لامبورگینی

زایروس LP1200، یک لامبورگینی اوراکان وحشی و خطرناک!

اگر بنا به دلایلی نسخه استاندارد لامبورگینی اوراکان یا حتی مدل پرفورمنته آن نظر شما را به خود جلب نمی‌کند مراجعه به یک تیونر کاردرست می‌تواند هیولایی پیست محور را متولد کند.

خودرویی که مشاهده می‌کنید LP1200 نام داشته و محصول تیونر نروژی با نام زایروس می‌باشد. این شرکت در مسابقات قهرمانی GT اوراکان سوپر تروفئو نروژ حضور داشته و از تمامی تجارب موتور اسپورت خود برای تولید این اوراکان جاده‌ای استفاده کرده است.

زایروس به دنبال تولید ۲۴ دستگاه از این هیولای خطرناک است و ۱۲ دستگاه از آن‌ها فقط مختص پیست خواهند بود. تمامی مدل‌ها به پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری استاندارد و توربوشارژرهای جدید مجهز بوده و قدرت ۱۲۰۰ اسب بخاری تولید خواهند کرد.

البته قدرت عظیم به دست آمده فقط به خاطر نصب توربوها نیست زیرا در این خودرو ECU جدید، منیفولد متمایز و اگزوز تیتانیومی هم نصب خواهند شد. شاید احساس‌برانگیزترین جنبه خودرو این باشد که زایروس گیربکس دوکلاچه استاندارد اوراکان را کنار گذاشته و بجای آن از گیربکس مسابقه‌ای Xtrac استفاده کرده است.

اگرچه پکیج‌های توئین توربوی زیادی برای اوراکان در بازار وجود داشته اما زایروس یک قدم فراتر رفته و بدنه را نیز دست‌خوش تغییرات زیادی کرده است. از جمله تغییرات ظاهری این خودرو می‌توان به نمای جلو و جانبی جدید، قوس‌های چرخ متفاوت و نمای عقب دگرگون شده با بال عقب ثابت و دیفیوزری بزرگ اشاره کرد. این قطعات نه تنها جذابیت خاصی دارند بلکه داون فورس ۱۲۰۰ کیلوگرمی تولید کرده و باعث شده‌اند وزن خودرو تنها ۱۲۰۰ کیلوگرم باشد.

نهایتاً هم به کابین می‌رسیم که کاملاً تغییر کرده و تنها برخی قطعات استاندارد اوراکان در آن حفظ شده‌اند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Regrafan

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (227 ديدگاه)

    یا خدا
    اینه واقعیه؟!؟!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیزیگولو

      ۲۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (4791 ديدگاه)

      دیگه خیلی زیادی شیک و با ابهته !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Ali Keyhani

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (657 ديدگاه)

    خود هوراکان پرفورمانته یا حتی اوو از این زیباترن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. سورنا

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    “اگر بنا به دلایلی نسخه استاندارد لامبورگینی اوراکان یا حتی مدل پرفورمنته آن نظر شما را به خود جلب نمی‌کند ”
    نه داداش داری در مورد لامبو حرف میزنی حتی پوسترشم نظر مارو جلب میکنه با پوسترشم ما رانندگی میکنیم کجای کاری :دی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. ایمان جباری

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    تیون کردن ماشین مختص پیست کار هر تیونری نیست
    به نظرم تقویت ماشین بیشتر برای کل کل های خیابانی کاربرد داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Mahdi

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (163 ديدگاه)

    پیست رو شخم می زنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رضا

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    به ازای هر کیلو یک اسب بخار!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فرید

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (203 ديدگاه)

    قیمتش چنده؟
    همه میتونن سفارش بدن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Behrouz. anzali

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (372 ديدگاه)

    گاوه وحشی بود وحشی تر شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ارشیاsvj

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    اینکه دیگه نمیشه بهش بگی لامبورگینی!????توربوشارژر داره
    همون اوروسم فقط به خاطر اجبار توربوشارژر داره وگرنه تنفس طبیعی میساختنش.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا