لامبورگینی از مقایسه با فراری ترسی ندارد چون خود را برتر می‌داند

پنج‌شنبه 14 مرداد 1400 - 10:30
مطالعه 3 دقیقه
Ferrari-Lamborghini-1
فراری به‌عنوان یکی از باارزش‌ترین برندهای جهان و با برخورداری از سابقه‌ای باشکوه در مسابقات اتومبیلرانی، همواره الگویی برای سازندگان سوپراسپرت...

فراری به‌عنوان یکی از باارزش‌ترین برندهای جهان و با برخورداری از سابقه‌ای باشکوه در مسابقات اتومبیلرانی، همواره الگویی برای سازندگان سوپراسپرت بوده است. بااین‌حال، مدیرعامل گروه فولکس‌واگن «هربرت دیس» معتقد است که لامبورگینی از فراری عقب‌تر نبوده و برتری‌هایی نسبت به اسب رقصان مارانلو دارد. دیس دراین‌باره گفته است:

لامبورگینی با سوددهی دورقمی و برنامهٔ الکتریکی‌سازی، عملکرد بسیار خوبی دارد. این برند نیازی به ترس از مقایسه با فراری ندارد. ما خریداران جوان‌تری داریم، در آسیا قوی‌تر هستیم و مدل‌های بیشتری داریم.

با این اظهارات، دیس بار دیگر تأکید کرده است که گروه فولکس‌واگن لامبورگینی را نمی‌فروشد.

لامبورگینی که در سال 1963 تأسیس شد، همیشه قصد داشت رقیبی برای فراری باشد. احتمالاً همهٔ شما ماجرای دیدار فروچیو لامبورگینی با انزو فراری را میدانید که پس از شکایت در مورد کلاچ فراری خودش، از سوی انزو مورد تمسخر قرار گرفت. از آن زمان تاکنون، هردو شرکت سوپراسپرت‌های بسیار جذابی تولید کرده‌اند و رقابت خود را از پوسترهای دیواری علاقه‌مندان جوان در دههٔ 80 به والپیپرهای بک‌گراند گوشی‌های هوشمند در هزارهٔ سوم رسانده‌اند. هرچند پرچم‌دارانی مثل میورا، کانتاش و دیابلو از لامبورگینی و 288 GTO، F40 و F50 از فراری به خودروهایی افسانه‌ای تبدیل شدند، جنگ بین این دو برند ایتالیایی در دههٔ گذشته تشدید شده و هردوی آن‌ها رشد فروش چشمگیری را تجربه کرده‌اند.

پیش از شیوع بیماری کرونا یعنی در سال 2019 لامبورگینی با فروش 8,205 دستگاه بهترین سال خود را سپری کرد که اگر بدانید فروش این شرکت 20 سال پیش تنها 265 دستگاه بوده است، رقمی باورنکردنی خواهد بود. این نشان می‌دهد که شرایط لامبورگینی تحت مالکیت گروه فولکس‌واگن بسیار بهتر شده اما آمار فروش جهانی این شرکت هنوز هم از فراری که در سال 2019 رکورد فروش 10,131 دستگاهی را ثبت کرد کمتر است. نکتهٔ جالب‌تر اینکه فروش لامبورگینی بشدت متکی به اوروس است درحالی‌که فراری هنوز اولین کراس‌اوور خود یعنی پورسانگوئه را معرفی نکرده است.

حال باید منتظر ماند و دید که این رقابت نزدیک در آینده چگونه ادامه پیدا خواهد کرد یعنی زمانی که الکتریکی‌سازی به‌طور کامل صنعت خودروسازی را در بر خواهد گرفت. از نظر تئوری، لامبورگینی در این زمینه به خاطر تخصص و توانایی سرمایه‌گذاری گروه فولکس‌واگن، دست بالا را دارد اما از سوی دیگر، فراری هم در حال حاضر نه یکی بلکه دو مدل هیبریدی در سبد محصولات خود دارد (SF90 استراداله و 296 GTB). درهرحال، میدانیم که رقابت چند دهه‌ای این دو برند دوست‌داشتنی ایتالیایی همچنان با قدرت در عصر الکتریکی ادامه خواهد یافت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.