بررسی ماکت کونیگ‌زگ جمرا ساخت GT Spirit

جمعه 3 آذر 1402 - 10:56
مطالعه 7 دقیقه
gt-spirit-koenigsegg-gemera 1
به نظر شما تا چند سال پیش امکان تولید یک هایپرکار چهارنفره با ۱۷۰۰ اسب‌بخار قدرت وجود داشت؟! احتمالاً خیر. سه سال پیش، یعنی در سال ۲۰۲۰ شرکت سوئدی...
تبلیغات

به نظر شما تا چند سال پیش امکان تولید یک هایپرکار چهارنفره با ۱۷۰۰ اسب‌بخار قدرت وجود داشت؟! احتمالاً خیر. سه سال پیش، یعنی در سال ۲۰۲۰ شرکت سوئدی کونیگ‌زگ (Koenigsegg) از محصول جمیرا (Gemera) خود پرده‌برداری کرد. این خودرو مجهز به سه موتور الکتریکی و یک موتور احتراقی است. این ابرخودروی خانوادگی فقط ۱.۹ ثانیه زمان دارد تا سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. جالب است بدانید از این خودرو فقط ۳۰۰ دستگاه ساخته می‌شود که همه آن‌ها از پیش به فروش رفته است. شرکت ماکت‌سازی GT Spirit این هایپرکار خانوادگی را در مقیاس ۱:۱۸ به تولید رسانده است. ماکت کونیگ‌زگ جمیرا این برند؛ مانند اکثر ساخته‌های دیگرش، از مواد رزین ساخته شده است.

همچنین بخوانید: معرفی نسخه تولیدی کونیگزگ جمیرا با پیشرانه V8 و ۲۳۰۰ اسب بخار قدرت

زمانی که این ماکت را از جعبه‌اش خارج می‌کنید کمی بزرگ‌تر از آنچه انتظار می‌رود است. کیفیت رنگ‌آمیزی ماکت جمیرا بسیار خوب است و رنگ از جلو تا عقب بدنه، به‌صورت یکدست و پایدار پاشیده شده. شاید کمی عجیب باشد؛ اما باید بدانید تقریباً هیچ نقطه ضعف آشکاری در این ماکت قابل‌مشاهده نیست. GT Spirit دقت و ظرافت بسیاری به خرج داده تا توانسته شیشه‌های عجیب‌وغریب (علی‌الخصوص شیشه جلو) این خودرو را بدون نقص بر روی ماکت خود پیاده کند. البته اگر کمی با دقت به ماکت کونیگ‌زگ جمیرا ساخت GT Spirit دقت کنید متوجه دو اشکال ریز میشوید. اولی انحراف زاویه چرخ‌های جلو است. دومین مورد عدم پیاده‌سازی هیچ‌گونه طرح فیبرکربن بر روی رینگ‌ها و بسنده کردن به پاشیدن رنگ مشکی بر روی آن‌هاست که واقعاً آزاردهنده است.

در نمای جلویی همه چیز خوب به نظر می‌رسد. شیشه جلو ماکت جمیرا با یک برف‌پاک‌کن عظیم پوشیده شده. گرافیک داخلی چراغ‌های جلو نیز برای ماکتی در این رده قیمتی بسیار مناسب و بالاتر از حد انتظار است. همچنین طرح لانه‌زنبوری و سوراخ‌دار جلوپنجره با دقت و ظرافت زیاد ساخته شده است. جالب است بدانید جزئیات در این ماکت به حدی رعایت شده که حتی سنسورها و قلاب بکسل نیز بر روی سپر جلو نمایان است. در نمای عقب هم GT Spirit سنگ تمام گذاشته. خروجی‌های اگزوز که عملاً پشت ستون‌های C قرار دارند به‌خوبی جای‌گذاری شده‌اند. همچنین کاور موتور نیز از پشت شیشه در کاپوت خوب به نظر می‌رسد. گرافیک چراغ‌های عقب و همچنین کیفیت توری‌های فلزی سوراخ‌دار کار شده در سپر عقب، مانند قسمت جلو خوب و قابل‌قبول است.

همچنین بخوانید: بررسی ماکت روف رودئو کانسپت مقیاس ۱:۱۸

اگر عدم وجود طرح فیبر کربن را در رینگ‌ها نادیده بگیریم می‌توانیم نمره عالی به رینگ و لاستیک‌های این ساخته GT Spirit بدهیم؛ زیرا لوگو کونیگ‌زگ و برند لاستیک با وضوح زیادی کار شده‌اند. همچنین دیسک‌ها و روتورهای ترمز نیز با دقت و جزئیاتی در خور توجه پشت رینگ‌های ۹ پره ماکت جمیرا قرار گرفته‌اند.

کیفیت اجزا در قسمت داخلی ماکت نه‌تنها کمتر از بیرون آن نیست؛ بلکه کمی بیشتر هم هست! GT Spirit در کابین ماکت کونیگ‌زگ جمیرا به‌خوبی از رنگ‌ها و بافت‌های مختلف استفاده کرده. در این مدل کمربندهای ایمنی پارچه‌ای هستند. مطابق نسخه اصلی در کابین از دو مانیتور بزرگ استفاده شده. همچنین بر روی صندلی‌ها پرچم سوئد (شرکت کونیگ‌زگ سوئدی است) نمایان است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.