کونیگزگ سدیر اسپیر نسخهای تهاجمیتر از یسکو اتک با ۱۶۲۵ اسب بخار و آیرودینامیک تهاجمی است که ضمن عملکرد عالی در پیست دارد قابلیت تردد در جاده هم دارد.
کونیگزگ پس از مدلهای پیستمحور اتک و سرعتمحور ابسولوت، حالا عضو سومی را با نام سدیر اسپیر به خانوادهٔ یسکو اضافه کرده است. سدیر اسپیر اساساً نسخهای تهاجمیتر از اتک است که با ارتقاهایی برای سریعتر شدن در پیست طراحی شده اما همچنان برای رانندگی در خیابان قانونی است. نام این خودرو هم داستان جالبی دارد. پدر کریستین فون کونیگزگ، یسکو فون کونیگزگ، سوارکاری قابل بود و اسبی که در آخرین مسابقهاش در سال ۱۹۷۶ سوار شد، سدیر اسپیر نام داشت. گرچه این نسخه ویژه نام یسکو را ندارد، اما همچنان ادای احترامی از سوی کریستین به پدرش به مناسبت هشتادمین سالگرد تولد او است.
سدیر اسپیر بر پایه یسکو اتک ساخته شده اما پکیج آیرودینامیک تهاجمیتری دارد که برجستهترین ویژگی آن بال عقب فعال دوتیغه است. کونیگزگ همچنین بخش عقب هایپرکار را برای بهبود جریان هوا کشیدهتر کرده و ورودیهای هوا را برای خنکسازی بهتر بازطراحی کرده است. قلب تپنده سدیر اسپیر همان موتور آشنای ۵ لیتری V8 توئین توربو است که حالا ۲۰ اسب بخار بیشتر تولید میکند و با سوخت استاندارد به ۱۳۰۰ اسب بخار میرسد. با استفاده از سوخت E85 نیز قدرت نسبت به یسکو معمولی ۲۵ اسب بخار افزایش یافته و به رقم خیرهکننده ۱۶۲۵ اسب بخار میرسد.
کونیگزگ همچنین با حذف بخشی از عایقهای صوتی و استفاده از مواد داخلی و قطعاً و فنی سبکتر، ۳۵ کیلوگرم از وزن خودرو کاسته و وزن خشک را به تنها ۱۳۲۰ کیلوگرم رسانده است. رینگهای توربینی هفتپره منحصربهفرد این تهاجمیترین نسخهٔ یسکو، از فیبر کربن ساخته شدهاند. به لطف افزایش قدرت و کاهش وزن، سدیر اسپیر تایم یسکو اتک در پیست گوتلند رینگ را ۱.۱ ثانیه بهبود داده است.
در کابین، سدیر اسپیر از هر چیزی که به رانندگی کمک نکند، خالی شده است. صندلیهای جدید فیبر کربنی، کمربندهای ششنقطهای اختیاری و کنسول مرکزی ساده، تمرکز را روی پرفورمنس نگه میدارند. حتی خبری از شیفتر هم نیست و گیربکس لایت اسپید کاملاً از طریق پدالهای پشت فرمان کنترل میشود. متأسفانه حتی برای ثروتمندترین افراد دنیا هم امکان خرید این خودرو وجود ندارد زیرا تمام نمونههای سدیر اسپیر فروخته شده است. کونیگزگ این خودرو را طی رویدادی خصوصی معرفی کرده و بلافاصله تمام ۳۰ دستگاه را با حدود قیمت ۵ میلیون دلار، فروخته است.
ارمیا
۴ تیر ۱۴۰۴کلا جدیدا خودروسازا ۲۰ تا ۳۰تا به قدرت اضافه میکنن😒
سوشیانت
۴ تیر ۱۴۰۴داداش نگاه بکن ببین قبلش قدرتش چقدر بود ۱۶۰۰ اسب بود!!!
کسرا
۴ تیر ۱۴۰۴پدال پشت فرمان چیه
یکی بگه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ تیر ۱۴۰۴نعویض دنده از طریق پدال پشت فرمان
https://www.pedal.ir/training/paddle-shifter/#:~:text=%D9%BE%D8%AF%D8%A7%D9%84%20%D8%B4%DB%8C%D9%81%D8%AA%D8%B1%20%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B3%D9%85%DB%8C%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%DA%A9%D9%87,%D8%B3%D9%86%DA%AF%DB%8C%D9%86%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%20%D8%AF%D9%86%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%20%D8%A8%DA%A9%D8%A7%D8%B1%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF.
جرمی کلارکسون
۴ تیر ۱۴۰۴جدیدا خودرو سازا یه رنگ و یه باله عقب خودرو اضافه میکنن یه اسمم روش میزارن میگن ماشین جدید ساختیم
mr-gtc
۴ تیر ۱۴۰۴خب ی هایبرید چهار چرخ محرک بده بیرون دیگ
آریا
۴ تیر ۱۴۰۴خفن ترین ماشین کونیگزگ
هر سیلندر 200اسب
رقیب خاصی هم نداره
شیرون سوپر اسپرت رو میزنه
باید منتظر توربیون بمونیم
SepehrV10
۴ تیر ۱۴۰۴تو نوربرگ رینگ ممکنه بزنه ولی تو درگ عمرا
شیرون دو دیفرانسیله
امیر
۴ تیر ۱۴۰۴این شیرون رو میزنه؟ 😂😂😂
آریا
۴ تیر ۱۴۰۴فکر کنم کونیگزگ پراید وانتم تولید میکرد همون V8 توئین توربو رو میزاشت روش😂
SepehrV10
۴ تیر ۱۴۰۴خب این همه اقدامات چی میشد یه دیفرانسیلم اضافه کنین
🇩🇪هیتلر»
۴ تیر ۱۴۰۴برای بوگاتی توربیون یک جوک بیش نیست
Joker
۴ تیر ۱۴۰۴ای خدا از دست این کچل 🤧
همایون
۴ تیر ۱۴۰۴لامصب یوتیوب و شبکههای اجتماعی و سایتهای قمار انقدر ثروتمندان جهان رو زیاد کردن که برندهایی که یه اسم و رسمی دارند اصلا نیاز به فشار آوردن به خودشون ندارند و هرچی بسازند سه سوت فروش میره فرقی نداره چه فراری باشه که تو sf90xxهمین کارو کرد و قیمت رو دوبرابر کرد چه کونیگزگ.خدا برکت بده به اینهمه پولدار تازه به دوران رسیده و تشنه توجه.ولی وجدانن با اینکه خودم این برند رو دوست دارم ولی بزرگترین نقطه ضعفش نسبت به رقبا موتورش هستش که فقط با سوخت خاص و کمیاب تمام قدرت رو ارائه میده اینجوری نود درصد اوقات استفاده مشتری قدرتی درحد و اندازه هنسی ونوم GT در اختیار داره