کیا

معرفی کیا اپتیما K5 مدل 2025 با قدرت بیشتر و ظاهر اسپرت‌تر

فیس‌لیفت کیا K5 با طراحی بیرونی جدید، به‌روزرسانی‌های داخلی، تجهیزات ایمنی بیشتر و پیشرانهٔ پایهٔ قوی‌تر تا پایان امسال راهی بازار خواهد شد.

کیا پس از معرفی فیس‌لیفت K5 سال گذشته در کره جنوبی، حالا نسخهٔ آمریکایی آن را به نمایشگاه شیکاگو آورده است. این سدان کره‌ای با طراحی بیرونی جدید، تجهیزات ایمنی بیشتر و پیشرانهٔ بزرگ‌تر برای رقابت با فیس‌لیفت هیوندای سوناتا و نسل جدید تویوتا کمری راهی بازار آمریکا خواهد شد. علیرغم روند کوچک‌سازی پیشرانه‌ها در صنعت خودروسازی، کیا در K5 مدل ۲۰۲۵ پیشرانهٔ پایهٔ ۱.۶ لیتری توربوشارژ قبلی را با یک موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی جایگزین کرده است.

این موتور جدید ۱۹۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد که ۱۱ اسب بخار از پیشرانهٔ قبلی بیشتر است. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما می‌توانند سراغ نسخهٔ GT-Line بروند که همچنان با همان پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری توربوشارژ قبلی با ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شود. در این نسخه، نیروی موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود.

در نمای بیرونی فیس‌لیفت K5 شاهد چراغ‌های جلوی جدیدی هستیم که نمای متمایزی به خودرو بخشیده‌اند. سپر هم بازطراحی شده و بسته به تیپ خودرو نمای متفاوتی خواهد داشت. در عقب سدان میان سایز کیا هم چراغ‌های جدیدی جلب‌توجه می‌کند که کناره‌های آن روی سپر به سمت پایین کشیده شده است. اسپویلر عقب در تمام تیپ‌ها به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود اما درحالی‌که تیپ‌های معمولی دو سر اگزوز دارند، نسخهٔ GT به چهار سر اگزوز مجهز خواهد بود. همچنین درحالی‌که تیپ پایه با رینگ‌های ۱۶ اینچی ارائه می‌شود، تیپ GT از رینگ‌های ۱۹ اینچی با لاستیک‌های پیرلی P زیرو بهره می‌برد.

کیا کابین K5 را هم بروز کرده است و حالا نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود و از اپل کارپلی بی‌سیم و اندروید اتو بهره می‌برد. علاوه بر این، خریداران می‌توانند صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی را هم سفارش دهند که زیر یک پانل خمیده با نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی قرار می‌گیرد. در اینجا یک پد شارژر بی‌سیم و پورت USB-C برای سرنشینان جلو و عقب وجود دارد و قابلیت به‌روزرسانی از راه دور به‌طور مداوم سیستم را با آخرین ویژگی‌ها ارتقاء می‌دهد. کیا همچنین کنترل‌های تهویه را هم از نو طراحی کرده است.

حتی در تیپ پایهٔ K5 مدل ۲۰۲۵ هم تجهیزات ایمنی زیادی مثل کروز کنترل هوشمند، دستیار پیشگیری از برخورد جلو و سنسورهای پارک جلو و عقب ارائه می‌شود درحالی‌که در تیپ‌های بالاتر خریداران از دستیار رانندگی در بزرگراه، سیستم پایش نقاط کور و سیستم دید فراگیر هم بهره‌مند می‌شوند. در همین حال، خریداران می‌توانند برای نسخهٔ GT-Line پکیج پریمیوم را سفارش دهند که سانروف پانوراما، سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو و نورپردازی داخلی را ارائه می‌کند. انتظار می‌رود فیس‌لیفت کیا K5 تا پیش از پایان امسال به نمایندگی‌های فروش برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3200 ديدگاه)

    خوب بیارن اینو ایران

    موافقم 39
    مخالفم 8
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      احساس میکنم کره‌ای‌ها به شدت به بن‌بست طراحی رسیدن و از تَه‌مانده‌های طراحی گذشته دارن نهایت استفاده رو میبرند!!!

      طراحی جلو و بقل که تغییر خاصی نداشتند ولی در عقب یه عقبگرد هم داشتن!!!

      موافقم 32
      مخالفم 79
      1. پیام

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1546 ديدگاه)

        مقاله نوشته شده توسط نوید نویدیان
        کره ای ها و بن بست طراحی
        سوزوکی سوگیموتو
        😂😂😂😂😂

        موافقم 15
        مخالفم 25
      2. محمد

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1486 ديدگاه)

        هیش هیش

        موافقم 8
        مخالفم 16
      3. net

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3149 ديدگاه)

        😀 واقعا برای طراحی بیرونی این ماشین به بن بست خورده بودند.طراحی داخلی یکپارچه مشکی نسبتا خوبه ولی دوخت متضاد زرد صندلی بد هست و تو چشم میزنه

        موافقم 8
        مخالفم 21
      4. Killer

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (467 ديدگاه)

        رسیدن به بن بست فقط خودت که تا الان هرچی گفتی برعکس شد :)))
        اصلا طراحی این ماشین جوریه که ایراد نمیشه گرفت ازش

        موافقم 25
        مخالفم 10
      5. Kktoos

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (102 ديدگاه)

        این به نظر من برخلاف تویوتا کمری2025ه اون داخلش خوبه بیرونش به نظرم متوسط بود اما این اپتیما داخلش به نظرم ضعیفه بیرونش خوشگله از نظر دوام استحکامم تویوتا بهتره ولی اینم خیلی ماشین خوبیه

        موافقم 7
        مخالفم 1
  2. hamid

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    برخلاف هیوندای ، کیا تو طراحی هر روزه پخته تر میشه
    افسوس که اینم برای ما یه ارزوی دست نیافتنی شده

    موافقم 50
    مخالفم 5
  3. net

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    چراغ جلو و توری سپر جلو و چراغ عقب و ۴ اگزوز مربعی و صندوق عقب کشیده نیست بد شده

    موافقم 8
    مخالفم 27
    1. مرتضی نیکسرد

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      فراستی دنیای ماشین😂

      موافقم 13
      مخالفم 1
  4. مهرداد

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (70 ديدگاه)

    از سوناتا جدید خوشگل تر

    موافقم 37
    مخالفم 1
  5. Hamilton1970

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (529 ديدگاه)

    اپتیما همیشه جزو سدان های دلنشین بود تو این سگمنت. الان هم که با وجود یکه تازی کراس اور ها هنوز رقابت شیرین و جذاب کمری و سوناتا و اپتیما رو میبینیم حتی بدون نیسان، خیلی خوشحال کننده ست.
    کاش اینجا هم حضور داشتن مثل رقابت سالهای قبل سدان ها.

    موافقم 33
    مخالفم 6
    1. حسین

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1094 ديدگاه)

      سال 2023 آمریکا:
      فروش کمری : 290 هزار
      آکورد :197 هزار
      نیسان آلتیما: 108 هزار
      سوناتا: 40 هزار
      کیا اپتیما (k5) : 58 هزار

      با این آمار فروش که جمع فروش سوناتا و اپتیما حتی ‌نصف فروش کمری هم نیست چطور با کمری رقابت دارن؟ در واقع این دوتا کره ای حتی شوخی هم نیستن واسه کمری تا چه برسه به رقیب. مخصوصا که کمری از 2018 تا الان تغییر نسل نداشته ولی این دوتا کره ای خودشون رو کشتن و سه بار تغییر نسل دادن و با این حال این اوضاع رو دارن.
      فروش نیسان آلتیما هم از جمع فروش اون دوتا بیشتره، چطور نیسان نیست دوست عزیز!!

      موافقم 25
      مخالفم 25
  6. m.h

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    یعنی اگه مدل ۲۰۲۵ بخواد بیاد تو ایران
    مدل پایه اش یعنی همین ۲.۵ لیتر تنفس طبیعی وارد موشه ؟؟؟؟؟

    یا مدل موتور کوچیک تری هم هست مثلا موتور ۱۶۰۰ سی سی ال نودی ؟؟؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 19
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      نه داداش
      تو سیستم گمرک و بازرگانی بخشنامه اومده که اپتیما با موتور ۸سیلندر گیربکس دنده دستی با سقف فلزی بازشو شبیه سری ۸ BMW قرار وارد بشه اونم به تعداد انبوه غیر قابل شمارش🤦‍♂️!

      بنده خدا ، با هزارتا شوآف چندتا الانترا کرولا لوآپشن منتاژ چین آوردن میگن ۴ میلیارد به بالا !
      حالا فکر کن اپتیما بیارند ، میدونید چی میشه ؟
      هیچی نمیشه فقط اگر اومد لوآپشن میگن حداقل ۷ میلیارد ولی نکته‌ی جذاب ماجرا اینجاست که نمونه‌های ۲۰۱۷ قیمت را با خودش میکشه بالا حداقل یک میلیارد میاد روش و همینطور باقی وارداتی‌ها !!!

      مستندش الانترا ۲۰۱۷ که با اومدن ۲۰۲۲ ، قیمتشون کشید بالاتر !
      یا حتی کرولا ۲۰۱۵ که قیمتش کشیده شد بالاتر !

      موافقم 16
      مخالفم 9
  7. Siyavash

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    اینو وارد کنید مسئولین بی وجود…چی از افغانستان کم داریم که اونجا لندکروز ۸ سیلندر مدل ۲۰۲۳ قیمتش ۳ میلیارد به پول ایرانه ولی اینجا مدل ۲۰۱۱ قیمتش خداتومنه….یه کاری میکنید آدم برات مردن هم آرزو بشه….

    موافقم 18
    مخالفم 2
  8. مجتبی .

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1159 ديدگاه)

    مدل پایه با موتور تنفس طبیعی میتونه به شرایط واردات برسه وخوبه البته بشرطیکه واقعا وارداتی در تعداد مناسب وجود داشته باشه.

    موافقم 13
    مخالفم 2
  9. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (958 ديدگاه)

    به نظرم ظاهرش از سوناتا خیلی بهتره اما احساس میکنم شکل ساده فرمونش به طراحی تهاجمی بیرونش نمیاد

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3200 ديدگاه)

      خوشگله فرمونش دکمه هم داره

      موافقم 4
      مخالفم 7
      1. ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3200 ديدگاه)

        خوب دکمه داره فرمونه دیگه از فرمون چی میخواید ؟

        موافقم 3
        مخالفم 1
    2. P

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (284 ديدگاه)

      حتما دلت میخواد یه مانتور هم رو فرمون کار بزارن ؟

      موافقم 4
      مخالفم 3
  10. پیام

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1546 ديدگاه)

    به این میگن طراحی

    موافقم 12
    مخالفم 11
  11. Piero Ferrari

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    دیگه لوکس نیست

    موافقم 1
    مخالفم 12
  12. علی جردن

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1041 ديدگاه)

    نگین که رقیب سری ۵ عه

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3200 ديدگاه)

      چه حرف منطقی ای زدی بهش اصلا فکر نکرده بودم ولی خب اگه بیاد ایران این ارزون تر از سری ۳ طرح جانبازانه

      موافقم 8
      مخالفم 0
  13. sina

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    فاصله طراحی محصولات کیا از هیواندای انقد زیاد شده که ادم شک میکنه جفتشون مال یه برند باشن!

    موافقم 6
    مخالفم 0
  14. رامتین

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    بنظرم نسبت به مدل قبل از فیس لیفت، بدتر شده. یه مقدار طراحی را شلوغ کرده و در نمای عقب هم بد کار کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 6
  15. Taha Ayoobi

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1215 ديدگاه)

    از اونجایی که رقیب کمری حساب میشه، چراغ های عقبش هم یک مقدار قابل توجهی از روی کمری الهام گرفته شده

    موافقم 0
    مخالفم 7
  16. آریا

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (90 ديدگاه)

    آدم وقتی ماشین های آمریکایی یا شرکت های خوب دنیا بریتانیا آلمان ایتالیا و… میبینی یه حسرت کوچیکی داری که نمی‌تونی بخری و در ایران در دسترس نیست اما وقتی یه همچین ماشینی دست نیافتنی میشه دیگه خیلی مسخرس
    این دنیا واسه ما که دیگه بدرد نمی‌خوره

    موافقم 3
    مخالفم 3
  17. جک

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلا هم قشنگ نیست این چه طراحیه
    انگار سمند رو گرفتن از این سپر اسپرتا
    روش انداختن داشبرت هم خیلی معمولی. استاد طراحی و کپی فعلا
    چین هست حالا کاری با کیفت ندارم
    حداقل از شرکت های آلمانی یا ایتالیایی یاد میگرفتی

    موافقم 1
    مخالفم 7
  18. BMW

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    حالا بازم خیلی بعضی از طرح ها ماشین سازی خوشگل تره شاید یکم غیر معقول به نظر برسه ولی اینو میدونم کخ کره ای ها دارن روز به روز پخته تر میشن🥲👍

    موافقم 2
    مخالفم 1
  19. همایون

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بسیار عالیه ، ما یه اپتیما ی ۶ سیلندر ، ۲۰۱۰ داریم الان ، خیلی کمه توی ایران ، واقعا راضیم ازش ، شتابش حرف نداره ، دارای سنسور عقب ، سنسور کروز کنترل ، تا ۲۶۰ تا هم می‌ره ، کیا اپتیما توی این ۱۰ سال ، خیلی واقعا پیشرفت کرده انصافا ، همین اپتیما ۲۰۱۰ ، الان صفرش رو بخوای بگیری ، ۲ میلیارده ، کارکردش ۱ و ۳۰۰ ، قطعاتش خیلی کمیابه ، یه بار باهاش تصادف کرده بودیم ، از پشت زدن بهمون ، ۲ ماه طول کشید تا ماشین مثل روز اولش بشه ، همه ی اینا رو گفتم که بگم شرکت کیا ، خیلی خوبه ، پولتون کشید ، حتما بخرید ، پشیمون نمیشی خدایی ، ۱۰ سال هست این اپتیما رو داریم ، آخ نگفته ، تنها بدی که کیا داره ، قفل پنجره های هس ، اونو هم کافیه بدید به تعمیرکار ، قفل پراید یا پژو بزنه ، دیگه اصلا مشکلی نداره

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا