معرفی فیس‌لیفت کراس‌اوور کیا اکسید، پاک‌تر و اسپرت‌تر

سه‌شنبه 28 تیر 1401 - 03:40
مطالعه 6 دقیقه
Kia-Xceed-4
کیا فیس‌لیفت کراس‌اوور اکسید را برای مدل 2022 معرفی کرده است. این خودرو که درواقع نسخه‌ای بلندقامت از هاچ‌بک سید محسوب می‌شود، در جلو به لطف...
تبلیغات

کیا فیس‌لیفت کراس‌اوور اکسید را برای مدل 2022 معرفی کرده است. این خودرو که درواقع نسخه‌ای بلندقامت از هاچ‌بک سید محسوب می‌شود، در جلو به لطف چراغ‌های LED و سپرها جدید با جلوپنجرهٔ باریک‌تر، چهرهٔ تهاجمی‌تری به خود گرفته است. در عقب خودرو هم شاهد گرفایک جدیدی برای چراغ‌های LED به همراه دیفیوزر مشکی براق و رینگ‌های 18 اینچی سفارشی هستیم. همچنین در جلو و عقب اکسید مدل 2022 حالا لوگوی جدید کیا نقش بسته است.

کیا هم‌زمان با این فیس‌لیفت، نسخه جدید GT-Line را هم به خانوادهٔ اکسید اضافه کرده است که با قاب باریک‌تر جلوپنجره، ورودی‌های هوای برجسته‌تر در جلو، رینگ‌های 18 اینچی منحصربه‌فرد، گرافیک شش‌ضلعی چراغ‌های عقب و دیفیوزر همرنگ بدنه، نمای اسپرت‌تری دارد. این نسخه همچنین در داخل هم به غربیلک فرمان D شکل، آستر سقف مشکی‌رنگ، دسته‌دندهٔ چرمی و صندلی‌های اسپرت GT-Line مجهز شده است.

اکسید GT-Line همچنین برای مطابقت با ظاهر اسپرت‌تر خود از قدرت بیشتری هم بهره می‌برد. درحالی‌که قوی‌ترین پیشرانه در نسخه‌های معمولی این خودرو یک نمونهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 160 اسب بخار قدرت است، زیر کاپوت GT-Line پیشرانهٔ 1.6 لیتری توربوشارژ هاچ‌بک داغ اکسید GT قرار گرفته است که 204 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و خودرو را ظرف 7.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

اما کسانی که به چنین قدرتی نیاز ندارند می‌توانند سراغ موتورهای 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ بنزینی با 120 اسب بخار قدرت یا 1.6 لیتری دیزلی با 136 اسب بخار قدرت بروند که هردو حالا به سیستم هیبریدی خفیف مجهز شده‌اند. موتور دیزلی درصورتی‌که به گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل شود 320 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت اما در صورت انتخاب گیربکس شش سرعتهٔ دستی این رقم 40 نیوتن متر کمتر می‌شود.

در لیست پیشرانه‌های اکسید اما یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم وجود دارد که از یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی با مجموع خروجی 141 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. باطری‌های این نسخه نسبتاً کوچک بوده و 8.9 کیلووات ساعت ظرفیت دارند که به همین دلیل، تنها تا حدود 50 کیلومتر را می‌تواند به‌صورت تمام الکتریکی طی کند.

تغییرات داخلی اکسید مدل 2022 بیشتر روی ویژگی‌های اتصالی متمرکز بوده و خودرو به جدیدترین نسخه از سیستم کیا کانکت مجهز شده است. این سیستم امکان ادغام تقویم گوگل و اپل را فراهم می‌کند و از این طریق راننده می‌تواند سفرهای خود را از قبل برنامه‌ریزی کرده و داده‌های ناوبری را از گوشی هوشمند خود به خودرو ارسال کند. تیپ‌های پایینی اکسید با نمایشگر لمسی 5 اینچی ارائه می‌شوند درحالی‌که تیپ‌های میانی به نمونهٔ 8 اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم مجهز خواهند بود.

در بالاترین تیپ‌ها هم نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ 10.25 اینچی با قابلیت اتصال بلوتوث چندگانه ارائه می‌شود که امکان اتصال دو دستگاه به‌طور هم‌زمان را فراهم می‌کند. این تیپ‌ها به صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی هم مجهز هستند. هرچند اکسید روی پلت‌فرم مشترکی با هاچ‌بک سید ساخته شده و فاصلهٔ محوری یکسانی با آن دارد (2,650 میلی‌متر) اما این کراس‌اوور روی تعلیق نرم‌تری قرار گرفته تا سواری راحت‌تری داشته باشد و ارتفاع آن را از زمین 43 میلی‌متر بیشتر کند.

بااین‌حال، اکسید بدون آپشن چهارچرخ محرک و حداکثر فاصلهٔ 184 میلی‌متری از زمین، قطعاً بیشتر شبیه یک کراس هاچ‌بک به نظر می‌رسد تا شاسی‌بلند. تولید فیس‌لیفت اکسید از همین تابستان در کارخانهٔ اسلوونی آغاز می‌شود و از سپتامبر (شهریور) برای فروش در اروپا عرضه خواهد شد اما مثل قبل، این کراس هاچ‌بک کره‌ای به ایالات‌متحده نخواهد رفت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.