کونیگزگ از موتور الکتریکی کوارک با قدرت ۶۷۱ اسب بخار رونمایی کرد
کونیگزگ اولین سیستم محرکه الکتریکی خود را که توسط مهندسان داخلی توسعه داده است، رونمایی کرد. در این واحد محرکه از موتورهای برقی کوارک با قدرت ۶۷۱ اسب بخار و گشتاور ۱،۱۰۰ نیوتنمتر استفاده میشود.
اگر عاشق نامهای پر زرق و برق هستید، آماده باشید که از خوشحالی بال در بیاورید زیرا کونیگزگ مجموعهای از محصولات جدید را شامل کوارکها، تریرها، راکسیال فلاکس و دیوید منتشر کرده است. مهمتر از آن، این شرکت از واحد محرکه الکتریکی جدیدی رونمایی کرد که توسط مهندسان این شرکت توسعه یافته و از موتورهای الکتریکی کاملاً جدید استفاده میکند.
به گزارش carscoops، واحد محرکه الکتریکی توزیع گشتاور که بهعنوان تریر (Terrier) شناخته میشود، از دو موتور کوارک با «تعادل جدید گشتاور/قدرت بین توپولوژی شار شعاعی (تراکم قدرت) و محوری (تراکم گشتاور) به نام شار راکسیال استفاده میکند. تریر همچنین از اینورتر دیوید و مجموعه دندههای سیارهای بهره میبرد. مهمتر از آن، این شرکت خاطرنشان کرد که تریر دارای بیشترین میزان قدرت و گشتاور واحد محرکه توزیع گشتاور در صنعت خودروهای برقی است.
موتور الکتریکی کوارک ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. درنتیجه، هر تریر ۸۵ کیلوگرمی ۶۷۱ اسب بخار قدرت دارد. بااینحال، این شرکت گفت که حداکثر گشتاور تنها ۱،۱۰۰ نیوتنمتر به جای ۱،۲۰۰ نیوتنمتر مورد انتظار است. توجه به این نکته جالب است، اما همه ارقام موقتی هستند و ممکن است در آینده تغییر کنند.
کونیگزگ گفت که محرک کلیدی برای توسعه موتور الکتریکی کوارک این است که به میراث رکوردشکنی خود با جمیرا (Gemera) ادامه دهد، درحالیکه به بازار گستردهتر این فرصت را میدهد تا از موتور الکتریکی پر گشتاور و بسیار جمعوجور برای کاربردهای گسترده استفاده کند. کونیگزگ گفت علاوه بر استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی، این موتور الکتریکی را میتوان در قایقها و هواپیماهای عمودپرواز نصب کرد.
فلسفه پشت انتخاب نام کوارک نیز جالب است؛ این شرکت همچنین نام واحد محرکه جدید را با گفتن اینکه موتور الکتریکی کوارک «به جای پیروی از هنجارها، به اصول مغناطیسی، مواد، خنککنندگی و بستهبندی نگاه میکند» توضیح داد. کوئنیگزگ ادامه داد که کوارکها تنها ذرههایی هستند که هر چهار نیروی اساسی (الکترومغناطیس، گرانش، برهم کنش قوی و برهمکنش ضعیف) را تجربه میکنند.
دراگوس-میهای پستاریو، مدیر طراحی موتور الکتریکی کونیگزگ، اضافه کرد:
کوارک برای تقویت محدوده سرعتهای پایین جمرا، در جایی که شما به آن نیاز دارید و برای شتابگیری بیرحمانه طراحی شده است. سپس پیشرانه احتراقی روی محدوده سرعت بالا تمرکز میکند. معنای این موضوع از نظر عملکرد برای جمرا، افزایش قدرت بزرگی است که بهدنبال آن فشار مداوم برای دستیابی به رکورد سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت (۲۴۸ مایل بر ساعت) و بدون هیچگونه تلفات گشتاور یا قدرت خواهد بود.
در پایان، تریر واحد محرکه الکتریکی سبکوزن، قدرتمند و جمعوجوری است و میتواند مستقیماً روی شاسی نصب شود. همانطور که گفته شد، این شرکت در آینده حرفهای بیشتری در مورد تریر خواهد داشت.