهایتاً چنین شاسیبلندی را تولید کند، برای بازارهایی مثل استرالیا و خاورمیانه خواهد بود و با موتور دیزلی عرضه خواهد شد. بااینحال، پلتفرم تاسمان از پیشرانههای مختلفی مثل تمام الکتریکی، هیبریدی و پلاگینهیبریدی هم پشتیبانی میکند. تاسمان شاسیبلند اما احتمالاً هرگز در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد زیرا کیا تأیید کرده که یک وانت شاسی نردبانی جداگانه برای آمریکا طراحی خواهد شد که مختص این بازار است و احتمالاً جهتگیری طراحی خاص خود را دارد.