کرمان موتور RF8 مشخصات و قیمت ون لوکس KMC در ایران

شنبه 25 مرداد 1404 - 22:35
مطالعه 10 دقیقه
jac rf8 mpv  kmc
کرمان موتور برای پیش فروش یک مینی ون لوکس از محصولات جک آماده می‌شود. این مدل با نام RF8 مناسب هتل‌ها و مسافران VIP خواهد بود.
تبلیغات

خودروهای لوکس و پهن‌پیکر، از گذشته برای جابه‌جایی شخصیت‌های مهم استفاده می‌شوند. ابعاد بزرگ و صندلی‌های راحت، برای مدیران شرکت‌ها، مسافران هتل‌های سطح بالا یا حتی خانواده‌های پرجمعیت، کارایی دارد. این شرایط، البته علاوه‌بر خودروهای سدان اندازه بزرگ مثل مرسدس S کلاس، امروزه با مینی ون‌های لوکس نیز فراهم می‌شود.

مردم شرق آسیا، بیش از سایر نقاط دنیا به MPV یا مینی‌ون علاقه دارند. این سبک خودرو، برای تردد در ترافیک و خیابان‌های باریک مناسب است؛ ضمن اینکه راحتی بیشتری نسبت به سدان‌های معمولی ارایه می‌دهد. از سویی دیگر، قیمت انواع MPV معمولا به صرفه‌تر از سدان‌های پهن‌پیکر ساخت برندهای مشهور دنیا است. طی سال‌های اخیر، در ایران هم چند مدل مینی‌ون از محصولات دانگ فنگ (فردا موتور) و هایما عرضه شد؛ اما چندان مورد توجه قرار نگرفت.

خودروسازی جک یا به بیان صحیح‌تر، جِی اِی سی (JAC) با نام کامل JAC Motors در سال ۱۹۶۴ شکل گرفت. این برند، کمتر از بیست سال سابقه‌ی مفید در ساخت خودروهای خانوادگی دارد و پیش‌تر بر تولید کامیون‌های سایز متوسط تجاری متمرکز بوده است. تنوع سبد محصولات جک، قابل تأمل است و امروزه چهار مدل سواری J4 ،J5 ،J6 و A60، همراه‌با چهار شاسی‌بلند S2 ،S3 ،S5 و S7 را شامل می‌شود. از سویی دیگر، یک مدل وانت پیکاپ و پنج نوع ون مختلف هم در سبد جک وجود دارد. این خودروساز چینی، سرمایه‌گذاری گسترده‌ای هم بر محصولات تمام الکتریکی داشته است و در حال حاضر یک مدل سواری و یک مدل کراس‌اور از این نوع، تولید می‌کند. در مجموع، تیراژ تولید جک حدود ۶۰۰ هزار دستگاه در سال است و عمده‌ی محصولات آن، در بازار داخلی چین فروخته می‌شوند.

مینی‌ون RF8 سال 2024 معرفی شد و یکی از جدیدترین خودروهای جک چین است. این مدل با دو نوع پیشرانه‌ی تمام بنزینی و پلاگین هیبرید تولید می‌شود. سال گذشته، حدود 2 هزار دستگاه RF8 به مشتریان چینی فروخته شد که برای خودرویی در کلاس MPV قابل قبول است. خودروی RF8 کاملا توسط شرکت JAC طراحی شده و همراه پلتفرم اختصاصی، ارایه می‌شود.

کپی لینک

طراحی و نمای بیرونی RF8 کرمان موتور

در مقایسه با مینی‌ون‌های ساخت هایما و دانگ فنگ که توسط ایران خودرو و فرداموتور وارد ایران شدند، طرح عامه‌پسندتری برای RF8 وجود دارد. محصول جک، در زیباسازی چراغ‌ها، زیاده‌روی کرده، اما ترکیبی هماهنگ برای دیگر ادوات دارد.

