کونیگ‌زگ

کدام هایپرکار کونیگزگ سریع‌تر است؟ درگ رگرا و یسکو، نبرد 3 هزار اسب بخار!

در مسابقهٔ درگ بین دو هایپرکار قدرتمند کونیگزگ، مدل هیبریدی رگرا سریع‌تر است یا یسکو با پیشرانهٔ V8 سنتی و ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت؟

بری از علاقه‌مندان به خودرو، از نزدیک دیدن یکی از هایپرکارهای کونیگزگ رؤیایی دست‌نیافتنی است چه رسد به نشستن پشت فرمان این خودروها برای انجام مسابقهٔ درگ. مت واتسون اما این رؤیا را به واقعیت تبدیل کرده و دو هایپرکار قدرتمند کونیگزگ را در پیست آزمایشی اختصاصی این شرکت در سوئد در برابر یکدیگر قرار داده است. مدل جدیدتر در این جمع، یسکو ابسولوت است. این هایپرکار مجهز به موتور ۵ لیتری V8 توئین توربو است که با سوخت E85 قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند. تمام این نیرو توسط یک گیربکس ۹ سرعته چند کلاچه فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

خودروی بعدی، هایپرکار هیبریدی رگرا است که از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی بهره می‌برد. این قوای محرکه مجموعاً ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که توسط یک گیربکس تک سرعته با مبدل گشتاور مثل یسکو تماماً به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. رگرا درحالی‌که قدرت کمتری دارد، به دلیل استفاده از سیستم هیبریدی، با وزن ۱۵۹۰ کیلوگرم حدود ۲۰۰ کیلوگرم از برادر جدیدتر خود سنگین‌تر است که اختلاف قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

نکته جذاب این است که این مسابقه، به‌نوعی اولین نمایش جهانی محسوب می‌شود زیرا کونیگزگ ظاهراً هرگز این دو خودرو را به این شکل در برابر یکدیگر مسابقه نداده بود. پس از گرم کردن لاستیک‌ها با چند حرکت رولینگ بِرن‌اوت، پنج مسابقه درگ برگزار شد که نتیجهٔ همه یکسان بود. کونیگزگ یسکو ابسولوت هر بار با اختلاف چشمگیری پیروز شد و بهترین زمان آن ۸.۹ ثانیه برای ۴۰۰ متر بود درحالی‌که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در تنها ۲.۷۸ ثانیه ثبت کرد. در مقابل، کونیگزگ رگرا مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۲ ثانیه طی کرد و شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت آن ۳.۴ ثانیه بود.

مقایسه مشخصات فنی

کونیگزگ یسکو کونیگزگ رگرا
پیشرانه ۵ لیتری V8 توئین توربو ۵ لیتری V8 توئین توربو هیبرید
قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار ۱۵۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۵۰۰ نیوتن متر ۲۰۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته چند کلاچه تک سرعته
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۳۹۰ کیلوگرم ۱۵۹۵ کیلوگرم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (248 ديدگاه)

    رگرا هدفش لذت از مسیر بود نه رسیدن به ته خط 😂

    موافقم 25
    مخالفم 1
    1. همایون

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1067 ديدگاه)

      احتمالا مشکل از گیربکس تک‌سرعته هست وگرنه با گیربکس یکسان رگرا باید به خاطر موتور الکتریکی و پونصد پاوند گشتاور بیشتر برنده میشد. اما کلا یکم مورد دار به نظر میرسید انگار هدف پرمود کردن یسکو ابسولوت بود چون راننده حرفه‌ای که پشت رگرا نشسته بود دائما نگاهش به یسکو بود مخصوصا تو تست ترمز دوم انگار از قصد میخواست کاری کنه یسکو برنده بشه اصلا تصاویر تو کابین رگرا کامل نبود حتی تو هیچکدوم از درگها تصویر شروع حرکت رگرا از تو کابین نبود که بفهمیم راننده تمام تلاششو کرده یا نه به هرحال رگرا قبلا فروخته شده و بیشتر یسکوهای فروش رفته مدل اتک هستن کلا هیچ شرکتی نمیاد درگی ترتیب بده که بگه ماشین قبلیمون بهتر بود

      موافقم 9
      مخالفم 4
  2. صامورایی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (456 ديدگاه)

    یاد CCX و اگرا بخیر. هربار میبینمش یاد نوجوانی خودم میفتم.

    موافقم 20
    1. BMW is GOD

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (340 ديدگاه)

      مگه تو همین الان نوجوان نیستی ؟؟؟؟؟؟
      نه تنها تو بلکه ۹۰ درصد کاربران پدال نوجوان هستن و وقتی حوصله‌شون سر میره میان پدال کامنت‌های چرت و پرت می‌ذارن

      موافقم 8
      مخالفم 18
      1. amir

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (3880 ديدگاه)

        اره هممون نوجونیم ولی اونی که x5 رو به عنوان شاسی بلند آفرودی خفن معرفی میکنه و تصادفا هم اسم اکانتش bmw is god عه نه

        موافقم 11
        مخالفم 2
        1. صامورایی

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (88 ديدگاه)

          خب راست میگه. نوجوون نیست. یه دو سه سال دیگه به نوجوونی میرسه.

          موافقم 11
          مخالفم 1
        2. BMW is GOD

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (340 ديدگاه)

          من هیچ وقت نگفتم که ایکس ۵ آفرودر خیلی خفنیه من گفتم آفرود خوبی رو می‌تونی باهاش تجربه کنی و دروغ هم نگفتم چون خودم تجربه‌اش رو داشتم قول میدم تا حالا از ۱۰ کیلومتری بی ام و ایکس ۵ رد نشدی
          اگه بخوای از بی‌ام‌و ایکس ۵ یه آفرودر بی‌رقیب بسازی کافیه فقط دیفرانسیلش رو تقویت کنی و یه مقدار ارتفاعش رو بیاری بالا که کف ماشین نگیره و تمام

          چیه فکر کردی فقط تویوتا می‌تونه بره آفرود ؟؟؟؟؟؟؟؟
          تازه چند وقت دیگه بی‌ام‌و یه آفرودر فوق خفن حرفه‌ای رو معرفی می‌کنه که با جی کلاس توی یه سطح قرار می‌گیره حالا ببینید کی گفتم
          و به احتمال زیاد پلتفرم اون بی‌ام‌و آفرودر که قراره بیاد نئو کلاس ایکس باشه و با یه موتور برقی قدرتمند و یا شاید بنزینی قدرتمند به بازار معرفی بشه

          موافقم 2
          مخالفم 5
  3. آریا

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (284 ديدگاه)

    توی شرکت koenigsegg نمی دونم چرا ولی فقط جسکو رو دوست دارم
    شاید بخاطر صدای خوب انجین و یا رکورد جهانی 28 ثانیه‌ای شه

    موافقم 10
    مخالفم 1
  4. Ali

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (75 ديدگاه)

    یادش ۸ سال پیش رگرا با این قدرت و گیربکس تک سرعته ولی صفر تا صد های کونیگزگ یه کم داغونه ولی تو دور جبران میکنه

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. J

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (77 ديدگاه)

      شتاب اولیه ش خوب نیست اما مثل چی تا ۳۰۰ تا رو پر میکنه. فکر کنم تایم ۱۰۰ تا ۲۰۰ ماشین با صفرتاصدش یکی باشه شاید حتی بهتر هم باشه.

      موافقم 9
      مخالفم 1
  5. Siyavash

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1145 ديدگاه)

    رگرا خودش یه هیولا هست..این یسکو دیگه چیه مغزم منفجر شده…به شدت منتظر درگ یسکو..شیرون سوپر اسپرت و ریمک هستم این سه تا واقعا سردمداران درگ هستن…

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (522 ديدگاه)

      سردمداران درگ خخخ.اینا سر دامداران هم نیستن.موستانگ کبری جت کامارو کوپو چلنجر اسکات پک کلک و پرشون ریخت

      موافقم 1
      مخالفم 18
  6. mickeyy

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (180 ديدگاه)

    توی ایران اکثر مردم حجم موتور ماشینشون هم زیر 1600 و 1500 هست اونوقت اینا اسب بخارشون روی 1500 و 1600 هست

    موافقم 12
    مخالفم 1
  7. وی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (411 ديدگاه)

    اینم برا اونایی که میگفتن اعداد خود کونیگزگ غلطه چون مت واتسون نتونسته این اعداد و بزنه
    یسکو ابسلوت 8.9 0تا 400
    یسکو واقعا طراحی و صدای جذاب و انجین وحشی داره کونیگزگ از معدود خودروساز هاییه که می‌تونه یه ماشینی با این پرفورمنس رو (که رکورد های دنیارو میزنه)اینقدر زیبا بسازه چون وقتی خیلی زیاد به پرفورمنس و آیرودینامیک اهمیت بدیم طراحی افت میکنه مثل اف80یا هنسی یا …

  8. رامتین

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3410 ديدگاه)

    یسکو فوق العاده هست

  9. AMIR

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    واقعا درگ باحالی بود ولی کاشکی یه ccx هم بود تا قشنگ درگ با شاهکار های کونیگزگ،یه درگ مشتی میشد 👌

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا