توضیحات کونیگزگ، درباره‌ی فناوری کم اینرسی در پیشرانه یسکو / دوبله فارسی

پنج‌شنبه 4 آذر 1400 - 18:30
مطالعه 2 دقیقه
cover yesko
در یک فیلم کوتاه، آقای کریستین ون کونیگزگ، فناوری عملکرد سریع و کم اینزسی در پیشرانه‌ی یسکو را توضیح می‌دهد. او ادعا می‌کند موتور 8 سیلندر...
تبلیغات

در یک فیلم کوتاه، آقای کریستین ون کونیگزگ، فناوری عملکرد سریع و کم اینزسی در پیشرانه‌ی یسکو را توضیح می‌دهد. او ادعا می‌کند موتور 8 سیلندر توئین‌توربوشارژ در ابرخودروی یسکو، سریع‌ترین نمونه از نظر پاسخ به دور موتورهای بالا است.

یسکو یکی از قدرتمندترین خودروهای استاندارد جاده در دنیا محسوب می‌شود. این مدل دارای موتور 5 لیتر V8 است که درصورت تغذیه با سوخت E85 قدرت 1600 اسب بخار تولید می‌کند. البته یسکو با بنزین معمولی استاندارد اروپا هم مشابه دیگر ابرخودروهای دنیا است و 1300 اسب بخار قدرت دارد.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های شرکت کونیگزگ با دیگر سازندگان ابرخودرو در دنیا، بهره‌گیری از تجهیزات ساخته شده در داخل مجموعه است. نه‌تنها پبشرانه، بلکه جعبه‌دنده‌ی بسیار سریع یسکو هم، توسط مهندسان کونیگزگ طراحی شده است. مجموعه‌ی این تجهیزات، نقش مهمی در سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت 2/5 ثانیه و نهایت سرعت 400 کیلومتربرساعت یسکو دارند. شرکت سازنده ادعا می‌کند درحال آماده‌سازی این خودرو برای رسیدن به سرعت 500 کیلومتربرساعت است.

لختی یا اینرسی، مشخصه‌ای بسیار مهم در پیشرانه‌های سوپراسپرت‌ها و ابرخودروهای امروزی است. به بیان بهتر، پیشرانه‌ی کم‌اینرسی (Low inertia) در کسری از ثانیه به دورهای بالا می‌رسد و نقش مهمی در بهبود شتاب‌گیری دارد. به همین دلیل، برندهای مشهور مثل کونیگزگ، تلاش می‌کنند تا از این نظر، پیشرانه‌های خود را ارتقا دهند.

ون کونیگزگ در یک فیلم کوتاه، اهمیت پیشرانه‌ی کم‌اینرسی را برای مخاطبان توضیح می‌دهد. او در ادامه، عملکرد موتور 8 سیلندر یسکو را از نظر زمان لازم برای دورگیری به نمایش می‌گذارد و ادعا می‌کند، پیشرانه‌ی کونیگزگ یسکو، سریع‌ترین نمونه‌ی تولید شده برای یک خودرو جاده‌ای در جهان است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.