نمای جلوی JAC RF8 کاملا مدرن دیده می‌شود. جلوپنجره بزرگ مشبک با خطوط افقی و کروم‌کاری برجسته، حس قدرت و ابهت را منتقل می‌کند. چراغ‌های اصلی، باریک و کشیده طراحی شده‌اند و با دی‌لایت‌های LED پیوسته، چهره‌ای تکنولوژیک و آینده‌گرا ایجاد کرده‌اند. حجم‌دهی روی سپر جلو همراه با ورودی‌های هوای برزگ، ظاهر اسپرت و تهاجمی به خودرو می‌دهد که مشابه یک شاسی‌بلند شهری است.

در نمای جانبی، تناسبات حجمی بدنه با خط شانه‌ای ممتد از چراغ جلو تا چراغ عقب پیوستگی بصری ایجاد کرده است. استفاده از فلاپ‌های مشکی روی گلگیر و رکاب، هویت لوکس را پررنگ می‌کند. شیب ملایم سقف، همراه فریم پنجره‌ی کروم و رینگ‌های اسپرت، جک RF8 را جوان‌پسند جلوه می‌دهد.

در بخش عقب، چراغ‌های کشیده و پیوسته LED بیشترین تأثیر را در بزرگ نشان دادن ابعاد RF8 دارند. حجم‌دهی سپر عقب با خروجی‌های اگزوز تزئینی و کروم‌کاری‌شده، حس اسپرت را تقویت می‌کند. شیشه عقب با شیب ملایم و اسپویلر بالای آن، ترکیب مناسبی از زیبایی و آیرودینامیک ایجاد کرده است. برخلاف رقبای چینی، حجم‌دهی سپر و درپوش صندوق RF8 به عنوان خودرویی در کلاس مینی‌ون، جذاب و چشم‌گیر به نظر می‌رسد.

طبق اطلاعات منتشرشده در سایت‌های مختلف، RF8 دارای طول 5,215 و عرض 1,895 و ارتفاع 1,830 و فاصله محوری 3,100 است. محصول کرمان موتور، به وضوح از رقبای ساخت فردا موتور و ایران خودرو، ابعاد بزرگ‌تری دارد.

خودرو

طول (میلی‌متر)

عرض (میلی‌متر)

ارتفاع (میلی‌متر)

فاصله محوری (میلی‌متر)

جک RF8

۵٬۲۱۵

۱٬۸۹۵

۱٬۸۳۰

۳٬۱۰۰

هایما ۷X

۴٬۸۱۵

۱٬۸۷۴

۱٬۷۲۰

۲٬۸۶۰

سوبا M4 (فردا موتور)

۴٬۸۴۵

۱٬۹۰۰

۱٬۷۱۵

۲٬۹۰۰

کپی لینک

طراحی داخلی و کابین RF8 کرمان موتور

راننده در خودروهای مینی‌ون، اهمیت کمتری نسبت به مسافران در صندلی‌های ردیف دوم و سوم دارد. به همین دلیل، نمی‌توان انتظار داشت برای داشبورد یا کنسول یک MPV، ادوات لوکس یا امکانات ویژه فراهم شود؛ اما RF8 با نمایشگرهای بزرگ و پنل دیجیتال پشت فرمان، تجهیزات جذابی در اختیار راننده می‌گذارد.

در وسط، نمایشگر لمسی ۱۵/۶ اینچ وجود دارد و پشت فرمان از مانیتور تمام رنگی ۱۲/۳ اینچ دیده می‌شود. فرمان کاملا دایره‌ای و پلاستیکی است اما مواد استفاده شده برای سطح داشبورد، نرم و باکیفیت به‌نظر می‌رسد. طراحی تودری‌ها نیز پوشیده از چرم مصنوعی و مواد نرم است؛ ضمن اینکه دسته‌ دنده‌ی کریستالی و شارژر بی‌سیم نیز، برای ردیف جلو ارایه می‌شود.

هنوز مشخص نیست کدام سطح از تزئینات داخلی برای RF8 کرمان موتور ارایه خواهد شد. صندلی‌های مدل پایه، مشابه کلاس اکونومی در هواپیماهای مسافربری است اما نسخه‌های سفارشی از نمونه‌های مبله و راحت، مجهز به ماساژور استفاده می‌کنند. این خودرو برای بازار ایران، احتمالا با سه ردیف صندلی، به صورت ۷ نفره ارایه خواهد شد.

