معرفی لادا نیوا اسپرت توربو، نسخه‌ای خاص و توانمند برای رالی

شنبه 14 تیر 1404 - 04:30
مطالعه 3 دقیقه
Lada-Niva-Sport-Turbo-1
لادا نیوا اسپرت توربو با تعلیق ارتقاءیافته و پیشرانهٔ توربوشارژ 280 اسب بخاری، برای رالی جاده ابریشم آماده شده است.
تبلیغات

لادا نیوا از سال 1977 بدون تغییر بزرگی همچنان در حال تولید است. البته این خودرو در طول دهه‌ها به‌روزرسانی‌های متعددی را تجربه کرده، اما هویت ساده و بی‌آلایش آن همچنان دست‌نخورده باقی مانده است. نیوا که به توانایی‌های آفرود شهرت دارد، حالا با افراطی‌ترین نسخه خود وارد قلمروی جدیدی شده است. لادا نیوا اسپرت توربو که به‌تازگی معرفی شده، یک ماشین رالی طراحی‌شده برای رقابت است که بر پایهٔ مدل معمولی اما با ارتقاهای چشمگیر در عملکرد، شاسی و طراحی، برای دوام و توانایی در سخت‌ترین مسیرها ساخته شده است.

در ظاهر، نیوا اسپرت توربو با گلگیرهای عریض‌تر در جلو و عقب متمایز می‌شود که برش‌های بزرگ‌تری برای دهانهٔ گلگیرها دارند تا چرخ‌های بزرگ‌تر را جای دهند. همچنین سپرهای فولادی باریک جایگزین سپرهای استاندارد شده‌اند تا دسترسی به لاستیک‌ها برای تعمیر سریع‌تر انجام گیرد. اسنورکل و ورودی هوای سقفی به خودرو کمک می‌کنند تا در شرایط سخت تنفس و خنک‌سازی بهتری داشته باشد درحالی‌که پنجره‌های جانبی از جنس لکسان و چراغ‌های LED اضافی، آن را برای رقابت آماده کرده‌اند. نیوای آماده رالی روی رینگ‌های آلیاژی جدید با لاستیک‌های آفرود بزرگ‌تر قرار گرفته که با افزایش فاصلهٔ محوری به 2,550 میلی‌متر همراه است و تقریباً اوورهنگ‌های جلو و عقب را حذف کرده است. عرض محورها نیز حالا 1,680 میلی‌متر شده و فاصله از زمین به 350 میلی‌متر افزایش یافته که به نیوا ظاهری قدرتمندتر بخشیده است.

در داخل، نیوا هر چیزی غیرضروری را کنار گذاشته است. کابین مجهز به دو صندلی مسابقه‌ای، رول کیج کامل، سیستم ناوبری و مخزن سوخت تقویت‌شده است. صندلی‌های عقب حذف شده‌اند تا وزن کاهش یابد و چیدمان برای استفاده در رالی بهینه شود. نیوا اسپرت توربو همان‌طور که از نامش پیداست، به موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توئین توربو مجهز است که 280 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این اعداد در مقایسه با نیوا اسپرت استاندارد که تنها 122 اسب بخار و 151 نیوتن متر گشتاور دارد، پیشرفت چشمگیری نشان می‌دهد. قدرت از طریق گیربکس شش سرعته سکوئنشال با دیفرانسیل مرکزی قفل‌شونده به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. ارتقاهای شاسی شامل تعلیق مستقل با دو کمک‌فنر برای هر چرخ و ترمزهای قوی‌تر با دیسک‌های 302 میلی‌متری و کالیپرهای چهار پیستونه است.

لادا نیوا اسپرت توربو اولین حضور رقابتی خود را در رالی راه ابریشم امسال که از 12 تا 22 ژوئیه (21 تا 31 تیر 1404) در روسیه برگزار می‌شود تجربه خواهد کرد. این خودرو در کلاس رید اسپرت، یک سطح بالاتر از دسته T2 که مدل قبلی در آن رقابت می‌کرد، شرکت خواهد کرد. مسیر این رالی بیش از 5 هزار کیلومتر از زمین‌های دشوار در مسیر ایرکوتسک تا گورنو آلتایسک را در برمی‌گیرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.