درگ جذاب هایپرکارهای کونیگزگ، آگرا RS در برابر رگرا
کونیگزگ سازنده دیوانهوارترین هایپرکارهای جهان است. این خودروها نهتنها پوسترهای رؤیایی اتاقخواب هستند بلکه به طرز باورنکردنی سریعاند؛ اما از بین هایپرکارهای نسل قبلی این شرکت یعنی آگرا RS و رگرا کدامیک سریعتر است؟ کارواو هردو مدل را در اختیار گرفته تا در 400 متر در برابر هم قرار داده و به این سؤال پاسخ دهد.
رگرا از یک پیشرانهٔ 5 لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند که با سوخت E85 کار میکند و با سه موتور الکتریکی همراه است. خروجی کل سیستم 1500 اسب بخار و 2000 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو از طریق یک گیربکس تک سرعته پیچیده تنها به چرخهای عقب منتقل میشود. موتورهای الکتریکی در سرعتهای پایین نیروی اصلی را تأمین میکنند و تا زمانی که موتور بنزینی به اوج قدرت خود برسد، نقش مکمل را ایفا میکنند. ضریب تک سرعته گیربکس نیز برای دستیابی به حداکثر سرعت تنظیم شده است. این خودروی دیوانهوار 1590 کیلوگرم وزن دارد.
در مقایسه، کونیگزگ آگرا RS سادهتر است. این خودرو نیز از همان موتور 5 لیتری V8 توئین توربوی رگرا استفاده میکند اما بدون فاقد سیستم هیبریدی است و درنتیجه 1360 اسب بخار و 1570 نیوتن متر گشتاور دارد؛ مانند رگرا، در اینجا هم تمام نیرو به چرخهای عقب منتقل میشود اما از یک گیربکس دوکلاچه هفت سرعته معمولیتر استفاده میکند. فقدان سیستم هیبریدی باعث شده آگرا RS سبکتر باشد و وزن را به تنها 1395 کیلوگرم رسانده است.
آیا قدرت فوقالعادهٔ رگرا کافی خواهد بود یا آگرا RS با وزن سبکتر به پیروزی میرسد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، ویدئوی زیر را تماشا کنید.
مشخصات فنی
| کونیگزگ آگرا RS | کونیگزگ رگرا |
پیشرانه | 5 لیتری V8 توئین توربو | 5 لیتری V8 توئین توربو هیبرید |
قدرت | 1360 اسب بخار | 1500 اسب بخار |
گشتاور | 1570 نیوتن متر | 2000 نیوتن متر |
گیربکس | 7 سرعته دوکلاچه | تک سرعته |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | 1360 کیلوگرم | 1595 کیلوگرم |
پخش از رسانه