ام وی ام MVMچریچشم اندازکرمان موتور

فونیکس آریزو ۶ پرو بهتر است یا کی ام سی J7

جدال داغ چینی‌های میلیاردی

محبوبیت خودروهای سدان نه‌تنها در کشورهای خارجی بلکه در بازار داخلی نیز در حال کاهش است. خودروسازان دولتی و خصوصی در طول سال‌های ممنوعیت واردات سعی کرده‌اند تا مطابق ذائقه مشتریان، خودروهای شاسی‌بلند به بازار عرضه کنند. در حال حاضر بازه قیمتی یک تا دو میلیارد تومان تقریباً خالی از خودروهای صندوقدار شده و تنها تعداد محدودی نمونهٔ صفر کیلومتر از خودروهای سراتو، مزدا ۳، اکسنت و النترا مربوط به پیش از تحریم‌ها باقی مانده است. باوجود کاهش محبوبیت سدان‌ها، هستند کسانی که هنوز هم سواری لذت‌بخش این خودروها را به تعلیق خشک کراس‌اوورها ترجیح می‌دهند.

اخیراً خودروسازان کرمانی به دنبال جلب نظر متقاضیان محصولات سدان، اقدام به تولید دو مدل خودروی جدید کرده‌اند. فونیکس آریزو شش پرو محصول مدیران خودرو و کی ام سی J7 محصول کرمان موتور در ماه‌های آینده وارد بازار خواهند شد. در ادامه این مقاله به مقایسه این دو محصول جدید بازار خودروی کشورمان خواهیم پرداخت؛ همراه پدال باشید.

طراحی نمای خارجی

سازندگان هر دو خودرو با هدف جذب مشتریان جوان سعی کرده‌اند تا ظاهری تهاجمی را برای محصول خود ایجاد کنند. این دو رقیب در رده ابعادی کلاس سی متوسط بوده و کرمان موتور جی سون با طول ۴۷۸۰، عرض ۱۸۲۰ و ارتفاع ۱۴۹۲ میلی‌متری به دلیل ۷۰ میلی‌متر طول و ۱۰۰ میلی‌متر فاصله محوری بیشتر، تا حدی بزرگ‌تر از فونیکس آریزو شش پرو با طول ۴۷۱۰، عرض ۱۸۲۵، ارتفاع ۱۴۹۰ و فاصله محور ۲۶۷۰ میلی‌متر به نظر می‌رسد.

طراحی فونیکس آریزو شش پرو توسط تیم اختصاصی طراحی چری انجام شده و چری در این محصول از نسل دوم زبان طراحی خود بنام HDS) Hydro Dynamic Surfacing) استفاده کرده است. این الگوی طراحی ترکیبی از روح و شکل جریان آب جاری است و پویایی طبیعی و مفهوم روشن آب را منعکس می‌کند.

در نگاه کلی به آریزو ۶ پرو متوجه می‌شویم که طراحان چری سعی کرده‌اند تا چهره‌ای بروز و درعین‌حال محافظه‌کارانه را مجسم کنند. استایل آریزو ۶ پرو در عین سادگی و خشن بودن، تا حدی لوکس بودن را نیز تداعی می‌کند.

جلوپنجرهٔ ۸ ضلعی جدید آریزو ۶ پرو نسبت به نسل قبلی بزرگ‌تر بوده و باعث شده تا ابهت خودرو دوچندان شود.

نمای کناری خودرو بدون تغییر نسبت به نسل قبلی، و کماکان ساده و به‌دوراز هیجان است.

در قسمت عقب خودرو نیز چراغ‌های به‌هم‌پیوسته در نواری مشکی رنگ به همراه خروجی‌های اگزوز فیک، توانسته رنگ و بوی اسپرت بودن را در چهره خودرو به نمایش بگذارد.

به سراغ محصول هیجان‌انگیز کرمان موتور می‌رویم؛ در نگاه کلی به KMC J7 متوجه سبک و سیاقی جدید می‌شویم. در بازار خودروی کشور مدت‌های طولانی است که دیگر خودروهایی با ظاهر غیرعادی و اسپرت نظیر هیوندای ولوستر و جنسیس، نیسان جوک، تویوتا CHR و آلفا رومئو ۴C عرضه نمی‌شوند؛ همه محصولات مونتاژی شبیه هم هستند و برندهای خودرویی سعی می‌کنند تا اتومبیل‌هایی با چهره رادیکال عرضه نکنند. کرمان موتور جی سون تقریباً شبیه به هیچ خودرویی نیست و از ظاهر آن پیداست که حرف‌های جدیدی برای گفتن دارد. گویا کرمان موتور قرار است ریسک زیادی را از بابت عرضه جی سون تقبل کند.

در نمای جلویی جی سون برای اولین بار شاهد هستیم که در بازار ایران خودرویی از چراغ‌های به‌هم‌پیوسته در قسمت جلویی استفاده کرده؛ با آپشن خوشامدگویی و بدرقه جی سون، چراغ‌های جلو با رقص نور زیبایی روشن و خاموش می‌شوند. در طراحی جی سون سعی شده تا جدیدترین الگوهای روز در بدنه خودرو جانمایی شوند. در نگاه از روبرو، چهره‌ای کاملاً جسورانه و اسپرت همراه با گرافیک زیبای داخل چراغ‌ها و خطوط عمودی جلوپنجره باعث شده تا KMC J7 بشدت اخمو عصبانی به نظر برسد.

در نمای جانبی اختلاف جدی جی سون و آریزو شش مشخص می‌شود؛ پیوستگی سقف و شیشه عقب جی سون نشان می‌دهد که این خودرو با طراحی کوپه مانند، یک سدان فست بک بشمار می‌رود. این در حالی است که آریزو ۶ پرو با چهره‌ای هماهنگ‌تر و درعین‌حال ساده‌تر یک سدان معمولی است.

رینگ‌های تمام مشکی، نوار کرومی سرتاسری و بزرگی گلگیرهای عقب جی سون، مهم‌ترین مواردی هستند که در نگاه ابتدایی می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

به نمای عقب جی سون می‌رسیم، جایی که طراحان نهایت سعی خود را برای اسپرت نشان دادن این خودرو به کار بسته‌اند.

درب صندوق و شیشه عقب به‌صورت یکپارچه بوده و هنگام باز کردن آن با فضای ورودی بار بزرگی مواجه می‌شویم. چراغ‌های پیوسته سه‌تکه در کنار چراغ‌های عمودی مه شکن بر روی سپر، ظاهر زمخت و عجیب نمای عقب را لوکس‌تر و درعین‌حال اسپرت تر کرده‌اند. نوار چراغ ترمز بسیار کشیده و در بالای شیشه عقب نصب شده که هیجان دیدن این خودرو را در شب دوچندان کرده است. برخلاف خروجی‌های فیک آریزو شش پرو، اگزوزهای دوگانه واقعی با سری‌های استیل را می‌توان آخرین تیر در ترکش طراحان ایتالیایی جی سون برای تزریق هیجان به یک خودروی چینی دانست.

با تمامی این اوصاف باید اعلام کرد دو خودرو از طراحی بروز و پیشرفته‌ای برخوردار بوده و می‌توانند سلایق متفاوتی را با خود همراه کنند. KMC J7 با جذابیت و هیجان بیشتر و آریزو شش پرو با ظاهری اتوکشیده و ساده، ویژگی‌های بخصوصی را ایجاد کرده‌اند. جی سون با استایلی اسپرت تر مطابق سلیقه جوانان و آریزو ۶ با سبکی لوکس‌تر و ماندگارتر مناسب برای افراد میان‌سال و جا افتاده، دو مسیر متفاوت برای جذب مشتری خواهند داشت.

طراحی نمای داخلی

همان‌طور که در خصوص نمای بیرونی بررسی کردیم، درون کابین خودروها نیز دو اتمسفر کاملاً متفاوت حس می‌شود.

با باز کردن درب آریزو شش پرو شاهد ارتقای کم اما محسوس نمای داخلی نسبت به نسل قدیم هستیم. صندلی‌های جدید، فرمان دی کات، کلاستر دیجیتالی، نورپردازی بهینه و کنسول مرتفع و لوکس تغییرات نسخه پرو نسبت به نمونه قدیمی هستند.

خطوط افقی و کشیدگی سرتاسری داشبورد دقیقاً طبق زبان طراحی جدید چری بوده و باعث شده تا فضای کابین ساده و لوکس به نظر برسد. استفاده گسترده از تزئینات مشکی پیانویی و الگوی جدید صندلی‌ها بیانگر روح آرام و لوکس‌تر آریزو شش در برابر جی سون کرمان موتور است.

در آن طرف میدان بازهم شاهد تفاوت و تمایز فراوان هستیم. بارها الگوی ساده و تکراری داشبورد آریزو ۶ را در خودروهای گوناگون مشاهده کرده‌ایم. اما در جی سون با الگویی بروزتر روبه‌رو هستیم. نمایشگر مرکزی بزرگ به‌صورت عمودی و مشابه کابین جدید محصولات مرسدس بنز جانمایی شده و غربیلک فرمان ۴ شاخه عیناً شبیه محصولات جدید هیوندایی است.

تودوزی ترکیبی چرم و پارچه به رنگ سیاه و طوسی با دوختی سفید رنگ بر روی صندلی‌هایی با پشت‌سری یکپارچه قرار گرفته و مجموعه این موارد در کنار هم یک فضای اسپرت را تداعی می‌کند. کی ام سی جی سون اولین سدان چینی بازار است که به‌جای سانروف معمولی از سقف پانورامیک بزرگ با قابلیت بازشو بهره می‌برد.

استفاده از کلاستر دیجیتالی و نورپردازی داخلی باعث شده تا کابین جی سون علاوه بر اسپرت بودن، پیشرفته نیز به نظر برسد.

قضاوت نهایی در خصوص اینکه کدام کابین بهتر است به موارد مختلفی بستگی دارد. اما در کل همان نتیجه‌ای که برای نمای بیرونی عنوان شد، برای درون خودروها نیز صادق است. در کابین آریزو شش هیچ‌گاه احساس خستگی نمی‌کنید و مدت طولانی می‌توانید بدون نگرانی از قدیمی شدن طراحی کابین با آن ارتباط برقرار کنید. در کابین کی ام سی جی سون نیز تا زمانی که طراحی رادیکالی داشبورد به همراه مانیتور عمودی نگاهتان را خسته نکرده، هیجان و تمایز را برای شما به همراه دارد.

 

تجهیزات و امکانات ایمنی و رفاهی

با اینکه هر دو خودرو لیست بلند بالایی از تجهیزات را همراه خود دارند اما از همین ابتدا باید برنده این بخش را KMC J7 اعلام کرد. جی سون کرمان موتور با تجهیزاتی بیشتر نسبت به آریزو ۶ پرو نظیر ترمز اضطراری، سنسور باران، سقف پانورامیک، صندوق عقب برقی، سیستم خوشامدگویی و اهرم تعویض دنده پشت فرمان به‌راحتی بالاتر از حریف خود قرار می‌گیرد. در طرف مقابل نیز آریزو ۶ پرو با برخورداری از رادار خط‌خوان، رادار نقطه کور و همچنین گرم‌کن صندلی شاگرد سعی کرده تا از حریف خود عقب نیافتد اما در این بخش از مقایسه محصول کرمان موتور دست پرتر از نماینده مدیران خودرو ظاهر می‌شود. در سایر موارد نیز تجهیزات دو خودرو مشابه به یکدیگر است.

مشخصات فنی

در قسمت فنی نیز کماکان تفاوت کاربری و استایل دو خودرو مشهود است. یک طرف محصول آرام، معقول و کم‌هزینهٔ مدیران خودرو و طرف دیگر خودروی پرشتاب و پرهزینهٔ کرمان موتور! فونیکس آریزو ۶ پرو مجهز به یک موتور توربو یورو ۶ با حجم ۱۵۰۰ سی‌سی بوده که ۱۴۷ اسب بخار و ۲۲۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. یک جعبه دنده سی وی تی نه سرعته نیز وظیفه انتقال قدرت را به چرخ‌های جلو بر عهده دارد.

درون کاپوت کی ام سی جی سون پیشرانه‌ای توربو و یورو ۵ با حجم مشابه به آریزو قرار گرفته؛ منتهی علاوه بر مجهز بودن به سامانه توربوشارژ، از انژکتوری با قابلیت پاشش مستقیم سوخت نیز بهره می‌برد. همین مسئله باعث شده تا موتور جی سون ۲۵ اسب بخار و ۶۰ نیوتون متر گشتاور بیشتر نسبت به پیشرانه آریزو ۶ تولید کند. در خصوص گیربکس هم، یک جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه تر (wet) قدرت موتور جی سون را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

عدد اعلامی مشخصات KMC J7 نشان می‌دهد که قدرت موتور این خودرو برای تطبیق با سوخت ایران و پاس کردن استانداردهای الزام‌آور آلایندگی محدود شده و نمی‌توان انتظار داشت که محصول کرمان موتور همان عدد ۷.۶ ثانیه اعلام شده توسط کمپانی مادر را برای صفر تا صد به دست آورد. همچنین ۱۲۷ کیلوگرم جرم سنگین‌تر جی سون نسبت به آریزو ۶ باعث می‌شود تا باوجود قدرت بیشتر موتور و گیربکس سریع‌تر جی سون بر روی کاغذ، نهایتاً یک ثانیه اختلاف شتاب بهتر به نفع جی سون رقم بخورد. ناگفته نماند که در ازای همین شتاب بهتر بایستی هزینه بیشتری بابت بنزین مصرفی جی سون پرداخت کنید چراکه این خودرو خوش‌اشتهاتر از آریزو ۶ است.

با اینکه جی سون خودروی سریع‌تری نسبت به آریزو ۶ بشمار می‌رود اما نباید فراموش کنیم که GDI بودن پیشرانه و دو کلاچه بودن گیربکس جی سون باعث می‌شود تا این خودرو در بحث استهلاک پیشرانه و گیربکس به‌مراتب حساس‌تر و پرهزینه‌تر نسبت به آریزو ۶ بوده و دقت بیشتری را در نگهداری طلب کند.

در خصوص سایر مؤلفه‌ها با اینکه میدانیم فنربندی عقب جی سون مولتی لینک بوده و نسبت به تورشن بیم آریزو شش پیشرفته‌تر است اما باید در میدان عمل دو خودرو را بررسی کرده تا علاوه بر موضوع نرمی سواری نسبت به کیفیت ترمزها و همچنین فرمان پذیری دو خودرو نیز قضاوت کنیم.

قیمت، بازار، خدمات و فروش

تا اینجای مقاله شاید خیلی‌ها جی سون را به آریزو ۶ ترجیح دهند؛ اما برتری آریزو ۶ نسبت به جی سون در این بخش ممکن باعث تغییر دیدگاه خوانندگان شود. با اعلام قیمت دو محصول مشخص گردید که مدیران خودرو برخلاف رویه چند ساله خود این بار جانب احتیاط را رعایت کرده و با قیمت‌گذاری ۱۰۶۰ میلیون تومانی برای آریزو ۶ پرو، این خودرو را حدود ۲۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر از رقیب خود ارزش‌گذاری کرده است.

از گذشته محصولات کرمان موتور بازار بهتری نسبت به مدیران خودرو داشته‌اند اما اخیراً با افزایش جدی تیراژ تولید محصولات چری در ایران، وضعیت بازار دست دوم خودروهای این برند نیز تا حدی بهبود داشته است. البته که شرایط بازار معاملاتی محصولات چینی جدای از شرکت عرضه‌کننده، بستگی زیادی به خود محصول نیز دارد و باید تا زمان عرضه دو خودرو به بازار منتظر ماند.

با ضمانت ۵ ساله مدیران خودرو، تعداد نمایندگی‌های بیشتر نسبت به کرمان موتور و همچنین اثبات فنی موتور ۱۵۰۰ AVL در بازار ایران، در حوزه خدمات دست برتر با آریزو شش پرو است و کماکان تردیدهای زیادی نسبت به دوام موتور کی ام سی جی سون وجود دارد.

در خصوص شرایط فروش نیز هر دو شرکت خصوصی باوجود قیمت‌گذاری‌های بی‌رحمانه و در نظر گرفتن حاشیه سود بالا، سابقه خوبی درزمینهٔ فروش تسهیلاتی دارند و از این جهت رقابت پایاپای است.

سخن پایانی

هر دو خودروی مورد بحث از کیفیت قابل قبول و طراحی خوبی برخوردار هستند. فارغ از اینکه این خودروهای درجه دو چینی با چه قیمتی در کشور ما فروخته می‌شوند، دو برند جک و چری در شرایط آب و هوایی و بازار مصرف ایران امتحان خود را پس داده و انتخاب از میان این دو سدان به سلیقه شما بستگی دارد. در نگاه کلی آریزو ۶ پرو محصولی محافظه‌کارانه و مناسب برای مشتریان کم ریسک بخصوص افراد میان‌سال و پا به سن گذاشته است؛ خودرویی خانوادگی، آرام، با سواری نرم، کم استهلاک و مناسب برای نگهداری طولانی‌مدت.

کی ام سی جی سون نیز بعد از مدت‌ها آمده تا مقدار کوچکی از خلأ خودروهای اسپرت در بازار خودروی کشورمان را پر کند. پس جوانان و کسانی که توانایی‌های حرکتی خودرو برایشان اهمیت زیادی دارد، می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط نگهداری این خودرو، به سراغش بیایند.

دیدگاه شما چیست؟ در نظرسنجی زیر شرکت کنید و بگویید با بودجه‌ای در حدود یک میلیارد تومان ترجیح می‌دهید کدام‌یک از این دو خودرو را سوار شوید.

 

https://poll.fm/11170818

محمد جواد نورائی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. aMiRsHaYaN

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (285 ديدگاه)

    «طراحی فونیکس آریزو شش پرو توسط تیم اختصاصی طراحی چری انجام شده و چری در این محصول از نسل دوم زبان طراحی خود بنام HDS) Hydro Dynamic Surfacing) استفاده کرده است. این الگوی طراحی ترکیبی از روح و شکل جریان آب جاری است و پویایی طبیعی و مفهوم روشن آب را منعکس می‌کند.»
    بابا روح آب جاری 😂😂😂😂
    همون آریزو ۶ هست برداشتن چراغش رو تیره کردن و به هم وصل کردن
    و احتمالا این نظرسنجی هم کم رای ترین میشه 😂😂
    و ماشاالله به سریع ترین سدان ایران با تاپ اسپید ۱۷۰ کیلومتر 😂😂
    واقعا مضحکه

    موافقم ۸۶
    مخالفم ۹
    1. Habib

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      جی سون یا جی هفت؟

      موافقم ۷
      مخالفم ۱۸
  2. Avan

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    به نظرم طراحی جی سون جسورانه است ولی طوریه که یا کاملا ازش خوشتون میاد یا کاملا نمی پسندی،طراحی آریزو شبیه هیوندای النترا نسل قبل شده و همون جور که متن گفت در دراز مدت جذابیتش را حفظ می کنه

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۳
    1. مزدا

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1888 ديدگاه)

      جی سون از هر لحاظ از جمله موتور و گیربکس خیلی بهتر است فقط با مانیتور بزرگش حال نمیکنم.
      قیمت نجومی هم دیگه تو این مملکت عادی شده

      موافقم ۴۵
      مخالفم ۰
  3. مانی

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    الان سدان یک میلیارد تومنی چینی تو بازار ایران چندان جا نیفتاده و بیشتر مردم اگه حدود یک میلیارد تومن پول داشته باشن و ماشین صفر هم بخوان بخرن ترجیح میدن که سراغ کراس اوورهای میلیاردی چینی برن و یا اگه فرضا از چینی خوششون نیومد میرن سراغ نسخه های دست دوم کم کارکردی با عمر زیر ۵ سال ماشین هایی مثل رنو کپچر و پژو ۲۰۰۸ و سانگ یانگ تیوولی و …کلا من اگه قصد خرید یه سدان صفر یا کم کارکردی حول وحوش قیمت یک میلیارد تومن داشته باشم مستقیم می رم سراغ هیوندای اکسنت مدل ۹۷ و اگه قصد خرید کراس اوور صفر کیلومتر حدود یک میلیارد تومنی داشته باشم مستقیما می رم سراغ چری تیگو ۷…دوست دارم نظر دوستان پدالی رو در این باره بدونم.

    موافقم ۴۳
    مخالفم ۱۱
  4. Pouyan

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (42 ديدگاه)

    بیچاره مردم ایران

    موافقم ۵۴
    مخالفم ۳
    1. Avan

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (20 ديدگاه)

      من اگر باشم با ۵۰۰ تومن دنا پلاس توربو می خرم.شاید چینی ها آپشن بیشتر داشته باشند اما خیلی از آپشن‌ها چندان کاربردی ندارند.از طرفی بعد از چند سال اگر قصد فروش داشتی خودروی چینی ضرر زیادی می کنه

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۵۱
      1. Dian

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (209 ديدگاه)

        [قصد فروش داشتی خودروی چینی ضرر زیادی می کنه]
        فیدلیتی که سال ۹۹ قیمتش حدود ۶۸۰ میلیون بود الان حدود ۱.۲۰۰ مبادله میشه
        البته فیدلیتی چزو چینی های موفق تو ایرانه
        اما مثلا ام وی ام ایکس ۵۵ جزو بدفروش ترین چینی های مدیران خودرو بود که سال ۹۸ وقتی تازه اومده بود ۳۵۰ تومن قیمتش بود
        اونایی که ماشینو همون موقع خریدن الان میتونن حداقل ۷۵۰ تومن بفروشن
        یعنی تورم تو مملکت به اندازه ای هست که حتی ماشین های چینی بدفروش هم قیمتشونو حفظ کنن

        موافقم ۴۰
        مخالفم ۲
      2. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (247 ديدگاه)

        آخه دنا ، با این قیمت این همه انتخاب جلو دستته . دنا😶

        موافقم ۳۵
        مخالفم ۲
        1. Avan

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (20 ديدگاه)

          با ۵۰۰ چه ماشین صفری میشه خرید که بهتر باشد ؟

          موافقم ۵
          مخالفم ۱۰
  5. Enayat

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    سدان های اسپرت☹️

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۰
  6. seyedjavad.mercedesbenz

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (437 ديدگاه)

    کاری که به اینکه چقد اوضاع خرابه که اینا شدن اسپورت ندارم و اینکه جفتشون ۹۹۹۹۹۹۹۹ برابر قیمت واقعیشونن و …. ولی با یه سپر و جلو پنجره عوض کردن و یه دوتا تغییر ریز تو کنسول و گذاشتن پسوند پرو هیچجوره نمیشه حدودا ۲۵۰ میلیون برد رو قیمت ، حداقل جک یه طراحی زیبا و یه موتور سرحال ( نسبت به قیمتش ) داره ، جدا از اینکه خودروهای جک نسبت به چری کم تر شانسین و کیفیت فنی بهتری دارن ، کلا کرمان خودرو خیلی بهتر از مدیران خودروعه در بحث خدمات

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۱۵
  7. Si

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (197 ديدگاه)

    هر دو یک اشغال با لباس متفاوت

    پدر من از سال ۹۴ تا ۹۹ یک مگان مشکی داشت ماشین رو در سال ۹۹ وقتی فروختیم ۱۷۰ هزار کارکرد بود ولی انگار صفر چینی ها بود ماشین مدل ۸۹ بود و موقعی که خریدیم ۹۱ تا کار بود ماشین خیلی خیلی نرم هندلینگ متوسط کیفیت مثال زدنی برای کلاس خودش الان حتی، جادار و تنها مشکل گیربکس هست که برای خانواده خوبه ولی از نظر کلی متوسط هست باید بگم متاسفانه مردم ما الان به طراحی و قیمت اهمیت میدن ما بهمن ۱۴۰۰ میتسوبیشی اوتلندر خریدیم ولی از یه چیزی که خیلی بدم اومد یه نمایشگاه دار به پدرم گفت سانتافه خیلی بهتره منم گفتم چرا و اون گفت هر جا بری بگی سانتافه داری میگن پولداری ولی به جرات میگم سانتافه ۱ هزارم اوتلندر هم نیست الان ما اوتلندر داریم و بسیار بسیار نرم شتاب قابل قبول هندلینگ بی‌نظیر در این کلاس و لذت رانندگی بی نهایت در این کلاس ولی مردم میرن بخاطر چشم دیگران سانتافه می‌خرن الان شاسی بلند ۵۰۰ میلیون توی ایران لوکس به حساب میاد و مردم ما هم خودشون میدونن که چینی ها در این کلاس در برابر ماکسیما یا مگان یا لنسر چندین سال پیش اصلا شانسی ندارن ولی بخاطر طراحی و چشم دیگرا میرن میخرن

    موافقم ۴۵
    مخالفم ۱۲
    1. Dian

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (209 ديدگاه)

      بعضی ها صرفا بخاطر اینکه نو هستن میخرن
      که البته حق هم دارن
      چون ماکسیما و کمری یا هر ماشین غیر چینی دیگه ای خب قبلش یکی چندین سال نشسته توش و معلوم نیست باهاش چیکار کرده
      حالا هر چقدر هم خوب باشه ولی بعضیا حیفشون میاد پول میلیاردی برای ماشینی بدن که یکی ۱۰ سال استفادش کرده بعد الان میخواد بفروشه
      برخی دیگر هم صرفا به بروز بودن طراحی ماشین اهمیت میدن
      خیلیا مثل ما نیستن اینقد به برند اهمیت بدن و صرفا میخوان ماشینشون نو و بروز باشه
      ولی خب من خودم ترجیح میدم با این پول بجای ماشین روی یه چیز دیگه ای مثل ملک یا زمین سرمایه گذاری کنم

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۲
    2. حامد

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من یبار پشت اوتلندر نشستم انقدر کیفیت داشبورد و دکمه ها پایین بود که نظرم راجع به ژاپنی عوض شد… اتفاقا کیفیت هیوندای سانتافه هم دیدم قابل قبول بود.
      از طرفی فروش خودرو هم خیلی مهمه الان سانتافه رند بازاره ولی مشتری واسه اوتلندر پیدا کردن شاید در حد چینی فروختن سخت باشه…
      هیچوقت به برند اعتماد نکنید و هر خودرو رو جداگانه بررسی کنید و بخرید.
      من جای شما بودم سانتافه رو میخریدم(نظر شخصی)

      موافقم ۶
      مخالفم ۱۱
      1. Si

        ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (197 ديدگاه)

        داداش به اوتلندر میگی بی کیفیت اگه تا ۵۰۰ هزار همون کیفیت نبود من واست یه ماشین نو میخرم ژاپنی کیفیت معمولی هست نسبت به بقیه ولی همون سانتافه خودش رو بکشه تا ۲۰۰ تا میتونه ولی ژاپن واسه حفظ کیفیت تا ۵۰۰ تا بدون مشکل میره بعدشم شما میگی سانتافه الان سانتافه چه برتری به اوتلندر داره کابین بزرگتر یا سواری بسیار نرم یا هندلینگ بسیار بالا در این کلاس تنها برتری نسبت به اوتلندر کمی آپشن هست وگرنه میتونی حتی بری درگ بین سانتافه و اوتلندر رو ببینی که اوتلندر با اختلاف میبره حاضرم قسم بخورم تا حالا از پراید بالاتر سوار نشدی حتی نه اوتلندر سوار شدی نه سانتافه

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
  8. JDM lover

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (652 ديدگاه)

    رای نمیدم
    چون به هیچ عنوان با این پول سراغ اینا نمیرم

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۱۰
    1. کرگدن باواریا

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (27 ديدگاه)

      گفتنش از دور پشت مانیتور برات راحته ؛ پای عمل که میاد اولین نفر میری سراغشون!
      چند دلیل موجهی که انتخاب اکثر مردم کراس اوور چینی هست “سدان رو نمیگم فعلا”
      ۱_ از خریدن خودروی دست دو بیزارن (با توجه به کلاهبرداری های زیاد اعم از دستکاری کیلومتر خودرو با تعویضی قطعات و عدم اطمینان یه سند و مالکیت خودرو
      ۲_ مزیت های یه کراس اوور چینی خیلی بالاتر از یه سدان پکیده کره ایی هست ! (اگه ژاپنی تمیز با اون قیمت پیدا کردین نوش جونتون ) چه ازلحاظ جادار بودن چه راحتی در سفر های بین شهری
      احتمالا سدان قضیش یکم فرق داره چون خیلی ار مزیت های کراس اوور رو نداره که کسی بخواد میلیارد خرج سدان چینی کنه ! ولی نسبت به الترا و اکسنت جفتشون انتخاب ارزنده ایی هستن (ولی در برابر کیا سراتو و لنسر شانسی نداشته و ندارن)
      ۳_

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۲
  9. سامان اذری

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2935 ديدگاه)

    وقتی اسم فونیکس رو میشنوم یاد
    موشک های هوا به هوای اف ۱۴ تامکت می افتم

    در زمان خودش یکی از مخوف ترین موشکهای هوا به هوای دنیا بود
    طوری که تو جنگ ایران و عراق یه خلبان ایرانی با یه موشک فونیکس سه تا میگ ۲۹ عراقی رو تو اسمان زد
    (سه تا میگ کنار هم بودن وسطی رو زد با ترکش هاش دوتا کناری هم نابود شدن )

    ولی الان فونیکس رو گذاشتن رو یه ماشین چینی اونم به قیمت یک میلیارد تومن که میشه بیشتر از سی هزار دلار با این پول میشه هوندا آکورد دو لیتری توربو خرید که هر دو تای این اشغالهارو لوله میکنه

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۶
    1. مرد حق

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سامان جان درست فرمودی فقط یه نکته ؛ تلفظ و رسم الخط این دوتا فونیکس یکی نیستن . ماشین چینی فَــونیکس Fownix هست .
      موشک افسانه ای هوا به هوا ایم ۵۴ فونیکس هواپیمای تام کت ، Phoenix (فینیکس هم تلفظ میشه) به معنی ققنوس یا همون سیمرغ هست. ولی این اسم بی ریشه و بی اصالتی که روی خودروهای چری گذاشتن ، حداقل برای من فاقد هرگونه معنا و مفهوم هست. قیمت یه تیر موشک فینیکس در سال ۱۹۷۳ میلادی ۴۷۷۱۳۱ دلار بود !!!!!!! چینی ها و مدیران خودرو چه راحت اسم یه اسطوره را به گند می کشند!

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۴
      1. سامان اذری

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2935 ديدگاه)

        مرسی داداش بابت توضیحات عالیی ک دادی

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
  10. MASOUD 0099

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    من جی سون رو انتخاب میکنم چون موتور قویتر و یه زره شیک تر هست

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  11. Amin.aj

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    بجاش میرم کمری دست دوم کار کرده می گیرم

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۷
    1. Enayat

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (74 ديدگاه)

      من هم کمری پا به سن گذاشته رو به این مثلا سدان های اسپرت ترجیح می دم…

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۱۰
  12. شاپور

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (166 ديدگاه)

    با این قیمت هیچکدام

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲
  13. Dian

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (209 ديدگاه)

    از نظر من نباید بالاتر از ۱ میلیارد برای یه چینی پول داد
    چون دیگه با بیشتر از ۱تومن میشه یه ژاپنی یا کره ای کمتر از ۱۰ سال سن گرفت
    البته برای اونایی که دوست دارن ماشینشون نو و صفر باشه قضیه فرق میکنه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  14. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (247 ديدگاه)

    جی سون بهتره .
    تنها برگ برنده این جی سون نسبت به مزدا سه و لنسر شتابش بود که اون هم بر اساس گفته های مقاله شتاب اعلام شده نیست و بیشتر

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  15. دکتر ع

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (175 ديدگاه)

    سگ زرد برادر شغاله!

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳
  16. آرین

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (302 ديدگاه)

    وجود گزینه هیچکدام واقعا نیازش حس میشه.

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  17. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (468 ديدگاه)

    شاید برای دوستان خیلی مهم نباشه اما برند در خودروهای چینی باید مد نظر خریدار قرار بگیره
    قطعا خودروسازی چری از نظر کیفیت ساخت، مهندسی و شهرت جهانی، بالاتر از جک هست که هنوز اکثر تولیداش در گروه کامیونه
    این موضوع باعث می شه خریدار ماشین چینی، کمی امیدوار باشه به کیفیت بهتر و خدمات پس از فروش گسترده‌تر
    به نظر من، پیشرانه و قطعات فنی ساخت چری در کلاس خودروهای چینی، قابل اعتماد هست

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۴
  18. مهدی شیراز

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چقدر ملت ایران بدبخت شدیم که برای ماشین چینی باید ملیاردی پول بدیم ماشین چینی تنها مزیتش این میتونست باشه که خیلی ارزان باشه نه با این قیمت.
    کاش حداقل گزینه هیچکدام را هم اضافه به نظر سنجی تون میکردین بعد نظر سنجی میکردین

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
  19. عبداله منابیه

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خودروهای خارجی کی وارد کشور میشوند لطفا اگر در این مورد خبری دراین اطلاع رسانی کنید . تبلیغ اشغالهای داخلی و چینی تا کی ؟ از خودروهای بروز خارجی زیر هزار دلار بگین هرچه دارین

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
    1. F.L.P

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (40 ديدگاه)

      مگه چین جزو ایرانه ؟ خب اونم خارجیه دیگه . منظور رو درست برسونید . الان ماشین هندی خارجیه . ماشین آمریکایی هم خارجیه .

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
  20. سلام داداش چطوری

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    جفت شون ماشین های پیشرفته و خوبی به نظر میان و دیگه حرف های برا گفتن دارن ولی نه با این قیمت!

    البته مشکل فقط اینا نیست مشکل قیمت کل ماشین ها هستن

    یه سریا میگن پول اینا رو برا کارکرده ۱۰ ، ۱۵ سال پیش میدن که باز اونا هم قیمت هاشون تو کشور های دیگه زیر ۱۰ هزار دلارن و اکثرا اسقاط میشن تو کشور های دیگه رو با قیمت بیشتر از نمونه صفر کیلومتر و جدید اون می خرن!

    یک سری ها حالا برند معتبر رو دوست دارن و میخرن و میگن لذت می بریم (بستگی به عشق به ماشین شون داره) ولی یک سری ها حاضر نیستن این همه پول رو به ماشینی بدن که صاحب قبلیش کیفش رو کرده باهاش و الان با سن و سال بالا به کس دیگه ای میفروشه ، و ترجیح میدن همین چشم بادومی ها رو سوار بشن

    از خدا خواستم که ایشالا همه مون به قدری وضع مالی و روحی ( سلامتی ) مون خوب بشه که از همین چینی ها برا دم دست استفاده کنیم ( حکم پراید و پژو که دیگه فسیل شون هم نیست تو کشور های دیگه )

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  21. مهرداد

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    چرا کامنت منو پاک کردین؟! البته از وقتی رفتین زیر مجموعه زومیت دیگه انتظاری جز این نمیره!

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  22. همایون

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (34 ديدگاه)

    اینکه مدیران خودرو رحم کرده و قیمت آریزو ۶پرو رو اندازه جی سون نکرده به خاطر منصف بودنش نیست این مساله به خاطر اینه که احتمالا قصد داره تو یکسال آینده آریزو هشت رو وارد بازار ایران بکنه که رقیب قدری برای جی سون هست که تقریبا کاملا ازش برتره و احتمالا صد یا دویست میلیون از جی سون گرونتر خواهد بود در مورد جی سون هم یه جاهایی خیلی امیدوار کننده هست و یه قسمتهایی واقعا گند زده مثال قیمت خیلی فضایی و پیشرانه ضعیف شده که الکی به مردم میگن شتابش زیر هشت خواهد بود یا روکش صندلی و صندلی شاگرد بدون گرمکن با تنظیم دستی برای خودرو یک و دویستی به نظر من شکل فرمونم بیشتر واسه خودروهای لوکس کاربرد داره و اصلا به بقیه اجزای داخلی و بیرونی نمیاد در کل به نظرم بهمن رسپکت انتخاب معقولانه تری از جفتشونه هم به اندازه کافی آپشن داره هم قیمتش با اختلاف کمتره..، بالای میلیارد کسی که دنبال چینی باشه میره سراغ شاسی بلند.
    یه موضوع بی ربط هم بگم راجع به موشک فینیکس که تا حالا موفق به شکار میگ ۲۹فالکروم نشده و تامکت ایرانی یکبار با موشک سجیل میگ ۲۹ شکار کرده احتمالا دوستمون منظورش میگ ۲۳ بوده که خلبان عادلی روی جزیره خارک سه تاشو با یه تیر فینیکس شکار کرد البته حتی ادعا شده چهار جنگنده هم با یک تیر فینیکس شکار شده که برمیگرده به اندازه فوق العاده بزرگ و سر جنگی هفتاد کیلویی این موشک که برای شکار بمب افکنهای بزرگ شوروی ساخته شده و همچنین پروفایل پروازیش که از بالا به هدف حمله میکرد و درست بالا سرش با کمک فیوز مجاورتی منفجر میشد و موج انفجار بزرگ و بارانی از ترکش رو تا شعاع زیادی پخش میکرد

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  23. امیرحسین

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مدیران خودرو گران فروش و کرمانموتور گران فروشی شده براشون یک آپشن، شما اصحاب رسانه هم دیگه مردم را یادتون رفته ، وقتی کسی نخره فوری شروع میکنند قسطی فروشی با ۴۰ درصد سود و بعد نیست قرارداد این دو خودروساز را مطالعه کنید.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  24. arashk

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    هیچ کدوم بهترین انتخاب.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا