معرفی کونیگزگ سدیر اسپیر؛ ابرخودروی 5 میلیون دلاری با 1625 اسب بخار!

چهارشنبه 4 تیر 1404 - 13:00
مطالعه 4 دقیقه
Koenigsegg sadair Spear
کونیگ‌زگ سدیر اسپیر نسخه‌ای تهاجمی‌تر از یسکو اتک با 1625 اسب بخار و آیرودینامیک تهاجمی است که ضمن  عملکرد عالی در پیست دارد قابلیت تردد در جاده...
تبلیغات

کونیگ‌زگ سدیر اسپیر نسخه‌ای تهاجمی‌تر از یسکو اتک با 1625 اسب بخار و آیرودینامیک تهاجمی است که ضمن  عملکرد عالی در پیست دارد قابلیت تردد در جاده هم دارد.

کونیگ‌زگ پس از مدل‌های پیست‌محور اتک و سرعت‌محور ابسولوت، حالا عضو سومی را با نام سدیر اسپیر به خانوادهٔ یسکو اضافه کرده است. سدیر اسپیر اساساً نسخه‌ای تهاجمی‌تر از اتک است که با ارتقاهایی برای سریع‌تر شدن در پیست طراحی شده اما همچنان برای رانندگی در خیابان قانونی است. نام این خودرو هم داستان جالبی دارد. پدر کریستین فون کونیگ‌زگ، یسکو فون کونیگ‌زگ، سوارکاری قابل بود و اسبی که در آخرین مسابقه‌اش در سال 1976 سوار شد، سدیر اسپیر نام داشت. گرچه این نسخه ویژه نام یسکو را ندارد، اما همچنان ادای احترامی از سوی کریستین به پدرش به مناسبت هشتادمین سالگرد تولد او است.

سدیر اسپیر بر پایه یسکو اتک ساخته شده اما پکیج آیرودینامیک تهاجمی‌تری دارد که برجسته‌ترین ویژگی آن بال عقب فعال دوتیغه است. کونیگ‌زگ همچنین بخش عقب هایپرکار را برای بهبود جریان هوا کشیده‌تر کرده و ورودی‌های هوا را برای خنک‌سازی بهتر بازطراحی کرده است. قلب تپنده سدیر اسپیر همان موتور آشنای 5 لیتری V8 توئین توربو است که حالا 20 اسب بخار بیشتر تولید می‌کند و با سوخت استاندارد به 1300 اسب بخار می‌رسد. با استفاده از سوخت E85 نیز قدرت نسبت به یسکو معمولی 25 اسب بخار افزایش یافته و به رقم خیره‌کننده 1625 اسب بخار می‌رسد.

کونیگ‌زگ همچنین با حذف بخشی از عایق‌های صوتی و استفاده از مواد داخلی و قطعاً و فنی سبک‌تر، 35 کیلوگرم از وزن خودرو کاسته و وزن خشک را به تنها 1320 کیلوگرم رسانده است. رینگ‌های توربینی هفت‌پره منحصربه‌فرد این تهاجمی‌ترین نسخهٔ یسکو، از فیبر کربن ساخته شده‌اند. به لطف افزایش قدرت و کاهش وزن، سدیر اسپیر تایم یسکو اتک در پیست گوتلند رینگ را 1.1 ثانیه بهبود داده است.

در کابین، سدیر اسپیر از هر چیزی که به رانندگی کمک نکند، خالی شده است. صندلی‌های جدید فیبر کربنی، کمربندهای شش‌نقطه‌ای اختیاری و کنسول مرکزی ساده، تمرکز را روی پرفورمنس نگه می‌دارند. حتی خبری از شیفتر هم نیست و گیربکس لایت اسپید کاملاً از طریق پدال‌های پشت فرمان کنترل می‌شود. متأسفانه حتی برای ثروتمندترین افراد دنیا هم امکان خرید این خودرو وجود ندارد زیرا تمام نمونه‌های سدیر اسپیر فروخته شده است. کونیگ‌زگ این خودرو را طی رویدادی خصوصی معرفی کرده و بلافاصله تمام 30 دستگاه را با حدود قیمت 5 میلیون دلار، فروخته است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.