کی ام سی ایگل؛ بررسی مشخصات، قیمت و ارزش خرید

سه‌شنبه 4 دی 1403 - 11:45
مطالعه 7 دقیقه
kmc-eagle
کی ام سی ایگل، سدان کامپکت کرمان‌موتور به عنوان نسخه ایرانی شده جک J4 با طراحی به روزتر و نشان KMC به بازار می‌آید.
تبلیغات

شرکت کرمان‌موتور با فرارسیدن بهمن 1402، از یک سدان جمع‌وجور خانوادگی با نام «ایگل» رونمایی کرد؛ خودرویی که عنوان نخستین خودروی ملی کرمان‌موتور را به دوش می‌کشد و در تلاش است جای خود را در میان سایر برندهای داخلی مانند سایپا و ایران خودرو پیدا کند.

این خودرو با نام رسمی کی ام سی (KMC) ایگل به فروش می‌رسد و با خرید آن می‌توانید از مالکیت یک خودروی به‌روز مجهز به پیشرانه کم‌استهلاک و جعبه‌دنده هماهنگش سود ببرید یا حتی در آینده نزدیک به سراغ نسخه برقی آن بروید. در ادامه، کی ام سی ایگل را با جزئیات بیشتری بررسی می‌کنیم، نگاهی به امکاناتش خواهیم انداخت، آن را با نسخه برقی مقایسه می‌کنیم و می‌بینیم که آیا ارزش خرید دارد؟ متاسفانه تا لحظه نگارش این مطلب، این خودرو هنوز وارد بازار نشده و به جز نمونه‌های نمایشگاهی، نسخه‌ای برای تست نیز موجود نیست. بنابراین اطلاعات ما منوط به تست درایو J4 و نمونه‌های نمایشگاهی بررسی شده است.

کپی لینک

مشخصات فنی کی ام سی ایگل

کپی لینک

پیشرانه

سدان تازه کی ام سی ایگل با پیشرانه برقی و بنزینی در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. نسخه بنزینی این خودرو با سدان کوچک پیشین کرمان‌موتور، جک j4، تفاوت چندانی ندارد. ایگل مانند هر خودروی اقتصادی دیگری از یک پیشرانه کوچک 1.5 لیتری تنفس‌طبیعی 4 سیلندر استفاده می‌کند که توان تولید نهایتا 104 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور را داشته باشد. خوشبختانه این موتور جواب خود را پس داده و به موتوری کم استهلاک و کم هزینه شناخته می‌شود. فاقد دردسرهای توربو و سازگاری با بنزین داخلی بوده و برای افردای که موتور بادوامی می‌خواهند مناسب‌تر از گزینه‌های توربوشارژر است.

قدرت پیشرانه از طریق یک جعبه‌دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و بنا به اعلام سازنده، بدنه 1,160 کیلوگرمی کی‌ام‌سی ایگل را در عرض 13.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت این خودرو هم به 170 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این اعداد مشابه خودروهایی چون تارا اتومات و شاهین پلاس اتومات است.

کپی لینک

ابعاد کی ام سی ایگل

ابعاد سدان جمع‌وجور کی ام سی که ظرفیت کافی برای جا دادن 5 سرنشین را دارد در جدول زیر بر حسب میلی‌متر آمده است:

طول

4,435

عرض

1,725

ارتفاع

1,505

فاصله محوری

2,560

بدین ترتیب ایگل حدود 10 سانتی متر فاصله بین دو محور کوتاهتری نسبت به شاهین و تارا دارد. ظرفیت صندوق عقب این خودرو برابر 550 لیتر و ظرفیت مخزن باک آن، 45 لیتر است.

کپی لینک

امکانات کی ام سی ایگل

کپی لینک

امکانات رفاهی kmc ایگل

سدان تازه کرمان‌موتور برای ایجاد رقابت مناسب با محصولات به‌اصطلاح بالارده ایران‌خودرو و سایپا به مجموعه‌ای از تجهیزات مدرن به‌‌صورت استاندارد مجهز شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرمان برقی
  • کلیدهای کنترلی روی فرمان
  • نمایشگر لمسی 8 اینچی اطلاعات-سرگرمی
  • نمایشگر دیجیتال کلاستر یا پشت آمپر
  • سنسور عقب
  • دوربین عقب
  • چراغ نور روز
  • چراغ خودکار
  • استارت بدون کلید
  • آینه بغل برقی
  • گرمکن‌های آینه بغل
  • سیستم تهویه دیجیتال
  • 6 بلندگو
  • سنسور باد تایر
کپی لینک

امکانات ایمنی کی ام سی ایگل

کرمان‌موتور موفق شده تا سطح پایه‌ای از تجهیزات را در این خودرو قرار دهد تا ایمنی مشتریانش را تامین کند؛ هر چند نمی‌توان انتظار تجهیزات کاملی را از این خودرو داشت اما ازجمله امکانات ایگل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کروز کنترل
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • 2 کیسه هوا برای سرنشینان جلو
  • سیستم ضدسرقت
  • فرمان برقی

کی‌ام‌سی ایگل برا توقف، به ترمزهای دیسکی ضدقفل و سیستم توزیع نیروی ترمز هم مجهز شده است.

کپی لینک

تفاوت های پیشرانه برقی و بنزینی kmc ایگل

همان‌طور که پیشتر به آن اشاره کردیم، نسخه برقی کی‌ام‌سی ایگل هم تقریبا یک سال دیگر به دست مشتریان خواهد رسید. این مدل که از یک بسته باتری اقتصادی 41 کیلووات ساعتی لیتیوم-یونی سود می‌برد، توان بهره‌وری از 160 اسب بخار قدرت و 258 نیوتن متر گشتاور را دارد. از آنجا که پیشرانه برقی، قدرت بیشتر و گشتاور آنی‌تری را در اختیار راننده قرار می‌دهد، ایگل برقی درعرض تنها 8.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که برخلاف نسخه بنزینی، رانندگی با آن را بسیار هیجان‌انگیز می‌کند.

کرمان‌موتور اعلام کرده که باتری ایگل با هر بار شارژ کامل، پیمایش مسافتی 300 تا 385 کیلومتری را برای راننده فراهم می‌کند که در مقایسه با خودروهای درون‌سوز عدد قابل‌توجهی نیست و یکی از اصلی‌ترین معایب این نمونه به شمار می‌رود و آن را برای سفرهای بین‌شهری غیرکاربردی می‌کند.

کپی لینک

مزایای کی ام سی ایگل

با نگاهی به مشخصات فنی و امکانات، می‌توان ایگل را یک سدان جمع‌وجور متوسط ارزیابی کرد که گستره متوسطی از تجهیزات را در اختیار راننده قرار می‌دهد. طراحی این مدل نسبت به J4 به مراتب بهتر شده هرچند در این مرحله، طراح بدون دست بردن در قالب‌های بدنه و تنها با بازی با سپرها، جلوپنجره و چراغ‌های جلو و عقب، این تفاوت‌ها را ایجاد کرده است.  گویا کرمان‌موتور با معرفی این خودرو در تلاش است که خودروی متداول خانواده‌های ایرانی را متحول کند و به یک استاندارد و بیس در این کلاس تبدیل شود؛ استانداردی که متاسفانه مسیر سایر خودروسازان ایرانی را در ارائه تجهیزات پیش گرفته و بهره‌گیری خودرو از صندلی‌ برقی و ترمز پارک برقی را مختص خودروهای به‌اصطلاح بالارده می‌داند.

با این همه، ایگل خودرویی نو به شمار می‌رود؛ پس می‌توان انتظار ارائه بهترین خدمات نمایندگی‌های برند خوش‌نام کرمان‌موتور را داشت.

کپی لینک

معایب کی ام سی ایگل

هر چند ایگل امکانات پایه خوبی را ارائه می‌دهد اما نمی‌توان به‌خاطر پرداخت مبلغ چندصد میلیونی‌ که کرمان‌موتور در ازای عرضه آن می‌گیرد، انتظار زیادی از آن داشت. فارغ از طراحی این خودرو که هنوز ممکن است مورد پسند همگان نباشد، ابعاد بسیار جمع و جور و فقدان چند آپشن بازارپسند مانند سانروف، صندلی‌های برقی، سیستم‌های کم راننده مانند کروز کنترل تطبیقی و رادار هم می‌توانست کفه امتیازات این خودرو را سنگین‌تر کند.

کپی لینک

قیمت کی ام سی ایگل و رقبا

قیمت مصوب کی‌ام‌سی ایگل در مهر ماه 1403 برابر 945 میلیون تومان اعلام شد که آن را در فهرست رقبای خودروهای بالارده ایرانی مانند دنا پلاس توربو EF7، تارا V4، شاهین G اتوماتیک و ارزان‌تر از نخستین کراس‌اوور ایرانی، ریرا، قرار می‌دهد. هر چند سطح امکانات این خودروها به جز ری‌را تا حدودی با یکدیگر برابر است اما تمرکز سازندگان روی محصولات بالارده بیشتر است. در این میان، محصولاتی چون ریرا و تارا تمرکز بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند، بازار دست‌دوم بهتری دارند و هندلینگ خوبی هم ارائه می‌‌کنند. درعوض ایگل همانند جک J4 با عرضه مناسب می‌تواند با قیمتی نزدیک کارخانه در بازار هم در دسترس باشد که آن را نسبت به رقبا در وضعیت بهتری قرار می‌دهد. تجربه جک J4 هم نشان می‌دهد هرچند روی کاغذ ایگل در برخی زمینه‌ها نسبت به رقبای خود در رتبه پایین‌تری قرار می‌گیرد، اما در عمل خودروی بی‌آزارتر و راضی‌کننده‌تری است. نظر شما چیست؟ آیا کی ام سی ایگل ارزش پرداخت مبلغ 1 میلیارد تومانی را دارد؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.