کونیگ‌زگ

معرفی کونیگزگ سدیر اسپیر؛ ابرخودروی 5 میلیون دلاری با 1625 اسب بخار!

کونیگ‌زگ سدیر اسپیر نسخه‌ای تهاجمی‌تر از یسکو اتک با ۱۶۲۵ اسب بخار و آیرودینامیک تهاجمی است که ضمن  عملکرد عالی در پیست دارد قابلیت تردد در جاده هم دارد.

کونیگ‌زگ پس از مدل‌های پیست‌محور اتک و سرعت‌محور ابسولوت، حالا عضو سومی را با نام سدیر اسپیر به خانوادهٔ یسکو اضافه کرده است. سدیر اسپیر اساساً نسخه‌ای تهاجمی‌تر از اتک است که با ارتقاهایی برای سریع‌تر شدن در پیست طراحی شده اما همچنان برای رانندگی در خیابان قانونی است. نام این خودرو هم داستان جالبی دارد. پدر کریستین فون کونیگ‌زگ، یسکو فون کونیگ‌زگ، سوارکاری قابل بود و اسبی که در آخرین مسابقه‌اش در سال ۱۹۷۶ سوار شد، سدیر اسپیر نام داشت. گرچه این نسخه ویژه نام یسکو را ندارد، اما همچنان ادای احترامی از سوی کریستین به پدرش به مناسبت هشتادمین سالگرد تولد او است.

سدیر اسپیر بر پایه یسکو اتک ساخته شده اما پکیج آیرودینامیک تهاجمی‌تری دارد که برجسته‌ترین ویژگی آن بال عقب فعال دوتیغه است. کونیگ‌زگ همچنین بخش عقب هایپرکار را برای بهبود جریان هوا کشیده‌تر کرده و ورودی‌های هوا را برای خنک‌سازی بهتر بازطراحی کرده است. قلب تپنده سدیر اسپیر همان موتور آشنای ۵ لیتری V8 توئین توربو است که حالا ۲۰ اسب بخار بیشتر تولید می‌کند و با سوخت استاندارد به ۱۳۰۰ اسب بخار می‌رسد. با استفاده از سوخت E85 نیز قدرت نسبت به یسکو معمولی ۲۵ اسب بخار افزایش یافته و به رقم خیره‌کننده ۱۶۲۵ اسب بخار می‌رسد.

کونیگ‌زگ همچنین با حذف بخشی از عایق‌های صوتی و استفاده از مواد داخلی و قطعاً و فنی سبک‌تر، ۳۵ کیلوگرم از وزن خودرو کاسته و وزن خشک را به تنها ۱۳۲۰ کیلوگرم رسانده است. رینگ‌های توربینی هفت‌پره منحصربه‌فرد این تهاجمی‌ترین نسخهٔ یسکو، از فیبر کربن ساخته شده‌اند. به لطف افزایش قدرت و کاهش وزن، سدیر اسپیر تایم یسکو اتک در پیست گوتلند رینگ را ۱.۱ ثانیه بهبود داده است.

در کابین، سدیر اسپیر از هر چیزی که به رانندگی کمک نکند، خالی شده است. صندلی‌های جدید فیبر کربنی، کمربندهای شش‌نقطه‌ای اختیاری و کنسول مرکزی ساده، تمرکز را روی پرفورمنس نگه می‌دارند. حتی خبری از شیفتر هم نیست و گیربکس لایت اسپید کاملاً از طریق پدال‌های پشت فرمان کنترل می‌شود. متأسفانه حتی برای ثروتمندترین افراد دنیا هم امکان خرید این خودرو وجود ندارد زیرا تمام نمونه‌های سدیر اسپیر فروخته شده است. کونیگ‌زگ این خودرو را طی رویدادی خصوصی معرفی کرده و بلافاصله تمام ۳۰ دستگاه را با حدود قیمت ۵ میلیون دلار، فروخته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای
منبع
motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ارمیا

    ۴ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    کلا جدیدا خودروسازا ۲۰ تا ۳۰تا به قدرت اضافه میکنن😒

    موافقم 15
    مخالفم 5
    1. سوشیانت

      ۴ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (341 ديدگاه)

      داداش نگاه بکن ببین قبلش قدرتش چقدر بود ۱۶۰۰ اسب بود!!!

      موافقم 28
      1. کسرا

        ۴ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (282 ديدگاه)

        پدال پشت فرمان چیه
        یکی بگه

    2. جرمی کلارکسون

      ۴ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      جدیدا خودرو سازا یه رنگ و یه باله عقب خودرو اضافه میکنن یه اسمم روش می‌زارن میگن ماشین جدید ساختیم

      موافقم 7
      مخالفم 9
  2. mr-gtc

    ۴ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (503 ديدگاه)

    خب ی هایبرید چهار چرخ محرک بده بیرون دیگ

    موافقم 13
    مخالفم 2
  3. آریا

    ۴ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    خفن ترین ماشین کونیگزگ
    هر سیلندر 200اسب
    رقیب خاصی هم نداره
    شیرون سوپر اسپرت رو میزنه
    باید منتظر توربیون بمونیم

    موافقم 11
    مخالفم 8
    1. SepehrV10

      ۴ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (178 ديدگاه)

      تو نوربرگ رینگ ممکنه بزنه ولی تو درگ عمرا
      شیرون دو دیفرانسیله

      موافقم 10
      مخالفم 1
    2. امیر

      ۴ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      این شیرون رو میزنه؟ 😂😂😂

  4. آریا

    ۴ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    فکر کنم کونیگزگ پراید وانتم تولید میکرد همون V8 توئین توربو رو میزاشت روش😂

    موافقم 18
    مخالفم 0
  5. SepehrV10

    ۴ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (178 ديدگاه)

    خب این همه اقدامات چی میشد یه دیفرانسیلم اضافه کنین

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. 🇩🇪هیتلر»

    ۴ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    برای بوگاتی توربیون یک جوک بیش نیست

    موافقم 2
    مخالفم 12
  7. Joker

    ۴ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (632 ديدگاه)

    ای خدا از دست این کچل 🤧

    موافقم 5
    مخالفم 5
  8. همایون

    ۴ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    لامصب یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی و سایتهای قمار انقدر ثروتمندان جهان رو زیاد کردن که برندهایی که یه اسم و رسمی دارند اصلا نیاز به فشار آوردن به خودشون ندارند و هرچی بسازند سه سوت فروش میره فرقی نداره چه فراری باشه که تو sf90xxهمین کارو کرد و قیمت رو دوبرابر کرد چه کونیگ‌زگ.خدا برکت بده به اینهمه پولدار تازه به دوران رسیده و تشنه توجه.ولی وجدانن با اینکه خودم این برند رو دوست دارم ولی بزرگترین نقطه ضعفش نسبت به رقبا موتورش هستش که فقط با سوخت خاص و کمیاب تمام قدرت رو ارائه میده اینجوری نود درصد اوقات استفاده مشتری قدرتی درحد و اندازه هنسی ونوم GT در اختیار داره

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا