چشم اندازکیا

کیا اسپورتیج جدید؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند وارداتی کوشا خودرو

مدل ۲۰۲۴ کیا اسپورتیج برای ورود به بازار ایران تایید شده است. این محصول همراه پیشرانه‌ی توربوشارژ توسط شرکت کوشا خودرو پیش‌فروش خواهد شد.

کیا اسپورتیج جدید نمای داخلی

زمستان ۱۴۰۲، کیا سراتو جدید هم توسط کوشا خودرو برای بازار کشورمان معرفی شده بود و حالا اسپورتیج نیز در فهرست بلند مدل‌های وارداتی دیده می‌شود. برخلاف وعده‌ی نهادهای مختلف، نابسامانی بازار خودرو بهبود نیافته است. واردات کم‌تعداد و سود بسیار بالا حاصل از پیش‌خرید مدل‌های خارجی، کاهش قیمت برای مصرف‌کننده را نشان نمی‌دهد. حالا با نرخ دلار ۵۷ تا ۶۰ هزار تومان در بازار آزاد، خودروهای چینی مونتاژ داخل هم گران‌تر از قبل هستند. ضمن اینکه، میانگین درآمد پایین برای عامه‌ی مردم ایران، دسترسی به خودروی باکیفیت را، بسیار سخت کرده است.

بیشتر بخوانید:

کیا سراتو جدید وارداتی کوشاخودرو ۲۰۲۴
کیا K5 اپتیما وارداتی کوشا خودرو؛ مشخصات و قیمت
تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل ۲۰۲۴
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کره‌ای در ایران

کیا از قدیمی‌ترین خودروسازان کره‌ای در بازار ایران محسوب می‌شود. مردم ما، این برند را با پراید شناختند و حالا با حسرت به پیشرفت بسیار خوب کیا در ساخت مدل‌های متنوع نگاه می‌کنند. این مجموعه، در سال ۱۹۴۴ حدود ۸۰ سال پیش بنیان نهاده شد؛ اما در بیست سال اول، بر تولید کامیون و موتورسیکلت با مونتاژ محصولات ژاپنی تمرکز داشت. اولین خودروی تولید انبوه کیا، بر اساس مدلی از مزدا در سال ۱۹۷۳ شکل گرفت و حالا با کارخانه‌های متعدد در سراسر دنیا، مستقل از برندهای خارجی فعالیت می‌کند. بیش از ۴۵ درصد از سهام کیا، در اختیار هیوندای است تا عضو مهم یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های خودروسازی دنیا، محسوب شود. مجموع تولیدات سالانه‌ی کیاموتورز ۳/۵ تا ۴ میلیون دستگاه برآورد می‌شود.

کیا اسپورتیج جدید نمای نسل های مختلف

اولین اسپورتیج سال ۱۹۹۳ معرفی شد و حالا یکی از قدیمی‌ترین کراس‌اورهای ساخت آسیا است. نسل دوم و سوم و چهارم این خودرو به تعداد بالا حدود ۱۵ سال در ایران حضور داشت. اسپورتیج نسل پنج، سال ۲۰۲۱ معرفی شد و تغییر چهره اساسی را تجربه کرد. این محصول حالا در کره جنوبی، امریکا، ویتنام و چین مونتاژ می‌شود. با این شرایط، احتمالا نسخه‌ی ساخت چین وارد ایران خواهد شد.

طراحی بدنه و نمای بیرونی کیا اسپورتیج جدید

یواخین پیسن بلژیکی و گریگوری گیوم فرانسوی، اسپورتیج مدرن را طراحی کرده‌اند. این محصول بیش از مدل‌های قبلی، حس اسپرت و جوان‌پسند فراهم می‌کند؛ درحالی‌که آینده‌نگر و ساختارشکن نیز محسوب می‌شود.

کیا اسپورتیج جدید نمای جلو

حالت دماغ‌ ببر (Tiger Nose)  که در خودروهای قدیمی کیا مشهود بود؛ به شکلی مخفی و ظریف روی اسپورتیج جدید اجرا شده است. روشنایی روز (Day light) با خط مورب دیده می‌شود و چراغ اصلی، در طرفین همراه خطوط تیز است. ادوات پلاستیک سیاه‌رنگ بخش بزرگی از جلوپنجره‌ی مشبک و سپر را تشکیل می‌دهند؛ اما چندان ارزان‌قیمت و آزاردهنده محسوب نمی‌شوند. حجم‌دهی کاپوت جلو و سپر نیز ساده است.

کیا اسپورتیج جدید نمای جانبی

مشابه بسیاری دیگر کراس‌اورهای کوچک و اندازه متوسط دنیا، قطعات پلاستیمی سیاه در نمای جانبی اسپورتیج هم دیده می‌شوند. این ادوات، قاب گلگیر، رکاب‌ها، پنجره و حتی آینه بغل نسخه‌های پایه را تشکیل می‌دهند. خطوط روی بدنه نیز، حساب‌شده و کم‌عمق هستند. اسپورتیج با رینگ ۱۸ اینچ آلومینیوم و تایر ۲۳۵ میلی‌متر در غالب کشورهای دنیا فروخته می‌شود.

کیا اسپورتیج جدید نمای پشت

اسپورتیج ۲۰۲۴ یکی از عجیب‌ترین چراغ‌ عقب‌های دنیا را ارایه می‌دهد. از سویی دیگر، حجم زیاد ادوات پلاستیکی در سپر و پشت بدنه، توی ذوق می‌زند. طراحان این کراس‌اور، حالت ساده و کم‌هیجان را برای درپوش صندوق انتخاب کرده‌اند. حتی محل نصب پلاک نیز مثل خودروهای کلاسیک، روی سپر است. طراحی بال عقب، شیب سقف تا انتهای بدنه و فرم شیشه، نکات جذاب در طراحی اسپورتیج هستند.

کیا اسپورتیج جدید نمای ترکیبی

کیا اسپورتیج مدرن با طول ۴,۵۱۵  و عرض ۱,۸۶۵  و ارتفاع ۱,۶۵۰ و فاصله محوری ۲,۶۸۰  میلی‌متر تولید می‌شود تا کمی بزرگ‌تر از نسل‌های قبل موجود در ایران باشد.

طراحی داخلی و کابین کیا اسپورتیج جدید

احتمالا نسخه‌ی پایه با کمترین امکانات وارد ایران می‌شود تا قیمت کمتر و سودآوری بیشتر برای خریدار اولیه فراهم کند. این شرایط، در کابین با نمایشگر کوچک‌تر نسبت به نمونه‌های گران‌تر، مشهود است. همچنین کلیدهای پرتعداد و دکمه‌های فیزیکی، مدل پایه ساخت چین را از محصول مخصوص اروپا متمایز می‌کند.

نمای داخلی کیا اسپورتیج وارداتی و نسخه اروپا
قاب پلاستیکی پیرامون نمایشگرها و دسته‌ی دنده‌ی بزرگ، دیگر نکات منفی در اسپورتیج وارداتی (تصویر پایین) هستند. ظاهرا مانیتور لمسی ۹ اینچ و پنل پشت فرمان ۱۲ اینچ برای نسخه‌ی پایه ارایه می‌شود؛ اما مدل‌های استاندارد اروپا و امریکا (تصویر بالا) از نمایشگرهای ۱۲/۳ اینچ استفاده می‌کنند که سراسر قاب روی داشبورد را پوشش می‌دهد. فرمان D شکل، صندلی تمام چرم و جوی‌استیک روی کنسول بین صندلی‌ها، مخصوص اسپورتیج فول آپشن است و احتمالا برای نسخه‌ی وارداتی ارایه نخواهد شد. فرمان ساده‌ی دایره‌ای، همراه صندلی چرم و پارچه به مشتری ایرانی می‌رسد.

دسته دنده کیا اسپورتیج

اسپورتیج ۲۰۲۴ برای ۴ سرنشین بلند قد، فضای کافی فراهم می‌کند. در صندوق عقب هم، ۵۶۰ لیتر قابل استفاده است که نسبت به ابعاد این کراس‌اور، بسیار خوب محسوب می‌شود.

پیشرانه و تجهیزات فنی  کیا اسپورتیج جدید

تنوع موتور و گیربکس با محرک بنزینی، هیبریدی، پلاگین هیبریدی و دیزلی برای اسپورتیج ۲۰۲۴ وجود دارد. ظاهرا پیشرانه ۱/۶ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور ۲۶۵ نیو‌تن‌متر برای اسپورتیج وارداتی ارایه خواهد شد. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک برای این مدل، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ ثانیه و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعا فراهم می‌کند. میانگین مصرف سوخت اسپورتیج تک دیفرانسیل محرک جلو با مشخصات گفته شده، ۸ لیتر در صد کیلومتر است.

کیا اسپورتیج جدید نمای نوک مدادی

دیگر انواع کیا اسپورتیج جدید که مناسب ورود به ایران با قیمت پایین‌تر نسبت به نسخه‌های هیبرید و پلاگین، موتور ۲ لیتر و ۲/۵ لیتر تنفس طبیعی دارند. در ارزان‌ترین نمونه، قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۲ نیوتن‌متر فراهم می‌شود. مدل ۲/۵ لیتر، ۱۸۷ اسب بخار و ۲۴۵ نیوتن‌متر با سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۰ ثانیه  دارد.

