بهترین خودروهای کره‌ای در ایران، از کیا سراتو تا هیوندای سانتافه

شنبه 27 خرداد 1402 - 08:30
مطالعه 7 دقیقه
Kia-Hyundai-9
در این مطلب قصد داریم بهترین خودروهای کره‌ای که هم‌اکنون می‌توان در نمونه‌های دست‌دوم خرید را معرفی کنیم اما سراغ مدل‌های قدیمی‌تر که ممکن است...
تبلیغات

در این مطلب قصد داریم بهترین خودروهای کره‌ای که هم‌اکنون می‌توان در نمونه‌های دست‌دوم خرید را معرفی کنیم اما سراغ مدل‌های قدیمی‌تر که ممکن است صدها کیلومتر کارکرده باشند نمی‌رویم.

زمانی که واردات خودرو به کشورمان آزاد بود و قیمت دلار سر به فلک نکشیده بود، خودروهای کره‌ای به لطف طراحی جذاب، کیفیت مناسب، آپشن‌های فراوان و البته نبود رقبای اروپایی و آمریکایی، بین خریداران ایرانی بسیار محبوب شدند. به همین دلیل، انواع مختلف خودروهای کره‌ای از هاچ‌بک‌های کوچک گرفته تا شاسی‌بلندهای بزرگی به‌صورت وارداتی راهی بازار شدند و حتی شرکت‌های سایپا و کرمان خودرو اقدام به مونتاژ برخی مدل‌های کره‌ای کردند. بعداً اما با ممنوعیت واردات خودرو و سخت‌تر شدن تحریم‌ها، پای کره‌ای‌ها از بازار کشورمان بریده شد ولی بااین‌وجود، به دلیل خوش‌نامی این خودروها در بازار ایران، خیلی‌ها حتی هنوز هم خرید یک مدل کره‌ای کارکرده را به خودروهای صفرکیلومتر چینی یا داخلی ترجیح می‌دهند. به همین دلیل، در ادامه به معرفی بهترین خودروهای کره‌ای بازار ایران خواهیم پرداخت.

کپی لینک

هیوندای اکسنت

پیشرانه

1.6 لیتری 4 سیلندر

قدرت

122 اسب بخار

گشتاور

156 نیوتن متر

گیربکس

4 سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت

6.4 لیتر

هیوندای اکسنت برای مدت کوتاهی در سال‌های 1396 و 1398 توسط کرمان خودرو مونتاژ می‌شد. این خودرو نسل چهارم اکسنت بود که در سال 2010 معرفی شد. اکسنت به لطف ابعاد جمع‌وجور و آپشن‌های مناسبی همچون دوربین دید عقب، کروز کنترل، شش ایربگ و...، برای کسانی که به دنبال خودرویی بیشتر برای مصارف شهری هستند گزینه‌ای عالی خواهد بود. این ماشین همچنین از یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری تنفس طبیعی کم‌استهلاک و کم‌مصرف استفاده می‌کند که 122 اسب بخار قدرت دارد.

کپی لینک

هیوندای النترا

پیشرانه

1.8 لیتری 4 سیلندر

قدرت

148 اسب بخار

گشتاور

178 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت

7.1 لیتر

یکی از محبوب‌ترین محصولات هیوندای در بازار کشورمان سدان الانترا بود. از مدل‌های قدیمی دهه 90 این خودرو و همین‌طور نسل سوم آن که با نام آوانته توسط کرمان خودرو مونتاژ می‌شد که بگذریم، به محبوب‌ترین الانترای بازار ایران یعنی نسل پنجم وارداتی می‌رسیم. البته نسل ششم این خودرو هم به کشورمان آمد اما ممنوعیت واردات اجازهٔ حضور پررنگ آن و ادامهٔ موفقیت نسل قبلی را نداد. نسل پنجم الانترا که در بازارهای جهانی هم توانست این نام را بیش‌ازپیش مطرح کند و رقبای ژاپنی را به چالش بکشد، در ایران با یک موتور 1.8 لیتری تنفس طبیعی عرضه شد که 148 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین الانترا از آپشن‌های فراوانی هم بهره می‌برد.

کپی لینک

کیا سراتو

پیشرانه

2.0 لیتری 4 سیلندر

قدرت

159 اسب بخار

گشتاور

194 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت

7.2 لیتر

سراتو هم مثل الانترا خودروی خوش‌نام و باسابقه‌ای در بازار کشورمان محسوب می‌شود. پس از اینکه نسل اول این خودرو به‌صورت وارداتی راهی بازار شد و خیلی جدی گرفته نشد، نسل دوم آن را سایپا روی خط تولید برد و تقریباً به‌طور هم‌زمان، نسل سوم به‌صورت وارداتی عرضه شد. این نسل در سال 2014 معرفی شد و در سال 2017 فیس‌لیفتی را تجربه کرد که هردو نسخهٔ آن در کشورمان عرضه شدند. سراتو وارداتی به پیشرانهٔ 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز است که با 159 اسب بخار قدرت و 194 نیوتن متر گشتاور، از الانترا قوی‌تر بوده و به همین دلیل نسبت به پسرعموی خود خودروی چابک‌تری است.

کپی لینک

هیوندای سوناتا

پیشرانه

2.4 لیتری 4 سیلندر

قدرت

177 اسب بخار

گشتاور

229 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت

8.1 لیتر

هیوندای سوناتا در سه نسل مختلف شامل نسل‌های پنجم، ششم و هفتم در کشورمان حضور پررنگی داشت اما دراین‌بین، نسل ششم که با کد YF شناخته می‌شد به دلیل طراحی چشمگیر بیشتر موردتوجه قرار گرفت. هیوندای در این نسل، سوناتا را کاملاً متحول کرد تا از ظاهر ساده و سنتی نسل قبلی فاصله بگیرد. این خودرو در بازار کشورمان صرفاً با یک پیشرانهٔ 2.4 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی عرضه شد که 177 اسب بخار قدرت و 229 نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند سوناتا YF تا حدودی سواری خشکی دارد اما در عوض از طراحی جذاب و کشش خوب پیشرانه بهره می‌برد. اگر به مصرف سوخت اهمیت می‌دهید نیز می‌توانید سراغ نسل بعدی بروید که در نسخهٔ هیبریدی هم به کشورمان آمد.

کپی لینک

هیوندای توسان

پیشرانه

2.0 لیتری 4 سیلندر

قدرت

155 اسب بخار

گشتاور

192 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت

8.3 لیتر

پس از موفقیت نسل اول هیوندای توسان در بازار ایران، نسل‌های دوم و سوم هم وارد شدند. مصرف سوخت مناسب، طراحی بیرونی زیبا و امکانات زیاد، توسان را به یکی از کراس‌اوورهای خوب کره‌ای بازار کشور تبدیل کرده‌اند. این خودرو با یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی راهی بازار کشورمان شد که 155 اسب بخار قدرت و 192 نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه که استهلاک و خرابی پایینی دارد، در کنار گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک، دردسر کمتر و قابلیت اطمینان بالاتری نسبت به پیشرانه‌های توربوشارژ کراس‌اوورهای چینی بازار دارد.

کپی لینک

کیا اسپورتیج

پیشرانه

2.4 لیتری 4 سیلندر

قدرت

177 اسب بخار

گشتاور

227 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت

9.6 لیتر

اسپرتیج را باید پسرعموی توسان دانست. این خودرو هم مثل کراس‌اوور کامپکت هیوندای طی سه نسل در بازار کشورمان عرضه شد و خصوصاً در نسل دوم مورد استقبال خریداران قرار گرفت. نسل دوم اسپرتیج به دلیل طراحی مدرن و تازه، خیلی زود موردتوجه خریداران ایرانی قرار گرفت و بیش از نسل‌های قبلی و بعدی خود در بازار ایران فروخت. این خودرو پلت‌فرم یکسانی با نسل دوم هیوندای توسان دارد اما سواری نسبتاً اسپرت و قابلیت‌های دینامیکی بهتری را ارائه می‌کند. نسل سوم اسپرتیج همچنین در بازار کشورمان با پیشرانه قدرتمند 2.4 لیتری ارائه شد که 177 اسب بخار قدرت و 227 نیوتن متر گشتاور دارد.

کپی لینک

هیوندای سانتافه

پیشرانه

2.4 لیتری 4 سیلندر

قدرت

188 اسب بخار

گشتاور

245 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت

11.1 لیتر

یکی دیگر از خودروهای کره‌ای نام‌آشنای بازار کشورمان هیوندای سانتافه است که با نسل دوم خود حسابی بین ایرانیان شهرت یافت. سپس نسل سوم نیز به لطف طراحی جذاب، کابین جادار، کیفیت فنی خوب و آپشن‌های کامل توانست راه موفق قبل را ادامه دهد. البته به دلیل قانون محدودیت حجم موتور، سانتافه فقط با پیشرانهٔ چهار سیلندر 2.4 لیتری تنفس طبیعی به بازار کشورمان آمد که قدرت آن برای اندازهٔ بزرگ و وزن خودرو کافی به نظر نمی‌رسید اما در نسخهٔ فیس‌لیفت با ارائهٔ پیشرانهٔ GDI یا تزریق مستقیم سوخت، با 188 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور، این ضعف اندکی جبران شد هرچند که سیستم GDI هم با توجه به کیفیت پایین بنزین ایران می‌تواند دردسرهایی به دنبال داشته باشد.

کپی لینک

هیوندای i20

پیشرانه

۱.۴ لیتری ۴ سیلندر

قدرت

۹۹ اسب بخار

گشتاور

۱۳۴ نیوتن متر

گیربکس

۴ سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت

۶.۷ لیتر

پس از اینکه در ابتدای دههٔ 90 نسل اول هیوندای i20 به‌صورت وارداتی در ایران عرضه شد، در سال 1395 کرمان خودرو مونتاژ نسل دوم آن را آغاز کرد. این خودرو به لطف کیفیت ساخت بالا، فرمان پذیری خوب، کابین جادار و استهلاک پایین و مصرف سوخت مناسب، هنوز هم می‌تواند در بازار خودروهای دست‌دوم گزینهٔ مناسبی باشد. البته از i20 نباید انتظار رانندگی هیجان‌انگیزی را داشته باشید زیرا پیشرانهٔ 1.4 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی آن تنها 99 اسب بخار قدرت و 134 نیوتن متر گشتاور دارد ولی در عوض با مصرف سوخت تنها 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر و استهلاک پایین این کمبود قدرت را جبران می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.