سرعت بیش از 500 کیلومتر بر ساعت کونیگزگ یسکو در شبیهسازها
پیشازاین میدانستیم کونیگزگ یسکو ابسلوت که بهتازگی رکورد صفر-400-صفر کیلومتر بر ساعت را شکسته است، به دنبال شکستن رکورد حداکثر سرعت هم خواهد بود اما حالا شبیهسازیها نشان دادهاند که این خودرو میتواند به سرعتی فراتر از 500 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این یعنی اگر ابرکامپیوترهای کونیگزگ درست نشان داده باشند، ابسلوت یک هیولا خواهد بود.
«کریستین فون کونیگزگ» طی پادکستی از تاپ گیر، مجدداً بر این موضوع تأکید کرده و گفته است:
ما اینجا فرودگاه داریم، ما شبیهسازیهای ابرکامپیوتری داریم. ما یسکو ابسلوت را به تونل بادی در آلمان بردهایم و میدانیم هوا دقیقاً روی خودرو چطور رفتار میکند. ما این اعداد را به سیستم بسیار پیشرفتهٔ داینوی شاسی وارد کردیم که مقاومت غلتشی لاستیکها و ضریب درگ خودرو را محاسبه میکند و ما موفق شدیم با دنده 9 قبل از رسیدن به محدودکنندهٔ دور موتور از سرعت 500 کیلومتر بر ساعت عبور کنیم و هنوز روی داینو کمی فضا داشته باشیم. هرچند ابن سیستم میزان پایداری خودرو را نشان نمیدهد اما شبیهسازیها نهتنها یسکو را فراتر از 500 کیلومتر بر ساعت برند بلکه فضا برای سریعتر رفتن هم وجود داشت.
برای یادآوری، یسکو ابسلوت به یک پیشرانهٔ 5 لیتری V8 میللنگ تخت مجهز است که 1600 اسب بخار قدرت و 1500 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این پیشرانه که ردلاین 8,500 rpm دارد، فاقد فلایویل است و انتقال نیروی آن توسط یک گیربکس 9 سرعته LST (مخفف گیربکس سرعت نور) صورت میگیرد.
وی در ادامه گفته است:
روی داینوی شاسی، ما فنهایی برای خنک کردن اینترکولرها، رادیاتور جلویی و... داریم اما این فنها سرعت کافی برای مطابقت با جریان هوای 500 کیلومتر بر ساعت را ندارند و بنابراین خنککنندگی بهدرستی صورت نمیگیرد اما حتی بااینوجود، ما توانستیم از سرعت 500 کیلومتر بر ساعت فراتر برویم. همهچیز به لاستیکها و یافتن مسیری که بهاندازهٔ کافی طولانی باشد بستگی دارد.
مثل آگرا RS که به سرعت 445 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد، یسکو ابسلوت هم احتمالاً در جادههای عمومی رکوردشکنی خواهد کرد زیرا کریستین گفته است:
برای رکوردشکنی هیچ جایی راحتتر از جاده پیدا نکردیم زیرا وقتی به حداکثر سرعت خود برسید، ترجیحاً نمیخواهید به خاطر نزدیک شدن به انتهای باند، ترمزها را فشار دهید؛ بنابراین، رکوردشکنی در یک جادهٔ طولانی بسیار منطقی خواهد بود.