کیا

کیا از نسخه پلاگین هیبرید اسپورتیج رونمایی کرد

خانواده کیا با معرفی مدل اسپورتیج Phev مدل ۲۰۲۳، بزرگ‌تر از قبل شده است. کیا برای این خودرو دو موتور به حجم‌های ۱.۶ و ۲.۵ لیتر را درنظر گرفته است. قدرت خروجی نسخه ۱.۶ لیتری برابر ۱۷۷ اسب بخار خواهد بود که درکنار موتور برقی و باتری لیتیوم‌یونی به به انجام وظیفه می‌پردازد. جعبه‌دنده ارائه شده برای این مدل هم تنها یک واحد ۶ سرعتی خودکار است. شرکت سازنده یعنی کیا هنوز قدرت خروجی ترکیبی موتورهای بنزینی و برقی را منتشر نکرده است اما انتظار می‌رود این رقم مقداری بیش از ۲۶۰ اسب بخار باشد یا حداقل با قدرت خروجی هیوندای توسان برابر باشد.

اسپورتیج Phev به یک شارژر پربازده کیلوواتی مجهز شده که درصورت اتصال به شارژرهای نسل دومی، در عرض ۲ ساعت باتری این خودرو را به‌طور کامل شارژ می‌کند. از دیگر ویژگی‌های اسپورتیج Phev می‌توان به ترمزهای الکترونیکی یکپارچه با قابلیت بازیابی نیروی ترمز اشاره کرد. مصرف سوخت این خودرو در شرایط متفاوت هنوز توسط EPA اعلام نشده است اما قطعا از مدل کنونی اسپورتیج که در بازار وجود دارد بهینه‌تر خواهد بود. براساس ادعای کیا، اسپورتیج Phev قادر به پیمایش مسافتی حدود ۵۲ کیلومتر در حالت تمام برقی است.

دو تریم مختلف اسپورتیج Phev با نام‌های X Line و X Line Prestige دردسترس خریداران قرار دارد که هر دوی آن‌ها از سیستم چهارچرخ محرک بهره می‌برند. برای تمایز مدل Phev X line از نسخه تمام بنزینی این خودرو، در طراحی المان‌های بیرونی و داخلی تغییراتی ایجاد شده است؛ برای نمونه کیا در نسخه پلاگین هیبرید اسپورتیج از سپرهای جدید، نوار سیاه رنگ در تمام طول شیشه‌ها، باربند سقف و رینگ‌های آلیاژی سیاه‌رنگ استفاده کرده است.

هر دو نسخه Phev به همراه یک پکیج امنیتی به‌شکل استاندارد عرضه می‌شوند که شامل ویژگی‌های زیر می‌شود: سیستم هشدار هشیاری راننده، چراغ‌های LED با پرتو کمکی، دستیار دنبال کردن خطوط جاده، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، سیستم پیشگیری تصادف از جلو، هشدار سرنشینان عقب، مانیتور دید عقب، مانیتور پارک دینامیک، هشدار فاصله پارک دنده‌عقب، هشدار برخورد در نقاط با دید کور، هشدار برخورد از عقب، اعلان خروج ایمن از خودرو و دستیار هوشمند محدودسازی سرعت.

نسخه پرچمدار X line Prestige Phev درکنار تمام ویژگی‌های مذکور، به سیستم مانیتور نقاط کور راننده، هشدار برخورد از جلو، هشدار فاصله پارک از جلو، کمک پیچش در تقاطع، دستیار High Drive، کروزکنترل هوشمند برمبنای مسیریابی، هشدار برخورد در هنگام پارک از عقب، دستیار هوشمند پارک از راه دور و کروزکنترل هوشمند نیز مجهز است.

فروش اسپورتیج X Line Prestige Phev از نیمه سوم سال جاری میلادی آغاز می‌شود. قیمت نهایی آن هم تا همان زمان توسط کیا اعلام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Moon

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (176 ديدگاه)

    خداوندا طراحان خودرو را نیست و نابود بفرما این چیه اخه لامصب یک نکته ی مثبت تو طراحیش نیست

    موافقم 16
    مخالفم 18
    1. توحید

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (21 ديدگاه)

      روزهای اولی که طراحی نیسان مورانو نسل اولش رو دیدم گفتم این چیه آخه، سر و تهش بهم نمیخومه
      ولی وقتی که از نزدیک دیدم کلی باهاش حال کردم
      این هم دقیقا همینجوریه
      فقط چیزی که هست خیلی شبیه توسان شده!!!

      موافقم 7
      مخالفم 6
      1. Moon

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (176 ديدگاه)

        واقعا طراحی نسل اول مورانو عالی نبود ولی خوب بود حداقل نسبت به طراحی های اون تایم خوب بود

        موافقم 3
        مخالفم 0
    2. کیان

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      موافقم
      کیا هرچی تو کی 5 جدید خوب درخشید در عوضش اومد توی این اسپرتیج خراب کرد، ولی داخلش خوبه واقعا
      نکته مثبت کیا اینه ک بنظرم طراحی های داخلیشون دارن مشابهت خوبی پیدا میکنن و که داره میشه امضای کارش به شرطی ک نسل بعدی خرابش نکنه

      موافقم 6
      مخالفم 4
  2. Clean energy (بر باعث بانیش...)

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    یا خدا
    من برم پشت سنگرا
    چون قراره یه دعوای درشت و م.سخره دیگه داشته باشیم
    خدایا بسهههه🥲🥲🥲

    موافقم 8
    مخالفم 2
  3. net

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    چراغ جلو و عقب و جلوپنجره خیلی بد هست

    موافقم 5
    مخالفم 1
  4. میثم

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    طراحیش از توسان بهتره
    کلا طراحی‌های جدید کیا رو به هیوندای ترجیح میدم
    ولی در مجموع روال طراحی جدیدشونو دوست ندارم

    موافقم 5
    مخالفم 3
  5. مردیم از خوشی

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    واقعا این اسپورتیج عالیه ، ظاهر جدید و مدرن و کاملا خلاق

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. پارسا عشق ماشین.

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (67 ديدگاه)

      تو واقعا می خوای تو هر بحثی مخالف همه باشی😂😂😂
      اخه چرا؟
      بحث دعوا درست میکنی😂😝

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. مردیم از خوشی

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1390 ديدگاه)

        سلیقه ها متفاوتند ، همین الان برو لینک معرفی همین خودرو تو پدال ببین اکثرا چقدر تعریف کردند !!! الان اون دوتا که خیلی اون بالا ایراد گرفتند هم ژاپنی فن هستند و کلا سلیقشون فرق میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. ARMAN

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    حلاله کیا

    موافقم 0
    مخالفم 2
  7. حیدر

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (88 ديدگاه)

    ببین کیا و هیوندای همزمان با ایران خودرو و سایپا شروع کردند
    حالا کره کجاست و ما کجاییم !!!

    موافقم 4
    مخالفم 0
  8. MOHAMMAD.n.r

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    امیدوارم کیفیت کابین مثل نسل های موجود در ایران نباشه.
    نسل ۳ این ماشین یعنی مدل های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ داشبورد خیلی اشغالی دارن، پلاستیک خشششک، از ماشینای ایران خودرو و سایپا بهتر بود، ولی در حد ماشینایی مثل ساندرو و تندر پلاس.
    همین خشک بودن باعث میشد زود به صدا بیوفته.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا