کیا اسپورتیج فیسلیفت ۲۰۲۵ که پیشتر برای بازار آمریکای شمالی معرفی شده بود، حالا در نسخهٔ اروپایی با طول کمتر و پیشرانههای هیبریدی معرفی شده است.
پس از معرفی در آمریکای شمالی و سپس در استرالیا، حالا نوبت اروپا است تا از کیا اسپورتیج فیسلیفت شده استقبال کند. این شاسیبلند جمعوجور که پرفروشترین محصول کیا محسوب میشود، با بهروزرسانیهای گسترده در طراحی، فناوری و راحتی، آمادهٔ عرضه به بازار قارهٔ سبز شده است. کیا این مدل را در کارخانه خود در اسلواکی تولید خواهد کرد. از زمان معرفی در سال ۱۹۹۳، بیش از ۷ میلیون دستگاه اسپورتیج در سراسر جهان فروخته شده و نسل پنجم آن از تابستان ۲۰۲۱ وارد بازار شد.
کیا با تمرکز بر پیشرانههای هیبریدی، اسپورتیج جدید را تنها با موتورهای هیبریدی خفیف، هیبریدی معمولی و پلاگینهیبریدی عرضه میکند تا بتواند با نسل ششم تویوتا راوفور که تماماً هیبریدی و پلاگینهیبریدی است رقابت کند. جزئیات دقیق پیشرانهها هنوز مشخص نیست، اما انتظار میرود ترکیبی قدرتمند و بهینه ارائه شود. نسخه اروپایی اسپورتیج با فاصله محوری کوتاهتر نسبت به مدل آمریکایی، برای خریداران اروپایی طراحی شده، بدون اینکه فضای داخلی کاهش یابد. سپرهای جلو و عقب بازطراحیشده، چراغهای LED جدید و رینگهای جدید در اندازههای ۱۷ اینچی، ۱۸ اینچی برای مدلهای GT-Line، ظاهر این شاسیبلند را جذابتر کردهاند.
داخل کابین، فرمان دوپره جدید، دریچههای تهویه مخفی، روکشهای جدید صندلی و تریم داخلی سیاهوسفید با چرم مصنوعی و جیر در مدل GT-Line دیده میشود. کیا همچنین از پارچههای دینامیکا با فرآیند تولید مبتنی بر آب و درصد بالای پلیاستر بازیافتی استفاده کرده است. صفحهنمایش هدآپ ۱۰ اینچی و گیربکس نسل جدید همراه با طراحی آیرودینامیک و مرکز ثقل پایین، تجربه رانندگی پویاتری ارائه میدهند. جزئیات قیمت هنوز اعلام نشده، اما انتظار میرود نمایندگیهای محلی کیا در اروپا قیمتها را نزدیک به شروع فروش در سهماهه سوم ۲۰۲۵ اعلام کنند.
پرهام
۱۵ خرداد ۱۴۰۴نمای عقبش تغییر زیادی نکرده
نمای جلوش هم اگه بدتر نشده باشه لااقل بهتر نشده
آلمانی و دیگر هیچ.......
۱۵ خرداد ۱۴۰۴به نظرم برای یک کراس اور اقتصادی طراحی خوبی داره.
مخصوصا نمای جلوش……….
O
۱۶ خرداد ۱۴۰۴نمیدونم چرا ولی فیس قبلیشو بیشتر دوست داشتم البته که فقط نظر شخصی منه چون اعتقاد دارم که یه طراح وقتی داره یه خودرو رو طراحی میکنه از زبان طراحی خودش در جای جای ماشین استفاده میکنه و این باعث میشه که هماهنگی ایجاد بشه اما با ایجاد فیس لیفت دیگه چند تا زبان طراحی با هم قاطی میشه و هماهنگی از بین میره البته که بعضی از ماشین ها هستن که تازه با فیس لیفت هماهنگ تر میشن مثلا الان اون طراحی قبلی چراغ عقب خیلی به این طراحی میخورد تا این . اینو انگار به زور جا دادن
Taha Ayoobi
۱۶ خرداد ۱۴۰۴تو قم یدونه دیدم
باحاله