لاماری اکو ECHO مشخصات و قیمت سدان دانگ فنگ مونتاژ ایران

دوشنبه 8 بهمن 1403 - 17:30
مطالعه 6 دقیقه
لاماری اکو ECHO
امروز در نمایشگاه خودروی تهران 1403 محصول جدید لاماری با نام اکو رونمایی شد. این سدان از محصولات دانگ فنگ چین، توسط شرکت زیرمجموعه‌ی آرین پارس...

امروز در نمایشگاه خودروی تهران 1403 محصول جدید لاماری با نام اکو رونمایی شد. این سدان از محصولات دانگ فنگ چین، توسط شرکت زیرمجموعه‌ی آرین پارس موتور در ایران مونتاژ می‌شود.

بهمن‌ماه سال 1400 در نمایشگاه خودروی تهران، اولین مدل لاماری ایما رونمایی شد. این محصول حالا یکی از کراس‌اورهای مهم بازار ایران در گروه خودروهای چینی است و رقیب انواع چری مونتاژ مدیران خودرو محسوب می‌شود. حالا پس از سه سال، آرین پارس موتور یک سدان اسپرت به نام اکو / ECHO را به سبد محصولات لاماری اضافه کرده است.

بیشتر بخوانید:

دانگ فنگ یکی از خودروسازان مهم چین محسوب می‌شود که البته کیفیت و گستردگی صادرات مشابه بی‌وای‌دی ندارد؛ اما مشابه چری و چانگان با سرعت بالا درحال پیشرفت است. این مجموعه در سال 1968 شروع به کار کرد و خیلی زود با تولید ماشین‌الات سنگین در گروه کامیون و اتوبوس، بازار چین را در اختیار گرفت. تا سال 2010 غالب خودروهای دانگ فنگ، ضمن همکاری با برندهای مطرح ژاپنی، خصوصا نیسان و پژو تولید می‌شد اما مدیران چینی توانستند داخلی‌سازی محصولات را با استخدام مهندسان خارجی، به سرعت توسعه دهند. جالب‌تر اینکه غالب سهام دانگ فنگ موتور، همچنان در اختیار دولت چین است و شرکت کاملا خصوصی محسوب نمی‌شود.

خودرویی که در ایران به نام لاماری سدان یا لاماری اکو رونمایی شده، در واقع محصولی از آئولوس به نام Yixuan  است. شاین مکس ایران خودرو هم از محصولات برند آئولوس زیرمجموعه‌ی دانگ فنگ محسوب می‌شود. لاماری سدان، از پلتفرمی استفاده می‌کند که در خودروهای گروه پژو –سیتروئن برای DS  و پژو 208 نیز وجود دارد. این خودروی چینی، سال 2019 معرفی شده و همراه فناوری‌های مختلف، شامل پیشرانه‌های بنزینی، هیبرید و تمام برقی در چین موجود است.

کپی لینک

طراحی بدنه و نمای بیرونی لاماری اکو ECHO سدان

شباهت‌هایی میان لاماری سدان و لاماری شاسی‌بلند وجود دارد؛ اما باید اعتراف کرد اکو به اندازه‌ی ایما، متمایز از دیگر خودروهای چینی بازار ایران نیست. در لاماری ایما، الگوربرداری از شاسی‌بلندهای اروپایی خصوصا لوتوس دیده می‌شد اما لاماری اکوسبک طراحی ژاپنی، مشابه محصولات هوندا و نیسان را ادامه داده است.

حس اسپرت و جوان‌پسند در لاماری اکو کاملا به چشم می‌آید. چراغ‌های تهاجمی با گوشه‌های تیز، این سدان چینی را آماده‌ی نبرد نشان می‌دهد؛ ضمن اینکه حجم‌دهی بدنه نیز خطوط عمیق و واضح دارد. از نکات مثبت در طراحی لاماری اکو می‌توان به زه‌وار زیگزاگ طرفین بدنه اشاره کرد که همراه مه‌شکن‌های کوچک، جذابیت این خودرو را با هزینه‌ی ناچیز، ارتقا می‌دهد.

در نمای جانبی، لاماری اکو به شاین مکس ایران خودرو شباهت زیادی دارد. البته این سبک، نه‌تنها در سدان‌های دانگ فنگ دیده می‌شود؛ برای چری آریزو 6 و جک  j7 KMC هم صادق است. حالت کوپه با شیب سقف در انتهای بدنه، مشهود است و خطوط حجم‌دهنده در امتداد دستگیره‌ها، گلگیرها و پایین درهای ورود به کابین، جلب توجه می‌کنند.

در نمای پشت لاماری اکو، زیاده‌روی در خطوط و زاویه‌سازی‌ها توی ذوق می‌زند. حالت زیگزاگ مشابه بخش جلوی ماشین در عقب تکرار شده اما چراغ‌های پیوسته، عملا تفاوتی با دیگر سدان‌های چینی ایجاد نمی‌کنند. پرهیز از ادوات سیاه پلاستیکی و خروجی‌های نمایشی با حفره‌های بزرگ و قاب کروم، دیگر المان‌های لاماری اکو هستند. نسخه‌ی مونتاژ ایران همراه بالچه روی صندوق ارایه می‌شود.

ابعاد لاماری سدان با طول4,660  و عرض 1,812 و ارتفاع 1,490  و فاصله محوری 2,680  میلی‌متر تعریف می‌شوند. این خودرو در عمل، برادر کوچک‌تر شاین مکس ایران خودرو است و اندازه نزدیک به چری آریزو 6 دارد.

کپی لینک

طراحی داخلی و نمای کابین لاماری اکو ECHO سدان

حس یک خودروی چینی به وضوح در اتاق لاماری سدان دیده می‌شود. المان‌های مختلف، شامل نمایشگر بزرگ با ساختار عمودی شبیه مرسدس بنز، خروجی هوای طرح لامبورگینی، فرمان بیضی شکل با دو نقطه اتصال، به تنهایی جذاب به نظر  می‌رسند اما در کنار هم، ترکیبی ناهماهنگ را تشکیل داده‌اند.

پشت فرمان، پنل دیجیتال باکیفیت در اندازه 7 اینچ نصب شده و در وسط، نمایشگر لمسی 10 اینچ وجود دارد. بخش‌های مختلف کابین، ادوات پلاستکی با طرح فیبرکربن ارایه می‌کنند که همراه جزئیات زردرنگ، جوان‌پسند هستند. از سویی دیگر، دسته‌دنده‌ی بزرگ و خلبانی در لاماری اکو، شدیدا توی ذوق می‌زند و نکته منفی محسوب می‌شود.

لاماری اکو رونمایی شده در ایران، صندلی‌های بسیار راحت با چرم مرغوب و دوخت عالی ارایه کرده است تا حس اسپرت خودرو تقویت شود. این خودرو به خوبی 4 سرنشین بلند قد را جای می‌دهد و مناسب سفرهای بین شهری است.

کپی لینک

پیشرانه و تجهیزات فنی لاماری اکو ECHO سدان

نسخه‌ی آرین پارس موتور، طبق آنچه انتظار می‌رفت با پیشرانه‌ی 1/5 لیتر توربو و فناوری TGDi  مشابه لاماری ایما ارایه می‌شود. قدرت 195 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر، همراه گیربکس 6 سرعته با سیستم دبل کلاچ تَر، مهم‌ترین اطلاعات فنی لاماری سدان هستند. میانگین مصرف سوخت 6 تا 7  لیتر در صد کیلومتر، با سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 8 ثانیه، لاماری اکو را به رقیبی مهم برای آریزو 6 مدیران خودرو تبدیل می‌کند.

نسخه‌ی تمام برقی در چین، ممکن است سال آینده وارد ایران شود. این مدل 160  اسب بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور دارد. توان پیمایش 400 کیلومتر و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 10 ثانیه، آمار فنی Yixuan EV هستند.

کپی لینک

قیمت ایشوئان در چین و پیش‌بینی لاماری اکو ECHO سدان

ایشوئان سدان با موتور 1/5 لیتر توربو در چین، 14 هزار دلار قیمت دارد و می‌تواند برای خریدار ایرانی به قیمت 1/5 تا 1/8 میلیارد تومان عرضه شود. مدل برقی ایشوئان نیز برای مردم چین، 22 هزار دلار هزینه حرید دارد که احتمالا در نسخه‌ی مونتاژ ایران به دلیل تخفیف‌های مربوط به خودروهای الکتریکی، 2 تا 2/2 میلیارد تومان خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت روز انواع خودرو در کارخانه و بازار این صفحه از پدال را دنبال کنید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.