کرمان موتور

کی ام سی ایگل در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد

کی ام سی ایگل نخستین خودروی بومی کرمان موتور به عنوان فیس لیفت ایرانی جک J4 در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد. بزودی تولید انبوه و فروش سدان کرمان موتور آغاز خواهد شد.

به گزارش پدال، کی ام سی ایگل سدانی اقتصادی در رده ابعادی B پلاس تنها محصول اختصاصی خودروسازی بخش خصوصی است. این خودرو به عنوان رقیب ایران خودرو تارا و سایپا شاهین با قیمتی در حدود ۸۰۰ میلیون تومان روانه بازار می‌شود.

بخوانید: کی ام سی ایگل رقیب تارا و شاهین

ایگل اولین خودرو از پلت فرم PS1 کرمان موتور است. پلت فرم PS1 اولین سکویی است که توسط یک خودروساز خصوصی توسعه پیدا می‌کند.

 

مشخصات و ویژگی‌های کی ام سی ایگل

خودروی بومی کرمان موتور با گیربکس اتوماتیک CVT و موتور ۱۵۰۰ سی سی تنفس طبیعی ۱۰۳ اسب بخاری تولید می‌شود؛ علاوه بر نمونه بنزینی، مدل برقی این خودرو نیز با همکاری مپنا تولید خواهد شد. ایمنی پلت فرم ایگل در تست‌های تصادف مناسب ارزیابی شده و از استانداردهای ۸۵ گانه پشتیبانی می‌کند. ایگل به امکانات ذیل مجهز است:

  • نمایشگر چند رسانه‌ای
  • تهویه الکتریکی
  • کروز کنترل
  •  تودوزی چرم و پارچه
  • چراغ‌های روشنایی ال ای دی جلو و عقب
  • فرمان برقی با غربیلک دی کات و دکمه‌های کنترلی

داخل کابین کی ام سی ایگل

تیم طراحی ایرانی کرمان موتور با همکاری دو استودیوی ایتالیایی مجموعه چراغ‌ها و سپرهای جلو و عقب خودرو را از نو طراحی کرده‌اند. برخلاف طراحی ساده و قدیمی جک جی فور، محصول جدید از یک طراحی اسپرت و بروز بهره می‌برد.

ایگل نام یک روستا و منطقه در استان تهران است که در گفتار و نوشتار ایگُل و ایگِل هم گفته می شود. برای همین می توان گفت که نام ایگل برای سدان کرمان موتور در کنار داشتن مفهوم ایرانی، تا حدی در گفتار به معنی انگلیسی عقاب هم نزدیک است.

در ادامه توسعه سبد محصولات ایرانی کرمان موتور، نمونه آپشنال ایگل با طراحی کابین جدید عرضه خواهد شد؛ هدف نهایی کرمان موتور ارائه یک محصول اختصاصی با طراحی و جزئیات کاملا جدید در سال‌های آینده است.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. kawaki

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (76 ديدگاه)

    خدایی خیلی بیخوده
    خیلی هم بیریخت

    موافقم 51
    مخالفم 18
    1. ۱۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3305 ديدگاه)

      اشغال
      ولی لاکچری و گران

      موافقم 13
      مخالفم 14
    2. علی

      ۱۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (244 ديدگاه)

      نظر شخصی شماست البته بی ار تی هست

      موافقم 8
      مخالفم 5
      1. Anti BTS

        ۹ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (127 ديدگاه)

        سهم ما کی ام سی ایگل
        سهم اونا کادیلاک سی یل
        و دیگر هیچ …

        موافقم 24
        مخالفم 8
      2. نانو

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (7 ديدگاه)

        باشه شما پورشه سوار

        موافقم 6
        مخالفم 16
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      یعنی اینقدر شماها ساده‌اید که دارید در مورد خوب یا بد بودن این پروژه بحث و نقد میکنید ولی حتی یک درصدم به این قضیه فکر نمیکنید که شاید بوی چای دبش رو بده 😂👌!!!!!!!!!
      سلام بر اختلاصی جدید ولی به روش قانونی !