کپی لینک

پیشرانه و تجهیزات RF8 کرمان موتور

پیش‌تر گفتیم که دو نوع پیشرانه تمام بنزینی و پلاگین هیبرید برای RF8 تولید چین وجود دارد. براساس اطلاعات موجود قرار است، نسخه‌ی اصلی با موتور ۲ لیتر توربو توسط کرمان موتور به بازار ایران برسد. این مینی‌ون ۲۱۰۰ کیلوگرمی، ۲۵۳ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. جک RF8 با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، در زمان ۹ تا ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۱۱ لیتر در صد کیلومتر دارد..

نسخه‌ی پلاگین هیبرید RF8 اگر وارد ایران شود، ۲۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر از مدل تمام بنزینی خواهد بود. موتور ۱/۵ لیتر توربو با همراهی یک محرک برقی، ۴۲۰ اسب بخار قدرت و نزدیک به ۵۰۰ نیوتن‌متر کشتاور دارد. جک RF۸ PHEV در زمان ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و به صورت تمام برقی، ۱۶۰ کیلومتر را طی می‌کند.

کپی لینک

تجهیزات ایمنی

  • کیسه‌های هوا جلو، جانبی و پرده‌ای
  • سیستم‌های ترمز: ABS، EBD، کمکی ترمز (BA)
  • کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، کنترل کشش (TCS)
  • ایزوفیکس برای صندلی کودک
  • هشدار باز بودن کمربند ایمنی ردیف‌های جلو و عقب
  • کمک حرکت در سربالایی (HAC) و سرازیری (HDC)
  • رادار جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه
  • هشدار تغییر مسیر و سیستم کمک پارک
کپی لینک

امکانات رفاهی

  • سانروف برقی چندبخشی
  • درهای کشویی برقی در ردیف دوم
  • کلید هوشمند، استارت دکمه‌ای و کلید دیجیتال UWB
  • آینه‌های جانبی برقی، تاشونده اتوماتیک، مجهز به گرم‌کن
  • شیشه‌های برقی تک‌لمسی با قابلیت ضد گیر کردن
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک چندمنطقه‌ای
  • درگاه‌های USB و Type-C برای جلو و عقب
  • آینه‌های آرایشی با نور
  • سنسور باران برای برف‌پاک‌کن
کپی لینک

فناوری و سرگرمی

  • نمایشگر دیجیتال پشت آمپر ۱۲٫۳ اینچ
  • نمایشگر مرکزی لمسی (۱۲٫۳ یا ۱۵٫۶ اینچ در نسخه PHEV)
  • سیستم هوش مصنوعی صوتی iFLYTEK یا HarmonyOS 4.0 (بسته به نسخه)
  • هدآپ دیسپلی AR-HUD (در نسخه‌های بالاتر)
  • تغییر حالت رانندگی (Sport، Eco، Comfort، Standard)
  • سیستم کنترل و مانیتورینگ خودرو از طریق اپلیکیشن موبایل
  • باتری بزرگ با قابلیت شارژ فوق سریع (در نسخه پلاگین هیبرید)
  • پیمایش الکتریکی بالا و ترکیبی طولانی
jac rf8 mpv  kmc
jac rf8 mpv  kmc
jac rf8 mpv  kmc
jac rf8 mpv  kmc
jac rf8 mpv  kmc
jac rf8 mpv  kmc
jac rf8 mpv  kmc
jac rf8 mpv  kmc
jac rf8 mpv  kmc
jac rf8 mpv  kmc
jac rf8 mpv  kmc
jac rf8 mpv  kmc
کپی لینک

پیش بینی قیمت RF8 کرمان موتور برای بازار ایران

در چین، برای جک RF8 مجهز به موتور 2 لیتر توربو، 20 هزار دلار پرداخت می‌شود. هزینه خرید نسخه‌ی پلاگین هیبرید، 25 تا 30 هزار دلار است که البته به تجهیزات لوکس سفارشی داخل کابین نیز، وابستگی دارد. بر این اساس، احتمالا RF8 کرمان موتور با قیمتی در حدود 3 تا 3/5 میلیارد تومان وارد بازار ایران خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.