لادا برای چندمین بار اقدام به فیسلیفت شاسیبلند نیوا تراوال کرده که این بار با پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری قویتر با ۹۰ اسب بخار قدرت همراه است.
هرچند لادا بهتازگی با معرفی مدل کاملاً جدید آزیموت که اولین شاسیبلند این شرکت روسی طی نزدیک به سه دهه محسوب میشود توجهات را جلب کرده اما بااینوجود، هنوز هم قصد ندارد مدلهای قدیمی و سالخوردهٔ خود مثل نیوا تراول را کنار بگذارد زیرا لادا حالا نسخهٔ فیسلیفت این خودرو را با طراحی جدید در نمای جلو و موتور قویتر معرفی کرده است. نیوا تراول در سال ۲۰۲۱ بهعنوان نسخه بهروزرسانیشده آوتوواز ۲۱۲۳ معرفی شد؛ مدلی که از سال ۱۹۹۸ تولید میشود و تا سال ۲۰۲۲ که جنرال موتورز از روسیه خارج شد، با نام شورلت نیوا توسط این شرکت عرضه میشد. نیوا تراول اکنون بهعنوان جایگزینی مدرنتر برای نیوا کلاسیک که از سال ۱۹۷۷ در حال تولید است عمل میکند.
برای جذابتر شدن برای خریداران روس، نیوا تراول به یک جلوپنجره بزرگتر با شکل هشتضلعی مجهز شده که در بخش بالایی دماغهٔ خودرو قرار گرفته است. سپر بازطراحیشده دارای قابهای مدرنتر برای چراغهای مهشکن، ورودی هوای پایینی جدید و یک صفحه محافظ متفاوت با روکش آلومینیومی است. درنهایت، لادا چراغهای جلوی خودرو را بدون تغییر در شکل ظاهری با گرافیک LED جدید بهروزرسانی کرده است. مدل بهروزرسانیشده اکنون به رینگهای آلیاژی جدید مجهز شده که به نظر بزرگتر از رینگهای ۱۶ اینچی قبلی هستند. بخشهای دیگر بدنه عمدتاً بدون تغییر باقی ماندهاند. ازآنجاکه شرکت عکسی از کابین منتشر نکرده، بهاحتمالزیاد تغییرات قابلتوجهی در داخل خودرو اعمال نشده است.
تغییرات ظاهری نیوا تراول تنها برای زیبایی نیست و باعث خنکسازی بهتر موتور هم میشود که این موضوع اهمیت زیادی دارد، زیرا نقطه عطف این بهروزرسانی، معرفی پیشرانه جدید و قویتر است. شاسیبلند سالخوردهٔ لادا حالا به موتور ۱.۸ لیتری ۸ سوپاپ مجهز شده که نسخهای بهشدت بازطراحی شده از موتور ۱.۷ لیتری قبلی است. این موتور بیش از ۵۰ قطعه جدید مثل سیستمهای ورودی، اگزوز، خنککننده و سوخترسانی بهبودیافته دارد و درنتیجه، ۹۰ اسب بخار قدرت تولید میکند که ۷ اسب بخار بیشتر از مدل قبلی است. گشتاور نیز با افزایش ۲۴ نیوتن متر به ۱۵۱ نیوتن متر رسیده و ۸۰ درصد این گشتاور از ۱۰۰۰ دور بر دقیقه در دسترس است. شرکت ادعا میکند که موتور جدید بسته به حالت رانندگی، مصرف سوخت را بین ۳ تا ۳۰ درصد کاهش میدهد و صدای کمتری تولید میکند. قدرت از طریق نسخهای ویژه از گیربکس دستی پنج سرعته به هر چهارچرخ منتقل میشود که با سیستم چهارچرخ محرک تماموقت استاندارد همراه است.
هرچند این موتور جدید هنوز هم قدرتی در حد خودروهای اقتصادی ایرانی مثل کوییک دارد اما باید توجه داشت که نیوا تراول برای خریدارانی طراحی شده که به دنبال شاسیبلندی ارزانقیمت هستند. شاسی نیوا تراول نیز در این فیسلیفت ارتقا یافته است. مهندسان لادا یک آنتیرول بار جدید به سیستم تعلیق اضافه کردهاند که گفته میشود هندلینگ و راحتی را بهبود میبخشد. این شاسیبلند همچنین به دیسکهای خنکشونده در چرخهای جلو و بلبرینگهای جدید مجهز شده است. لادا نیوا تراول فیسلیفت آزمایشهای توسعهای گستردهای را در شرایط آبوهوایی مختلف پشت سر گذاشته است. تولید آن قرار است در سهماهه چهارم سال ۲۰۲۵ آغاز شود و جزئیات قیمت نزدیک به زمان عرضه در روسیه اعلام خواهد شد. برای مقایسه، مدل کنونی با قیمتی بین ۱۶,۷۰۰ تا ۲۰,۹۰۰ دلار بسته به سطح تجهیزات عرضه میشود.
Sadegh
۲ تیر ۱۴۰۴داشبوردش از دهه ۹۰ فرار کرده !?!
ALI
۲ تیر ۱۴۰۴۱.۸ لیتری ۸ سوپاپ… یاد موتور xu7 افتادم… داشبورد ماله دهه 90 میلادی…فقط ظاهر بیرونش رو عوض کردن… کلا روسیه رو چه به خودروسازی… اینجاست میبینیم چین چقدر پیشرفت کرده…
مجتبی .
۲ تیر ۱۴۰۴برا وضعیت ما فکر کنم بهتراز چینیها باشه البته اگه سنت قدیم لادا که جون سختی بود روحفظ کرده باشه
Bagher
۲ تیر ۱۴۰۴موتور 90 اسبی برای 16700 دلار اونم تیپ پایه
20900 تا برای تیپ فولش
خودشم 8 سوپاپ
ایرانخودرو و سایپا ارزونتر حساب میکنن
froG-driVer
۲ تیر ۱۴۰۴کیفیت=سنگ خارا (بدون شک)
ترکا میگن داش دویَر
یعنی عین سنگ محکم
حامد
۲ تیر ۱۴۰۴چقدر شبیهه سازه هاس وطنی هست
چه طنز تلخی .
F22RAPTOR
۲ تیر ۱۴۰۴این میومد ایران موتور xu7pمیذاشتن روش😁
مشخصات رو کاغذ شبیه به هم
! i M α η δ υ α R
۲ تیر ۱۴۰۴همین بیاد ایران ، 3 تومن قیمت می خوره …
AHMADREZA
۲ تیر ۱۴۰۴داخلش بشینی بوی داس و چکش میاد :)
مجتبی .
۲ تیر ۱۴۰۴طعنه جالبی بود😄
Battman
۲ تیر ۱۴۰۴ظاهر بیرونی : 2020 تا 2024
داشبورد و داخلی : 1990