کیا با انتشار قیمتهای هاچبک جدید K4 برای بازار اروپا، زنگ خطر را برای فولکسواگن گلف، پادشاه دیرینهٔ این کلاس به صدا درآورده است. این خودروساز کرهای با یک استراتژی قیمتگذاری تهاجمی، مدل پایهٔ K4 را در بازار بریتانیا با قیمتی بیش از ۲٬۱۰۰ پوند ارزانتر از رقیب آلمانی خود عرضه کرده است؛ حرکتی که بدون شک معادلات این بخش از بازار را بر هم خواهد زد. مدل پایهٔ کیا K4 در تیپ پیور با قیمت ۲۵٬۹۹۵ پوند به فروش میرسد. البته این مدل با یک پیشرانه ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ هیبریدی خفیف ارائه میشود که تنها ۱۱۳ اسب بخار قدرت دارد.
بااینحال، برای خرید مدل پایهٔ فولکسواگن گلف در تیپ لایف که قدرتی مشابه از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی (بدون سیستم هیبریدی) دریافت میکند، باید ۲۸٬۱۹۵ پوند پرداخت کرد. این اختلاف قیمت نزدیک به ۱۰ درصدی، یک مزیت رقابتی جدی برای محصول جدید کیا ایجاد میکند. نکتهٔ جالبتر اینجاست که حتی اگر مشتریان K4 را با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه سفارش دهند، قیمت نهایی آن به ۲۷٬۴۹۵ پوند میرسد که همچنان ۶۵۵ پوند از مدل گیربکس دستی گلف ارزانتر خواهد بود.
کیا برای رسیدن به این قیمت رقابتی، از امکانات رفاهی کم نکرده است و مدل پایه K4 بهصورت استاندارد به دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی روی داشبورد، اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم و دستیار صوتی هوش مصنوعی مبتنی بر چت GPT مجهز است. در تیپهای بالاتر، این رقابت شکل دیگری به خود میگیرد. کیا برای علاقهمندان به ظاهر اسپرت و امکانات بیشتر، تیپهای GT-Line (با قیمت پایه ۲۹٬۹۹۵ پوند) و GT-Line S (با قیمت پایه ۳۳٬۹۹۵ پوند) را عرضه میکند. یکی از برتریهای کیا در این بخش، امکان سفارشتریم GT-Line با همان پیشرانهٔ پایه ۱۱۳ اسب بخاری یا پیشرانهٔ قویتر ۱.۶ لیتری توربو GDI با قدرت ۱۴۷ اسب بخار است.
در مقابل، فولکسواگن تیپ اسپرت R-Line را تنها با پیشرانهٔ ۱۴۷ اسب بخاری و با قیمت پایهٔ ۳۱٬۴۹۰ پوند عرضه میکند. البته فولکسواگن گلف همچنان مزایای خود را دارد. گسترهٔ وسیعتری از تیپها، ارائهٔ گزینهٔ پیشرانهٔ دیزلی که کیا ندارد و از همه مهمتر، وجود نسخههای بسیار قدرتمند و پرطرفداری مانند GTE، GTI و R که K4 در حال حاضر پاسخی برای آنها ندارد. بااینحال، ترکیب طراحی جذاب، فضای داخلی و صندوق بار بزرگتر و مهمتر از همه، مزیت قیمتی قابلتوجه، بدون شک بسیاری از خریداران بالقوه گلف را به سمت نمایندگیهای کیا خواهد کشاند.