کونیگزگ یسکو رکورد صفر-۴۰۰-کیلومتر بر ساعت را از ریمک پس گرفت
کونیگزگ تنها با چند بهروزرسانی نرمافزاری در یسکو ابسولوت، رکورد صفر-۴۰۰-صفر کیلومتر بر ساعت را از ریمک بازپس گرفت. مهندسان نرمافزار این شرکت، گیربکس لایت اسپید و سیستم مدیریت موتور را بازتنظیم و یک سیستم کنترل گشتاور جدید معرفی کردند که حالا به ابسولوت امکان مدیریت چسبندگی را به شکلی بیسابقه میدهد. این تغییرات که کونیگزگ آن را ابسولوت اووردرایو نامیده، برای مالکین قبلی نیز عرضه خواهد شد. یسکو این تست صفر-۴۰۰-صفر کیلومتر را در ۲۵.۲۱ ثانیه و چالش صفر-۲۵۰-صفر مایل بر ساعت را در ۲۵.۶۷ ثانیه به پایان رساند و ریمک نورا R را با نیم ثانیه اختلاف شکست داد.
رکورد | کونیگزگ یسکو ابسولوت | ریمک نورا R |
---|---|---|
صفر-400-صفر کیلومتر | 25.21 ثانیه | 25.79 ثانیه |
صفر تا 400 کیلومتر | 16.77 ثانیه | 17.35 ثانیه |
صفر-250-صفر مایل | 25.67 ثانیه | 26.20 ثانیه |
ریمک نورا R یک هیولای الکتریکی با ۲۱۰۷ اسب بخار است درحالیکه کونیگزگ یسکو ابسولوت از یک پیشرانه V8 توئین توربوی ۵ لیتری با ۱۶۰۰ اسب بخار بهره میبرد. این دو خودرو کاملاً متفاوتاند اما تنها نیم ثانیه آنها را از هم جدا میکند. کریستین فون کونیگزگ، بنیانگذار شرکت، اظهار داشت:
اینکه ما با یک خودروی تولیدی مجهز به موتور درونسوز و دیفرانسیل عقب، تمام خودروهای الکتریکی چهارچرخ محرک را در خط مستقیم شکست دهیم، تقریباً جادویی است و نشان میدهد که حقایق میتوانند بازنویسی شوند.
کونیگزگ این رکورد را در ۷ آگوست (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) در باند هوایی اوربرو با رانندگی مارکوس لوند، راننده آزمایشی کارخانه شکست. این همان یسکویی است که رکورد قبلی کونیگزگ را در سال ۲۰۲۴ ثبت کرده بود.