جانشین برقی کیا استینگر با ۶۰۰ اسب بخار و پیمایش ۸۰۰ کیلومتری در راه است
کیا رسماً تأیید کرد که راه مدل استینگر ادامه خواهد یافت. این شرکت با پروژه GT1، قصد دارد در سال ۲۰۲۷ یک گرند تورر تمام الکتریکی پرچمدار را روانه بازار کند که میتواند معادلات را در دنیای خودروهای برقی پرفورمنس به هم بزند. این خودرو با مشخصاتی چشمگیر شامل بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت، باتری عظیم ۱۱۳٫۲ کیلووات ساعتی و پیمایش خیرهکننده بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر، جاهطلبی کیا برای فراتر رفتن از تصویر یک تولیدکننده خودروهای اقتصادی را به نمایش میگذارد.
برخلاف مدلهایی چون EV6 یا EV9 که بر پایه پلتفرم قدیمیتر E-GMP ساخته شدهاند، GT1 اولین محصول کیا خواهد بود که از معماری نسل جدید گروه هیوندای موتور با نام eM استفاده میکند. این پلتفرم جدید، انعطافپذیری و بهرهوری بسیار بالاتری را فراهم میآورد. باتری ۱۱۳٫۲ کیلووات ساعتی این خودرو، بزرگترین باتری کیا تا به امروز است و انرژی لازم برای رقابت با بهترینهای بازار را تأمین میکند. مدلهای پایه با یک موتور در محور عقب عرضه میشوند درحالیکه نسخههای پرچمدار به دو موتور مجهز خواهند شد تا قدرت خارقالعاده بیش از ۶۰۰ اسب بخار را به هر چهارچرخ منتقل کنند.
معرفی GT1 برای کیا اهمیت بسیار زیادی دارد چراکه این شرکت در ماههای اخیر با چالشهایی مانند فراخوانها و تأخیر در رفع نقص برخی مدلها دستوپنجه نرم میکرد. عرضه یک پرچمدار پیشرفته و جذاب، توجهات را از این مشکلات به سمت نوآوری و قدرت فنی کیا معطوف میکند. این خودرو نشان میدهد که کیا پس از موفقیت در عرضه مدلهای الکتریکی اسپرت مثل EV6 GT، اکنون اعتمادبهنفس لازم برای ورود به دنیای پررقابت گرند توررها را پیدا کرده است؛ بازاری که بهطور سنتی در انحصار برندهای لوکس اروپایی بوده است.
اقدام کیا برای معرفی یک گرند تورر پرچمدار بیش از آنکه با هدف فروش بالا انجام شود، یک حرکت استراتژیک برای بازتعریف جایگاه برند است. GT1 آمده است تا کیا را بهعنوان یک بازیگر جدی در عرصه خودروهای برقی پرفورمنس بالا تثبیت کند و نشان دهد که این شرکت دیگر نمیخواهد تنها در قالب برند سازنده شاسیبلند اقتصادی محصور بماند. اگر کیا بتواند به وعدههای خود در زمینه عملکرد، پیمایش و قیمتگذاری (شروع از حدود ۴۳ تا نزدیک به ۶۰ هزار دلار) عمل کند، GT1 میتواند نگاه علاقهمندان و خریداران عادی را برای همیشه به این برند کرهای تغییر دهد.