      موافقم 16
      مخالفم 9
    4. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2362 ديدگاه)

      حالا مسائل فنی بماند؛ اما چینی‌ها خیلی خوب فیس‌لیفت می‌کنند
      انواع مختلف X33 در ایران خیلی قشنگ تغییر چهره دادند اما همگی از یک نسل بودند
      این ماشین جک هم انصافا خیلی متفاوت از مدل قبلی شده، اجزای بدنه در جلو و عقب، کاملا بازطراحی شدند
      یادی کنیم از فیس لیفت زانتیا و تندر90 که حقیقتا مهندسان سایپا روسفیدمون کردن

      موافقم 49
      مخالفم 4
      1. ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3305 ديدگاه)

        آقای اشتری به نظر شما این ماشین تو بازار آزاد چند قیمت میخوره من میگم اگه مدل دنده ایش بالای ۶۰۰ بخوره نامردی محضه
        و مدل اتوماتش بالای ۷۰۰ نباید باشه!!!

        موافقم 5
        مخالفم 5
      2. دیجی

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (303 ديدگاه)

        اقای اشتری از شما بعیده خدایی به این میگید خوب اگه تو کشور انحصار نبود واقعا خود شما این ماشینو میخریدید

        موافقم 6
        مخالفم 7
      3. نویدی

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (300 ديدگاه)

        دیگه بدقواره تر از x33 نداریم!

        موافقم 3
        مخالفم 7
    5. دیجی

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (303 ديدگاه)

      ماشین بسیار زیبای شده فقط تنها ایرادش اینکه 20سال دیر رونمایی شده

      موافقم 11
      مخالفم 6
    6. علی

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (244 ديدگاه)

      این خودرو به گفته سازندش توسط ایتالیاها طراحی شده جدیدترین نوع طراحی فراری ببینید تا بدونید برای اولین بار از متد روز استفاده شده به نظرم تا چند سال آینده این سبک طراحی جزو ترند ها میشه باعث افتخار ایران 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷

      موافقم 7
      مخالفم 9
      1. بابکی

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        🌹🌺🌹🌺 سلام ، حالا قیمت محصولات مخصوصا ماشین با دلار بالا میره و حقوق کارگر ثابت می‌مونه ، یا دلار رو از چرخه حذف کنید ، یا حقوق کارگر و کارمند رو به دلار بدید.

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3305 ديدگاه)

    این است خودروی ملیییییییی😂😂😂

    موافقم 10
    مخالفم 15
    1. محمد سادق

      ۱۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      الکی نگو این خودرو ساخت چین است و به ایران وارد شده است به تازگی

      موافقم 4
      مخالفم 6
      1. ۱۹ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3305 ديدگاه)

        سخنی ندارم 😶

        موافقم 2
        مخالفم 3
    2. علی

      ۱۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (244 ديدگاه)

      خوش به حالت بی ار تی سوار میشی راحتی

      موافقم 7
      مخالفم 4
      1. ۱۹ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3305 ديدگاه)

        تو شهر شما نداره؟

        موافقم 4
        مخالفم 1
  3. Alireza

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (193 ديدگاه)

    کانسپت های ۲۰ سال پیش آلمانی ها به کل هیکل این می ارزه

    موافقم 17
    مخالفم 6
  4. ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3305 ديدگاه)

    جانشین سمند مشخص شد 😐

    موافقم 3
    مخالفم 5
  5. Soroush

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    شماهم با دیدن نمای جلو یاد فیلم alien میوفتین؟
    مخصوصا اگه مشکی باشه

    موافقم 11
    مخالفم 4
  6. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (991 ديدگاه)

    حیف اسم ایگل که رو این باشه

    موافقم 7
    مخالفم 5
  7. Amj.79

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا رینگای این ایگل شبیه یه نماد معروفی نیست یا من اشتباه دیدم ؟😂🤔

    موافقم 4
    مخالفم 2
  8. new reventon

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (395 ديدگاه)

    خجالت نمیکشید واقعا؟

    موافقم 2
    مخالفم 6
  9. Dark Knight

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (454 ديدگاه)

    حداقل برای ابهت عقاب احترام قائل می‌شدید 😒

    موافقم 7
    مخالفم 3
  10. ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3305 ديدگاه)

    خودرو سازان خیلی پررون
    یکی اسم کلاغشو می‌زاره عقاب
    ولی روش نمیشه انگلیسی می‌زاره
    یکی هم اسم کفترشو می‌زاره شاهین
    که مانیتورش برات گادپوری میخونه
    واقعا عجیبه
    مگه نه؟

    موافقم 6
    مخالفم 4
  11. مهرداد کشکولی ایلات

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    با سلام و احترام؛
    این نوشته‌ها را بفرمائید “نقدی به طراحی” و جنبه “سیاه نمایی و کوبیدن طراح” را ندارد و امیدوارم طراح عزیز و مسئولین کرمان موتور به این موارد توجه کنند.
    1- امیدوارم قطعات کرومی حذف شوند، زیرا هرچند الان جلوه و نمای خوبی دارند ولیکن اولاً بعد از گذشت مدتی پوسه پوسه می‌شوند زیرا هیچ‌کدام از این قطعات کرومی روی فلز اجرا نمی‌شوند و روکش روی پلاستیک هستند و ثانیاً از امسال خودروسازان ساخت آرام آرام قطعات کرومی را به دلیل سرطان‌زا بودن کنار گذاشته‌اند . حتی خودروسازان چینی هم قطعات کرومی را در ساخته‌های امسال خودشان حذف کرده‌اند و برای مسال Jaeco J7 چری را ببینید.
    2- امیدوارم اسپویلر و رکاب نصب شده نمایشی نباشند و در نمونه پایه نهایی هم ارائه شوندو مثل پراید جزو اپشن‌ها نباشند. هرچند این دوتا فقط جنبه نمایشی دارند.
    3- امیدوارم حتی اگر اسپویلر و رکاب در نمونه پایه نهایی حذف شد یا حتی اگر جزو آپشن‌ها شدند، روکش‌های سیاه‌رنگ دور قاب درب‌ها و ستون پیلار B حذف نشوند.
    3- امیدوارم جای نصب پلاک روی درب صندوق عقب بازهم مربعی شکل –استاندارد چینی- نباشد و چهار تا جای پیچ روی درب صندوق عقب نباشد و مناسب نصب پلاک کشیده ایرانی –استاندارد اروپایی – باشد. نمونه آبی رنگ اینطور است ولی کماکان روی نمونه سفید رنگ چهار تا سوراخ دیده شوند
    4- امیدوارم سوراخ‌ها یا بریدگی‌های مستطیلی شکل روی قسمت ضربه‌خور پوسته سپر جلو حذف شوند ، زیرا این سوراخ‌ها یا بریدگی‌های مستطیلی شکل باعث کمتر شدن مقاومت سپر در برابر ضربه می‌شود و ممکن است الان با ضربه‌ای که شدت کمی هم دارد –یا حتی با یک سپر به سپر شدید- پوسته سپر از این نقاط دچار شکستگی شود. اصلاً درک نمی‌کنم که چرا این سوراخ‌ها برای چه در پوسته سپر هستند چون نقشی در تأمین هوای لازم برای خنک‌کاری ندارند جالب اینجاست که تعدادی از این سوراخ‌ها یا بریدگی‌های مستطیلی شکل زیر پلاک می‌روند.
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/11/kmc-eagle-27-scaled.jpg
    5- امیدوارم قطعات سیاه‌رنگ روی پوسته سپرها مقاومت خوبی داشته باشند زیرا هرچند اضافه نمودن این قطعات باعث بهتر شدن نمای خودرو می‌شود ولیکن بازهم مقاومت و خراب نشدن و نشکستن پوسته سپر و اجزاء آن در برابر ضربه نقش مهمی در یک خودرو اقتصادی دارد.
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/01/KMC-EAGLE-7.jpg
    6- امیدوارم آرم پرستو هم روی کاپوت جلو و هم روی درب صندوق عقب در لانه بیضی –قاب دور و یک‌دست مشکی-شکل قرار بگیرد زیرا این آرم لبه‌های تیزی دارد که هم حین برخورد عابر پیاده از جلو ریسک آسیب دیدن را بیشتر می‌کند و هم حین شستشوی خودرو لبه پارچه یا برس‌های کارواش بین آرم و کاپوت رفته و آرم را می‌شکنند-آرم عقب خودرو خودم به همین صورت گوشه‌اش شکسته شد-.
    7-در پایان خودم به شخصه طراحی جلو طرح –اتود- دوم را که بیشتر به محصولات فورد شبیه –و البته کلاسیک‌تر – بود را بیشتر می‌پسندیدم.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  12. مهرداد کشکولی ایلات

