مصاحبهای با کریستین ون کونِگزگ خالق خودروی یک:1
پروژههای گذشته: اولین خودروی CC8S در سال 2002 به دست مشتریها رسید، پس از آن خودروی CCR با 806 اسب بخار قدرت به مدت ناچیزی عنوان پرسرعتترین خودروی جهان را به خود اختصاص داد (تا زمانی که خودروی بوگاتی ویرون تولید شد). بعد از این خودروها ما شاهد تولید CCX و آگرا بودهایم.
پروژه فعلی: آگرا یک:1 عدد یک در این خودرو نشاندهنده قدرت یک مگاواتی آن در سیستم متریک (1341 اسب بخار قدرت) و همچنین نسبت قدرت به وزن آن که یک اسب بخار بر کیلوگرم میباشد، است.
سؤال: آیا کماکان سرعت نهایی مسئله مهمی میباشد؟
جواب کریستین ون کونِگزگ: هم بله هم خیر. به نظرم هر یک از جنبههای سرعت اعم از سرعت در پیچ، سرعت واکنش، سرعت واکنش موتور، و سرعت واکنش ترمزها به گروهبندی ماشین بستگی دارد. اگر سرعت نهایی خودرویی بسیار بالاست، استفاده از کارایی آن در زندگی روزمره آسان نخواهد بود.
سؤال: آیا به دنبال ثبت رکورد پرسرعتترین خودرو در تولیداتتان هستید؟
جواب کریستین ون کونِگزگ: خودروهای ما بسیار پرسرعت بوده و قابل مقایسه با ویرون هستند. ما خیلی خوششانس هستیم که همواره به باندی طولانی دسترسی داریم که میتوانیم همهروزه خودروهایمان را در سرعتهای بالا امتحان کنیم. اما در کل ما سعی داریم تمامی عملکردها را توسعه دهیم.
سؤال: ماشین بعدی شما یعنی یک:1، با نسبت قدرت به وزن کمنظیر یک به یک خودنمایی میکند. آیا همچنان به دنبال اعداد و ارقام هستید؟
جواب کریستین ون کونِگزگ: همچون تمامی خودروهای ما، خودروی یک:1 باید متعادلسازی شود. درک میزان قدرت موتور آسان است، اما آنچه که اهمیت دارد این است که سایر قسمتهای خودرو نیز عملکردی با سطح یکسان داشته باشند. ما حتی بدون کاهش طول عمر خودرو، قادریم قدرت آن را افزایش دهیم، اما این خودرو قابل راندن نخواهد بود. میزان قدرت باید قابل اطمینان، کنترل شده و متناسب باشد.
سؤال: اگر یکی از مشتریها قصد داشته باشد که با این خودرو رکورد بزند، واکنش شما چه خواهد بود؟
جواب کریستین ون کونِگزگ: سؤال جالبی است. این موضوع، در اولویتهای ما قرار ندارد. اما اگر شخصی برای انجام این کار علاقهمند باشد، ما از وی پشتیبانی خواهیم کرد. و من انتظار دارم که آن پرسرعتترین آزمون با توجه به سرعتهای مجاز در تأسیسات آزمایشی ما باشد.