کونیگ‌زگ

کدام هایپرکار کونیگزگ سریع‌تر است؟ درگ رگرا و یسکو، نبرد 3 هزار اسب بخار!

در مسابقهٔ درگ بین دو هایپرکار قدرتمند کونیگزگ، مدل هیبریدی رگرا سریع‌تر است یا یسکو با پیشرانهٔ V8 سنتی و ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت؟

بری از علاقه‌مندان به خودرو، از نزدیک دیدن یکی از هایپرکارهای کونیگزگ رؤیایی دست‌نیافتنی است چه رسد به نشستن پشت فرمان این خودروها برای انجام مسابقهٔ درگ. مت واتسون اما این رؤیا را به واقعیت تبدیل کرده و دو هایپرکار قدرتمند کونیگزگ را در پیست آزمایشی اختصاصی این شرکت در سوئد در برابر یکدیگر قرار داده است. مدل جدیدتر در این جمع، یسکو ابسولوت است. این هایپرکار مجهز به موتور ۵ لیتری V8 توئین توربو است که با سوخت E85 قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند. تمام این نیرو توسط یک گیربکس ۹ سرعته چند کلاچه فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

خودروی بعدی، هایپرکار هیبریدی رگرا است که از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی بهره می‌برد. این قوای محرکه مجموعاً ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که توسط یک گیربکس تک سرعته با مبدل گشتاور مثل یسکو تماماً به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. رگرا درحالی‌که قدرت کمتری دارد، به دلیل استفاده از سیستم هیبریدی، با وزن ۱۵۹۰ کیلوگرم حدود ۲۰۰ کیلوگرم از برادر جدیدتر خود سنگین‌تر است که اختلاف قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

نکته جذاب این است که این مسابقه، به‌نوعی اولین نمایش جهانی محسوب می‌شود زیرا کونیگزگ ظاهراً هرگز این دو خودرو را به این شکل در برابر یکدیگر مسابقه نداده بود. پس از گرم کردن لاستیک‌ها با چند حرکت رولینگ بِرن‌اوت، پنج مسابقه درگ برگزار شد که نتیجهٔ همه یکسان بود. کونیگزگ یسکو ابسولوت هر بار با اختلاف چشمگیری پیروز شد و بهترین زمان آن ۸.۹ ثانیه برای ۴۰۰ متر بود درحالی‌که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در تنها ۲.۷۸ ثانیه ثبت کرد. در مقابل، کونیگزگ رگرا مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۲ ثانیه طی کرد و شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت آن ۳.۴ ثانیه بود.

مقایسه مشخصات فنی

کونیگزگ یسکو کونیگزگ رگرا
پیشرانه ۵ لیتری V8 توئین توربو ۵ لیتری V8 توئین توربو هیبرید
قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار ۱۵۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۵۰۰ نیوتن متر ۲۰۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته چند کلاچه تک سرعته
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۳۹۰ کیلوگرم ۱۵۹۵ کیلوگرم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (247 ديدگاه)

    رگرا هدفش لذت از مسیر بود نه رسیدن به ته خط 😂

    موافقم 53
    مخالفم 1
    1. همایون

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1086 ديدگاه)

      احتمالا مشکل از گیربکس تک‌سرعته هست وگرنه با گیربکس یکسان رگرا باید به خاطر موتور الکتریکی و پونصد پاوند گشتاور بیشتر برنده میشد. اما کلا یکم مورد دار به نظر میرسید انگار هدف پرمود کردن یسکو ابسولوت بود چون راننده حرفه‌ای که پشت رگرا نشسته بود دائما نگاهش به یسکو بود مخصوصا تو تست ترمز دوم انگار از قصد میخواست کاری کنه یسکو برنده بشه اصلا تصاویر تو کابین رگرا کامل نبود حتی تو هیچکدوم از درگها تصویر شروع حرکت رگرا از تو کابین نبود که بفهمیم راننده تمام تلاششو کرده یا نه به هرحال رگرا قبلا فروخته شده و بیشتر یسکوهای فروش رفته مدل اتک هستن کلا هیچ شرکتی نمیاد درگی ترتیب بده که بگه ماشین قبلیمون بهتر بود

      موافقم 36
      مخالفم 5
  2. صامورایی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (466 ديدگاه)

    یاد CCX و اگرا بخیر. هربار میبینمش یاد نوجوانی خودم میفتم.

    موافقم 39
    مخالفم 2
    1. BMW is GOD

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (344 ديدگاه)

      مگه تو همین الان نوجوان نیستی ؟؟؟؟؟؟
      نه تنها تو بلکه ۹۰ درصد کاربران پدال نوجوان هستن و وقتی حوصله‌شون سر میره میان پدال کامنت‌های چرت و پرت می‌ذارن

      موافقم 15
      مخالفم 37
      1. amir

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (3889 ديدگاه)

        اره هممون نوجونیم ولی اونی که x5 رو به عنوان شاسی بلند آفرودی خفن معرفی میکنه و تصادفا هم اسم اکانتش bmw is god عه نه

        موافقم 37
        مخالفم 3
        1. صامورایی

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (85 ديدگاه)

          خب راست میگه. نوجوون نیست. یه دو سه سال دیگه به نوجوونی میرسه.

          موافقم 29
          مخالفم 3
        2. BMW is GOD

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (344 ديدگاه)

          من هیچ وقت نگفتم که ایکس ۵ آفرودر خیلی خفنیه من گفتم آفرود خوبی رو می‌تونی باهاش تجربه کنی و دروغ هم نگفتم چون خودم تجربه‌اش رو داشتم قول میدم تا حالا از ۱۰ کیلومتری بی ام و ایکس ۵ رد نشدی
          اگه بخوای از بی‌ام‌و ایکس ۵ یه آفرودر بی‌رقیب بسازی کافیه فقط دیفرانسیلش رو تقویت کنی و یه مقدار ارتفاعش رو بیاری بالا که کف ماشین نگیره و تمام

          چیه فکر کردی فقط تویوتا می‌تونه بره آفرود ؟؟؟؟؟؟؟؟
          تازه چند وقت دیگه بی‌ام‌و یه آفرودر فوق خفن حرفه‌ای رو معرفی می‌کنه که با جی کلاس توی یه سطح قرار می‌گیره حالا ببینید کی گفتم
          و به احتمال زیاد پلتفرم اون بی‌ام‌و آفرودر که قراره بیاد نئو کلاس ایکس باشه و با یه موتور برقی قدرتمند و یا شاید بنزینی قدرتمند به بازار معرفی بشه

          موافقم 8
          مخالفم 18
        3. Cadillac-V

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (292 ديدگاه)

          این گفته بی‌ام‌و و آفرود؟😂
          وای امیر داداش دمت گرم مُردمیم از خنده
          بی ام و تو جاده خاکی هم بره اِرور ها و خرابیاش شروع میشه چه برسه به آفرود

          موافقم 5
          مخالفم 10
      2. Cadillac-V

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (292 ديدگاه)

        خودت رو با دیگران مقایسه نکن
        قطعا کسی که به بقیه میگه نوجوون و خیلی راحت به برند ها توهین میکنه و به شکل بی منطقی از بی ام و دفاع می‌کنه سنش زیر ۱۳ ساله

        موافقم 7
        مخالفم 8
        1. BMW is GOD

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (344 ديدگاه)

          یعنی انقدر از حرفای من فشاری شدی که هرجا چیزی میگم سریع میای جواب میدی🤣🤣🤣🤣🤣🤣
          برو خدا روزیتو جای دیگه بده کوچولو

