رونمایی از نسخه بازسازیشده لامبورگینی کانتاش LP 500
پس از انتشار تیزرهای فراوان سرانجام لامبورگینی از نسخه بازسازی شده کانتاش اصیل رونمایی کرد. ما درباره پروتوتایپ LP 500 صحبت میکنیم که در نمایشگاه ژنو 1971 رونمایی شد. آن خودرو سه سال بعد در یک تست تصادف از بین رفته بود اما این برند برای گرامی داشت 50 سالگی کانتاش نهتنها نسخه مدرنی از آن با نام کانتاش LPI 800-4 را معرفی کردند بلکه بهصورت رسمی اولین پروتوتایپ کانتاش را نیز به زندگی بازگرداندند.
کمپانی پولو استوریکو که جزو زیرشاخههای لامبورگینی محسوب میشود بیش از 25 هزار ساعت را صرف تکمیل پروژه بازسازی این خودرو کرده است. خریدار مرموز این خودرو از سال 2017 تاکنون با لامبورگینی در ارتباط بوده و از آنها درباره احتمال احیای این پروتوتایپ جویا شده است. برای احیای این خودرو میبایست قطعات یدکی تأمین میشد و برخی از قطعات نیز باید بهصورت کامل از نو تولید میشد.
در نسخه بازسازی شده کانتاش از نسخه کپی لاستیکهای سینتوراتو CN12 استفاده شده است. این کار با استفاده از تصاویر بایگانی و متریال مدل 1971 صورت گرفته است. لاستیکهای جلو و عقب ابعاد 245/60R14 و 265/60R14 داشته و پیرلی این لاستیکها را بین سالهای 1930 تا 2000 تولید کرده است. این لاستیکهای جدید دارای ساختار و متریال مدرن بوده اما از همان الگوی آج استفاده شده در دهه 70 میلادی سود برده است.
از نظر رنگ نیز پولو استوریکو با دسترسی به بایگانی کمپانی توانسته دقیقاً همان رنگ بکار رفته در پروتوتایپ سال 1971 را به دست آورد. به منظور بازسازی دقیق بدنه نیز یک اسکن سهبعدی از شاسی 001 مدل LP 400 گرفته شده و نهایی کردن خطوط بدنه نیز 2 هزار ساعت زمان برده است. LP 400 پسوند بکار رفته برای اولین نسخه تولیدی کانتاش در سال 1974 بوده است.
لامبورگینی اشارهای به قیمت این خودرو نکرده اما به جرات میتوان گفت خریدار مبلغ بیشتری را نسبت به کانتاش مدرن 2.64 میلیون دلاری پرداخت کرده است.