اظهارات جالب کونیگ زگ درباره سختی تولید هایپرکارهای الکتریکی، کنایه به هنسی و...

پنج‌شنبه 6 مرداد 1401 - 09:30
مطالعه 4 دقیقه
koenigsegg-jesko-absolut
عملکرد خودروهای الکتریکی نرمال به حدی احساس‌برانگیز است که سوپرکارهای کنونی را شرمنده می‌کنند. از آنجایی که صنعت خودرو با شتاب بالایی به سمت این...
تبلیغات

عملکرد خودروهای الکتریکی نرمال به حدی احساس‌برانگیز است که سوپرکارهای کنونی را شرمنده می‌کنند. از آنجایی که صنعت خودرو با شتاب بالایی به سمت این خودروها حرکت می‌کند، چنین مسئله‌ای می‌تواند مشکل‌ساز باشد. این را کریستین ون کونیگ زگ مدیرعامل شرکت مشهور کونیگ زگ می‌گوید. مدیرعامل دوست‌داشتنی این شرکت در مسابقه با پادکست تاپ گیر اظهار داشت کونیگ زگ به دنبال تولید هایپرکاری الکتریکی است اما تولید این خودرو چالشی بسیار بزرگ خواهد بود.

زمانی که از این مدیر ارشد درباره برنامه‌های تولید یک خودروی الکتریکی جذاب و هیجان‌انگیز پرسیده شد او اظهار داشت:

این یک چالش برای همه برندهای سطح بالاست. البته روش‌هایی وجود دارد. فکر نمی‌کنم هنوز کسی توانسته باشد خودرویی بسیار متفاوت نسبت به تسلا مدل S پلد یا پورشه تایکان توربو تولید کند. به نظر من این خودروها از نظر پرفورمنس و شعاع حرکتی به حدی نزدیک هایپرکارهای الکتریکی هستند که کمی باعث ناراحتی می‌شود

مدیر کونیگ زگ به این نکته اشاره می‌کند که شرکتش قبلاً قطعات الکتریکی شده برای هایپرکار جمرا را تولید کرده است. البته مهندسان او در حال کار روی پیشرانه الکتریکی با بیشترین تراکم انرژی در دنیا هستند. این پیشرانه تنها می‌تواند روی هایپرکار نصب شود.

ون کونیگ زگ خاطرنشان می‌سازد:

اگر پیشرانه الکتریکی و اینورترهای شما 20 کیلوگرم سبک‌تر باشند تفاوت بسیار زیادی ایجاد نخواهد شد. این موضوع کمک می‌کند اما تفاوت زیادی ایجاد نمی‌کند. انجام این کار سخت است و اگر بتوانید باید آن را انجام دهید اما این تنها 10 درصد از آن چیزی است که باید متفاوت باشد

شتاب برخی خودروهای الکتریکی به 2 ثانیه هم رسیده و حداکثر سرعت آن‌ها از مرز 322 کیلومتر در ساعت نیز عبور می‌کند. بنابراین این کار را برای سازندگان هایپرکار سخت می‌کند. کونیگ زگ می‌گوید:

من فکر می‌کنم شما باید دلیلی برای وجود خود داشته باشید. ساختن خودروی باحال ولی فاقد ویژگی‌ها و عملکردهای بامعنی و البته فروش با 10 برابر قیمت گران‌تر برای من ارزشی نخواهد داشت

به نظر می‌رسد مدیرعامل کونیگ زگ برنامه‌ای برای یک هایپرکار الکتریکی دارد و برای روبرو شدن با مشکلات چاره‌ای خواهد اندیشید. اما کونیگ زگ درباره جسکو ابسولوت هم اظهارنظرهای جالبی داشته است. در مارس 2020 بود که این برند قول عبور از مرز سرعت 482 کیلومتر در ساعت را داد. البته بوگاتی با خودروی شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس توانست سرعت 490 کیلومتر در ساعت را در یک جهت ثبت کند اما این رکورد حرف‌وحدیث‌هایی را به میان آورد و از آن زمان تاکنون خودروی دیگری نتوانسته به این رکورد نزدیک شود.

ولی نگران نباشید! کونیگ زگ تعهد این شرکت به جسکو ابسولوت را ابزار داشته و می‌گوید اینکه نتوانیم توانایی‌های خود را نشان دهیم مایه شرمساری خواهد بود. کونیگ زگ این‌ها را با توجه به شبیه‌سازی‌ها و پرفورمنس واقعی هایپرکار خود می‌گوید. اما سخن گفتن همیشه راحت‌تر از انجام دادن بوده است.

کونیگ زگ اظهار می‌دارد:

درعین‌حال رکوردشکنی با این سرعت کاری واقعاً ترسناک است. زمانی که با آگرا RS در نوادا حضور یافتیم کار بسیار خطرناکی را انجام دادیم. من دوست دارم در فضایی ایمن و بسته همچون Ehra-Lessien حضور یابم چراکه پهنای بسیار زیادی دارد و شما می‌توانید اقدامات مناسبی را انجام دهید. ما قطعاً به دلایل ایمنی می‌خواهیم در آن مکان حضور پیدا کنیم

ون کونیگ زگ به تأسیسات فولکس‌واگن در آلمان اشاره می‌کند که شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس نیز در آنجا رکورد زد. البته همه خواهند گفت چرا فولکس‌واگن باید به کونیگ زگ اجازه دهد که از این پیست برای شکستن رکورد محصول خودش استفاده کند؟ همچنین نکته دیگر به ایمنی مربوط می‌شود و اگر در Ehra-Lessien مشکلی به وجود آید چهره فولکس‌واگن مخدوش خواهد شد.

کریستین حتی به خودروهایی اشاره می‌کند که دنبال رکورد سرعت هستند ولی از کیسه هوا استفاده نمی‌کنند و نمی‌توانند در معابر عمومی حضور پیدا کنند. در واقع او به وضوح هنسی ونوم F5 را خطاب قرار می‌دهد. او می‌گوید جسکو ابسولوت با تمامی قوانین هماهنگی خواهد داشت.

ون کونیگ زگ صحبت‌های خود را این‌گونه به پایان می‌رساند:

اگر شما بخواهید خودرویی بدون رعایت قوانین را وارد صحنه کنید می‌توانید خودروهای موشکی دریاچه‌های نمک را در نظر بگیرید که فاقد کیسه‌های هوا یا کنترل‌های آلایندگی هستند و می‌توانند سرعت 1600 کیلومتر در ساعت را هم ثبت کنند!
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.