لادا

معرفی لادا نیوا اسپرت توربو، نسخه‌ای خاص و توانمند برای رالی

لادا نیوا اسپرت توربو با تعلیق ارتقاءیافته و پیشرانهٔ توربوشارژ ۲۸۰ اسب بخاری، برای رالی جاده ابریشم آماده شده است.

لادا نیوا از سال ۱۹۷۷ بدون تغییر بزرگی همچنان در حال تولید است. البته این خودرو در طول دهه‌ها به‌روزرسانی‌های متعددی را تجربه کرده، اما هویت ساده و بی‌آلایش آن همچنان دست‌نخورده باقی مانده است. نیوا که به توانایی‌های آفرود شهرت دارد، حالا با افراطی‌ترین نسخه خود وارد قلمروی جدیدی شده است. لادا نیوا اسپرت توربو که به‌تازگی معرفی شده، یک ماشین رالی طراحی‌شده برای رقابت است که بر پایهٔ مدل معمولی اما با ارتقاهای چشمگیر در عملکرد، شاسی و طراحی، برای دوام و توانایی در سخت‌ترین مسیرها ساخته شده است.

در ظاهر، نیوا اسپرت توربو با گلگیرهای عریض‌تر در جلو و عقب متمایز می‌شود که برش‌های بزرگ‌تری برای دهانهٔ گلگیرها دارند تا چرخ‌های بزرگ‌تر را جای دهند. همچنین سپرهای فولادی باریک جایگزین سپرهای استاندارد شده‌اند تا دسترسی به لاستیک‌ها برای تعمیر سریع‌تر انجام گیرد. اسنورکل و ورودی هوای سقفی به خودرو کمک می‌کنند تا در شرایط سخت تنفس و خنک‌سازی بهتری داشته باشد درحالی‌که پنجره‌های جانبی از جنس لکسان و چراغ‌های LED اضافی، آن را برای رقابت آماده کرده‌اند. نیوای آماده رالی روی رینگ‌های آلیاژی جدید با لاستیک‌های آفرود بزرگ‌تر قرار گرفته که با افزایش فاصلهٔ محوری به ۲,۵۵۰ میلی‌متر همراه است و تقریباً اوورهنگ‌های جلو و عقب را حذف کرده است. عرض محورها نیز حالا ۱,۶۸۰ میلی‌متر شده و فاصله از زمین به ۳۵۰ میلی‌متر افزایش یافته که به نیوا ظاهری قدرتمندتر بخشیده است.

در داخل، نیوا هر چیزی غیرضروری را کنار گذاشته است. کابین مجهز به دو صندلی مسابقه‌ای، رول کیج کامل، سیستم ناوبری و مخزن سوخت تقویت‌شده است. صندلی‌های عقب حذف شده‌اند تا وزن کاهش یابد و چیدمان برای استفاده در رالی بهینه شود. نیوا اسپرت توربو همان‌طور که از نامش پیداست، به موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توئین توربو مجهز است که ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این اعداد در مقایسه با نیوا اسپرت استاندارد که تنها ۱۲۲ اسب بخار و ۱۵۱ نیوتن متر گشتاور دارد، پیشرفت چشمگیری نشان می‌دهد. قدرت از طریق گیربکس شش سرعته سکوئنشال با دیفرانسیل مرکزی قفل‌شونده به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. ارتقاهای شاسی شامل تعلیق مستقل با دو کمک‌فنر برای هر چرخ و ترمزهای قوی‌تر با دیسک‌های ۳۰۲ میلی‌متری و کالیپرهای چهار پیستونه است.

لادا نیوا اسپرت توربو اولین حضور رقابتی خود را در رالی راه ابریشم امسال که از ۱۲ تا ۲۲ ژوئیه (۲۱ تا ۳۱ تیر ۱۴۰۴) در روسیه برگزار می‌شود تجربه خواهد کرد. این خودرو در کلاس رید اسپرت، یک سطح بالاتر از دسته T2 که مدل قبلی در آن رقابت می‌کرد، شرکت خواهد کرد. مسیر این رالی بیش از ۵ هزار کیلومتر از زمین‌های دشوار در مسیر ایرکوتسک تا گورنو آلتایسک را در برمی‌گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای
منبع
carscoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. yektachafi

    ۱۴ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (213 ديدگاه)

    چی بگم والا
    ما همینم نتونستیم تولید کنیم
    قراره ۵ هزار کیلومتر مسیر سخت رو رالی کنه
    بعید میدونم ماشینای ایرانی ۵۰۰۰ تا راهو بتونن پشت سر هم بدون مشکل برن

    موافقم 11
    مخالفم 6
  2. جرمی کلارکسون

    ۱۴ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1146 ديدگاه)

    شبیه آدم قد کوتاهی شده که روی انگشت ‌پاش می ایسته تا بیشتر به چشم بیاد

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. NXGHT RNR

      ۱۴ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      اگر ساخت یه کشوری به جز روسیه بود :
      واو خیلی سبک و جمع جور و چابک بنظر میرسه !!! برای رالی عالیه

  3. ۱۴ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (6701 ديدگاه)

    رضا توربو شارژ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا