در مسابقهٔ درگ بین دو هایپرکار قدرتمند کونیگزگ، مدل هیبریدی رگرا سریعتر است یا یسکو با پیشرانهٔ V8 سنتی و ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت؟
بری از علاقهمندان به خودرو، از نزدیک دیدن یکی از هایپرکارهای کونیگزگ رؤیایی دستنیافتنی است چه رسد به نشستن پشت فرمان این خودروها برای انجام مسابقهٔ درگ. مت واتسون اما این رؤیا را به واقعیت تبدیل کرده و دو هایپرکار قدرتمند کونیگزگ را در پیست آزمایشی اختصاصی این شرکت در سوئد در برابر یکدیگر قرار داده است. مدل جدیدتر در این جمع، یسکو ابسولوت است. این هایپرکار مجهز به موتور ۵ لیتری V8 توئین توربو است که با سوخت E85 قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰۰ نیوتن متر تولید میکند. تمام این نیرو توسط یک گیربکس ۹ سرعته چند کلاچه فقط به چرخهای عقب منتقل میشود.
خودروی بعدی، هایپرکار هیبریدی رگرا است که از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی بهره میبرد. این قوای محرکه مجموعاً ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که توسط یک گیربکس تک سرعته با مبدل گشتاور مثل یسکو تماماً به چرخهای عقب منتقل میشود. رگرا درحالیکه قدرت کمتری دارد، به دلیل استفاده از سیستم هیبریدی، با وزن ۱۵۹۰ کیلوگرم حدود ۲۰۰ کیلوگرم از برادر جدیدتر خود سنگینتر است که اختلاف قابلتوجهی محسوب میشود.
نکته جذاب این است که این مسابقه، بهنوعی اولین نمایش جهانی محسوب میشود زیرا کونیگزگ ظاهراً هرگز این دو خودرو را به این شکل در برابر یکدیگر مسابقه نداده بود. پس از گرم کردن لاستیکها با چند حرکت رولینگ بِرناوت، پنج مسابقه درگ برگزار شد که نتیجهٔ همه یکسان بود. کونیگزگ یسکو ابسولوت هر بار با اختلاف چشمگیری پیروز شد و بهترین زمان آن ۸.۹ ثانیه برای ۴۰۰ متر بود درحالیکه شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در تنها ۲.۷۸ ثانیه ثبت کرد. در مقابل، کونیگزگ رگرا مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۲ ثانیه طی کرد و شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت آن ۳.۴ ثانیه بود.
مقایسه مشخصات فنی
کونیگزگ یسکو | کونیگزگ رگرا | |
پیشرانه | ۵ لیتری V8 توئین توربو | ۵ لیتری V8 توئین توربو هیبرید |
قدرت | ۱۶۰۰ اسب بخار | ۱۵۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۰۰ نیوتن متر | ۲۰۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته چند کلاچه | تک سرعته |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۳۹۰ کیلوگرم | ۱۵۹۵ کیلوگرم |
علی
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴رگرا هدفش لذت از مسیر بود نه رسیدن به ته خط 😂
همایون
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴احتمالا مشکل از گیربکس تکسرعته هست وگرنه با گیربکس یکسان رگرا باید به خاطر موتور الکتریکی و پونصد پاوند گشتاور بیشتر برنده میشد. اما کلا یکم مورد دار به نظر میرسید انگار هدف پرمود کردن یسکو ابسولوت بود چون راننده حرفهای که پشت رگرا نشسته بود دائما نگاهش به یسکو بود مخصوصا تو تست ترمز دوم انگار از قصد میخواست کاری کنه یسکو برنده بشه اصلا تصاویر تو کابین رگرا کامل نبود حتی تو هیچکدوم از درگها تصویر شروع حرکت رگرا از تو کابین نبود که بفهمیم راننده تمام تلاششو کرده یا نه به هرحال رگرا قبلا فروخته شده و بیشتر یسکوهای فروش رفته مدل اتک هستن کلا هیچ شرکتی نمیاد درگی ترتیب بده که بگه ماشین قبلیمون بهتر بود
صامورایی
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴یاد CCX و اگرا بخیر. هربار میبینمش یاد نوجوانی خودم میفتم.
BMW is GOD
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴مگه تو همین الان نوجوان نیستی ؟؟؟؟؟؟
نه تنها تو بلکه ۹۰ درصد کاربران پدال نوجوان هستن و وقتی حوصلهشون سر میره میان پدال کامنتهای چرت و پرت میذارن
amir
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴اره هممون نوجونیم ولی اونی که x5 رو به عنوان شاسی بلند آفرودی خفن معرفی میکنه و تصادفا هم اسم اکانتش bmw is god عه نه
صامورایی
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴خب راست میگه. نوجوون نیست. یه دو سه سال دیگه به نوجوونی میرسه.
BMW is GOD
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴من هیچ وقت نگفتم که ایکس ۵ آفرودر خیلی خفنیه من گفتم آفرود خوبی رو میتونی باهاش تجربه کنی و دروغ هم نگفتم چون خودم تجربهاش رو داشتم قول میدم تا حالا از ۱۰ کیلومتری بی ام و ایکس ۵ رد نشدی
اگه بخوای از بیامو ایکس ۵ یه آفرودر بیرقیب بسازی کافیه فقط دیفرانسیلش رو تقویت کنی و یه مقدار ارتفاعش رو بیاری بالا که کف ماشین نگیره و تمام
چیه فکر کردی فقط تویوتا میتونه بره آفرود ؟؟؟؟؟؟؟؟
تازه چند وقت دیگه بیامو یه آفرودر فوق خفن حرفهای رو معرفی میکنه که با جی کلاس توی یه سطح قرار میگیره حالا ببینید کی گفتم
و به احتمال زیاد پلتفرم اون بیامو آفرودر که قراره بیاد نئو کلاس ایکس باشه و با یه موتور برقی قدرتمند و یا شاید بنزینی قدرتمند به بازار معرفی بشه
آریا
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴توی شرکت koenigsegg نمی دونم چرا ولی فقط جسکو رو دوست دارم
شاید بخاطر صدای خوب انجین و یا رکورد جهانی 28 ثانیهای شه
Ali
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴یادش ۸ سال پیش رگرا با این قدرت و گیربکس تک سرعته ولی صفر تا صد های کونیگزگ یه کم داغونه ولی تو دور جبران میکنه
J
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴شتاب اولیه ش خوب نیست اما مثل چی تا ۳۰۰ تا رو پر میکنه. فکر کنم تایم ۱۰۰ تا ۲۰۰ ماشین با صفرتاصدش یکی باشه شاید حتی بهتر هم باشه.
Siyavash
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴رگرا خودش یه هیولا هست..این یسکو دیگه چیه مغزم منفجر شده…به شدت منتظر درگ یسکو..شیرون سوپر اسپرت و ریمک هستم این سه تا واقعا سردمداران درگ هستن…
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴سردمداران درگ خخخ.اینا سر دامداران هم نیستن.موستانگ کبری جت کامارو کوپو چلنجر اسکات پک کلک و پرشون ریخت
mickeyy
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴توی ایران اکثر مردم حجم موتور ماشینشون هم زیر 1600 و 1500 هست اونوقت اینا اسب بخارشون روی 1500 و 1600 هست
وی
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴اینم برا اونایی که میگفتن اعداد خود کونیگزگ غلطه چون مت واتسون نتونسته این اعداد و بزنه
یسکو ابسلوت 8.9 0تا 400
یسکو واقعا طراحی و صدای جذاب و انجین وحشی داره کونیگزگ از معدود خودروساز هاییه که میتونه یه ماشینی با این پرفورمنس رو (که رکورد های دنیارو میزنه)اینقدر زیبا بسازه چون وقتی خیلی زیاد به پرفورمنس و آیرودینامیک اهمیت بدیم طراحی افت میکنه مثل اف80یا هنسی یا …
رامتین
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴یسکو فوق العاده هست
AMIR
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴واقعا درگ باحالی بود ولی کاشکی یه ccx هم بود تا قشنگ درگ با شاهکار های کونیگزگ،یه درگ مشتی میشد 👌