کیا EV4 GT، هاچ‌بک برقی داغ برای رقابت با گلف R در راه است

جمعه 4 مهر 1404 - 09:00
مطالعه 3 دقیقه
کیا EV4 GT
کیا با انتشار تیزر هاچ‌بک برقی اسپرت EV4 GT با حدود ۴۰۰ اسب بخار قدرت، برای فولکس‌واگن گلف R خط‌ونشان کشیده است.
تبلیغات

کیا با انتشار اولین تصویر رسمی تیزری از هاچ‌بک برقی اسپرت EV4 GT، ورود خود به عرصهٔ رقابت با بزرگانی مانند فولکس‌واگن گلف R را تأیید کرد. این خودروی که سال آینده میلادی از راه می‌رسد، به دو موتور الکتریکی و سیستم چهارچرخ محرک مجهز خواهد بود و قدرتی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ اسب بخار تولید خواهد کرد. این تصویر در حاشیهٔ رویداد معرفی جهانی کیا EV4 معمولی به ثبت رسیده است. اگرچه جزئیات زیادی در این عکس مشخص نیست، اما می‌توان کالیپرهای ترمز نئونی رنگ (مشابه کیا EV6 GT)، رینگ‌های با طراحی منحصربه‌فرد و سپر جلوی جدید را تشخیص داد. مدل استاندارد کیا EV4 از یک موتور برقی با قدرت ۲۰۱ اسب بخار برای به حرکت درآوردن چرخ‌های جلو استفاده می‌کند اما در نسخهٔ GT، با افزودن یک موتور برقی دیگر روی محور عقب، علاوه بر دستیابی به سیستم چهارچرخ محرک، انتظار می‌رود قدرت نهایی خودرو به شکل چشمگیری افزایش یابد. برای مقایسه، جدیدترین نسخهٔ فولکس‌واگن گلف R قدرتی معادل ۳۳۳ اسب بخار و آئودی RS3 توانی برابر با ۴۰۰ اسب بخار دارند.

اما کیا تنها به افزایش قدرت بسنده نکرده است و پیش‌بینی می‌شود EV4 GT سیستم تعویض دندهٔ مجازی را هم از مدل‌های EV6 GT و EV9 GT به ارث ببرد. این سیستم با شبیه‌سازی صدا و حس یک موتور بنزینی V6 و گیربکس هشت سرعته، تجربهٔ رانندگی هیجان‌انگیزتری نسبت به رقبایی مانند فولکس‌واگن ID.3 GTX و MG4 XPower ارائه می‌دهد. علاوه بر ترفندهای نرم‌افزاری، تغییرات فنی مهمی مثل احتمال بهره‌گیری از دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی، کمک‌فنرهای تطبیقی، سیستم ترمز قوی‌تر و فرمان بازتنظیم‌شده نیز در راه است. دیوید هیلبرت، مدیر بازاریابی کیا در اروپا در مصاحبه‌ای گفت:

هدف از ساخت EV4 GT این است که نشان دهیم توانایی ساخت خودرویی عالی را داریم که هم برای استفادهٔ روزمره مناسب است و هم فاکتور سرگرمی و لذت را به همراه دارد.

با توجه به اینکه هیوندای نیز قصد دارد هاچ‌بک برقی آیونیک ۳ N را بر پایهٔ پلتفرم مشابه EV4 GT عرضه کند، هیلبرت در مورد تفاوت بین فلسفهٔ برندهای GT کیا و N هیوندای توضیح داد:

زمانی که ما کیا استینگر GT یا حتی قبل‌تر، پروسید GT را عرضه کردیم، تمرکز فقط روی سرعت در خط مستقیم نبود. بحث این نیست که سریع‌ترین باشید، بلکه مهم این است که تجربهٔ رانندگی فوق‌العاده‌ای داشته باشید. فلسفهٔ GT ما بیشتر بر لذت رانندگی و داشتن اوقات خوش متمرکز است، نه صرفاً آدرنالین و شتاب. به گمانم، برند N بسیار بیشتر بر جنبه‌های افراطی و مسابقه‌ای تمرکز دارد، درحالی‌که ما به دنبال رانندگی روزمره با کمی چاشنی هیجان هستیم.

با در نظر گرفتن قیمت پایهٔ حدوداً ۴۵ هزار پوندی برای مدل فول EV4، پیش‌بینی می‌شود قیمت نهایی نسخهٔ قدرتمند GT از مرز ۵۰ هزار پوند عبور کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.