مشخصات فنی کیا نیرو پلاگین هیبریدی و الکتریکی 2022 منتشر شد

سه‌شنبه 16 فروردین 1401 - 05:30
مطالعه 3 دقیقه
kia-niro-ev-2022-in-der-ersten-sitzprobe
کیا دومین نسل نیرو را در نوامبر 2021 معرفی کرد اما مشخصات فنی مدل هیبریدی آن در اواسط ژانویه امسال منتشر شد و خبری از نسخه‌های دیگر نبود. این کراس...
تبلیغات

کیا دومین نسل نیرو را در نوامبر 2021 معرفی کرد اما مشخصات فنی مدل هیبریدی آن در اواسط ژانویه امسال منتشر شد و خبری از نسخه‌های دیگر نبود. این کراس اوور کامپکت یک‌بار دیگر به سرخط خبرها بازگشته است و دلیل آن‌هم انتشار مشخصات نسخه‌های پلاگین هیبریدی و الکتریکی این خودرو است. کیا نیرو پلاگین هیبریدی 2022 از همان پیشرانه 1.6 لیتری بنزینی مدل هیبریدی استفاده می‌کند. این پیشرانه در هر دو مدل با گیربکس جدید 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه همکاری می‌کند. این گیربکس به خاطر حذف دنده‌عقب 2.3 کیلوگرم سبک‌تر شده است. شایان ذکر است عقب رفتن این خودرو با استفاده از نیروی الکتریکی صورت می‌گیرد.

نیرو پلاگین هیبریدی دارای پیشرانه 62 کیلوواتی است که جایگزین نسخه 32 کیلوواتی مدل هیبریدی شده است. به همین خاطر قدرت ترکیبی این خودرو از 139 اسب مدل هیبریدی به 180 اسب بخار رسیده است. شما می‌توانید کراس اوور کره‌ای خودتان را با استفاده هیتر ولتاژ بالای 5.5 کیلووات ساعتی به‌صورت دستی شارژ کنید. این هیتر در محصولات گروه هیوندای معرفی شده است و در زمان تردد در هوای سرد باعث ایجاد شعاع حرکتی بیشتر می‌شود. این امر با نصب عناصر سرامیکی جدید برای گرمایش بیشتر و به منظور اطمینان از عدم اختلال در جریان هوای گرم میسر شده است.

اگرچه نیرو پلاگین هیبریدی قدیمی از باتری 8.9 کیلووات ساعتی استفاده می‌کرد اما نسل جدید این خودرو از باتری 11.1 کیلووات ساعتی استفاده کرده است و شعاع حرکتی 65 کیلومتری در حالت الکتریکی دارد. اما نیرو تمام الکتریکی دارای قدرت 201 اسب بخاری و گشتاور 255 نیوتون متری است. این مدل شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 7.8 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 167 کیلومتر در ساعتی دارد. پیشرانه موردبحث با باتری لیتیوم-یون پلیمر همکاری می‌کند و این باتری ظرفیت 64.8 کیلووات ساعتی دارد. شعاع حرکتی این مدل نیز 463 کیلومتر اعلام شده است. با استفاده از شارژر سریع می‌توان در عرض 43 دقیقه شارژ باتری را از 10 به 80 درصد رساند. مالکان از مزیت شارژ این خودرو در دو جهت برخوردار خواهند شد.

نیرو الکتریکی کاربردی‌تر از مدل قبلی است زیرا از فضای بار جلوی 20 لیتری سود می‌برد. همچنین فضای بار عقب نیز 475 لیتر گنجایش دارد که 24 لیتر افزایش را نسبت به نسل پیشین نشان می‌دهد. فضای بار مدل‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی نیز 451 و 348 لیتر اعلام شده است. نیرو 2022 اولین خودروی کیاست که از پلتفرم K3 هیوندای الانترا استفاده می‌کند و طی ماه‌های آتی روانه بازارهای اروپایی خواهد شد. مشخصات مربوط به نسخه آمریکایی این خودرو نیز در ماه‌های آینده منتشر می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.