جانشین لامبورگینی آونتادور طراحی کاملاً متفاوتی خواهد داشت
زمانی که سیان FKP 37 در سپتامبر 2019 معرفی شد بسیاری از افراد تصور کردند طراحی اولین محصول هیبریدی تولیدی لامبورگینی پیشنمایشی از جانشین آونتادور خواهد بود. طولی نکشید که میتجا بورکت مدیر طراحی این خودروساز اعلام کرد استایل ظاهری سیان تأثیر چشمگیری روی پرچمدار جدید این برند نخواهد داشت.
همین داستان درباره مدل جدید اولتیمائه نیز صادق است، خودرویی که قرابت طراحی بسیار بیشتری به آونتادور دارد. شاید برخی افراد تصور کنند طراحی سیان پیشنمایشی از ظاهر سوپرکار 12 سیلندر لامبورگینی است چراکه همین اتفاق درباره رونتون سال 2007 رخ داد، خودرویی که روی طراحی آونتادور تأثیر زیادی گذاشت. البته درباره جانشین آونتادور چنین اتفاقی رخ نخواهد داد زیرا استفان وینکلمن سکاندار لامبورگینی میگوید پرچمدار جدید این شرکت طراحی کاملاً متفاوتی خواهد داشت.
وینکلمن در مصاحبه با اتوکار گفته است:
اولتیمائه طراحی سنتی آونتادور را به نمایش میگذارد. جانشین این خودرو طراحی کاملاً متفاوتی خواهد داشت و درست حالتی شبیه گذار از مورسیه لگو به آونتادور را شاهد خواهیم بود.
خب پس موضوع مشخص شد، گل سرسبد محصولات لامبورگینی ظاهری کاملاً جدید را به نمایش خواهد گذاشت. ما این را یک خبر خوب تلقی میکنیم زیرا اگرچه طراحی آونتادور همچنان جذابیتهای زیادی دارد اما خب یک دهه از معرفی آن میگذرد.
سوپرکار جدید لامبورگینی تائید شده در سال 2023 عرضه خواهد شد و در بطن خود نیروگاه 12 سیلندر کاملاً جدید با دستیار هیبریدی را جای خواهد داد. این خودرو همانند کانسپت آستریون 2014 از قوای محرکه پلاگین هیبریدی یا تکنولوژی ابر خازن سیان FKP 37 استفاده نخواهد کرد.
اگرچه طرفداران لامبورگینی از شنیدن اینکه برند محبوبشان به دنبال هیبریدی کردن نیروگاه 12 سیلندر خود است ناراحت خواهند شد اما راه دیگری برای حفظ حالت کنونی این پیشرانه و هماهنگی با قوانین سختگیرانه وجود ندارد.