لامبورگینیمک لارن

درگ جذاب لامبورگینی اونتادور SVJ و مک‌لارن ۷۲۰S

تقریباً ۱۰ ماه از زمان معرفی جدیدترین نسخهٔ لامبورگینی اونتادور بنام SVJ می‌گذرد. در سینهٔ این سوپراسپرت وحشی ایتالیایی همان نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی قرار گرفته که حالا خروجی آن به ۷۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. اونتادور SVJ با استفاده از این پیشرانه و همین‌طور به لطف ویژگی‌های آئرودینامیکی پیشرفتهٔ خود موفق شد رکورد سریع‌ترین خودرو در پیست نوربرگ‌رینگ را بنام خود ثبت کند؛ اما این گاه خشمگین ایتالیایی در خط مستقیم هم یکی از بهترین خودروهای حال حاضر دنیا محسوب می‌شود به‌گونه‌ای که ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و اخیراً نشان داده که می‌تواند مسافت چهارصد متر را هم ظرف حدود ۱۰.۶ ثانیه طی کند.

حالا اما اونتادور SVJ در یک مسابقهٔ درگ در برابر رقیبی بسیار سرسخت یعنی مک‌لارن ۷۲۰S قرار گرفته است. همان‌طور که همه میدانیم، این سوپراسپرت بریتانیایی هرگز عادت ندارد در مسابقات درگ بازنده باشد. ۷۲۰S از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این یعنی هرچند سوپراسپرت بریتانیایی‌ها قدرت کمتری نسبت به اونتادور SVJ دارد اما گشتاور آن بیشتر است. علاوه بر این، مک‌لارن حدود ۱۵۰ کیلوگرم نیز از حریف ایتالیایی خود سبک‌تر است. روی کاغذ اما ۷۲۰S برای رسیدن از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۰.۱ ثانیه زمان بیشتری نسبت به SVJ نیاز دارد که این می‌تواند به نفع ماتادور ایتالیایی‌ها باشد.

روی پیست درگ اما کدام‌یک از این دو سوپراسپرت قدرتمند موفق خواهد بود؟ آیا قدرت بیشتر قلب دوازده سیلندر تنفس طبیعی لامبورگینی به یاری آن می‌آید یا گشتاور بیشتر و وزن کمتر مک‌لارن خود را نشان می‌دهد؟ پاسخ این سؤالات با سبز شدن چراغ‌های مسابقه مشخص می‌شود. هرچند در آغاز مسابقه، اونتادور SVJ شروع بهتری دارد و جلو می‌افتد اما در ادامه این ۷۲۰S است که از حریف پیشی گرفته و به‌عنوان خودروی پیروز از خط پایان ۴۰۰ متر عبور می‌کند. بدین ترتیب لامبورگینی اونتادور SVJ هم به لیست قربانیان مک‌لارن ۷۲۰S اضافه می‌شود و این اعجوبهٔ بریتانیایی همچنان بدون شکست باقی می‌ماند.

 

مقایسه مشخصات فنی

 

لامبورگینی اونتادور SVJ

مک‌لارن ۷۲۰S

پیشرانه ۶.۵ لیتری V12 ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۷۷۰ اسب بخار ۷۲۰ اسب بخار
گشتاور ۷۲۰ نیوتن متر ۷۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب
شتاب صفرتاصد ۲.۸ ثانیه ۲.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر/ساعت ۳۴۰ کیلومتر/ساعت
وزن ۱۵۸۷ کیلوگرم ۱۴۴۲ کیلوگرم
قیمت ۵۷۸ هزار دلار ۳۳۱ هزار دلار

 

[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. OMID

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2150 ديدگاه)

    اونتادور دیگه پیر شده نفسای اخرشه
    باید صبر کرد جانشینش بیاد

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
    1. sina7

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (380 ديدگاه)

      عکس اول واسه انتخاب آونتادور کافیه
      همون سالی که معرفی شد انقدر از زمان خودش جلوتر بود که مشخص بود تا ۱۰ سال دیگه،هم جذابیتش بیشتر میشه و هم قدرتش
      هر ماشینی میخوان بیارن تو پیست ببینیم کی حریفش میشه?
      ولی جدا ازینا ۷۲۰اس بعد از F1 دومین مک لارنیه که طراحیش فوق العاده جذابه
      پی وان و ۶۷۵ و سنا و مخصوصا اسپیدتیل از نظر طراحی خیلی با اون دوتا فاصله دارن

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. joojoo

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (241 ديدگاه)

      پیر نشده…..
      مشکل اینجاست ک به اعداد و ارقام اهمیتی نمیده….
      خود راننده ی درگ تایمز وقتی پشت SVJ نشست از شدت هیجان نمیتونست خودشو کنترل کنه….و ماشینیه که به صورت استاندارد چرخای جلوش از روی زمین بلند میشه…..

      بررسی آونتادورsv رو توی موتورترند نگاه کن….نوشته:
      “Is it legal to have this much fun”
      “آیا تجربه ی این سطح از هیجان و سرگرمی قانونی است”
      خداوکیلی الان مکلارن ۰.۶ سریعتر از لامبورگینی بود….قبل از تایم گیری و درگ متقابل….کسی حس میکرد این رو؟؟؟حتی خود DRAG TIMES؟؟؟
      برای همینه که ماشینای V12 لامبورگینی همیشه توی ذهن ها میمونن…..
      چون کاری میکنه با راننده که معنای واقعی تک تک اسب بخارای این موتور رو حس کنه…..
      نه اینکه بیاد درگ بندازه تا نشون بده سریعه…توی درگ….از دوربین مکلارن…قشنگ مکث ها و دوباره پرتاب های روبه جلوی لامبورگینی مشخص بود….این یعنی هیجان…این یعنی لذت…وگرنه طرف میخواد با چی یه مکلارن حال کنه؟؟؟؟با صدای اگزوزش که انگاری یه گاو درحال خفه شدن صدا از خودش درمیاره؟؟؟؟؟با هندلینگش که جلوی اونتادور و پورشه میبازه؟؟؟یا با شتابگیریش که تا ماشینی کنارت نباشه و چشمت روی سرعت سنج نباشه نمیتونی حس کنی چطور داری شتاب میگیری؟؟؟؟

      فورد واسه ی معرفی مدل gt کاملا به این نکته واقف بود و سعی کرد ماشینی رو معرفی کنه که مردم به خاطر FORD GT بودن بخرنش…نه به خاطر اینکه توی درگ ۰.۵ ثانیه سریعتر از سوپر اسپورتای دیگست

      بزرگترین نگرانی من به عنوان یه لامبوفن….اینه که لامبو واسه ی جانشین آونتادور….رویه ی اوراکان رو پیش گرفته باشه و سعی کرده باشه یه ماشین خوب معرفی کنه به جای یه لامبورگینی

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. sina7

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (380 ديدگاه)

        با همه حرفات موافقم به جز پاراگراف اخر
        اوراکان به قدری خوب بود که باعث شد مردم گالاردو رو فراموش کنن
        پرفورمانته باعث شد جرمی کلارکسون و چندتا مجله بهترین ماشین سال معرفیش کنن و وقتی تو گرند تور فورد جی تی زیر هوراکان قرار گرفت گفتن مشکل از فورد نیس
        این هوراکانه که خیلی قویه
        مطمئنم اوو هم قراره گرد و خاک به پا کنه و امیدوارم یه نسخه مث پرفورمانته هم ازش معرفی شه

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. joojoo

          ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (241 ديدگاه)

          خودت جواب خودتو دادی…اوراکان خیلی خوبه…..خیلی قویه…
          ولی آونتادور یه لامبورگینی خالصه….
          جانشین آونتادور باید یه لامبورگینی خالص باشه….نه صرفا یه ماشین قوی و شاخ شکن…

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      2. ایلیا

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (731 ديدگاه)

        طرف میخواد با چی مکلارن حال کنه؟!!
        کاش از اول به خودرو علاقمند نمیشدید و این دنیای قشنگ رو زشت نمیکردید

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
      3. صدرا

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (15 ديدگاه)

        عزیزم الان دیدی مکلارن سریعتر بود دیگه؟پس وقتی داری همینجور میگی لامبو که ضعیف تر از مکلارن ظاهر چه حس و حال تو آدم بوجود میاره ببین مکلارن چه میکنه! بعدشم من خودم قبول دارم مکلارن صدای اگزوزش زیاد قشنگ نیس ولی با مابه تفاوت قیمتش با لامبو میشه یه سیستم اگزوزی گذاشت که اگه بهتر صدا لامبو نیست بدتر نشه بعشدم سلیقه ایه که تو لامبو دوس داری من مکلارن ولی آخه زشته پولدخیلی گذافی رو بدی سر یه ماشین که اصن اگه صدا اگزوزش رو بشنوی میگی اینو دیگه هیچ کس اینو نمیبره تو درگ ولی میبینی یه ماشین با نصف قیمت میاد تو رو میبازونه من از این مکلارن خوشم میاد

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  2. یانکی

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1679 ديدگاه)

    دوستان خود درگ تایمز رفته رفته داره ماهیت دروغیش رو نشون میده.اینکه خوبه تو یه درگ دیگه هوراکان سوپر شارژ ۹۰۰ اسبی رو مثل آب خوردن میزنه.به خدا این۷۲۰ تقویت شدست.دیمونلوجی هم خریت کرد که بدونه تست داینو باهاش زد.وگرنه که همه دیدید که ۵ بار ۷۲۰ رو ضربه کرد دیمون.که یکی از تایمهاش ۹.۸۵ بود.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. овsкиكMас

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (66 ديدگاه)

      چون دیمن رو زد شد تقویت شده؟! حتما اون ام۵ کامپتیشن هم تقویت بود! خود دیمنلوجی تو درگ با مک لارن نتونست زیر ١٠ بزنه! حقیقت تلخه
      باید قبول کرد مک لارن یه شاهکار ساخته که میشه سال ها ازش صحبت کرد،٧٢٠ واقعا تو درگ عالیه و ظاهرا فقط ۴٨٨ پیستا احتمال این رو داره که بتونه بزنش

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. Iman67

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (48 ديدگاه)

      قبول کردن باخت وجهه بهترین داره نسبت به رد اون و دنبال دلایل غیرمنطقی گشتن
      درگ تایمز که کاملا معتبر هست و اینکه بگیم تقویت کرده اصلا منطقی نیست ولی باید قبول کرد که مک لارن ٧٢٠ در حال حاضر در میان رقبای خودش بهترین هست در درگ و تمام رقبای هم کلاسش محکوم به شکست هستن در درگ مستقیم مگر اینکه ۴٨٨ مدل پیستا رو به جنگ با این خودرو بفرستن و اونجا نتیجه دیگه غیرقابل پیش بینی هست
      اینکه چنین شاهکاری بتونه دیمن رو ببره خیلی عادی هست،درسته دیمن بسیار عالیه ولی اصلا با عقل جور در نمیاد که بتونه مک لارن رو شکست بده،هم در درگ تایمز شکست خورد هم در درگ با دیمنلوجی که ادعا میکرد درگ تایمز دروغ میگه و دیمن برنده درگ با مک لارن هست
      بنظرم بهتره این حقیقت و شکست رو قبول کنین و دیگه بحثش رو پیش نکشین،این چیزی از نکات مثبت دیمن کم نمیکنه قطعا

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    3. Iman67

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (48 ديدگاه)

      اینجا هم قابل پیش بینی بود باخت لامبو،چون أولیت ٧٢٠ درگ مستقیم و اولیت SVJ پیست هست و همه شاهکارش در نوربرگ رینگ رو دیدیم همه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    4. s.h

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (704 ديدگاه)

      من نمیدونم شما چرا انقدر مطمئن حرف میزنید ؟؟ یعین اونی که یه عمره این کارست و پیر این کاره نمیفهمه و با یه نگاه یه ماشین رو در میاره و ….. یه دنیا حرف دیگه دور از جون دور از جون مثل یه نادان مسابقه داده ؟؟؟
      یه سرچی کنید درگ همین ۷۲۰ رو با یه ۷۲۰ هزار اسبی ببینید به شکل وحشت ناکی میبازه با اختلاف دو سه تا تریلی ( واقعا ) این نشون نمیده که تیون شده نیست ؟؟
      مگه فقط تو یه کانال و درگ ۷۲۰ برده ؟؟؟ بقیه هم دروغند ؟؟؟
      شما چند سالتونه ؟؟؟ این حرف خیلی بچه گانست و از دهن یه نو جوون ۱۷-۱۸ ساله در میاد !!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. ساسان

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (985 ديدگاه)

    قابل پیشبینی بود.چون با خودرویی طرفیم که برای پیست وعبور از پیچها طراحی شده.۶۰اسب بخار اظافه شد دون فورس تولیدیشم بیشتر شده درمدلSVJ برای همین تاپ اسپیدشم تست شد برابر با مدل پایست…ولی وجح تمایزش در عبور از پیچهاست.درمقابل یک خودرویی که بدنه کاملا سیقلی که آیرودیامیکش بالاست.ومناسب برای خط مستقیم…از طرفیم با یک سوپر اسپرت۱۱ساله طرفیم.من فک میکنم وقتشه لامبورگینی فصل جدیدشو آغاز کنه.لامبورگینی از تمام پتانسیل اونتادور در این ۱۱سال استفاده کرده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Abbas

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (867 ديدگاه)

      داداش از چه زاویه ای حساب کردی که عمر اونتادور شده ۱۱ سال؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ساسان

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (985 ديدگاه)

        زاویه ی جنوب شرقی …۲۰۱۱ معرفی شد من بد حساب کردم ۹سال.از شما پوزش میخوام!!!عفو بفرمایید!….با۹سال پدر بزرگ تمام سوپراسپرتهای حال حاضره..با اینحال خیلی خوب جنگید.یادمه شتاب ۲.۸تو اون سال رویا بود.که تو سوپراسپرتهای تولیدانبوه با اونتادور شروع شد.

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. Abbas

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (867 ديدگاه)

          قربون شما،پیش میاد مشکلی نیست،آره منم قبول دارم که دیگه سنش بیش از حد رفته بالا و دیگه این بروز رسانیا براش کاری نمیکنن،ولی ب قول جرمی کلارکسون اونتادور ماشینیه که به سوپراسپرتا معنی میبخشه

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  4. Amir

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (732 ديدگاه)

    کسی حریف این هیولا نمیشه مگر برادر خودش یعنی سنا.تا به حال هیچ درگ ریسی نبوده که در شرایط استاندارد ۷۲۰ شکست خورده باشه و این واقعا بی نظیره!

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (5356 ديدگاه)

      چرا چندین بار پورشه۹۱۸ بااختلاف شکستش داده.همون اختلافی که مکلارن۷۲۰ در درگ با رقباداشت همون فاصله رو هم ۹۱۸ داشت با مکلارن.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. овsкиكMас

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (66 ديدگاه)

        خب ٩١٨ که رقیب این نیس!

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
      2. s.h

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (704 ديدگاه)

        ۹۱۸ یه ماشینیه که خود پورشم شک داره بتونه رو دستش بزنه تازه ۱۵ سال دیگه بقیه میرسند به اپشن ها و تکنو لوژیش
        یادمه یکی از این مجری ها ( هموند ) میگفت ۸۰۰ تا اپشن تو اتق ماشین فقط هست
        واقعا منم مثل شما نمیدونم ۸۰۰ تا اپشن مگه چیا به حساب میاد ؟؟؟ حتی اگر صف نانوایی رو هم حساب کنیم بازم به زور ۲۰-۳۰ تا بشه ولی همه میدونند دروغ نیست و ۹۱۸ یه ماشین تکرار نشدنی و یه کانپیوتر متحرکه رقیبشم پی وان و لافراری و اگر باشه سنا هست نه این

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
  5. M

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2373 ديدگاه)

    کاری به جذابیت بصری و اصالت ندارم که لامبو هر دو رو با اختلاف برندس ! تو پیست هم که لامبو برتریشو ثابت کرده !
    فقط صدای اون V12 تنفس طبیعی واس کافیه که با قاطعیت بگم SVJ!!!
    البته نباید شاهکار مک لارن رو هم فراموش کنیم که واقعا تو درگ غول مرحله آخر شده عجیب غریب والبته اون سیستم تعلیق بینظیرش!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. ایلیا

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    اونتادور بزرگ!
    این به ی تکیه کلام تبدیل شده که فلان خودروساز نسل بعدی فلان ماشین رو چطور میخواد بسازه؟!
    ولی واقعا لامبو نسل بعد اونتادور رو چطور میخواد بسازه؟
    اوج شکوه و زیباییه این ماشین، هنوزم طراحیش رقیب نداره. چطور ممکنه ماشینی جذاب تر از این ساخته بشه؟
    ۷۲۰s هم که دیگه پیروزیش کسی رو شگفت زده نمیکنه باید با سوپر اسپرت های دهه ی آینده مقایسه بشه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. مهدی

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (5356 ديدگاه)

    این همون drag timeهستش که چندتا اززمان گیری هارو رو آوردم ویه سری از دوستان میگفتن معتبر نیست.خوبی این مجله اینه که خودروهارو میبره توخط درگ که چسبندگی بالایی داره آسفالتش وخودروها توان واقعی خودشون رو میتونن نشون بدن.
    درمورد مکلارن ۷۲۰هم انگار تنها پورشه۹۱۸ میتونه شکستش بده.خیلی خیلی سریعه این ماشین

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (5356 ديدگاه)

      البته مجله اتوکار مکلارن ۷۲۰ رو مقابل مکلارن سنا گذاشته.در زمان گیری مکلارن سنا با اینکه در شتاب صفرتاصد کندتر بودش اما در شتاب ۰تا۱۰۰ مایل ودوباره به صفرپیروز رقابت میشه وزمان سریع تری داره

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  8. Abbas

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (867 ديدگاه)

    با این که طرفدار دو آتیشه ی لامبورگینی هستم ولی باید اعتراف کنم دم مکلارن بشدت گرم با ساختن این اعجوبه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. محمدامین

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (94 ديدگاه)

      دم لامبورگینی به شدت گرم با ساختن اعجوبه ای برای پیست که تنظیمات مخصوص پیست رو داره و نه درگ و در شتاب اولیه جلو میزنه . ۷۲۰ تنظیمات مخصوص درگ داره .

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  9. Danial

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (445 ديدگاه)

    ای وای این چرا اینجوری شد لامبورگینی بدجوری نابود شد تازه به نظر میومد مکلارن لانچ خیلی مناسبی نداشت با این حال واقعاً فاصله چشم گیری بود

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. seyed.AMG

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (64 ديدگاه)

      به جاش svj تو پیست نابودش میکنه .

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  10. مهدی

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (5356 ديدگاه)

    مجله تاپ گیر در جدیدترین درگی که انجام داده مرسدس G63 رو گذاشته مقابل پورشه کیمن GTS و آئودی RS3 که واقعا خیلی باحاله.نتیجه بمونه تاپدال زحمتش رو بکشه ومطلبش رو بزاره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. فرید

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (39 ديدگاه)

    نکته ای هست که باید گفته بشه. یک اینکه همین مجله درگ تایمز ماشینشو(۷۲۰s)برد رو داینو و اونجا معلوم شد این خودرو سر چرخ قدرت ۶۹۱ اسبی داره. پس هیچوقت قدرت موتور ۷۲۰ اسب نمیشه و بیشتره. دوم هم که گیبرکس آونتادور دیگه واسه درگ مناسب نیست. اون تقه هایی که رخ میده حین تعویض دنده باعث اتلاف انرژی زیادی میشه. قبل اینکه فیلمو ببینم هم میدونستم کی برنده میشه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (5356 ديدگاه)

      گیربگس اونتادور ازهمون روز اول خیلی از مجلات خودرویی ازش ایراد میگرفتن.مخصوصا اون اوایل.میگفتن خیلی خشکه وبدترین شرایط رو در خیابون ها داره.حتی دربرنامه تخت گاز این موضوع رو کاملا نشون داد توخیابون ها.البته در نسخه های بروزتر تاحدودی بهتر شد. ولی بازم یکی از ضعف های اونتادور گیربگسش هست.
      خیلی از مجلات خودرو لامبورگینی هوراکان رو بهترین لامبورگینی ساخته شده میدونن اونم درمدل پرفومانته. البته متعادل ترین وکامل ترین.چون خوی وحشی بودن لامبورگینی در اونتادور بیشتر هستش تا در هوراکان

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. محمدامین

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (94 ديدگاه)

      دوست عزیز این ۷۲۰ اسب در واقع اسب سر فلایویل هستش .تمام خودروهای دنیا اسب های سر چرخشون کمتره عدد اعلامیه کارخانه اس چون کارخانه همیشه عدد سر فلایویل رو اعلام میکنه .

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  12. شاهین

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (981 ديدگاه)

    تقریبا شبیه نتیجه ی درگ ۷۲۰ با پرفورمانته شد
    با این تفاوت که اونتادور سنگینتره و کلاچه خوبی نداره، یعنی برای درگ خوب نیست این مشخصات
    در عوض هوراکان چون سبکتره و دوبل کلاچه بهتر عمل میکنه برای درگ و امیدوارم لامبو اخرین نسله هوراکان رو برای درگ بفرسته تو میدون یعنی با قدرت ۶۵۰ اسبی و گشتاور ۶۳۰ تایی و صد البته کاهش وزنه ۴۰ کیلویی
    اما سخته چون هم تنفس طبیعیه و هم دو دف که اصولا نمیشه برای درگ آماده سازیش کرد اونم بصورت کارخونه ای

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  13. ایمان

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3497 ديدگاه)

    این درگ تایمز اگه اراده کنه هر ماشینی که بخواد رو میتونه بیاره و تست کنه و باهاش درگ برگزار کنه
    حالا موندم چرا یه ۴۸۸ پیستا رو نمیاره تا ببینیم نتیجه چی میشه و همه با چشم خودشون برنده واقعی رو ببینن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    وای از اون روزی که فراری ۴۸۸ پیستا در کنارش قرار بگیره

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  15. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    ۴۸۸ پیستا قطعا سریعتر از ۷۲۰ هستش

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  16. behrouz

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دوست عزیز درسته پورشه ۹۱۸ تو درگ با ۷۲۰ پیروز شده ولی پورشه هایپر کاره و تو کلاس هم نیستن . ۹۱۸ توی یه دنیای دیگست و منم طرفدارشم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. Ali Keyhani

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (643 ديدگاه)

    درگ ۷۲۰ با svj هم اومد ولی درگ پیستا و ۷۲۰ هنوز نیومده?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. овsкиكMас

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (66 ديدگاه)

    لامصبا بیارین ۴٨٨ پیستا رو دیگه! چقدر انتظار واس این درگ
    هر دو عالی اما یکی واس پیست یکی درگ

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Ahmad

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1138 ديدگاه)

      یه درگ تو اینستاگرام ازشون دیدم ولی خیلی حرفه ای نبود.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  19. عرفان

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باید این رو در نظر بگیریم که خاص ترین مدل اونتادور یعنی svj در مقابل مدل تکی ۷۲۰ قرار گرفته پس درواقع لامبورگینی جدید تر از مکلارن می باشد پس این نهایت قدرت لامبو است لامبو باید چند وقت پیش جانشین اونتادور معرفی می کرد این ماشین سال ۲۰۱۱ سریع ترین بود اما از اون موقع خیلی گذشته و بقیه دست خالی ننشستن ولی من فکر میکنم اونتادور چون فروش خوبی داشته تا الان مونده که این حرفو مسیولین لامبورگینی هم گفته اند این نشون میده که برای لامبورکینی فروش خیلی مهمه در حالی که فراری سال اینده f8 رو توی خیابونا میبره اما این نکته هم هست که این مدل لامبورگینی به دست خیلی ها نخواهد رسید چون تولید محدود هست ولی میتونیم چند تا مکلارن داشته باشیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. Sam

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (97 ديدگاه)

    توی درگ سال موتور ترند زمان ۷۲۰ شد ۱۰.۱ و پرفورمانته زمان ۱۰.۴ رو زد
    درگ اونتادور اس وی و پرفرمانته هم به نفع اورنتادور تموم شد
    اس وی جی هم مثله پرفورمانته از سیستم ala استفاده میکنه که همه میدونن دیگه اون دید قدیمی که هر ماشینی باله پشت داره یعنی توی درگ ریس ضعیف تره رو بی اعتبار میکنه
    با توجه به این دلایل تایم لامبو منطقی نیست
    منطقیش اختلاف خیلی کم بین این دوتاس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. joojoo

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (241 ديدگاه)

      منم همینو به خود اون کچل درگ تایمز گفتم….اس وی ۱۰.۳ رو ثبت کرده….چطور اس وی جی با قدرت و گشتاور بالاتر ۰.۳ تایمش بدتر شد؟؟
      از طرفی تایم ۹۱۸ در بهترین حالت ۹.۸ بوده….۷۲۰s هم به ادعای درگ تایمز ۹.۸ رو زده….
      ولی هربار ک با ۹۱۸ درگ انداختن ۷۲۰ پودر شده جلوی ۹۱۸……

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  21. حسن

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (150 ديدگاه)

    من خودم عاشق لامبورگینی هستم، ولی وقتی تیتر و دیدم، حدس زدم مکلارن برنده این دوئل بوده. گیربکس اونتادور و مشتقاتش نقطه ضعفشونه. امیدوارم در نسل جدید گیربکس خوبی براش در نظر بگیرن، مثلا چیزی شبیه گیربکس pdk پورشه. با این حال مکلارن ۷۲۰اس واقعا دو درگ حریف نداره!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. Saied

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1265 ديدگاه)

    لامبو‌مخصوص ماشین بازا نیست. مخصوصه دختر بازاست.
    ماشین بازا یا فراری انتخاب میکنن یا ۹۱۱ یا مکلارن

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. اوس پوری

      ۲۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (58 ديدگاه)

      بیا پاین داداش من یه عشق ماشین تا هالا چیزی شبیهه svj تو تاریخ فراری و پرش ندیدم چه لافراری چه ۹۱۸ هرچی بهترین و زیبا ترین ماشین جهان لامبورگینی اونتادرو svj البته اینم بگم فراری فقط یک شاهکار داره که من رقیب اصلی svj میدونمش اونم ۸۱۲ با رنگ قرمز فک کن یه اونتادرو قرمز یه ۸۱۲ قرمز داشته باشی 😃😍😍

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  23. محمدرضا

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (33 ديدگاه)

    چیکار داره میکنه این مکلارن ؟!؟
    طراحی هر دو ماشین عالی و حس و حال لامبو ی چیز دیگس و مهندسی و روح انگلیسی مکلارن رو هم نمیشه نا دیده گرفت
    درکل هر دو عالین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا