تجربه و آزمایشکونیگ‌زگ

تجربه رانندگی با کونیگزگ یسکو ابسلوت، یک شاهکار نبوغ آمیز

بهترین آغاز برای بررسی کونیگزگ یسکو ابسلوت چیست؟ بیایید با چند عدد مثل ۱۶۰۰ و ۱۵۰۰ شروع کنیم. این‌ها به ترتیب قدرت و گشتاوری هستند که توسط موتور ۵ لیتری V8 این ماشین تولید می‌شوند. سپس به ۱۴۲۰ می‌رسیم که نشان‌دهندهٔ وزن یسکو ابسلوت است. با توجه به این اعداد، برای اینکه بفهمید این هایپرکار سوئدی خودروی بسیار سریعی است، نیازی نخواهد بود که مهندس دینامیک سیالات باشید. به گفتهٔ مؤسس این شرکت، «کریستین فون کونیگزگ»، تیم او هنوز آزمایشات فیزیکی یسکو ابسلوت را تکمیل نکرده‌اند اما شبیه‌سازی‌های کامپیوتری نشان می‌دهد که این خودرو می‌تواند به حداکثر سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

اگر معقولانه فکر کنیم، شاید غیرممکن به نظر برسد که یک خودروساز کوچک از کشوری که بیشتر به خاطر ولووها و ساب‌های کسل‌کننده شناخته می‌شود، توان طراحی، مهندسی و تولید خودرویی کاملاً جاده‌ای را داشته باشد که بتواند بوگاتی شیرون را مغلوب کند اما کونیگزگ سابقه‌ای طولانی در سرپیچی از تفکرات معقولانه دارد. کریستین فون کونیگزگ زمانی که تنها شش سال داشت، پس از تماشای انیمیشن «گرند پری پینچ‌کلیف» تصمیم به ساخت خودرو گرفت. او در سال ۱۹۹۴ یعنی زمانی که ۲۲ سال سن داشت، شرکت خودروسازی کونیگزگ را تأسیس کرد و هرچند هشت سال طول کشید اما زمانی که اولین کونیگزگ CC8S به یک خریدار سوئیسی تحویل داده شد، رؤیای کریستین شش‌ساله تحقق یافت. این یک سوپرکار دست‌ساز با بدنهٔ فیبر کربنی و پیشرانهٔ ۴.۷ لیتری سوپرشارژ با ۶۵۵ اسب بخار قدرت بر اساس موتور V8 ماژولار فورد بود.

و اما یسکو

یسکو جدیدترین تبلور این رؤیا محسوب می‌شود و ما اولین رسانهٔ خودروی جهان هستیم که موفق به نشستن پشت فرمان آن شده‌ایم. طبق استانداردهای کونیگزگ، یسکو یک خودروی تولید انبوه خواهد بود زیرا این شرکت از سال ۲۰۰۲ تاکنون مجموعاً تنها ۲۵۰ دستگاه خودرو تولید کرده است درحالی‌که قصد دارد طی دو تا سه سال آینده ۱۲۵ دستگاه یسکو تولید کند. همهٔ این تعداد با وجود قیمت نزدیک ۳ میلیون دلاری فروخته شده‌اند. این خودرو در دو نسخهٔ اتک و ابسلوت ساخته خواهد شد که اولی با سیستم تعلیق سفت‌تر و داون‌فورس بیشتر درنتیجهٔ استفاده از بال بزرگ عقب و اسپلیتر بزرگ جلو، برای عملکرد بهتر در پیست در نظر گرفته شده است. یسکو اتک با تنظیم تمام قطعات آئرودینامیکی خود در تهاجمی‌تری حالت، در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ۸۰۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند که این رقم در سرعت‌های بیش از ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت حداکثر به ۱۴۰۰ کیلوگرم می‌رسد.

در یسکو ابسلوت اما همه‌چیز برای حداکثر سرعت طراحی شده است. در این نسخه بال عظیم عقب و اسپلیتر بزرگ جلو حذف شده‌اند و دو بالهٔ بزرگ که برای بهبود پایداری در سرعت‌های بالا طراحی شده‌اند از کاور پیشرانه بیرون زده‌اند. همچنین روی رینگ‌ها هم کاورهایی نصب شده که به کاهش ضریب درگ به ۰.۲۸ کمک می‌کنند. در ابسلوت، داون‌فورس در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت به حدود ۴۰ کیلوگرم کاهش پیدا می‌کند و حداکثر داون‌فورس نیز به تنها ۱۵۰ کیلوگرم می‌رسد. به همین دلیل، این نسخه می‌تواند تعلیق نرم‌تر و راحتی و قابلیت استفادهٔ روزمرهٔ بیشتری داشته باشد.

قلب تپنده

در سینهٔ هردو نسخهٔ یسکو یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که توسط کونیگزگ طراحی و مهندسی شده است. این در اصل تکاملی از موتوری است که برای آگرا توسعه پیدا کرده بود حالا به میل‌لنگ تخت مجهز شده است. این میل‌لنگ تنها ۱۳ کیلوگرم وزن دارد و امکان رسیدن به دور ۸,۵۰۰ rpm را برای پیشرانه فراهم می‌کند. به‌منظور کاهش ارتعاشات ناشی از استفاده از میل‌لنگ تخت، شاتون‌ها و پیستون‌های جدیدی ساخته شده که هرچند فولادی هستند اما وزن آن‌ها به‌اندازهٔ نمونه‌های تیتانیومی قبلی بوده و درعین‌حال مستحکم‌تر هستند. توربوشارژرها نیز به سیستم تزریق هوایی که توسط کونیگزگ طراحی شده مجهز شده‌اند که انفجارهای کوتاهی از هوای پرفشار را به داخل توربوها پمپاژ می‌کند تا توربین بچرخد و تأخیر توربو کاهش یابد.

سیستم سوخت پیشرانه بازطراحی شده و حالا بجای دوتا، در هر سیلندر سه انژکتور دارد. به گفتهٔ کونیگزگ، این انژکتور اضافی به احتراق بهتر کمک می‌کند. همهٔ این‌ها را که در کنار هم می‌گذاریم، به پیشرانه‌ای می‌رسیم که با سوخت زیستی E85، قدرتی برابر با ۱۶۰۰ اسب بخار در ۷,۵۰۰ rpm تولید می‌کند که این رقم با بنزین به ۱۲۸۰ اسب بخار کاهش میابد. به گفتهٔ کونیگزگ، دلیل این اختلاف قدرت، اکتان بالاتر سوخت E85 است که فشار احتراق بالاتری را فراهم می‌کند. حداکثر گشتاور موتور هم ۱۵۰۰ نیوتن متر در ۵,۱۰۰ rpm است که از دور ۲,۷۰۰ تا ۶,۱۷۰ rpm، حداقل ۱۰۰۰ نیوتن متر آن در دسترس خواهد بود. این موتور ۵ لیتری V8 که تنها ۱۹۰ کیلوگرم وزن دارد، حتی با بنزین هم از چگالی قدرتی بیشتری نسبت به موتور عظیم ۸ لیتری W16 چهار توربوی بوگاتی برخوردار است.

گیربکس منحصربه‌فرد

گیربکس یسکو هم به‌اندازهٔ پیشرانهٔ آن خارق‌العاده است. این یک گیربکس ۹ سرعتهٔ خلاقانه بنام LST است که تمام نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. به گفتهٔ کونیگزگ، LST باعث می‌شود گیربکس‌های دوکلاچه قدیمی به نظر برسند. گیربکس‌های دوکلاچهٔ معمولی با حرکت چرخ‌دنده‌ها کار می‌کنند و مغز الکترونیکی آن‌ها دندهٔ موردنیاز بعدی را پیش‌بینی می‌کند. سپس این سیستم، کلاچ را روی آن دنده می‌بندد و به‌طور هم‌زمان کلاچ دیگر را روی دندهٔ در حال استفاده باز می‌گذارد. در LST اما هیچ چرخ‌دنده‌ای حرکت نمی‌کند بلکه تمام دنده‌ها همواره درگیر هستند و شش کلاچ مجزا تعیین می‌کند که نیرو از طریق کدام دنده به شفت خروجی فرستاده شود.

درنتیجهٔ این طراحی، چون نیازی نیست چرخ‌دنده‌ها در جای خود حرکت کنند، گیربکس می‌تواند به‌صورت فوری با باز و بسته کردن کلاچ‌ها، مثلاً از دندهٔ هشت به چهار برود. این در حالی است که در یک گیربکس دوکلاچهٔ معمولی، انجام این کار به چهار عملیات مکانیکی مجزا نیاز دارد. به گفتهٔ کونیگزگ، این گیربکس تنها ۹۰ کیلوگرم وزن دارد و اندازهٔ آن نصف گیربکس هفت سرعتهٔ AMT آگرا است. مزیت دیگر گیربکس LST این است که نیازی به فلای‌ویل در انتهای میل‌لنگ ندارد. فقدان فلای‌ویل از لحظهٔ لمس پدال گاز یسکو قابل احساس است.

داخل

کابین یسکو جادار است و فضای پا و سر بیشتری نسبت به محصولات قبلی کونیگزگ دارد. شیشهٔ جلو دید فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند و غربیلک فرمان تقریباً مربعی خودرو کاملاً قابل تنظیم است. هرچند نمایشگر لمسی ۹ اینچی یسکو آشنا به نظر می‌رسد (از همان تأمین‌کنندهٔ ولوو گرفته شده اما رابط کاربری آن کاملاً مختص کونیگزگ است) اما در اینجا صفحه آمپری به معنای متداول وجود ندارد زیرا بجای آن، یک نمایشگر ۵ اینچی به فرمان متصل شده که تمام داده‌های معمول مثل سرعت، دور موتور، حالت رانندگی و… را نشان می‌دهد. هرچند با چرخاندن فرمان این نمایشگر هم می‌چرخد اما گرافیک آن همیشه عمودی باقی می‌ماند.

رانندگی

خودرویی که ما با آن رانندگی کردیم، اولین نمونهٔ پیش‌تولید تکمیل‌شدهٔ یسکو ابسلوت است که از لحاظ ظاهری و فنی مطابق با نمونهٔ تولیدی است و صرفاً برخی تنظیمات نهایی برنامه‌ریزی گیربکس آن صورت نگرفته است. از همان ابتدا، حالت رانندگی را از معمولی به مسابقه تغییر داده و حرکت را آغاز می‌کنیم. سیستم تزریق هوای توربوشارژرها تأخیر را در سرعت‌های پایین کاملاً کاهش می‌دهد و کشش در دنده‌های پایین بسیار زیاد است. این موتور هرچند ۵ لیتر حجم و دو توربوشارژر دارد اما مثل یک موتور ۳ لیتری تنفس طبیعی فرمول یک فورد کاسورث فریاد میزند و در پاسخگویی احساس بسیار تیز و سریعی دارد. از دندهٔ پنج تا نُه، دور موتور خیلی سریع بالا می‌رود و باید تا جایی که می‌توانید پدال افزایش دنده را سریع فشار دهید تا موتور به محدودکنندهٔ دور خود نرسد. این تأثیر نبود فلای‌ویل است.

تنها پیشرانهٔ هایپرکار مدرن دیگری که به‌اندازهٔ این در دور ۶ هزار rpm سرزنده است، پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی فراری دیتونا SP3 است. درواقع موتور کونیگزگ حتی از V12 فراری هم انفجاری‌تر احساس می‌شود آن‌هم نه‌فقط به این دلیل که قدرت و گشتاور بسیار بیشتری دارد. دلیل مهم‌تر این است که همهٔ این کارها در محدودهٔ دور فشرده‌تری انجام می‌شود. ردلاین این موتور ۸,۵۰۰ rpm است درحالی‌که موتور فراری تا ۹,۵۰۰ rpm دور می‌گیرد. این در حالی است که ما حتی حداکثر قدرت این موتور را هم در اختیار نداشتیم زیرا خودروی آزمایشی از بنزین معمولی استفاده می‌کرد که یعنی فقط ۱۲۸۰ اسب بخار را در اختیار ما قرار می‌داد. در این ماشین، تعویض دنده‌ها نیز روان و فوق‌العاده سریع انجام می‌گرفت.

هندلینگ

غیر از قوای محرکه، چابکی و پایداری یسکو نیز بسیار چشمگیر است. این ماشین به‌طوری باورنکردنی سبک احساس می‌شود و واکنش اکسل جلو و بازخورد فرمان نیز عالی است. البته در تغییر جهت‌ها بادی‌رول قابل‌توجهی وجود دارد اما می‌توان احساس کرد در جایی که لاستیک‌ها با آسفالت تماس پیدا می‌کنند دقیقاً چه خبر است. سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب که می‌تواند چرخ‌ها را در هر جهت تا ۳ درجه حرکت دهد، کمک می‌کند تا خودرو به‌راحتی پیچ‌های پیست را پشت سر بگذارد. سیستم ترمز خودرو با دیسک‌های عظیم فیبر کربنی ۱۶.۱ اینچی در جلو و ۱۵.۶ اینچی در عقب و کالیپرهای ساخت خود کونیگزگ نیز گویی فناناپذیر است. پدال ترمز را تا انتها فشار دهید تا یسکو حتی از سرعت‌های سه‌رقمی بزرگ به‌سادگی متوقف شود. این هایپرکاری است که می‌توانید آن را با نوک انگشتان خود برانید. یسکو ابسلوت با وجود اندازه، قدرت و سرعت فوق‌العاده‌اش، خودرویی ماهر و ظریف است.

جمع‌بندی

کریستین فون کونیگزگ از زمان تأسیس شرکت خودروسازی خود در ۲۸ سال پیش همواره در یک سفر قابل‌توجه بوده است. هرچند او هیچ آموزش رسمی در زمینهٔ مهندسی یا طراحی خودرو ندیده است اما به یک خودروساز واقعی تبدیل شده است که حتی مستقیم‌تر از انزو فراری و فروچیو لامبورگینی در ساخت خودروهایش نقش دارد. رانندگی با یسکو ابسلوت مثل کنار زدن پرده و نگاهی اجمالی به آنچه درون سر کریستین می‌گذرد است و اینجا واقعاً جای فوق‌العاده است.

مشخصات فنی

Koenigsegg Jesko Absolut 2024

پیشرانه ۵ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته چند کلاچه
محور محرک عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۵ ثانیه
وزن ۱۴۲۰ کیلوگرم
طول ۴,۸۴۳ میلی‌متر
عرض ۲,۰۲۹ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۲۰۹ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۰۰ میلی‌متر
قیمت ۲,۸۴۰,۰۰۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    به واقع همه محصولات کونیخ زگ شاهکارن سبک طراحی منحصر به فرد و عملکرد خیره کننده.

    موافقم 115
    مخالفم 3
    1. محمد هادی

      ۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2106 ديدگاه)

      من به شخصه خعلی دوسدارم بدونم مالک اصلی شرکت برای اولین بار طرح کلی این ماشینو از چه چیزی الهام گرفت
      ینی واقعا برای طراحیش هیچ مدلی ملاک الهام گیریش نبوده؟؟
      انقد این طرح ابتدایی پخته و کامل بود که هنوز هم بعد ۲۰ سال از شروعش،محصولات جدید شرکت دارن حول و حوش همون طرح اولیه میچرخن

      موافقم 70
      مخالفم 1
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (10057 ديدگاه)

        به نظر من طرح اولیه‌ای برای کوئنگزگ وجود خارجی نداره و تمام خودروهای مختلف این شرکت با عشق ساخته شده‌اند که به نظر من به جای اینکه به دنبال طراح خودروهای او باشید به دنبال مدریت نیروی انسانی این شرکت بگردید که چه شوقی به کارکنانش میدهد که این چنین شاهکارهایی تولید میکند !

        به نظر من ، قسمت جمع‌بندی آخر مقاله را با دقت بخوانید تا بدانید چطور میشه در میان انبوهی از شاهکارهای صنعت خودروسازی از ایتالیا آلمان آمریکا ژاپن با قدمتی بلند مدت چنین فردی پیدایش میشود و جوری خودرو‌های شاهکار طراحی و تولید میکند که انگاری قدمتش از تمام برندهای مطرح و نامدار بالاتر هست !

        این نشان میده اگر در این دنیا به دنبال عشق و علاقه‌ی خودتون بروید در هر زمینه‌ای با گذر زمان جواب تلاش‌هایتان را میگیرید !

        کوئنگزگ ، فراری ، لامبورگینی ، پاگانی ، بی‌دلیل به چنین جایگاهی نرسیدند که تافته‌ی جدابافته‌ی صنعت خودرو شده‌اند و محصولاتشون جنبه‌ی خودرو ندارد و خودرو بودنشان در مراحل بعدی به چشم می‌آید و اول از همه شاهکار و عتیقه‌ی هنری به چشم می‌آیند که دلیل قیمت بالایشان هم همین هست که درسته تولید کمی دارند ولی الماس هم سنگی هست همانند باقی سنگ‌ها با این تفاوت که نایاب و سخت به دست می‌آید !

        موافقم 34
        مخالفم 3
      2. RichWAnt

        ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (11 ديدگاه)

        مالک شرکت کریستین فون کوینگزگ هست عزیز

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. RichWAnt

        ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (11 ديدگاه)

        مالک شرکت کریستین فون کوینگزگ هست عزیز
        اشتباه نشه

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. phonix

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1797 ديدگاه)

    مگه شک داشتید ؟
    این شرکت شاهکار واقعا
    دقیقا توسعش و کارش مثل زمان فراری با حضور خود انزوعه
    یا زمانی که دایملر داشت با مایباخ کار میکرد
    یا زمانی که بوگاتی خودش داشت بر شرکتش نظارت می کرد
    واقعا شاهکار میسازه نه کم نه زیاد نه تبلیغ الکی
    برای همینه که در عصر بوگاتی و فراری و لامبو تونست انقدر رشد کنه و پربار بشه

    موافقم 63
    مخالفم 1
  3. Yasin

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    بی‌صبرانه منتظر تست و رکوردشکنی‌اش هستم

    موافقم 50
    مخالفم 1
    1. RichWAnt

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (11 ديدگاه)

      نکته عجیب این هست رکورد شکنی میکنه تا ما این شاهکار و دوست داشتنی رو ببینیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. GMA

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (727 ديدگاه)

    تمام خودرو های کونیگ زگ شاهکار مطلق اند،مخصوصا رگرا،جسکو و جمرا که نهایت نبوغ هستند

    موافقم 51
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2265 ديدگاه)

      JESKO یسکو تلفظ می شه
      در متن هم نوشته شده و فیلم های متعدد در یوتبوب تلفظ یسکو داره
      گویا املای سوئدی چنین حالتی داره و J در JESKO صدای Y می ده

      موافقم 71
      مخالفم 0
      1. GMA

        ۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (727 ديدگاه)

        ممنون از راهنمایی شما🙏🌹

        موافقم 40
        مخالفم 0
      2. Elemento

        ۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        ژبان ها اسلاو و اسپرانتو کلاً J رو Y تلفظ میکنن. انگلیسی متاثر از اسپانیایی J رو “ج” تلفظ میکنن.
        مثال معروفش: hallelujah

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. Elemento

          ۲ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          انگلیسی ها متاثر از فرانسوی ها J رو “ج” تلفظ میکنن. (قرن 16 و 17 میلادی)
          *اینجا اشتباهی نوشتم اسپانیایی

          موافقم 9
          مخالفم 1
  5. امین

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (496 ديدگاه)

    فوق العادس محشره😍
    چقدر انرژی و حس خوبی داره…!

    ❤️🔥👑💯

    موافقم 34
    مخالفم 1
  6. محمد هادی

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2106 ديدگاه)

    هیولای واقعی امروز دنیا
    ولی متواضع و بی ادعا
    آقا مرگ من یه استیوی پیدا بشه این هیولای بالای هزار اسب بخاری رو بندازه وسط جهنم سبز دیگه
    بندازه اونجا یه ۱۰ بیست دور پیستو بزنه ببینیم آخرش چند درمیاد بیرون
    من مطمئنم اگه تمام اجزاش صحیح کارکنن براحتی رکورد رو با اختلاف نزدیک به ۵ ثانیه ارتقا بده

    موافقم 23
    مخالفم 3
    1. phonix

      ۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1797 ديدگاه)

      استیو المانی در حال خوردن سوسیس

      موافقم 12
      مخالفم 0
  7. احمدرضا

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (726 ديدگاه)

    معرکس

    موافقم 20
    مخالفم 1
  8. رامتین

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    فوق العاده. نمیشه اصلا کارهای این شرکت را توصیف کرد. عجب گیربکسی….

    موافقم 22
    مخالفم 1
  9. SRT

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    کریستین ون کاش فامیلیت انقد سخت نبود.

    موافقم 24
    مخالفم 2
  10. Payfast

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (807 ديدگاه)

    ای کاش ایلان ماسک بیاد تواتارا یسکو ابسلوت شیرون سوپر اسپورت ۳۰۰ + هنسی ونوم اف۵ رو بخره یه درگ بندازه =|

    موافقم 26
    مخالفم 0
  11. Joker

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (522 ديدگاه)

    به این میگن یه بررسی فوق‌العاده حرفه ای!😳🤣🤣🤣🤣اونم بعد سی سال!!!😂😂😂😂با خرید از این خودروساز همیشه باید یه دبه e85 دستت باشه وگرنه یه بهونه همیشگی داری که چرا ۴۰۰ متر رو تو ۱۵ ثانیه میره یا چرا سر پیچ نمیپیچه😂😂😂خدا پدر فورد رو رحمت کنه که اگه این انجینش نبود این کچل هنوز که هنوزه داشت کارتون میدید و بستنی میفروخت🤣🤣🤣🤣تو که با پول سعودی ها روزی یه ماکت معرفی میکنی لااقل یکیشو ببر همون عربستان که تازگیا بلندترین جاده صافتقیم دنیا رو افتتاح کردن رکورد بزن،تا دیروز دنبال یه جاده صاف و تر و تمیز میگشتی؟! بیا اینم من بهت یادآوری کردم،اونام هواتو دارن اگه نزنی هم میگن زده خوبیت نداره بگیم نزده😂😅پول رو که دادن جاده رو هم میدن…

    موافقم 4
    مخالفم 76
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (713 ديدگاه)

      تعصبی و بی فکر حرف میزنی همون فورد که میگی تونسته مثل این کچل به قول خودت نوآوری بیاره

      موافقم 29
      مخالفم 1
      1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

        ۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (713 ديدگاه)

        خوب جوکر دیگه کسی که جوک می گوید

        موافقم 22
        مخالفم 2
    2. SRT

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      اها،اوکی.

      موافقم 15
      مخالفم 1
    3. Payfast

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (807 ديدگاه)

      =| ب خدا حسین هم اینطوری نیست سر بوگاتی =|

      موافقم 14
      مخالفم 3
    4. RichWAnt

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (11 ديدگاه)

      بهتر بود قبل از اینکه کامنت بزاری فکر میکردی
      کریستین فون کوینگزگ بعد رکورد شکنی آجرا آر اس در نوادا گفت خیلی ریسکی بود و امکان بود هر لحظه یک حیوان یا انسان طاهر بشه دلیلش همینه وگرنه کوینگزگ دوسال پیش تو عربستان رکورد زده بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Farzad

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    خدای مهندسی در تمام خودروهای ادوار تاریخ مربوط به این هیولا هستش و وقتی مغز متفکری مثل کریستین فون کونیگزگ میگه به فلان سرعت میرسه بدون شک خواهد رسید اون هم بدون تغییرات و توسط خودروی مشتری و باور کنید که قیمتش به شدت منصفانه هست هر کمپانی دیگه ای اگر همچین چیزی می‌ساخت حداقل ۶ میلیون دلار قیمت میذاشت روش .

    موافقم 18
    مخالفم 1
  13. مازیار

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    شکی نیست که مثل بقیه مدلهاش اینم یه شاهکاره
    و حالا که بیشتر از هر زمانی شاهد معرفی هایپرکارها هستیم چقدر خوبه اگه همشون به نوبرگ رینگ برده بشن و تایم بزنن چون شتاب تو محدوده 2/5 ثانیه و کمتر دیگه خیلی مهم نیست خصوصا اگه تک دیفرانسیل باشه چون تمرکز خیلی زیادی لازم داره برای لانچ بهینه و حداکثر سرعت حتی نسبت به شتاب هم اهمیت کمتری داره اما پیست بخاطر تلفیق همه فاکتورها اعم از سرعت و شتاب و ترمز و گرانش میتونه نشون دهنده خوبی باشه برای حداکثر توانایی های موتوراسپرت

    موافقم 4
    مخالفم 0
  14. Reza Waffen SS

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    مثل شبح میمونه

    موافقم 13
    مخالفم 0
  15. Elemento

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    یکسو تحسین برانگیزه ولی من فراری SP3 دیتونا رو ترجیح میدم. صدای V12 شش و نیم لیتری و دور موتور 9 و خرده ای یه چیز دیگه س

    موافقم 8
    مخالفم 2
  16. مانی

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    به‌منظور کاهش ارتعاشات ناشی از استفاده از میل‌لنگ تخت، شاتون‌ها و پیستون‌های جدیدی ساخته شده که هرچند فولادی هستند اما وزن آن‌ها به‌اندازهٔ نمونه‌های تیتانیومی قبلی بوده و درعین‌حال مستحکم‌تر هستند.
    مگه فیلم هندینه؟
    لابد بدنه کربنی رو با نوع خاصی‌ فولاد جایگزین کنی‌ هم سبکتر میشه هم محکمتر

    موافقم 4
    مخالفم 1
  17. مانی

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    اگه تکنولوژی گیرباکس و نداشتن فلایویل درست جواب بده
    سایر خودرو ساز‌ها باید خجالت بکشن
    بعد ۱۴۰ سال یه کمپانی کوچیک ۲۸ ساله اینکارو کرد

    موافقم 6
    مخالفم 1
  18. Sobhan

    ۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (414 ديدگاه)

    واقعا این ماشین فقط بدرد جاده صاف میخوره 🙌حتی به درد اونم نمیخوره به خورده گاز بدی ماشین زاویه میگیره و تعادلش رو از دست میده آخه کودوم اسکلی ۱۶۰۰اسب رو فقط به چرخ های عقب میده

    موافقم 2
    مخالفم 6
    1. Payfast

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (807 ديدگاه)

      یک کچل که خودروسازی مدیونشه (مثلا) =|

      موافقم 5
      مخالفم 0
    2. Kasra

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      چپ کنه؟😂
      اصلا میدونی کوئنیگزگ چیه؟
      تا حالا اگرا دیدی؟ با سرعت سیصد کیلومتر بر ساعت یجوری میپیچه انگار داره بیست ها سرعت میره ایقد که چسبندگیش خوبه
      حتی تو نید فور اسپید هم کوئنیگزگ به زور میپیچه ایقد که به زمین چسبیده و تعادل داره
      عزیزم وقتشه بزرگ بشی دیگه از دوران بوگاتی بیا بیرون مگه کوئنیگزگ مث بوگاتیه که راحت چپ بکنه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  19. سام

    ۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    پورشه با وزن ۱۷۰۰و نصف قدرت این رکورد ۲/۵ثانیه زده
    قطعا مصرف سوختش هم بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا