جدیدترین محصول مونتاژ کرمان موتور به نام KMC A5، بر اساس G01 SWM عرضه میشود. این مدل قبلاً توسط سیف خودرو به ایران وارد شده بود.
آنچه در این مطلب میخوانید:
مشخص نیست کدام شرکت ایرانی نماینده رسمی SWM چین است. پیشتر تعدادی از خودروهای SWM شامل G01 و G01F توسط سیف خودرو وارد ایران شد؛ اما حالا قرار است کرمان موتور G01F را مونتاژ کند.
شرکت SWM چین ۷ سال سابقه تأسیس دارد و صحبت از اصالت ایتالیایی این برند، مضحک است. درواقع گروه سرمایهگذاری شینری (Shineray Group) چین، سهام یک شرکت موتورسیکلتساز ایتالیایی به نام SVVM که سال ۱۹۸۴ ورشکسته شده بود را خریده و بعد آن را به SWM تغییر داده است. بهاینترتیب از سال ۲۰۱۴ موتورسیکلتهای SWM به تولید برگشتند؛ ضمن اینکه سرمایهگذاری چینی تصمیم گرفت خودروسازی SWM را در چین تأسیس کند.
مدیران چینی ادعا میکنند، استودیو طراحی SWM در میلان ایتالیا، همچنان فعال است و ظاهر خودروهای تولید چین را شکل میدهد. حتی اگر این موضوع صحت داشته باشد، استفاده از قطعات فنی ساخت چین را تأیید میکند. خصوصاً درحالیکه SWM حتی برای شهروندان چینی هم، ناشناخته و کماهمیت است.
بیشتر بخوانید:
- ارزانترین خودروهای دنیا با حدود قیمت ۱۰ هزار دلار
- خودروهای جدید بازار ایران در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲
- چری جیکو در ایران؛ خودروهای وارداتی از برند لوکس چینی
چند نکته عجیب در معرفی SWM G01F توسط کرمان موتور دیده میشود. همکاری عمیق این شرکت ایرانی با JAC، سابقه بسیار خوبی دارد و حالا ۶ مدل (S5 و S3 و J4 و T8 و K7 و J7) را شامل میشود. با این شرایط، چرا کرمان موتور خودرویی از SWM را به محصولات مونتاژی خود اضافه میکند و رقیبی برای جک S5 میتراشد؟ باتوجه به عدم فعالیت تجاری سیف خودرو که البته برای مردم کشورمان چندان خوشنام و محبوب نبوده است؛ عرضهی مجدد SWM G01F با فاصله زمانی ۳-۴ سال، چگونه توجیه میشود؟
طراحی ظاهری KMC A5 کرمان موتور / G01F SWM
فرم کلی چراغهای و جلوپنجره در KMC A5، کاملاً تحت تأثیر سبک طراحی دوج و خصوصاً شاسیبلند دورانگو به نظر میرسد. بخش بزرگی از فضای میان سپر، مجرای ورود هوا دارد و مشابه جلوپنجره، از پلاستیک سیاه مشبک ساخته شده است. این ترفند، ضمن افزایش حس اسپرت و تهاجمی G01F SWM، هزینه ساخت با فلز همرنگ بدنه را کاهش میدهد.
حجمدهی سپر و کاپوت جلو، جوانپسند است. اندک قطعات پلاستیکی زیر سپر هم، براق هستند و چندان توی ذوق نمیزنند. کرمان موتور KMC A5 برخلاف غالب کراساوورهای چینی، رکاب و قاب گلگیر پلاستیکی ندارد. به همین دلیل از نمای جانبی، ارزانقیمت و کمارزش به نظر نمیرسد. این خودرو، رینگهای اسپرت سیاه و ۱۷ اینچ با تایرهای ۲۲۵ میلیمتر دارد.
در نمای عقب، دو اگزوز بزرگ با حجمدهی اغراقآمیز بدنه، حس اسپرت خودرو را تقویت میکنند. طراحی چراغها، محل نصب پلاک، خطوط برجسته روی درپوش صندوق و گلگیرها نیز جذابیت قابل قبول دارند.
طول و عرض و ارتفاع کرمان موتور KMC A5 به ترتیب، ۴۶۷۰ و ۱۸۵۵ و ۱۷۴۰ میلیمتر با فاصله محوری ۲۷۵۰ میلیمتر است. با این شرایط، G01F SWM کمی بزرگتر از جک S5 خواهد بود.
طراحی داخلی KMC A5 کرمان موتور / G01F SWM
ترکیبی از سادگی، مینیمالیزم و ادوات مدرن در ادوات داشبورد دیده میشود. بخش میانی پوشش چرم مصنوعی دارد و پلاستیک در بالا، کیفیت قابل قبول فراهم میکند.
نمایشگر لمسی ۱۰ اینچ و پنل پشت فرمان دیجیتال در G01F SWM وجود دارد. این خودرو از کلید گردان برای انتخاب حالت رانندگی استفاده میکند و در کنسول میانی، پلاستیک تزئینی شبیه فیبرکربن دارد که فراتر از کراساوورهای چینی موجود در ایران است. طراحی صندلی و تودریها با جلوهی اسپرت و خط دوختهای قرمز نیز، نکات مثبت G01F SWM هستند.
کرمان موتور KMC A5 صندلیهای راحت و خوشفرم دارد که بهخوبی ۴ سرنشین بالغ و بلندقد را جای میدهد. صندوقعقب نیز حدود ۶۰۰ لیتر فضای حمل بار فراهم میکند.
پیشرانه و شرایط فنی KMC A5 کرمان موتور / G01F SWM
مطابق انتظار، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژر برای G01F SWM ارائه میشود. این شاسیبلند چینی با وزن خالص ۱۵۵۰ کیلوگرم، ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. آزمونهای انجام شده از G01F در ایران، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۱۲ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در صد کیلومتر را نشان میدهند که باوجود گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته و سیستم دبل کلاچ، برتری خاصی نسبت به رقبا ندارد.
کرمان موتور KMC A5 فقط بهصورت محرک جلو و دنده اتوماتیک در ایران عرضه خواهد شد. ظاهراً نمیتوان از این خودرو بهصورت دنده دستی استفاده کرد و حالت M ندارد.
امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی KMC A5 کرمان موتور / G01F SWM
در کلاس خودروهای چینی، امکانات نسبتاً کامل برای G01F وجود دارد. سانروف و سقف پانوراما، استارت دکمهای، ترمزدستی برقی، ورود بدون کلید، سیستم صوتی ۹ بلندگو، نمایشگر لمسی با ناوبری ماهوارهای و دوربین پارک و دید ۳۶۰ درجه، صندلی برقی راننده، فرمان چرم، آینه جانبی برقی مجهز به گرمکن، برای کرمان موتور KMC A5 ارائه میشود.
در بحث ایمنی شش کیسه هوا، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری ESC و EPB، ترمزهای دیسکی به همراه ABS و EBD، سیستم هشدار نقاط کور، نظارت بر جاده و هشدار خروج از جاده و نمایش فشار باد لاستیکها وجود دارند.
قیمت G01F SWM در چین و هزینه خرید برای ایران
مدل دنده اتوماتیک G01F در چین، ۱۴ تا ۱۸ هزار دلار قیمت دارد. اگر نسخهی نزدیک به فول آپشن وارد ایران شود؛ هزینه خرید KMC A5 کرمان موتور برای مصرفکننده نهایی، حدود ۱/۸ میلیارد تا ۲ تومان خواهد بود.
لاماری ایما، چری تیگو ۷ پرو، جک S5 جدید ( KMC X5) با قیمت ۱/۲ تا ۱/۵ میلیارد تومان مهمترین رقبای G01F SWM هستند. قیمت و امکانات کرمان موتور KMC A5 برای جلب مشتری ایرانی، تعیینکننده خواهد بود؛ چراکه در محدودهی دو میلیارد تومان باوجود فونیکس تیگو ۸ پرو، جذابیتی نخواهد داشت.
شهروند ایرانی
۱ مهر ۱۴۰۲خیلی سادس میگردن ازونترین و کم فروش ترین خودرو چین پیدا میکن حتما از شرکت کلی تخفیف میگیرن میارن ایران و دو برابر قیمت واقعی میفروشن خودروهای درجه یک چین مثل جیلی لینک اند کو چانگان ام جی هاوال بی وای دی نمیارن ایران
ehsan.fa
۳ مهر ۱۴۰۲بی وای دی خودش رفت به خاطر جلوگیری از تحریم آمریکا
علی جردن
۱ مهر ۱۴۰۲کاری به سابقه خودروسازی چین ندارم اما می خوام بگم
بین چینی های مدرن بازار ایران اول ام وی ام X33 اومد که طراحی شبیه سوزوکی ویتارا داشت بعدش به این مدل SWM چشممون روشن شد و بعدش لاماری چشم همه رو گرفت و الان فونیکس FX داره تو بازار محدود ایران دلبری می کنه… کسی دیگه سراغ X33 یا SWM نمی ره و بازار دست دوم بشدت ضعیف تر از کره ایی ها داره چند مدت بعد هم یک چینی دیگه با ظاهر فضایی و باطن نامعلوم میاد و لاماری ها فونیکس FX ها روی دست خریداران باد می کنه
شک نکنید.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱ مهر ۱۴۰۲الان X33 روی دست فروشنده مونده؟
سال ۹۶ قیمتش ۷۰ تومن بود و سال ۹۹ رسید به ۲۵۰ تومن
الان X33 مدل ۹۶ حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون معامله می شه، مدل ۹۹ هم تقریبا ۷۰۰ تومن
تورم ایران باعث می شه خریدار ماشین چینی هم ضرر نکنه
علی جردن
۱ مهر ۱۴۰۲بحث تورم رو توی خودم بخوام توضیح بدم سال ۱۳۸۷ پراید صفر کیلومتر رو از نمایندگی حدودا ۹ ملیون گرفتم الان تو سال ۱۴۰۲ با کار کرد نیم میلیون به عدد ۵۰۰۰۰۰ تا کار به راحتی توی دیوار یا نمایشگاه می تونم ۱۶۰ الی ۱۸۰ بفروشم… یعنی چیزی حدود ۲۰ برابر قیمتی که صفرشو خریدم کار کردشو بفروشم!؟
اینا ملاک نیست…
ملاک اینه که چراغ MG GS چینی و بقیه چینی های چندسال پیش پیدا نمی شه خریدار مجبوره همانند مالکان خودروهای لوکس واقعی مثل بنز و بی ام و از کشورهای دیگر سفارش بده
———————————————————
دوما چراغ خودروهای بنز بی ام و کیا و … تو کشور خودمون و کشورهای همسایه بفور هست اما اگر به یک فروشنده قطعات توی ترکیه بگیم شیشه جلو لاماری می خوام می گن لاماری قایقه یا هواپیما…چون تاحالا نه دیدن نه شنیدن… مجبوری بری خود چین بخری قطعات ماشین چینی ها رو
——————————————————–
خریدار هم طبیعتا به سمت خودرویی نمی ره که قطعات یدکی نداره به این صورت ماشین چینی بعد چندسال رو دست فروشنده باد می کنه و یادگاری نگه می داره واسه نوه نتیجه هاش
فرزاد
۱ مهر ۱۴۰۲👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱ مهر ۱۴۰۲مثالی که برای X33 زدی اشتباه بود
در کامنت دوم تصحیح کردی
X
۲ مهر ۱۴۰۲پراید ۸۷ با کارکرد ۵۰۰ هزارتا توی نمایشگاه ۱۶۰/۱۸۰😂😂😂
داداش بیا پایین باهم بریم نمایشگاه نهایتا از شما بخره ۹۰ تومن شما اگر تونستی ۱۴۰تومن به مصرف کننده بفروشی من با همین پول برات ۸۹ میگیرم
مهدی
۲ مهر ۱۴۰۲داداش هم سال ۸۷ گرون خریدی هم الان میخوای گرون بفروشی!
M
۳ مهر ۱۴۰۲آخه مشکل اینه ماشین چینی های اصلی و درست درمون وارد نمیشه وگرنه اونا تو همه کشور ها از جمله امارات به وفور وجود داره و قطعاتش هست
میرن یه خودروی چینی که خود شرکت سازنده هم دیگه فراموش کرده چنین محصولی تولید کرده و تو خود چین ۱۰۰ نفر هم نخریدن ور میدارن میارن
بعد اون باکتری رو تو خود چین هم قطعاتش پیدا نمیشه😂
مهران
۱ مهر ۱۴۰۲سلام جناب اشتری عزیز.بازم وقتتونو خواستم بگیرم درب مورد دو تا انتخاب.
سوناتا gls و اپتیما gt line.
دو مورد پیدا کردم هر دو کارکرد ۳۰ هزار و تمیز و بدون مشکل.با خرابی باتری سوناتا مشکلی ندارم چون ۳ یا ۴ سال بیشتر سوار نمیشم.
اینم بگم اولویت اولم امنیت هستبعد موتور و استهلاک.
البته اگه سدان دیگه ای تا ۳ ،۳/۵ مد نظرتون هست خوشحال میشم بگید.
تویوتا کمری هیبریدی هم به دلایلی نمیتونم بگیرم.
همکارم پاسات رو پیشنهاد داد ک فکر میکنم مشکل قطعات و نایاب بودن داشته باشه.
بازم ممنون جناب اشتری عزیز😘
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱ مهر ۱۴۰۲سلامت باشید
به نظرم من این دو مورد تفاوت خاصی با هم ندارن
شخصا پشت فرمان سوناتا حس بهتری داشتم و فکر می کنم بازار دست دومش هم بهتر باشه
مهران
۱ مهر ۱۴۰۲دقیقا نظر خودمم همینه.ممنون میشم نظرتونو در مورد پاسات هم بگین.ممنون جناب اشتری
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱ مهر ۱۴۰۲خودتون گفتین مشکلاتش چی هست
خرید ماشین کمیاب یعنی درگیر شدن با کمبود قطعه بدنه و لوازم فنی و مکانیک در شهرهای کوچک، به علاوه بدمشتری بودن و مشکلات نقدشوندگی
علی جردن
۲ مهر ۱۴۰۲اگر واقعا سدان نسبتا بزرگ می خوای تالیسمان از کیا و هیوندای بهتره
ولی بدون پشت فرمون پاسات حس بینظیر و بهتری داری حداقل تو نمایشگاه یک بار بشین تو پاسات متوجه منظورم می شی بعد تصمیمتو بگیر
مهران
۲ مهر ۱۴۰۲سلام علی جان.اره تقریبا بزرگ.تالیسمان گزینه خوبیه فقط مشکلاتی با بنزین ایران داره.
اتفاقا صب رفتم ددر باهاش زدم لذت بردم واقعا فقط کم بودن قطعه و هزینه بالای قطعات نقطه ضعفشه.امروز هر طور شده باید خرید کنم پول نمونه تو حساب با این تورم فردا پس فردا همینا هم نمیتونم بگیرم
۲ مهر ۱۴۰۲بی ام و ۳۲۰ ۲۰۱۴
مهران
۲ مهر ۱۴۰۲۳۲۰ خیلی بدرد خانواده نمیخوره دوست گلم.
۲ مهر ۱۴۰۲https://divar.ir/v/AZ9n6eSI?ref=android
اینو بهت پیشنهاد میکنم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲ مهر ۱۴۰۲بهترین ماشین برای هفته یک بار سوار شدن و دختربازی
Hamidreza
۲ مهر ۱۴۰۲تالیسمان E3 و لکسوس is250 fsport هم فراموش نکن… سگشون میارزه به کره ای ها
مهران
۲ مهر ۱۴۰۲حمید رضا جان لکسوس هم ظهر سوار شدم واقعا خوب بود.قطعا ماشین ژاپنی خیلی بهتره کره ایه.تالیسمان خیلی تعریف کردن فقط مشکل بنزین و قطعات خیلی گرونه.کلا دنبال ماشین بدون دردسرم
Rasoul
۳ مهر ۱۴۰۲تو این قیمت نیسان ایکستریل هم گزینه مناسبیه
مهران
۳ مهر ۱۴۰۲شاسی بلند مد نظرم نیست رسول
Hamid3x
۱ مهر ۱۴۰۲چرا هی مدل مختلف رونمایی میشه؟
بعد با تیراژ خیلی محدود تولید میشه
کنترل مهندسی و کیفی این همه مدل خودرو واقعا سخت و نشدنیه
تازه هزینه هاشم پوشش نمیده
پس عملا کنترلی وجود نداره
و فقط فکر دلالی هستند
و یه تعداد کم با قیمت ۳ برابری به مردم عرضه میشه
Rerace777
۱ مهر ۱۴۰۲الان خواستن جلوشو با جلو پنجره و سپر شبیه دوج چارجر و دورانگو کنن
jaghori
۱ مهر ۱۴۰۲این چیزای مضحک قابل توجیه نیستند.
Enzo Ferrari 2008
۱ مهر ۱۴۰۲چه چیز مزخرفی
فرشاد
۱ مهر ۱۴۰۲قشنگ معلومه تو سر ماشین میزنید ،این ماشین جزو بهترینهای چینی وارداتی در ایرانه ،فقط نقطه ضعفش سیف خودرو هست که با وجود کرمان موتور همه رقبا رو کنار میزنه من از سال ۹۹دارمش و کل اپشناش بکنار دستور پذیری صوتیش فوق العاده است که هیچ کدوم از ماشنا ندارند و متاسفانه سیف بابت فعالسازیش هزینه نکرده ،و اینکه مصرف سوختش ۷.۵تو کفی و سربالایی در جاده ۸.۵تا۹می باشد ،خواستید سر قیمت ماشین شرط میبندم ، و در سر بالاییها هیچی کم نمیاره عالیه و راضیم ازش ،ماشینهای قبلیم تیگو ۵و تیگو ۷و جک اس۵،این بهترینشونه
داود
۲ مهر ۱۴۰۲تا به سرنوشت جیلی و ام جی و بورگوارد و لیفان و دهها مورد دیگه دچار نشده سریع بفروشش . سر بالایی را احتمالا با کوئیک آر مقایسه کردی .این ماشین در حد PK هم راه نمیره.
P
۱ مهر ۱۴۰۲این همه مدل با تیراژ کم ،واقعا فردایی سخت برای مصرف کنندش رقم میزنه
یوسف
۱ مهر ۱۴۰۲فقط اون پرچم ایتالیا روی غربیلک…
ایران فرانسه
۱ مهر ۱۴۰۲غلط املایی داره متن مضحک درسته و توجیه
abbas
۱ مهر ۱۴۰۲جلوش شبیه دوج هورنت
Erfan
۱ مهر ۱۴۰۲فقط فکرمون شده ماشین چینی فقط کمی خودمون باید تلاش کنیم برای ماشین ساختن الان سایپا شاهین دنده اوتوماتیک ساخته هم قیمت دنا پلاس توربو خب ارزشش چیه؟ فقط کافیه یه کمی دانش فنی داشته باشی تا بهش بگی نه. اگر ایران خودش یه ماشین خیلی توپ بسازه خیلی فروش میره اما نمیسازه🤐
مهرداد
۲ مهر ۱۴۰۲کرمان موتور یکی از بی کیفیت ترین و غیر منعطف ترین وارد کنندگان خودرو در فروش و یکی از ضعیف ترین مونتاژ کاران موجود در کشوره! نمیدونم ملت چرا از کرمان موتور محصول میخرن واقعا
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲ مهر ۱۴۰۲من واقعا سعی می کنم در نوشتار متن های مختلف، منصف باشم
دو نفر از دوستان نزدیک من، ۵-۶ ساله جک S5 دارند که اتفاقا خرابی هم زیاد داشتند اما هر دو از خدمات گارانتی بسیار راضی بودند
مثلا تعویض باتری خودرو در محل بدون دریافت هزینه انجام دادند و در یک مورد دیگه، توربوشارژ ماشین معیوب رو هنگام خدمات گارانتی، عوض کردند که خودتون می دونین، بیش از ۲۰ میلیون تومان هست.
کیفیت خودروهای جک و چری مونتاژ کرمان موتور و مدیران خودرو در حد مطلوب نیست اما من ندیدم مشتری از خدمات گارانتی این شرکتها، شاکی باشه و اقلا این مورد رو تونستند خیلی بهتر از سایپا و ایران خودرو فراهم کنن
یاو رفت
۲ مهر ۱۴۰۲عالی ترین ماشین ها
یاو رفت
۲ مهر ۱۴۰۲عالی ترین ماشبن جهان
محمد
۲ مهر ۱۴۰۲این خودرو از الان خسته بنظر میاد….
حسین
۱۷ آبان ۱۴۰۲این ماشین الان توی امریکای جنوبی و اسپانیا و ایتالیا فروش داره. توی روسیه هم خط مونتاژ داره. در مورد قیمتش گفتید هم قیمت تیگو۸ هست و ارزش نداره و …!!! وقتی قیمت جهانی این ماشین هم در حد تیگو۸ هست لابد یک علتی داره! اونجا مثل ایران رو هوا قیمت نمیذارن که…