تیم گاراژ 54 پیشرانه 16 سیلندر اره موتوری خود را روی لادای بخت برگشته نصب کرده است. این تیم پیشرانه موردبحث را با وصل کردن 16 پیشرانه 58 سیسی دو زمانه هوتر BS-62 به یکدیگر ساخته است و در جدیدترین ویدئوی کانال گاراژ 54 میتوانیم تست جادهای کامل لادا پس از بهکارگیری این پیشرانه را مشاهده کنیم.
برای نصب پیشرانه موردبحث روی سدان لادا، تیم گاراژ 54 مجبور بوده تغییری در محفظه پیشرانه ایجاد کرده و طول آن را بیشتر کند. طول پیشرانه 16 سیلندر اره موتوری به 1.3 متر میرسد که بسیار بیشتر از طول 0.4 متری فضای پیشرانه استاندارد لادا بوده است. مهندسان نابغه (!) این تیم گلگیرهای جدیدی را نیز طراحی کردهاند تا با پیشرانه همخوانی داشته باشد و لولههای ترمز و شفت فرمان هم طویلتر شدهاند. گاراژ 54 برای محصول جدید خود کاپوت در نظر نگرفته زیرا میخواهد این محصول خیالانگیز را در معرض دید عموم قرار دهد.
آنها پس از نصب پیشرانه، لادا را در تأسیسات خود تست کردهاند و توانستهاند آن را با موفقیت به بیرون از تأسیسات هدایت کنند. این پیشرانه 16 سیلندر که 928 سیسی حجم دارد تنها 74 اسب بخار قدرت تولید میکند و باعث میشود لادا در 26 ثانیه از سکون به سرعت 60 کیلومتر در ساعت برسد. برای مقایسه باید دانست کونیگ جسکو ابسولوت میتواند در 27.83 ثانیه سرعت خود را از سکون به 402 کیلومتر در ساعت رسانده و مجدداً توقف کند. اگرچه لادای 16 سیلندر سرعت بسیار کمی دارد اما گاراژ 54 بار دیگر ثابت کرد با وجود نبوغ و خلاقیت و البته آزمون و خطا میتوان هر کاری را انجام داد.