کونیگزگ رگرا رکورد صفر-400-صفر کیلومتر بر ساعت ریمک نِورا را شکست
هرچند کونیگزگ رگرا در سال 2015 معرفی شده اما این مانع رکوردشکنی هایپرکار سوئدیها نشده است. این خودرو آزمایش صفر-400-صفر کیلومتر بر ساعت را ظرف 28.81 ثانیه انجام داده تا رکورد ریمک نورا که ماه گذشته با 29.94 ثانیه ثبت شد را بشکند. پیش از رکورد زنی ریمک، سریعترین خودروی جهان در شتاب صفر-400-صفر، کونیگزگ آگرا RS با 33.29 ثانیه بود و حالا شرکت سوئدی خیلی زود رکورد را از رقیب کروات پس گرفته است.
ازآنجاییکه تمام 80 دستگاه رگرا بین سالهای 2018 تا 2022 به خریداران تحویل داده شدند، این سؤال مطرح میشود که چرا بازپسگیری رکورد آگرا RS با خودرویی انجام شده که مدتها است از روی خط تولید کنار رفته است؟ کونیگزگ در پاسخ به این سؤال خیلی راحت میگوید «چون میتواند!». به گفتهٔ این شرکت سوئدی، با اینکه رگرا 10 سال پیش مهندسی شده، هنوز پادشاهی است که بر عرصهٔ فوقالعاده رقابتی امروز سلطنت میکند و به همین دلیل شرکت تصمیم گرفته رکورد ریمک را با این خودرو بشکند.
در این تلاش جدید، رگرا رکورد قبلی 21.49 ثانیهای خود که در سال 2019 ثبت شد را 2.68 ثانیه بهبود داده است. این تفاوت به خاطر استفاده از لاستیکهای جدید میشلن Cup2R و سطح صافتر مسیر بوده است. این رکوردشکنی در مسیر مستقیم 3274 متری در فرودگاهی در غرب استکهلم انجام گرفته و دادهها رسماً توسط Racelogic تأیید شدهاند که به شرح زیر است:
صفر-400-صفر کیلومتر بر ساعت: 28.81 ثانیه
صفر-400 کیلومتر بر ساعت: 20.68 ثانیه
400-صفر کیلومتر بر ساعت: 8.13 ثانیه
قوای محرکهٔ کونیگزگ رگرا از یک پیشرانهٔ 5 لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده است که مجموعاً 1500 اسب بخار قدرت و 2000 نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. این نیرو توسط گیربکس تک سرعتهٔ منحصربهفرد کونیگزگ به چرخها منتقل میشود. کریستین فون کونیگزگ دراینباره میگوید:
این رکورد خاص برای کونیگزگ معانی زیادی دارد. اینکه رگرا هنوز هم میتواند پس از این همه مدت جهان خودرو را شگفتزده کند، نهتنها نشاندهندهٔ طراحی بدون زمان آن است بلکه نشان میدهد که تکنولوژی و مهندسی آنهم بسیار جلوتر از زمان بوده است. این باعث افتخار من است و با تحویل یسکو به خریداران بیصبرانه منتظر نشان دادن چیزهایی هستیم که در آینده رخ میدهد.