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    با سلام و احترام؛
    با عرض معذرت چون لینک تصاویر حذف شدند مجدداً این متن را با لینک تصاویر و کمی اصلاحات می‌گذارم.
    این نوشته‌ها را بفرمائید “نقدی به طراحی” و جنبه “سیاه نمایی و کوبیدن طراح” را ندارد و امیدوارم طراح عزیز و مسئولین کرمان موتور به این موارد توجه کنند.
    1- امیدوارم قطعات کرومی حذف شوند، زیرا هرچند الان جلوه و نمای خوبی دارند ولیکن اولاً بعد از گذشت مدتی پوسه پوسه می‌شوند، زیرا هیچ‌کدام از این قطعات کرومی روی فلز اجرا نمی‌شوند و روکش روی پلاستیک هستند و ثانیاً از امسال خودروسازان آرام آرام ساخت قطعات کرومی را به دلیل سرطان‌زا بودن پروسه ساخت آنها کنار می‌گذارند .
    2- امیدوارم اسپویلر و رکاب نصب شده نمایشی نباشند و در نمونه پایه نهایی هم ارائه شوند و مثل پراید جزو آپشن‌ها نباشند. هرچند این دوتا قطعه فقط جنبه نمایشی دارند.
    3- امیدوارم حتی اگر اسپویلر و رکاب در نمونه پایه نهایی حذف شد یا حتی اگر جزو آپشن‌ها شدند، روکش‌های سیاه‌رنگ دور قاب درب‌ها و ستون پیلار B حذف نشوند.
    3- امیدوارم جای نصب پلاک روی درب صندوق عقب بازهم مربعی شکل نباشد –همانند استاندارد چینی- و چهار تا جای پیچ روی درب صندوق عقب نباشد و مناسب نصب پلاک کشیده ایرانی –استاندارد اروپایی – باشد. نمونه آبی رنگ اینطور است ولی کماکان روی نمونه سفید رنگ چهار تا سوراخ دیده می‌شوند.

    https://s30.picofile.com/file/8472169426/KMC_Eagel_01.jpg

    4- امیدوارم سوراخ‌ها یا بریدگی‌های مستطیلی شکل روی پوسته سپر جلو حذف شوند ، زیرا این سوراخ‌ها یا بریدگی‌های مستطیلی شکل باعث کمتر شدن مقاومت پوسته سپر در برابر ضربه می‌شوند و ممکن است الان با ضربه‌ای که شدت کمی هم دارد –یا حتی با یک سپر به سپر شدید- پوسته سپر از این نقاط دچار شکستگی شود. اصلاً درک نمی‌کنم که چرا این سوراخ‌ها را در پوسته سپر گذاشته‌اند چون نقشی در تأمین هوای لازم برای خنک‌کاری موتور ندارند. جالب اینجاست که تعدادی از این سوراخ‌ها یا بریدگی‌های مستطیلی شکل زیر محل نصب پلاک جلو هستند.

    https://s30.picofile.com/file/8472169434/KMC_Eagel_02.jpg

    5- امیدوارم قطعات سیاه‌رنگ روی پوسته سپرعقب مقاومت خوبی داشته باشند زیرا هرچند اضافه نمودن این قطعات باعث بهتر شدن نمای عقب خودرو می‌شود ولیکن بازهم مقاومت و خراب نشدن و نشکستن پوسته سپر و اجزاء آن در برابر ضربه، نقش مهمی در یک خودرو اقتصادی دارد.

    https://s30.picofile.com/file/8472169450/KMC_Eagel_04.jpg

    6- امیدوارم آرم پرستو هم روی کاپوت جلو و هم روی درب صندوق عقب در لانه بیضی شکل قرار بگیرد –قاب دور و یک‌دست مشکی- زیرا این آرم لبه‌های تیزی دارد که هم حین برخورد عابر پیاده از جلو ریسک آسیب دیدن عابر را بیشتر می‌کند و هم حین شستشوی خودرو لبه پارچه یا برس‌های کارواش بین آرم و کاپوت رفته و آرم را می‌شکنند-آرم عقب خودرو خودم به همین صورت گوشه‌اش شکسته شد-.

    https://s31.picofile.com/file/8472169442/KMC_Eagel_03.jpg

    7-در پایان خودم به شخصه طراحی جلو طرح دوم –اتود دوم- را که بیشتر به محصولات فورد شبیه –و البته کلاسیک‌تر – بود را بیشتر می‌پسندیدم.

    https://s30.picofile.com/file/8472169476/KMC_Eagel_05.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا