تاریخچه لامبورگینی: از 350 GT تا اوروس...
خب هماکنون زمان انتشار ویدئوی تکامل خودرویی دیگر فرا رسیده است با این تفاوت که در این قسمت تنها به یک خودروی خاص نمیپردازیم بلکه کل تاریخچه یک کمپانی را زیر و رو میکنیم! شاید پرداختن به تاریخچه یک کمپانی مشهور در ویدئویی 7 دقیقهای کاری ناقص به نظر برسد اما زمانی که بحث لامبورگینی باشد، مدلهای زیادی معرفی نخواهند شد.
شاید هم اینگونه نیست! شرط میبندیم بسیاری از شما با دیدن خودروهای متفاوت لامبورگینی در طول این سالها سورپرایز خواهید شد. چه تعداد از ساختههای لامبورگینی را میتوانید بشمارید؟ شاید 15 یا 16؟ در حقیقت این ویدئو به 21 خودروی لامبورگینی اشاره میکند و البته این خودروها شامل نسخههای سفارشی متعدد همانند گالاردو والنتینو بالبونی یا کانتاش 25th Annversary نیستند.
البته که کار ویدئو با 350 GT و پیشرانه 12 سیلندر برگرفته از مدلهای مسابقهای شروع میشود. همه شما خودروهایی همچون میورا، دیابلو، مورسیه لگو و البته محصولات مدرنتر همچون آونتادور و اوراکان را میشناسید. بسیاری از شما عزیزان همچنین مدلهای قدیمیتر همچون Jalpa، Urraco و Espada را نیز دیدهاید؛ اما آشنایی با خودرویی همچون جاراما 1970 که آخرین محصول پیشرانه جلوی 12 سیلندر لامبورگینی بوده قطعاً باعث شگفتی میشود. همچنین باید به مدل بسیار کمیاب Islero 1968 اشاره کنیم که دنبالهروی مدل 400 GT بوده است.
جدای از نشان دادن دگرگونی محصولات لامبورگینی در خلال این چند دهه، این ویدئو همچنین در دقایق پایانی بخش حقایق را نیز تدارک دیده که کاملاً جذاب است. بسیاری از مردم میدانند که مدلهای واپسین دیابلو در واقع از چراغهای جلوی نیسان 300ZX استفاده کردهاند اما آیا میدانستید که میورا از یک روغن برای پیشرانه و گیربکس استفاده کرده است؟