کیا اسپورتیج جدید نمای پشت و عقب

براساس اطلاعات غیررسمی، اسپورتیج وارداتی کوشا خودرو با موتور ۱/۵ لیتر توربو، ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۳ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

قیمت کیا اسپورتیج در بازار جهانی و هزینه خرید در ایران

مدل مجهز به موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی، دنده اتوماتیک و محرک جلو بازار امارات هم‌اکنون آستانه قیمت ۲۵ هزار دلار دارد؛ اما ظاهرا شرکت کوشا خودرو قرار است کیا اسپورتیج را با موتور ۱/۵ لیتر توربو و قیمت ۲۱,۳۰۰ دلار وارد ایران کند. این شرایط، هزینه خرید برای اولین مشتری را حدود ۲/۵ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

اگر فرض کنیم اسپورتیج ۲۰۲۴ به قیمت ۲/۵ تا ۳ میلیارد تومان وارد ایران شود، در بازار با فونیکس تیگو ۸ مدیران خودرو مقایسه خواهد شد که ابعاد بزرگ‌تر، امکانات بیشتر و سیستم دو دیفرانسیل دارد. قدرت پیشرانه و کیفیت مواد به کاررفته در کابین شاسی‌بلند چینی، برتری واضح نسبت به اسپورتیج کم‌آپشن وارداتی را نشان می‌دهد؛ اما برند کیا خریداران پرتعداد در ایران دارد و حتی با قیمت غیرمنطقی، پرمشتری خواهد بود. هم‌اکنون برای کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ کم‌کار یا مشابه صفر کیلومتر در بازار، قیمت ۴/۵ تا ۵ میلیارد تومان وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. کولول خودرو شناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    به نظرم ادم یا بره ژاپنی بخره یا بره ماشین پر اپشن چینی صفر بخره چرا باید برای ماشین کره ای که احتمالا نزدیک ۶ میلیارد قیمت بازار داره پول بده؟

    موافقم 4
    مخالفم 17
    1. پیام

      ۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1915 ديدگاه)

      آخه نکه ماشین ژاپنی با این خصوصیات دو میلیارد در میاد!!!

      هنوز بدی گند موبایل و ماشین چینی هستش!!! یکی از فامیلا گوشی چینی خریده بود، بعد نوتفیکیشن روی صفحش نصفه می افتاد! 😂😂😂 الانم یکی دیگه از دوستا گوشی چینی خریده، گوگل میتش کار نمیکنه! موبایل فروشی بعش گفته بود گوشی های چینی زیاد ازین باگ ها دارن!
      اینم یه لینک از افتضاح ماشین چینی 😂😂😂

      https://www.instagram.com/reel/C61V_VEi-np/?igsh=MWRjb2VkMHE5a3Q2Ng==

      موافقم 11
      مخالفم 13
      1. کولول خودرو شناس

        ۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (51 ديدگاه)

        این باگ ها نرم افزاریه و طبیعی شرکتی که ده سال نهایتا ساخته شده می خوای باگ نداشته باشه؟
        ولله همون سامسونگشم باگ زیاد داره.
        اینا مهم نیست
        بعدشم این ماشینو کجا می فروشن دو تومن؟؟؟؟
        اگه دو تومن میدن بگید برم منم بخرم
        نسبت به قیمت خودرو های وارداتی فعلی صد در صد بالا شیشه
        ولی متاسفانه فقط تعصب داریم و می خواهیم قبول نکنیم

        موافقم 10
        مخالفم 6
      2. abbas

        ۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (259 ديدگاه)

        ی لطفی کن بی سند حرف نزن
        اولا ک اکثر برندهای مطرح تو خود چین هم کارخونه دارن
        بعدم این چیزایی ک شما گفتی همگام سازی بهش میگن و هیچ ربطی ب برند هم نداره
        من دارم راحت گرون ترین برند سام و آیفون تو بازار بگیرم کارم ۱۲: سال تو زمینه تلفن همراه
        ولی تو بند برند بودن خریت ی زمانی سام گوشی خوب میده بیرون ی زمان هواوی یا شیائومی

        موافقم 4
        مخالفم 8
        1. پیام

          ۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1915 ديدگاه)

          تو اگه ۱۲ ساله کاریت اینه، فامیل ما وارد کننده گوشی هست!!! هنوز نمی فهمی به سامسونگ میگن غول تکنولوژی؟!! اینو دیگه هر کسی میدونه که گوشی های چینی پر از اشکالن!

          موافقم 4
          مخالفم 7
        2. پیام

          ۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1915 ديدگاه)

          کارخونه فلان برند تو چینه ربطی به کیفیت چینی نداره!!! نکنه میخوای بگی بنز رو چین میزنه؟!!! چون کارخونش تو چین هست؟!!! خب کارخونه سامسونگ تو هند هم هست! روش زده میدین ایندیا. ابن دلیلی میشه که تکنولوژیش مال هند باشه؟!!!! ۱۲ سال تو این کار هستی ولی اندازه ۱۲ روز یاد نگرفتی! به جای اینکه فقط گوشی خرید و فروش کنی، علمت رو بالا ببر! یه بازاری سنتی نباش!!!!! یکم به روز باش!

          موافقم 4
          مخالفم 3
    2. سروش

      ۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (30 ديدگاه)

      این اسپورتیج حتی از نظر کیفی هم به تیگو 8 نمیرسه

      موافقم 12
      مخالفم 6
      1. پیام

        ۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1915 ديدگاه)

        https://www.instagram.com/reel/C61BGT4ovrW/?igsh=eW52aGVpamw1eDJp

        بالاخره هر کسی لیاقت یه چیزی داره. سوئیسی یه چیز سوئدی یه چیز و ایرانی هم یه چیز

        موافقم 5
        مخالفم 4
    3. زیزیگولو

      ۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (5700 ديدگاه)

      کولول خودرو شناس!!!!!!!!! شدیداً احتیاج داری به اینکه بری داخل دوره های آموزشی ((چگونه خوب و بد را از هم تشخیص دهم)) شرکت کنی تا این توانایی رو بدست بیاری که بتونی خوب و بد رو از هم تشخیص بدی و دیگه ماشینای ژاپنی رو با سطل آشغالای متحرک چینی یکی نبینی

      موافقم 10
      مخالفم 9
      1. کولول خودرو شناس

        ۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (51 ديدگاه)

        عزیز دل یک نمیدونم من حتی کره ای هم از چینی ترجیح میدهم ولی نه سه برابر قیمت.
        اخه ماشینی که حتی گرم کن و سرد کن صندلی نداره و تمام چرمم نیست صندلیاش و حتی دوام ژاپنیم نداره این همه پول داد؟

        موافقم 9
        مخالفم 2
      2. کرگدن باواریا

        ۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (638 ديدگاه)

        کی مقایسه بین ژاپنی و چینی شد ما ندیدیم؟
        گفته پول داری برو سراغ ژاپن ، پولت نمیرسه برو سراغ جینی صفر ، راست هم میگه !
        جز چهار تا دلال سوناتا و دوتا تازه به دوران رسیده کسی خودروسازی کره جنوبی رو قبول نداره ، قبول نداشتن هیوندا یه ملاک برای هم سطح شدن شاخص رفاه و آسایش روانی و جسمی با سطح دنیاس از ماتریکس اینستاگرام ایران بیرون بیا زیزیگولو

        موافقم 6
        مخالفم 5
        1. زیزیگولو

          ۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (5700 ديدگاه)

          کرگدن باواریا تا حالا هیچکس ندیده من از ماشینای آمریکایی یا اروپایی یا کره ای بد بگم و فقط با ماشینای چینی میانه خوبی ندارم ……… بهتره شما از ماتریکس ذهنی خودت بیای بیرون

          موافقم 10
          مخالفم 1
        2. کرگدن باواریا

          ۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (638 ديدگاه)

          زیزی چه ربطی به حرف من داره ، حتی حرف من که چکیده حرف کولول هست نفهمیدی دست مریزاد !
          منم با کره مربا میانه خوبی ندارم
          میانه خوبی ندارم یعنی چی؟ خیلی شاخی؟ شما چی سوار میشین؟ یکم ایرانی ها شورشو در آوردن چرا اینطور شدین؟

          موافقم 1
          مخالفم 7
        3. زیزیگولو

          ۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (5700 ديدگاه)

          آقا من اصلاً هیچی سوار نمیشم …. خوبه ؟؟؟

          موافقم 4
          مخالفم 1
    4. froG-driVer

      ۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (334 ديدگاه)

      منطق اینارو درک نمیکنم که به جای ماشین های کره ای و چینی هایی که خروار خروار وارد میکنن؛چرا تویوتا و نیسان و هوندا رو واقعا نمیارن و واردات انبوه نمیکنن؟؟!😑😑مگه قیمت و حجم موتورشون فرقی داره؟چرا نمی‌خوان با کیفیت و معتبر وارد کنن؟!آقای اشتری کمکم کن معمولا شما قانعم می‌کنی!

      موافقم 5
      مخالفم 3
    5. مزدا

      ۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2049 ديدگاه)

      بازار ایران شدیدا تشنه ماشین های فول آپشن کره ای و ژاپنی و حتی اروپای هست
      ولی با قانون مسخره ای ک ب نفع حلبی سازها و چینی هست اجازه ورود فول آپشن با حجم موتور قوی رو نمیدن.
      ندیدیم یخ بار به نفع ملت کار کنند ک دل مردم شاد بشه.
      من خودم توانایی خرید ماشین خارجی رو ندارن ولی دیدن ماشین های ب روز با پلاک ملی هم برام لذت بخش حتی اگه نتونم سوارش بشم

      موافقم 11
      مخالفم 2
    6. B

      ۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (468 ديدگاه)

      کره ای تو آپشن از ژاپنی جلوتره تو دوام از چینی برای کسی هر دو به یه اندازه اهمیت داره کره ای انتخاب بهتریه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Amirreza.M

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (287 ديدگاه)

    کابین نسخه پایه که از بد ماجرا قراره وارد بشه تو ذوق می‌زنه، هر چند در هر حال نمی‌تونم بخرمش😅
    اگه به ازای هر خبری که از واردات میاد ۱۰۰ تا وارد می‌کردن الان نیاز کشور برطرف شده بود

    موافقم 10
    مخالفم 3
  3. JaMsHiD

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1526 ديدگاه)

    چقدر دسته دنده اش آدمو یاد کابین خلبان میندازه .
    البته کابین بوئینگ ۷۶۷ آمریکن ایرلاینز توی روز ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ …

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. Dan

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (628 ديدگاه)

      جمشید جان هواپیما های بوئینگ اصلا ساید استیک ندارن و با یوک کنترل میشن
      فقط هواپیما های ایرباس اونم بغیر از a300 اند که با ساید استیک یا به قول شما دست دنده هدایت میشن
      فکر کنم تازه درمورد ۹/۱۱ مطالعه کردی یه لحظه احساساتی شدی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. Dark Knight

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (486 ديدگاه)

    طراحی قشنگی داره از نظر من همه suv های کامپکت که برای مصارف شهری ساخته میشن باید مدرن و فضایی طراحی بشن با یک عالمه آپشن برای ساده کردن رانندگی که اسپورتیج جدید هر دو این ویژگی ها رو داره ولی موتور ۱۵۰۰ تو ذوق میزنه مخصوصا با وجود توربو بودن که نشون میده به بنزین حساسه به خاطر همین کاش موتور ۲۰۰۰ تنفس طبیعی هم بیارن

    موافقم 1
    مخالفم 2
  5. Amirsh

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    چقد کابین نسخه پایه افتضاحححه ،
    اون چه وضع مانیتور و کیلومتر شماره آخه

    موافقم 9
    مخالفم 1
  6. Alireza

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    نسخه ۲۰۱۴ سواریه خشکی داشت که ارزش خریدشو می‌آورد پایین امیدوارم تو این نسخه سواریش نرم باشه

    موافقم 3
    مخالفم 2
  7. ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4263 ديدگاه)

    تیگو 8 ازش ارزش خرید بیشتری داره
    چون این لو اپشنه
    هیچی نداره
    کلی قیمتشه
    لاقل ژاپنی هم نیست بگیم کیفیت داره
    مونتاژ یه شرکت مجهول الهال چینی هم ممکنه باشه
    به قیمت خون پدرشون میدن بهتون
    راوفور 2017 تو اون رنج ارزش خرید بیشتری داره💜😭😢😛💔

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. ۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4263 ديدگاه)

      این ایموجیا خودشون اومدن*

      موافقم 1
      مخالفم 1
  8. مهردادکمال

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1876 ديدگاه)

    نمای جلوش مبهم و شلوغ هست در واقع خط و مشی طراحی مشخصی رو دنبال نمیکنه!! بعد از عدم هضم این نمای عجیب با بقیه طراحی چه از بغل و چه پشت و تا حدودی نمای داخلیش میشه کنار اومد و چه بسا ازش خوشم میاد. قابل توجه عزیزانی که با ماشین چینی مقایسه میکنن این رو. بنظرم 3-0از اونا جلوتره و اصلا قابل مقایسه نیست! حتی به فرض شیشه هاشم دستی باشه 😂اعتبار کیا با امثال چری و لطفا مقایسه نکنین! کیا کاری کرده که امثال پژو و رنو و اسمارت و… نتونستن انجام بدن و اون بقا و درخشش در بازار به شدت رقابتی ایالت متحده هست!

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا