لاماری ایما یک کراساوور کامپکت چینی با نام کمل دانگ فنگ فورتینگ T5 EVO است که با ترکیبی از طراحی جسورانه، امکانات مدرن و قیمت رقابتی، توانسته نگاهها را به خود جلب کند. این خودرو در ویدئوی تست و بررسی کانال Marek Drives مورد ارزیابی قرار گرفته و نتیجه آن نشان میدهد که میتواند گزینهای جدی برای خریداران کراساوورهای شهری باشد.
طراحی و جایگاه در بازار
- شبیهسازی ظاهری لامبورگینی اوروس در ابعاد کوچکتر، با خطوط تیز و جلوپنجره اسپرت.
- رقبای اصلی: کیا اسپورتیج، رنو آسترال، تویوتا راو۴، اما با قیمت پایینتر از بسیاری از کراساوورهای گروه B.
- بهعلاوه، نسخه هیبریدی، صرفهجویی سوخت بهبودیافتهای هم ارائه میدهد.
تجربه تستدرایو و تجربه واقعی رانندگی
در تستهای انجامشده و بررسیهای اولیه (مانند Jordan Times) مشخص شده که T5 EVO هیبریدی با طراحی تهاجمی و حس منحصربهفردی که دارد، یکی از حرفهایترین کراساوورهای چینی در کلاس خود محسوب میشود. این خودرو با جلوپنجره برجسته، خطوط عضلانی و عناصر طراحی الهامگرفته از اوروس، لکسوس و جگوار، حضور چشمگیری در خیابان دارد. در تست رانندگی، احساس کردیم که سیستم تعلیق، ترکیبی دقیق میان راحتی و پایداری ایجاد کرده و فرمانپذیری قابل قبولی ارائه میدهد؛ با این حساب، در جادههای پیچدرپیچ تیز، پاسخگویی مناسبی دارد، هرچند در صورت فشار زیاد به گیربکس، کنترل پایداری سریع وارد عمل میشود.
گیربکس دوکلاچه در شهر عملکردی کند، نامطمئن و گیج دارد و تاخیر آن نیز زیاد است. متاسفانه عایق بندی نیز مناسب نیست و صدای بیرون و پیشرانه به راحتی وارد کابین میشود. تست کننده این خودرو در اروپا از نبود سیستم های ایمنی فعال و چگ.نگی تایید این خودرو برای واردات به این حوزه متعجب شده است.
طراحی ظاهری
- ترکیبی از استایلهای برندهای لوکس با جلوپنجرهای یادآور مازراتی و چراغهای نازک شبیه به فراری، و خطوط بدنهای با الهام از لامبورگینی اوروس در نمای جانبی
- رنگهای متنوع بدنه از جمله سبز Aurora، سفید Starry، خاکستری Moonlight و آبی Space، با پوشش ضدخوردگی و خودبازسازیکننده (۲K Paint)
کیفیت داخل کابین و امکانات
- داشبورد مینیمال با دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی، فرمان D-شکل با دکمههای کاربردی، و طراحی مدرن و جوانپسند
- استفاده از مواد نرم و زیبا با دوخت برجسته، صندلیهای چرمی NAPPA با ماساژ و تهویه، فضای ذخیرهسازی فراوان (۳۷ محل مختلف)، و تصفیه هوای کابین (PM2.5 + یون منفی)
- عایقبندی صوتی بسیار خوب
عملکرد فنی و رانندگی
- مدل هیبریدی مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ + موتور الکتریکی (Full HEV)، قدرت ترکیبی حدود ۲۴۵ اسببخار و گشتاور نزدیک به ۲۸۰ نیوتنمتر ایجاد میکند (طبق دادههای فنی تکمیلی)
- در نسخه بنزینی، شتاب ۰–۱۰۰ حدود 9.5 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی حدود ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ثبت شده است
- تست مصرف سوخت واقعی نیز میانگین ۷.۸ لیتر برای رانندگی ترکیبی، ۶.۳ لیتر در جاده و ۸.۱ لیتر شهری را نشان میدهد
مزایا – نقاط قوت
- قیمت رقابتی با طراحی جذاب و عملکرد خوب
- فضای داخلی جادار و راحت برای سرنشینان و ظرفیت بار بالا
- کیفیت ساخت قابل قبول و قابلیت اطمینان مناسب
- مصرف سوخت پایین و لذت رانندگی مناسب
- تعلیق نرم و راحت
معایب – نکات قابل توجه
- شناختهنشده بودن برند در بازارهای جهانی و ناشناختهای آن در آینده ممکن است روی ارزش فروش مجدد تأثیر بگذارد
- شبکه خدمات پس از فروش محدود و تأمین قطعات در بازارهایی خارج از چین ممکن است مشکلساز شود
- امکانات ایمنی یا فناوری پیشرفته خاص برندهای بزرگ را ندارد — اگرچه ADAS پایه را دارد، اما در سطح بالاتر جای بهبود دارد
- عایق بندی کابین خوب نیست
- سطح امکانات نسبت به رقبا بسیار پایینتر است
- عملکرد گیربکس ضعیف است
مشخصات فنی لاماری ایما هیبریدی HEV
مورد | مشخصات |
---|---|
پیشرانه هیبریدی | ۱.۵ لیتر CT-E توربوشارژ + موتور الکتریکی (Full HEV) |
قدرت ترکیبی | حدود ۲۴۵ اسببخار (۱۹۰ اسب از موتور بنزینی + ۱۷۷ اسب از موتور الکتریکی) |
گشتاور ترکیبی | حدود ۲۸۰ نیوتنمتر (موتور بنزینی)، و ۳۰۰ نیوتنمتر (موتور برقی) |
شتاب ۰–۱۰۰ | حدود ۸.۱۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی (WLTP) | ۴.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
طول / عرض / ارتفاع / فاصله محوری | ۴۵۹۵ × ۱۸۶۵ × ۱۶۸۰ میلیمتر، فاصله محوری ۲۷۱۵ میلیمتر |
وزن خالص / حداکثر وزن | ۱۷۰۰ کیلوگرم / ۲۰۷۵ کیلوگرم |
حجم صندوق عقب | بین ۴۸۰ تا ۱۴۸۰ لیتر |
سیستم انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو، گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه DCT، قابلیت رانندگی تمام برقی یا ترکیب |
مدل تولید از | تولید از سپتامبر ۲۰۲۳ |
جمعبندی
لاماری ایما هیبریدی یک گزینه جذاب برای کسانی است که بهدنبال کراساووری با ترکیبی از طراحی چشمنواز، امکانات مدرن، عملکرد قوی و مصرف سوخت بهینه از برند نوظهور هستند. اگرچه در زمینه پسفروش و برندینگ چالشهایی وجود دارد، اما برای خریداران با دید اقتصادی و کسانی که حاضرند ریسک برند نو را بپذیرند، میتواند ارزش بررسی و حتی خرید را داشته باشد.
در پایان، پیشنهاد میکنیم حتما ویدئوی تستدرایو را هم ببینید تا تجربه واقعی رانندگی، عملکرد و حضور در کابین را بهتر متوجه شوید.
پخش از رسانه