کریستین فون کونیگزگ زمان تلاش برای شکستن رکورد نوربرگرینگ را اعلام کرد
کونیگزگ سابقهای پرباری در شکستن رکوردها از شتاب تا حداکثر سرعت و اخیراً رکوردهای پیست دارد. سال گذشته، یسکو اتک رکورد سریعترین خودروی تولیدی پیست لاگونا سکا را شکست اما رقابت تنگاتنگ با زینگر باعث شد این عنوان از دست برود. بااینحال، کونیگزگ با سلاح جدیدش، سدیر اسپیر با 1625 اسب بخار که بهتازگی رکورد سریعترین خودروی تولیدی در مسیر تپهنوردی گودوود را از زینگر 21C گرفت، به دنبال رکوردشکنیهای بیشتری است ازجمله در پیست مشهور نوربرگرینگ است.
کونیگزگ از زمان تصادف پرسروصدای مدل One:1 چند سال پیش، کمتر درباره نوربرگرینگ صحبت کرده است اما کریستین فون کونیگزگ حالا از تلاش اخیر برای شکستن رکورد در جهنم سبز سخن گفته است:
ما واقعاً میخواهیم این کار را انجام دهیم. سال گذشته در ماه مارس نوربرگرینگ را اجاره کردیم.
برای ثبت رکورد، خودروسازان باید کل پیست را اجاره کنند و با توجه به اینکه نوربرگرینگ یکی از پرتقاضاترین مکانها برای آزمایش خودرو در جهان است، گرفتن وقت برای شرکتی کوچک مثل کونیگزگ دشوار است. کریستین گفت:
ما گفتیم شاید رکورد بزنیم یا نه، اما میرویم و سریع میرانیم و تمرین میکنیم؛ اما هر دو روز بارانی بود.
نوبت بعدی فقط در نوامبر در دسترس بود که با برنامه کونیگزگ سازگار نبود.
بهجای بازگشت فوری به نوربرگرینگ، کونیگزگ به دنبال شکستن رکوردهای دیگر پیستهاست. کریستین گفت:
فکر میکنم به پیستهایی مثل لاگونا سکا برویم. اسپا گزینه خوبی است، پیستی بزرگ و مناسب برای این خودروها. شاید سیلوراستون. به نظرم اکنون سدیر اسپیر در همه این پیستها شانس دارد.
کریستین معتقد است ثبت رکورد توسط سدیر اسپیر در این پیستها بسیار جذاب خواهد بود چون این خودرو برخلاف رقبا، بیشتر یک خودروی جادهای است. او توضیح داد:
معمولاً رقبا فضای داخلی بسیار تنگتری دارند. معمولاً آمپلیفایر و هشت بلندگو ندارند، عایق صوتی زیاد و... ندارند. ما انگار با یک دست بسته رقابت میکنیم و بازهم به نظر میرسد همه را شکست میدهیم. تصور کنید اگر نسخهای سبکشده مثل خودروهای دیگر بسازیم، بسیار سریعتر خواهد بود اما این چیزی نیست که من دوست داشته باشم. ما یک خودروی جادهای راحت و مجهز به کولر را میبریم و درعینحال رکوردهای پیست را درهم میشکنیم. این چالش ماست. این یک خودروی مسابقهای نیست.