کونیگ‌زگ

کونیگزگ رگرا رکورد صفر-400-صفر کیلومتر بر ساعت ریمک نِورا را شکست

کونیگزگ رگرا با ثبت شتاب صفر-۴۰۰-صفر کیلومتر بر ساعت در ۲۸.۸ ثانیه، رکورد قبلی ۲۹.۹ ثانیه متعلق به ریمک نورا را خیلی زود شکست.

هرچند کونیگزگ رگرا در سال ۲۰۱۵ معرفی شده اما این مانع رکوردشکنی هایپرکار سوئدی‌ها نشده است. این خودرو آزمایش صفر-۴۰۰-صفر کیلومتر بر ساعت را ظرف ۲۸.۸۱ ثانیه انجام داده تا رکورد ریمک نورا که ماه گذشته با ۲۹.۹۴ ثانیه ثبت شد را بشکند. پیش از رکورد زنی ریمک، سریع‌ترین خودروی جهان در شتاب صفر-۴۰۰-صفر، کونیگزگ آگرا RS با ۳۳.۲۹ ثانیه بود و حالا شرکت سوئدی خیلی زود رکورد را از رقیب کروات پس گرفته است.

ازآنجایی‌که تمام ۸۰ دستگاه رگرا بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ به خریداران تحویل داده شدند، این سؤال مطرح می‌شود که چرا بازپس‌گیری رکورد آگرا RS با خودرویی انجام شده که مدت‌ها است از روی خط تولید کنار رفته است؟ کونیگزگ در پاسخ به این سؤال خیلی راحت می‌گوید «چون می‌تواند!». به گفتهٔ این شرکت سوئدی، با اینکه رگرا ۱۰ سال پیش مهندسی شده، هنوز پادشاهی است که بر عرصهٔ فوق‌العاده رقابتی امروز سلطنت می‌کند و به همین دلیل شرکت تصمیم گرفته رکورد ریمک را با این خودرو بشکند.

در این تلاش جدید، رگرا رکورد قبلی ۲۱.۴۹ ثانیه‌ای خود که در سال ۲۰۱۹ ثبت شد را ۲.۶۸ ثانیه بهبود داده است. این تفاوت به خاطر استفاده از لاستیک‌های جدید میشلن Cup2R و سطح صاف‌تر مسیر بوده است. این رکوردشکنی در مسیر مستقیم ۳۲۷۴ متری در فرودگاهی در غرب استکهلم انجام گرفته و داده‌ها رسماً توسط Racelogic تأیید شده‌اند که به شرح زیر است:

صفر-۴۰۰-صفر کیلومتر بر ساعت: ۲۸.۸۱ ثانیه

صفر-۴۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۲۰.۶۸ ثانیه

۴۰۰-صفر کیلومتر بر ساعت: ۸.۱۳ ثانیه

قوای محرکهٔ کونیگزگ رگرا از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده است که مجموعاً ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. این نیرو توسط گیربکس تک سرعتهٔ منحصربه‌فرد کونیگزگ به چرخ‌ها منتقل می‌شود. کریستین فون کونیگزگ دراین‌باره می‌گوید:

این رکورد خاص برای کونیگزگ معانی زیادی دارد. اینکه رگرا هنوز هم می‌تواند پس از این همه مدت جهان خودرو را شگفت‌زده کند، نه‌تنها نشان‌دهندهٔ طراحی بدون زمان آن است بلکه نشان می‌دهد که تکنولوژی و مهندسی آن‌هم بسیار جلوتر از زمان بوده است. این باعث افتخار من است و با تحویل یسکو به خریداران بی‌صبرانه منتظر نشان دادن چیزهایی هستیم که در آینده رخ می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. رامتین

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    لذت بردم. یسکو دیگه چه اعجوبه ای هست. مدیرعامل کونیگزک داره میگه با خودروی 10 سال پیشمون خودروهای حال حاضر دنیا را نابود کردیم، خودروی جدیدمون را اصلا نمیاریم که تست کنیم. مقایسش با ریماک و… توهین به خودمونه!

    موافقم 86
    مخالفم 3
  2. زیزیگولو

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    امروزه ماشینا نمادی از موقعیت اجتماعی آدما هستن و هر کسی آرزو داره تا بهترین ماشین رو داشته باشه …… البته کلمه بهتر واسه هر کسی یه معنا داره ولی واسه اکثریت به معنی گرونترین هستش

    موافقم 24
    مخالفم 4
  3. Sina

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (811 ديدگاه)

    ؛؛به گفتهٔ این شرکت سوئدی، با اینکه رگرا ۱۰ سال پیش مهندسی شده، هنوز پادشاهی است که بر عرصهٔ فوق‌العاده رقابتی امروز سلطنت می‌کند؛؛

    نه زیاد نباد جو گیر بشی آقای کریستین فون کونیگزگ

    اگر دنیای خودرو رو یک امپراطوری فرض کنیم کونیگزگ یک فرمانده ارتش قدرتمند و با ابهته نه در مقام پادشاه

    شما تا زمانی که بوگاتی رو داریم نباید خودت رو در حد پادشاه بدونی

    موافقم 20
    مخالفم 74
    1. Kasra

      ۲۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      کوئنیگزگ بار ها و بار ها بوگاتی زده اون از جسکو اونم از اگرا

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. امیرمحمد

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (134 ديدگاه)

        و بوگاتی بار ها و بار ها با عرضه نسخه های سوپر اسپرت مثل ویرون سوپر اسپرت تونسته مقامش رو پس بگیره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Homayoun

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (572 ديدگاه)

    به نظرم رگرا تکنولوژیش منحصر به فردتره نسبت به یسکو و باعث میشه واسه ثبت شتاب مناسب تر باشه زمانی که برقی ها نبودن کونیگ زگ گیربکس تک سرعته واسه خودروی وی هشت توسعه داد که خودش شاهکاره حتی با وجود گذر زمان نمای حلوش جذابتر از تمام محصولات این کمپانیه.یادتونه اون تستهایی که واسه ضربه نمونه فایبرکربن این خودرو بود؟آگه یه دونه از اون مدل داشته باشی هنوزم تو جاده ها پادشاهی میکنی.جالب اینه این حد نهایی تکنولوژی این کمپانی نیست همین موتور درونسوز میتونه خیلی بیشتر از هزار و صد اسب قدرت تحویل بده تو مدلهای دیگه ثابت شده حالا اگه دوتا موتور قدرتمند برقی هم چاشنی کار بشه میتونه تضمین کنه حالا حالاها این رکورد واسه این کمپانی بمونه.ولی منصفانه بگم کار ریمک هم خوب بود در حد خودش با اون سابقه کم کمپانی و به نظرم از تسلا دلنشینتره و اگه زودتر مدل هایبرید بوگاتی رو معرفی کنه بین خودروبازها محبوبترهم میشه آقای ریمک.راستی شماهم مثل من به عدد ۵۳۰ کیلومتر یسکو شک دارید یا من بدبینم؟

    موافقم 13
    مخالفم 7
  5. R

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    محصوصلات کونیگزگ تو خط مستقیم سریعن ولی تو پیست؟

    موافقم 1
    مخالفم 10
  6. Monster 765lt

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    همیشه کونیگزگ رو دوست داشتم چون مثل مکلارن بی حاشیه بی سرو صداست

    موافقم 20
    مخالفم 0
  7. خخخ

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    خخخخخخ، اگه …داری رکورد بوگاتی رو بشکن. با هم سن خودت در بیوفت این که چیزی نبود…

    موافقم 3
    مخالفم 16
    1. میعاد

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (11 ديدگاه)

      داداش این همین الان رکورد 0تا400بوگاتی هم زده فاز نگیر. گفته ریمک نورا همون نورا رکورد بوگاتی رو زده اینم نورا رو زده که یعنی سریعترین ماشین که تا ۴۰۰کیلومتر می‌ره همینه که بهش توهین کردی تو اگه داری بیا ببینم پولشو داری بخریش؟

      موافقم 16
      مخالفم 0
  8. Arsalan

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    دوستان کونیگزگ درسته ماشینهای پرسرعتی میزنه ولی بیاید رو راست باشیم که هنوز بوگاتی تو ماشینای سریع پادشاهی می‌کنه میتونیم بگیم کونیگزگ یه فرمانده ای یا قدرت و ابهته نه یه پادشاه

    موافقم 4
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا