کاتالوگ و تصاویر رسمی کی ام سی ایگل کرمان موتور منتشر شد

پنج‌شنبه 14 تیر 1403 - 12:29
مطالعه 3 دقیقه
KMC-Eagle-4
کی‌ام‌سی ایگل که فیس‌لیفت بزرگی روی جک J4 محسوب می‌شود، با همان پیشرانۀ 1.5 لیتری ارائه خواهد شد که 104 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور دارد.
تبلیغات

کرمان موتور که مونتاژ جک J4 را در سال 1397 آغاز کرده بود، در تابستان 1401 خبر از خریداری پلت‌فرم این خودرو و ساخت اولین خودروی ملی خود بر اساس آن خبر داد. این خودرو که ایگل نام گرفت، اولین بار در نخستین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو در شهریور 1401 به شکل پروتوتایپ به نمایش درآمد. پس از چند بار رونمایی از نسخه‌های آزمایشی این خودرو در نمایشگاه‌های مختلف، سرانجام نسخهٔ تولیدی و نهایی آن را در نمایشگاه خودروی تهران 1402 دیدیم. حال نیز کرمان موتور مشخصات و تصاویر رسمی ایگل را در وب‌سایت خود منتشر کرده است که نشان می‌دهد احتمالاً به زمان عرضهٔ آن نزدیک شده‌ایم.

هرچند کرمان موتور این خودرو را محصولی ملی و بومی می‌داند اما اساساً یک فیس‌لیفت بزرگ روی جک J4 محسوب می‌شود. در این خودرو، کرمان موتور تلاش کرده ظاهر قدیمی و نه‌چندان زیبای جک J4 را جذاب‌تر کند. بااین‌حال، هرچند تلاش کرمان موتور و طراح ایرانی پروژهٔ ایگل برای جذاب‌تر و بروزتر کردن ظاهر جک J4 قابل‌تقدیر است اما در قسمت جلو چندان موفق به ارائهٔ نمای زیباتری نشده‌اند. در قسمت جانبی هم مثل اکثر فیس‌لیفت‌ها تغییر خاصی صورت نگرفته و شاهد همان پروفیل جانبی جک J4 هستیم و عقب نیز حجم تغییرات اندک است و همان نمای آشنای سدان چینی را می‌بینیم.

ایگل در داخل هم هیچ تفاوت خاصی با J4 ندارد و شاهد همان داشبورد قبلی هستیم. کرمان موتور در اینجا صرفاً از تریم دورنگ برای صندلی‌ها و رو دری‌ها استفاده کرده است تا کابین پلاستیکی و سیاه J4 را کمی بهتر جلوه دهد. در لیست امکانات خودرو هم هیچ تغییری صورت نگرفته و همان تجهیزات J4 مثل دو ایربگ، سیستم پایش باد تایرها، سنسور پارک عقب، سنسور نور، پنجره‌های برقی، آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن، کامپیوتر سفری، دی‌لایت، کروز کنترل و نمایشگر لمسی 8 اینچی ارائه می‌شود. البته گفته شده در آینده نسخهٔ مجهزتری از این خودرو با طراحی جدید داشبورد و امکانات بیشتر تولید خواهد شد.

زیر کاپوت ایگل همان پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی J4 قرار گرفته که صرفاً یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری را تجربه کرده است. به گفتهٔ کرمان موتور، این پیشرانه حالا 104.5 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که 1.5 اسب بخار افزایش را نسبت به جک نشان می‌دهد اما عجیب اینکه گشتاور این موتور نزدیک به 10 نیوتن متر کمتر شده و حالا به 137 نیوتن متر رسیده است. این رقم برای خودرویی با وزن 1160 کیلوگرم، گشتاور پایینی به‌حساب می‌آید و هنگام پر بودن خودرو از سرنشین می‌تواند مشکل‌ساز شود. انتقال نیرو هم توسط همان گیربکس CVT قبلی صورت می‌گیرد اما طبق گفته‌ها، احتمال ارائه یک گیربکس پنج سرعته دستی هم وجود خواهد داشت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.