          اولاً که اون ارور های بی‌ام‌و واسه اینه که طرف نزنه یه بلایی سر ماشین بیاره …
          دوماً بی ام و ایکس ۵ درسته برای آفرود ساخته نشده ولی آفرود خیلی خوبی رو می‌تونی باهاش تجربه کنی که این واقعاً عالیه مرسدس بنز جی ال ایی هم همینطوره آفرود خیلی خوبی رو تقدیم صاحبش می‌کنه
          سوماً انقدر اصالت اصالت نکن چون مرسدس بنز می‌زنه تو پوزه هرچی ماشین آمریکایی هست
          چهارماً اگه اروپا انقدر خودروسازهای آلمانی را تحت فشار نمی‌ذاشت الان یه خودروهایی می‌دادن بیرون که اصلاً پشم و پری برات نمی‌موند
          حالا با این همه محدودیتی که اروپایی‌ها دارن باز آمریکا به گرد پای اروپا نمی‌رسه چه تو آفرود چه تو سرعت چه تو قدرت چه تو صدا چه تو اصالت و چه تو…
          حالا اگه آمریکا راست میگه یه خودروی ۶ سیلندر ۳۰۰۰ سی سی یا ۴ سیلندر ۲۵۰۰ سی سی بزنه ببینیم چند تا میره به نظر من که ۱۸۰ تا رو نمی‌تونه رد کنه ولی مرسدس بنز یه خودرو ۴ سیلندر ۲۰۰۰ سی سی ساخته که راحت ۳۱۵ تا میره بدون محدودیت و با محدودیت تقریباً ۲۹۰ تا
          این سرعتی که بهت گفتم رو فقط خودروهای آمریکایی ۶۰۰۰ یا ۷۰۰۰ سی سی می‌تونن بهش برسن کوچولو و این رو یادت باشه آمریکا از ترسش نمیاد خودروهایی با حجم موتور پایین بسازه چون تکنولوژیش رو نداره و اگه بسازه ماشین اصلاً راه نمیره
          در مورد استهلاک هم اروپایی‌ها در صدرن پس دیگه چرت و پرت نگو بشین سر جات

          موافقم 9
          مخالفم 2
        2. مرد آزاد

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          بهر حال تعصب بی ام وه رو میکشه تو دیگه بهش فشار نیار ما حقیقت ماشینارو میدونیم لازم نیست کسی توصیفشون کنه

      3. کسرا

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (221 ديدگاه)

        اگه بخوای با بی ام و آفرود بری هر بار به اندازه یه دونه از اون تویوتاها باید خرجش کنی
        هر چی جای خودش
        دین و خ.دا ساختن از یه ماشین اشتباهه

        موافقم 0
        مخالفم 3
  3. آریا

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (289 ديدگاه)

    توی شرکت koenigsegg نمی دونم چرا ولی فقط جسکو رو دوست دارم
    شاید بخاطر صدای خوب انجین و یا رکورد جهانی 28 ثانیه‌ای شه

    موافقم 15
    مخالفم 1
  4. Ali

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (75 ديدگاه)

    یادش ۸ سال پیش رگرا با این قدرت و گیربکس تک سرعته ولی صفر تا صد های کونیگزگ یه کم داغونه ولی تو دور جبران میکنه

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. J

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (73 ديدگاه)

      شتاب اولیه ش خوب نیست اما مثل چی تا ۳۰۰ تا رو پر میکنه. فکر کنم تایم ۱۰۰ تا ۲۰۰ ماشین با صفرتاصدش یکی باشه شاید حتی بهتر هم باشه.

      موافقم 14
      مخالفم 1
  5. Siyavash

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1154 ديدگاه)

    رگرا خودش یه هیولا هست..این یسکو دیگه چیه مغزم منفجر شده…به شدت منتظر درگ یسکو..شیرون سوپر اسپرت و ریمک هستم این سه تا واقعا سردمداران درگ هستن…

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (544 ديدگاه)

      سردمداران درگ خخخ.اینا سر دامداران هم نیستن.موستانگ کبری جت کامارو کوپو چلنجر اسکات پک کلک و پرشون ریخت

      موافقم 1
      مخالفم 33
  6. mickeyy

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (185 ديدگاه)

    توی ایران اکثر مردم حجم موتور ماشینشون هم زیر 1600 و 1500 هست اونوقت اینا اسب بخارشون روی 1500 و 1600 هست

    موافقم 24
    مخالفم 1
  7. وی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (411 ديدگاه)

    اینم برا اونایی که میگفتن اعداد خود کونیگزگ غلطه چون مت واتسون نتونسته این اعداد و بزنه
    یسکو ابسلوت 8.9 0تا 400
    یسکو واقعا طراحی و صدای جذاب و انجین وحشی داره کونیگزگ از معدود خودروساز هاییه که می‌تونه یه ماشینی با این پرفورمنس رو (که رکورد های دنیارو میزنه)اینقدر زیبا بسازه چون وقتی خیلی زیاد به پرفورمنس و آیرودینامیک اهمیت بدیم طراحی افت میکنه مثل اف80یا هنسی یا …

    موافقم 13
  8. رامتین

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3417 ديدگاه)

    یسکو فوق العاده هست

  9. AMIR

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    واقعا درگ باحالی بود ولی کاشکی یه ccx هم بود تا قشنگ درگ با شاهکار های کونیگزگ،یه درگ مشتی میشد 👌

    موافقم 5
    مخالفم 2
  10. عرفان

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کونیگزک یسکو آبسلوت سرعت ترین ماشین در کل جهانه که ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت موتورشه و حدودا ۵۳۱ کیلومتر سرعتشه و ۴۰۰ کیلومتر رو هم در ۲۶:۸۱ ثانیه رکورد جدیدی رو می‌تونه بشکنه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  11. لعنت به دوران و مکان زیستم

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یعنی حالم از خودم و زمانی که برای دیدن این درگ حروم کردم بهم میخوره و بازهم متاسفم برای شرکت کوئنیگزگ که واقعا مردم رو از کدوم زیرگونه از الاغ سانان فرض کرده که این حجم از چرندیات مزخرف و کذب محض و سرشار از سوتیها رو در قالب این درگ نفرت انگیز به خورد مخاطبانش بده و متصور باشه که ملت هم بسیار اوسکول و تهی ازعقل و هوش هستند و باورشون میشه!!!!؟؟؟
    نوع شتابگیری رگرا درحد پیکان گوجه ای مدل ۵۷ هست،درطول مسیر صدای زوزه کشیدن موتور داخل کابین یسکو کاملا مشهود بود ولی در رگرا انگار که سمند کلانتری درحال گشت زنی در سطح شهر اونهم با دنده ۲و دور موتور ۳۰۰۰rpm.دقیقا در خط پایان هم کاملا تابلوعه فشار روی پدال گاز یسکو تا آخر هست ولی یسکو پدال گازش یه کوچولو فشار داده شده،احتمالا خواستن فشار زیاد به پدال رگرا نیارن که خدایی نکرده کمر پدال رگ ب رگ نشه،یا شاید پای راست راننده رگرا مصنوعی بوده و بیچاره درست و کامل حس نمی‌کرده چقدر داره فشار به پدال گاز میاره
    فقط فحش اونهم فحشهای فوق رکیک+60سال باید نثار این سبک مغزها کرد
    انگار مخاطبان درگشون پاتریک ستاره ای یا پت و مت هستن!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 15
    1. Carbonado Aventador

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      شما هنوز نمیدونی رگرا بخاطر تک سرعته بودنش دور موتورش زیاد بالا نمیره ولی با همون دور موتور ۳ هزارتا تا نزدیک ۴۰۰ کیلومتر سرعت میره!!

      یبار نید فور اسپید هم اگه بازی میکردی متوجه میشدی سیستم رانندگی رگرا چجوریه!!

    2. Mostafa Kazemzadeh

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      مهندس چون گیربکسش تک سرعته هس بخاطر اون اینجوری دورموتورش زیاد بالا نمیره چون اک دور موتورش بالا بره ب نهایت سرعتش میرسه ی تحقیق کن بعد نظر بده!

  12. Kian

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    داداش.
    کونیگزگ ؟ چه اسمیه اخه 😑 کویینیگ زگه 🥲

    1. Mr wrong

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (538 ديدگاه)

      بنظرم دگ ادامه نده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا