تجربه و آزمایشلامبورگینی

تجربهٔ رانندگی با لامبورگینی سیان، معمولی‌تر از حد انتظار

از زمان معرفی مدل تولید محدود لامبورگینی سیان که بر اساس اونتادور ساخته شده است، سیستم هیبریدی ابرخازنی آن موردتوجه قرار گرفته است اما درواقع، این سیستم کمی ناامیدکننده بوده و مطابق انتظارات نیست زیرا هرچند سیان تجربهٔ خالص و واقعی یک سوپرکار را فراهم می‌کند اما در مورد نحوهٔ عملکرد یا احساس سیستم هیبریدی آن هیچ‌چیز غیرمعمول و قابل‌توجهی وجود ندارد. هرچند تکنولوژی هیبریدی لامبورگینی هم هوشمندانه و هم پیشگامانه است اما خیلی قدرتمند نیست. این سیستم جمع‌وجور که فقط ۳۴ کیلوگرم به وزن خودرو اضافه می‌کند، شامل یک موتور الکتریکی یکپارچه درون گیربکس می‌شود.

برق موردنیاز این موتور در یک ابرخازن ذخیره می‌شود که در عقب خودرو نصب شده است. لامبورگینی ادعا می‌کند که ابرخازن سه برابر سبک‌تر از باطری لیتیوم یون با ظرفیت انرژی یکسان است. البته ظرفیت ذخیرهٔ انرژی واقعی ابرخازن سیان اعلام نشده است. قابلیت ابرخازن‌ها از نام آن‌ها مشخص است زیرا به‌طور چشمگیری انرژی بیشتری نسبت به خازن‌های معمولی ذخیره می‌کنند. علاوه بر این، در هنگام شارژ یا تخلیه نیز هیچ واکنش شیمیایی رخ نمی‌دهد و به همین دلیل ابرخازن‌ها بسیار کارآمد بوده و می‌توانند به‌سرعت شارژ و تخلیه شوند.

سیان نمی‌تواند صرفاً با نیروی الکتریسیته حرکت کند اما ابرخازن مقدار کمی گشتاور آنی را برای کمک به درگیری روان کلاچ در هنگام رانندگی‌های سرعت‌پایین اضافه می‌کند. موتور الکتریکی نیز برای آرام‌تر کردن تعویض دنده‌های وحشیانهٔ گیربکس هفت سرعتهٔ تک کلاچهٔ AMT قدیمی، کمی نیروی کمکی بین تعویض دنده‌ها اضافه می‌کند. اعداد خالص اما به‌خوبی نقش سیستم هیبریدی را در قوای محرکهٔ سیان نشان می‌دهند زیرا این سیستم تنها ۳۴ اسب بخار قدرت دارد که در برابر قدرت ۷۸۵ اسب بخاری موتور ۶.۵ لیتری V12 ناچیز است. مجموع خروجی این سیستم هم ۸۱۹ اسب بخار قدرت.

بنابراین بعید به نظر می‌رسد که هیچ‌کدام از ۶۳ خریدار سیان از سوپرکار هیبریدی عجیب‌وغریب خود انتظار کارهایی که تویوتا پریوس انجام می‌دهد و یا حتی توانایی‌های قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی سوپرکارهایی مثل فراری SF90 و مک‌لارن آرتورا را داشته باشند. علاوه بر این، خریداران باید بدانند که این سیستم هیبریدی هیچ تأثیری در کاهش مصرف سوخت سیان ندارد، حتی یک‌ذره زیرا مصرف سیان با ۲۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر در شهر، ۱۶.۷ لیتر در بزرگراه و ۲۳.۵ لیتر به‌صورت ترکیبی، حتی از اونتادور هم کمی پرمصرف‌تر است.

برخلاف اکثر لامبورگینی‌ها، نام سیان از یک گاو نر مشهور گرفته نشده بلکه این به معنای رعدوبرق در گویش بولونیایی است. به نام این ماشین همچنین عبارت FKP 37 هم ضمیمه شده که ادای احترامی به «فردیناند کارل پیچ» و سال تولد او یعنی ۱۹۳۷ است. وی که مدیر اجرایی گروه فولکس‌واگن بود، لامبورگینی را وارد این گروه کرد و درست پیش از معرفی سیان در سال ۲۰۱۹ از دنیا رفت.

حتی با توجه استانداردهای لامبورگینی، طراحی بیرونی سیان بسیار پرخاشگرانه و تهاجمی است. فرم اصلی این خودرو با اونتادور که بر اساس آن ساخته شده مشترک است و هردو از ساختار فیبر کربنی مرکزی یکسانی استفاده می‌کنند؛ اما بااین‌حال در سیان قسمت‌های زیادی مثل دی‌لایت‌های Y شکل در جلو، ورودی‌های هوا، کاور کرکره‌ای پیشرانه و چراغ‌های عقب با خروجی هوایی بین آن‌ها تغییر کرده‌اند. به این تغییرات، سیان نمای یک سوپراسپرت مدرن را پیدا کرده و خیره نشدن به آن دشوار است.

پس از روشن کردن پیشرانه نیز دیگر ار گوش دادن به سمفونی آن سیر نخواهید شد. سیان احتمالاً به عصبانی‌ترین نسخه از پیشرانهٔ V12 لامبورگینی مجهز شده است. در سرعت‌های پایین، پیشرانه غرغر می‌کند و کابین را می‌لرزاند اما با افزایش دور، شخصیت آن با سخت‌تر شدن صدای اگزوز تغییر می‌کند. با نزدیک شدن پیشرانه به محدودهٔ ۸۵۰۰ rpm نیز قسمت‌های مختلف این ارکستر سمفونیک به جذاب‌ترین هماهنگی خود می‌رسند.

محدودیت‌های سفر به اروپا به خاطر بیماری کرونا موجب شد آزمایش رانندگی ما با سیان بجای ایتالیا در پیست آزمایشی میل‌بروک در انگلستان انجام شود. البته انگلستان را همه می‌شناسیم و میدانیم که اکثراً آسمان در آنجا در حال باریدن است اما در پیست بیضی‌شکل سرعت‌بالای ۳.۲ کیلومتری میل‌بروک، سیان توانست شتاب کم‌نظیر خود را به نمایش بگذارد. گیربکس این سوپرکار تولید محدود که حالا از کمک سیستم هیبریدی برخوردار است نیز با بی‌رحمی کمتری نسبت به اونتادور دنده‌ها را تعویض می‌کند اما که هنوز هم تعویض دنده‌ها بیشتر از یک گیربکس دوکلاچه تکان دارد. همچنین هرچند پاسخ پدال گاز خودرو بی‌نقص است اما V12 تنفس طبیعی فاقد گشتاور دور پایینی است که اکثر پیشرانه‌های توربوشارژ مدرن ارائه می‌کنند.

در مسیرهای پیچ‌درپیچ و شیب‌دار میل‌بروک که می‌تواند یک جادهٔ کوهستانی باریک را شبیه‌سازی کند، اندازه و وزن سیان بیشتر خود را نشان دادند. عرض ۲,۱۰۰ میلی‌متری این خودرو حتی با استاندارد هایپراسپرت‌ها هم قابل‌توجه است و ترکیبی از موقعیت پایین راننده و خط کمر بالا، سنجیدن جایی که خودرو به پایان می‌رسد را دشوار می‌کند. همچنین کاور کرکره‌ای پیشرانه نیز حال و هوای زندان به کابین خودرو داده است. به گفتهٔ لامبورگینی، وزن خشک سیان ۱۶۰۰ کیلوگرم است که این یعنی زمانی که خودرو با سوخت و مایعات پُر می‌شود، وزن آن به حدود ۱۸۰۰ کیلوگرم می‌رسد.

سیان در بسیاری از پیچ‌های کُندتر میل‌بروک کم‌فرمانی مشهودی دارد و حتی سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم نمی‌تواند بر تایرهای جلو که در چسبندگی از تایرهای عقبی ضعیف‌تر هستند غلبه کند؛ اما پیچ‌های سریع‌تر میل‌بروک برای سیان بسیار مناسب‌تر بودند. با افزایش بار شاسی، نیروی کمکی سبک فرمان کمی بیشتر می‌شود و سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز با توانایی خود در یافتن چسبندگی در مسیرهای خیس، راننده را تحت تأثیر قرار می‌دهد. کنترل بدنه نیز در گردنه‌های مسیر انضباط خود را حفظ می‌کند اما سواری در همهٔ حالات رانندگی کاملاً سفت است.

کابین سیان نسبت به اونتادور بهتر است اما فضای سر کمی دارد. در اینجا یک صفحه‌نمایش لمسی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عمودی جای نمایشگر کوچک‌تر اونتادور را گرفته و پانل شیشه‌ای الکتروکرومیک سقف را می‌توان با فشردن یک دکمه روشن یا تیره کرد؛ اما با همهٔ این‌ها، بدیهی است که معماری اصلی کابین سیان با اونتادور سالخورده مشترک است. البته بخش خدمات سفارشی Ad Personam لامبورگینی مطمئناً می‌تواند با هزینه‌ای اضافی بسیاری از این شباهت‌ها را کاهش دهد.

در پایان باید گفت سیان یک پیروزی فنی یا یک شاهکار رادیکال نیست اما واقعاً نیازی هم نیست که چنین باشد زیرا ما میدانیم که جایگزین اونتادور از یک سیستم هیبریدی قوی‌تر در کنار نسخهٔ بازتنطیم شدهٔ پیشرانهٔ بزرگ V12 استفاده خواهد کرد. سیان در انجام کارهایی که لامبورگینی‌ها به بهترین وجه انجام می‌دهند یعنی خودنمایی و جلب‌توجه بسیار عالی است و درعین‌حال نمایی اجمالی از آنچه که در آینده از این برند ایتالیایی خواهیم دید نشان می‌دهد.

مشخصات فنی

Lamborghini Sian 2021

پیشرانه ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی
قدرت موتور بنزینی ۷۸۵ اسب بخار
قدرت موتور الکتریکی ۳۴ اسب بخار
مجموع قدرت ۸۱۹ اسب بخار
مجموع گشتاور ۷۵۸ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته AMT
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۲۳.۵ لیتر ترکیبی
فاصلهٔ محوری ۲,۷۰۰ میلی‌متر
طول ۴,۹۸۰ میلی‌متر
عرض ۲,۱۰۰ میلی‌متر
ارتقاع ۱,۱۳۲ میلی‌متر
وزن ۱۷۹۰ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۱۴۰ لیتر
قیمت ۳ میلیون دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. ساسان

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    چقدر زیبا وخشن طراحی شده…
    ترکیب این طرح و ترزو میلنیو میتونه یه ترکیب فوقلاده برای جانشین اونتادور باشه

    موافقم 53
    مخالفم 40
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      پشتش خیلی زشته

      موافقم 45
      مخالفم 64
    2. MahyarMAR

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (215 ديدگاه)

      و یه زره چاشنی المنتو

      موافقم 42
      مخالفم 4
    3. Regra loaded

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (227 ديدگاه)

      با ۳میل میشه کوین اگزگ خرید

      موافقم 32
      مخالفم 29
    4. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      آخه اصلاً کسی این خودرو را نمیخره واسه رقابت و رانندگی ، این خودرو برای شوآف و کلکسیون هست و اگر نه که با قیمتی چند برابر کمتر یه اونتادور sv میخرند و میگازونند !

      موافقم 55
      مخالفم 7
      1. Hadi

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        طراحی خیلی خوب و ایتالیایی فوق العاده ای داره ?…
        عقبش میتونست بهتر از این باشه ولی همینم بدک نی…
        مشخصات فنی فوق العاده ای داره…
        ولی 3 میلیون دیگه زیادی گرونه نهایت دیگه 2 میلیون…
        قیمتش بیشتر از 2 تا اسپیدتیل عه…
        که اونم مثل این خاص و تولید محدوده…
        من که اگه 3 میلیون داشتم اسپیدتیل رو به علاوه 1.8 میلیون پول اضافی ترجیح میدادم…

        موافقم 27
        مخالفم 5
      2. Mf1

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (478 ديدگاه)

        قرار نیست همیشه شوآفی انجام بدی بهاش یه موقعی هم از لاکت بایستی بیای بیرون قدرتتو نشون بدی

        موافقم 5
        مخالفم 5
    5. جناب ایکس

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      با سنتناریو رفتن به اوج اسمون. با سیان رفتن به قعر زمین

      موافقم 26
      مخالفم 20
  2. T.C.B.K

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    3 میلیون دلار…
    ???

    وایسید یه دقیقه…

    3 میلیون دلار = 819 اسب بخار /// 758 گشتاور

    شتاب 0تا 100= 2.5
    درگ 400 متر = 10.3

    حداکثر سرعت = 355 کیلومتر.

    والا سواریش هم این طور که پدال نوشته معمولی هست.

    3 میلیون دلار…. ?????

    3 میلیون ؟؟؟؟؟

    به عبارتی میکنه 280 ماه حقوق یه دکترا مغز و اعصاب تو آمریکا.

    3 میلیون…. واقعا بدم به این؟

    موافقم 28
    مخالفم 58
    1. Farzad

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      رامین ماشین حسابت هنگ نکنه ?
      ۶۳ نفری که شانس اینو داشتن که این اثر هنری رو بخرن یه معامله دو سر برد کردن چون در آینده ارزش کلکسیونیه بالایی پیدا میکنه .

      موافقم 56
      مخالفم 8
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        فرزاد جان
        به نظر من در تمام لامبورگینی‌ها ، ارزش سستوالمنتو بالاتره چون بسسسسسیار مشخصات خاصی داره از وزنش گرفته تا تریم ساخت و متریال خاصش و ظاهرش !!!

        از همه مهمتر قیمتش هنوز نکشیده بالا و مطمئناً در آینده نجومی و دست نیافتنی‌تر میشه و تولید بسیار محدودتری داشت !

        رِوِنتون را یادتون میاد زمانی رونماییش جهان را منفجر کرد ، بینظیر بود !

        توجه کردید رامین عشق چانگان آخر کامنت‌هایش منویسه : پدال لطفاً منتشر کن … ممنون !!! .حالا من هم باید تو هر کامنت واسه اهل دلاش بزنم ((( نظر شخصی ، یادت بگیرید ، ممنون ))) ??‍♂️ !

        موافقم 26
        مخالفم 9
        1. Farzad

          ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          نوید جان بله
          و همونطور که میدونی سستوالمنتو ها فقط به مشتری های قدیمی و وفادار لامبورگینی فروخته شدن ، چون کمپانی وسواس زیادی داشت که این شاهکار دست چه کسانی میفته .

          موافقم 22
          مخالفم 1
    2. Amir

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (237 ديدگاه)

      آقا رامین ، شما همونی نبودی که توی مقاله مقایسه موستانگ و ام ۸ و پولستار ، به پولستار رای دادی و گفتی شتاب و سرعت ملاک نیست ؟
      “اما واقعا پولستار ۱ ، یه چیز دیگس. پولستار ۱ از همه گرونتره. از همه کند تره.

      اما همیشه سرعت و قدرت حرف اولو نمیزنه. این جا هست که پولستار با روح و روان آدم بازی میکنه. پولستار ۱ یه خودرو ساده هست. قدرت زیادی داره اما شتاب نداره.“ اکانت: .T.C.B.K
      “انتخاب من اینجا پولستار هست. واقعا جذابه. شاید گرون باشه و خیلی کند باشه
      اما واقعا جذابه.“ اکانت: Ramin

      مولتی اکانتی ، گفتم هر دوتا رو بیارم ?
      چطور پولستار جذابه و مشخصات فنی زیاد مهم نیس ، اما این سفینه فضایی کلکسیونی لامبو که فقط جذابیته ، باید فقط از نظر فنی تخریبش کرد ؟
      آها ، بذار دلیلشو بگم ، پولستار چون مونتاژ چین هست ، جذابه و فنی مهم نیس اما لامبو چون چینی نیست دیگه باید خودتو به هر آب و آتیشی بزنی تا بگی این بده ، واقعا جبهه گیرانه تر از این ؟ تعصبی تر از این داریم ؟ چانگان ماهی چند یوآن دستمزد زحمات جنابعالی میده ؟ بگو ما هم بهره ای ببریم

      موافقم 24
      مخالفم 3
    3. حسن

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (187 ديدگاه)

      حقوق دکترا مغز و اعصاب در آمریکا رو چطوری حساب کردی؟ لطفا و خواهشن از موضوعاتی که اطلاع ندارید برای تایید حرفاتون استفاده نکنید! یا حداقل به هرچی که از هر جا میخونین اعتماد نکنین. (یه متخصص اینجا چیزی در حدود 150 دلار در ساعت حقوقش هست اونم در حالت آنکال، یعنی وقتی تو خونش نشسته و اگه مشکلی پیش بیاد بهش زنگ بزنن بره ببینه چی شده)

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. T.C.B.K

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (185 ديدگاه)

        اقای حسن متخصص جراح مغز سالی بین 250 الی 300 هزار دلار در آمدش هست.
        خب این عدد رو تقسیم بر 12 ماه کنی میشه بین 20 الی 25 هزار دلار در ماه د

        میانگین بگیری و تقسیم کنی. حدودا میشه 140 ماه. معادل حقوق 140 ماه یه دکترا مغز و اعصاب. دکتر که نمیتونه هیچی نخوره.
        نصف پولشم بتونه پس انداز کنه بعد 280 ماه میتونه اینو بخره.

        تازه هرچند به کارش هم نمیاد.

        موافقم 3
        مخالفم 11
        1. حسن

          ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (187 ديدگاه)

          این مبلغ تقریبا مینیمم حقوق هست (حالت آنکال، در صورت فعال بودن به راحتی از نیم میلیون دلار هم میگذره). اگر هم منظورتون بعد از کم کردن هزینه ها باشه بهتره در نوع نوشتارتون دقت کنید. چون مجدد کامنتتون رو خوندم و مشخصا برداشت از کامنت شما این هست که 3 میلیون رو معادل حقوق 280 ماه دونستید! نه معادل 280 ماه پس انداز بر اساس حقوق!

          من کلا خیلی کامنت کم میزارم، ولی بیش از 10 سال هست هر روز تقریبا این سایت رو مطالعه می کنم. متاسفانه چندین ماه (شاید یک سال) هست که کیفیت کامنتها بشدت پایین اومده. می دونم هم کار اشتباهی کردم که پاسخت رو دادم، چون اصولا هدف یکسری کامنت ها (اکانت ها) همین مباحث حاشیه ای هست.

          موافقم 8
          مخالفم 1
    4. R

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1025 ديدگاه)

      به مغزت فشار نیار رامین سه میلیون دلارتو نگه دار باهاش سیصد تا تسلا بخر کسی مجبورت نکرده پولتو به این بدی!

      موافقم 4
      مخالفم 0
  3. Mahdi

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (163 ديدگاه)

    آدم کیف می کنه طراحی ماشین رو می بینه از نظر قدرت هم لامبورگینی سنگ تمام گذاشته برای این ماشین آدم عکس های ماشین رو می بینه حالش خوب میشه

    موافقم 31
    مخالفم 24
  4. Muty

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    3 میلیون دالر ؟!!
    اوه مای گاد

    موافقم 24
    مخالفم 1
    1. پدال

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (259 ديدگاه)

      اووووووف
      اولین باره دلار رو یکی درست نوشته.
      دلار اشتباهه.
      اگه دقت کنین دالر خونده میشه نه دلار.

      موافقم 6
      مخالفم 6
      1. Farzad

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        پس اینم مثل قضیه داج و دوجه ?‍♂️?

        موافقم 14
        مخالفم 0
      2. mahan

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        درسته ولی فارسیش میگیم دلار درسته دالر خوانده میشه ولی اون تو ال ای هستش نه تو ایران بری فردوسی بگی دالر عواقبش با خودته ???

        موافقم 16
        مخالفم 0
  5. R@m!n

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    راستش طراحی عقبشو دوست ندارم. چرخای بزرگ ماشین خیلی تو چشمه و رو زیبایی تاثیر گذاشته و عقب ماشین خیلی بالاس. بیشتر حس ماشینای اخرالزمانی میده تا یه سوپراسپرت لاکچری. چیزی ک از متنم میشه نتیجه گرفت سیستم ابرخازنی ک برای تقویت گیربکس قدیمی ماشین درست شده کارامد نبوده، شاید بهتر بود یه گیربکس مدرن میزاشتن ک البته نمیشه به لامبو خرده گرفت چون این ماشین اخرین مدلی هست ک رو پلتفرم اونتادور توسعه داده شده پس برای تغییرات بنیادی باید منتظر نسل بعد باشیم.

    موافقم 17
    مخالفم 4
  6. MahyarMAR

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (215 ديدگاه)

    بر خلاف تصورم فضایی نیست و عقب ماشین هم به شدت دل رباست

    موافقم 20
    مخالفم 6
  7. Amin

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (119 ديدگاه)

    انتظار من به عنوان یه طرفدار لامبو
    جانشین اونتادور 2022 معرفی بشه با موتور 12 سیلندر و ابر خازن حداقل900 اسب قدرت
    جانشین هوراکان 2023 با موتور 10 سیلندر و ابر خازن و وزن زیر 1300 کیلوگرم
    محصول چهارم لامبورگینی یک کوپه لوکس هشت سیلندر یا ده سیلندر هیبرید مثل آستریون با 750 اسب قدرت
    اوروس پلاگین هیبرید با 800 اسب قدرت و وزن کمتر
    خودرو های تولید محدود چشمگیر تر نه صرفا طراحی خفن
    نظر شخصی…

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. Farzad

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      قدرت زیاد باعث میشه سر پیچ ها عملکرد خوبی نداشته باشه ، شما SVJ رو نگاه چه رکورد فوق العاده ای داره در نوبرگرینگ .

      موافقم 16
      مخالفم 4
  8. MahyarMAR

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (215 ديدگاه)

    ولی سه میلیون زیاده
    ارزشش هم یه خورده داره ولی با این پول میتونم بوگاتی سوپر اسپرت و سستو المنتو بگیرم هنسی ونوم اف 5 و ……..

    موافقم 10
    مخالفم 13
    1. Farzad

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      سستو المنتو ؟
      ۲۰ نفری که تو دنیا دارنش اگه یه کدوم بخوان بفروشن که احتمالش خیلی پایینه قیمتش کاملا فضایی خواهد بود .
      ۵ سال پیش یه دونش رو گزاشتن برای فروش ، ۳ میلیون یورو .

      موافقم 19
      مخالفم 3
  9. Farzad

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    اونجا که گفته : سواری در همه حالات رانندگی کاملا سفت است نکته منفی نیست بررسی تمام لامبورگینی هارو بخونید همینه واین جز DNA و ذات گاوهای خشمگین به حساب میاد و یه نکته مثبته .
    در طراحیش هم همونطور که میدونید از سفینه ای فرا زمینی به نام کانتاش الهام گرفتن که هم اصالت حفظ شده و هم کاملا به آینده تعلق داره . رخ ماشین به طور وحشتناکی خشن طراحی شده که خیلی عالیه .
    کسی که سیان رو از نزدیک ببینه قطعا هیپنوتیزم میشه !
    به نظرم این تیتر اصلا درست نیست !

    موافقم 32
    مخالفم 6
  10. Sina10

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه
    طراحیش هم خیلی خشن و زیباست
    اما یه نکته وجود داره و اینکه برای جانشین اونتادور یا تسل بعدش به هیچ وجه نباید اینقدر طراحی بیش از اندازه خشن و پر از اغراقی استفاده کنن
    طراحیش باید ماندگار باشه و زود گذر نباشه
    مثلا وننو که طراحی خیلی خشن و هیجان انیگزی داشت یا همین سیان ماشینای بی نظیری هستن ولی برای جانشین اونتادور که طرح ملایم تر نیازه

    موافقم 16
    مخالفم 5
  11. Porsche

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    خیلی خوبه لامبورگینی با مدیریت عالی برو جلو
    واقعا هر عشق ماشینی علاقه ای به این سه جانور وحشی دارن
    لامبورگینی فراری پورشه
    اونم
    لامبورگینی سیان
    فراری SF90
    پورشه ۹۱۸

    موافقم 14
    مخالفم 10
  12. محمد رستمی نژاد

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (733 ديدگاه)

    از برسی اش اصلا خوشم نیومد
    چرا.؟؟؟؟؟
    مدام در حال ایراد گرفتن از یه اثر هنری است
    شما وقتی تابلویی از داوینچی میبینی
    که نمی‌آیی ایراد بگیری
    بگی من از این واقعی تر میکشم
    رنگ هایم هم بهتر است
    این تابلو یک اثر هنری است
    قابل ایراد گرفتن نیست
    من نمیدونم چرا پدال تمام برسی های خودرویش از انگلستان هست
    یا از یک مجله انگلستان
    در تمام برسی های پدال ،ماشین ها فرمان راست هستند
    حتی سوپر اسپرت ها
    بابا انگلیسی ها لوکسی را دوست دارند
    این یارو تو سیان به دنبال راحتی هست
    به دنبال مصرف کم هست ?????
    معلومه که اصلا این یارو برسی سوپر اسپرت بلد نیست
    هی میگه پر مصرف هست
    کمبود فضای سر داره
    سواری خشک است
    مگه سوار رولز رویس شدی دیوانه
    پدال لطفا از این مجله یا سایت یا هر چیز خودرویی انگلیسی هست که ماشین هارو تست میکنه دست بردار
    از مجلات امریکایی یا اروپایی بزار
    اعصاب آدم خورد میشه وقتی میگه سواری خشک است یا پر مصرف
    کسی از ستون های تخت جمشید ایراد نمیگیره که چرا فولادی نیستند
    یا نمیگه چرا اهرم ثلاثه مصر آجری هست
    از یک اثر هنری با ارزش که نمیشه ایراد گرفت

    موافقم 13
    مخالفم 18
    1. امیر دهقان

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (695 ديدگاه)

      همونطور که انتهای مطلب ذکر شده، منبع این مطلب سایت آمریکایی Car&Driver هست

      موافقم 14
      مخالفم 2
    2. Mf1

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (478 ديدگاه)

      خوبی این مجلات اینه که خوبی ها و مشکلات خودروها بررسی میکنن تا بینننده که داخل خونش نشسته متوجه بشه وگرنه میشه تعریف تمجید الکی کرد

      موافقم 12
      مخالفم 3
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      آقا محمد رستمی نژاد
      چند دلیل داره
      ۱- احتمالاً فرد تست‌کننده این خودرو را نسبت به شرایط و قیمتش با رقبا و ارزش بقیه رقبا مقایسه و بررسی کرده !
      ۲- رسانه‌های انگلیسی تبار از قدیم تا به امروز قدرتمندترین و ثروتمندترین رسانه‌ها را داشته‌اند که همیشه در تولید مُحتوا اول بوده‌اند !
      ۳- بریتانیا تقریباً چرخ دنیا دستشه و همیشه تائین‌کننده‌ی اتفاقات جهانی بوده و افراد پرنفوذ و ثروتمند همیشه وابسته به این کشور و سیاست‌هاشون بوده‌اند !

      موافقم 5
      مخالفم 7
    4. بنده خدا

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خوشم میاد تا یه چیزی میشه حمله میکنین به انگلیس???
      نصف بیشتر مجلات و سایت ها و کانال های معتبر خودرویی متعلق به انگلیسه حالا چون نقطه ضعفی هم هر خودرویی داره سریعا حمله ور میشین به انگلیس
      خب طبیعیه هیچ خودرویی کامل کامل نیس یکی از سیاست های خوده شرکت تولید کنندس که نمیاد تمام فاکتورهای مثبت رو قرار بده تو یک خودرو.

      موافقم 4
      مخالفم 2
  13. حمید

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (370 ديدگاه)

    یادش بخیر ، نمایشگاه فرانکفورت 2019 از نزدیک دیدمش ، واقعا تا چنروز خواب و خوراک و ازم گرفته بود

    موافقم 14
    مخالفم 5
  14. Moein

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (83 ديدگاه)

    اونجا که نوشتین “اونتادور سالخورده” رو لطفا عوض کنین
    آخه کجای اونتادور قدیمی و سالخورده به نظر میرسه؟!؟
    من که هنوزم ازش خسته نشدم

    موافقم 21
    مخالفم 2
    1. Hamid

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      دوست عزیز
      حدود 10 سال در صنعت خودرو
      چیز کمیه؟!

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. Moein

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (83 ديدگاه)

        منظورم اینه که 10 سال واسه اونتادور زیاد نیست و صفت سالخورده بهش نمیچسبه

        موافقم 3
        مخالفم 0
  15. محمد رستمی نژاد

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (733 ديدگاه)

    من از آقای امیر دهقان بابت اشتباه هم عذر خواهی میکنم
    ??????????????????

    موافقم 8
    مخالفم 3
  16. SF90 STRADALE

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    ذات لامبورگینی خشن بودنه و هیچ برندی نمی تونه خشونت این گاو وحشیِ ایتالیایی رو داشته باشه
    .
    .
    اسم آونتادور خودش یک دنیاست و جانشین این اسطوره باید خیلی خیلی خفن باشه

    موافقم 18
    مخالفم 4
    1. R

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1025 ديدگاه)

      ?

      موافقم 1
      مخالفم 0
  17. پدالی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (253 ديدگاه)

    کسی میدونه یکی با ماشین بیاد ایران چطوریه؟ قدم به قدم بگه. یا یه لینکی جایی معرفی کنه.
    واقعا باید اندازه قیمت ماشین برا دوکارنت گرو بزاری؟خیلی میشه خب.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  18. Aref.Genial

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (251 ديدگاه)

    از مدیران سایت پدال درخواست می کنم در مورد اتوبوس ها و کامیون ها بیشتر مطلب بگذارید. سپاس

    موافقم 5
    مخالفم 1
  19. Mf1

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (478 ديدگاه)

    طراحی زیبایی داره ولی عقبش چندان زیبانیست ودر حد لامبورگینی چند سال اخیر یا مورسه لاگو نیست فکرنکنم با وزن ۱۸۰۰ کیلوگرم چندان سریع باشه توی پیست

    موافقم 10
    مخالفم 3
  20. Ali Keyhani

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (657 ديدگاه)

    با 3 میلیون دلار کلی انتخاب بهتر میشه داشت
    به نظرم سیان خودرویی نیست که 6 برابر SVJ ارزش خرید داشته باشه به جز سیستم هیبرید که تنها 34 اسب بخار بهش اضاف میکنه از نظر فنی چیز زیادی نسبت به SVJ نداره
    همونطور که وننو و چنتناریو از نظر فنی با اونتادور یکی بودن ولی خب واسه میلیونرهای عشق لامبویی که دیگه زیاد هوراکان و اونتادور به چشمشون نمیاد میتونه انتخاب خوبی باشه
    راجب طراحیش هم از نمایی جلو چیزی کم نداره واقعا خشن و در حین حال زیباست اما نمای عقب رو زیاد خوشم نیومد

    موافقم 8
    مخالفم 8
    1. پدالی

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (253 ديدگاه)

      درسته همرده نیستن.
      اما هیچوقت ۳ میلیون خرج لامبو نمیکنم. کوئنیگزگ بود بله. اما لامبو نه. فراری نه.
      به جاش یه lc lexus میخریدم.
      با ۱ میلیونش یه مزرعه تو نیوزلند. گوسفند پرورش میدادم. با این پول میتونین اقامت بگیرین بعد ۵ سال هم سیتیزنی.
      با باقی پول یه خونه قشنگ رو مزرعه میساختم

      موافقم 0
      مخالفم 6
      1. Ali Keyhani

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (657 ديدگاه)

        3 میلیون دلار که هیچ
        بعضی از خودروهای فراری رو با 30 میلیون دلار هم نمیشه صاحبش شد.

        موافقم 3
        مخالفم 0
  21. ツSAMURAIツ

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    طراحیش جلوتر از زمان خودشه
    انگار ماشین از آینده اومده ?

    موافقم 11
    مخالفم 3
  22. Hamid

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    طراحی داخلی آونتادور خیلی جذابه … اما نیاز بع تغییرات اساسی داره … در کل این ماشین 3 میلیون دلار که چه عرض کنم … بیشتر میارزه!
    فوق العاده خاصه …
    اما متاسفانه توی شبکه های مجازی شاهد ترکیب رنگ های مسخره و زشت این ماشین هستیم که یعنی نسخه های زیبای کمتری ازش تولید میشه …

    موافقم 4
    مخالفم 8
  23. زیزیگولو

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (4904 ديدگاه)

    واسه خریدن یه ماشین لوکس باید بودجه زیادی رو در نظر بگیریم و از طرف دیگه اینجور ماشینا خیلی حساس هستنو باید ازشون خوب نگهداری کنیمو هزینه زیادی رو صرف سرویسو تعمیرشون کنیم ولی با همه ی اینا ماشینای لوکس ماشینای متمایزی هستنو تجهیزات جالبو حیرت ‌انگیزی دارن

    موافقم 7
    مخالفم 1
  24. مهدی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    جلوش خیلی خوشگله ولی عقبش خیلی زشته قیمتش خیلی بالاس ولی باز ارزششو داره چون یه لامبورگینیه ولی واقعا قیمتش خیلی بالاس

    موافقم 2
    مخالفم 6
  25. حسین دهمرد

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    میگه پیشرانه تو دور پایین اتاقو میلرزونه؟ ریلی؟ تمام تصوراتم نسبت به v12 دود شد رفت هوا.مگر موتور های v12 به نرمی و رفتار خطی معروف نیستن؟

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. Farzad

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      نوشته : در سرعت‌های پایین، پیشرانه غرغر می‌کند و کابین را می‌لرزاند اما با افزایش دور، شخصیت آن با سخت‌تر شدن صدای اگزوز تغییر می‌کند .
      فکر میکنم منظورش از لرزش کابین صدای بلند پیشرانه باشه نه اینکه واقعا کابین بلرزه .

      موافقم 10
      مخالفم 0
      1. حسین دهمرد

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2433 ديدگاه)

        به احتمال 99 درصد منظور نویسنده همین بوده. موتور v12 جزو بالانس ترین موتورهاییه که میشه ساخت.

        موافقم 7
        مخالفم 0
      2. محمد رستمی نژاد

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (733 ديدگاه)

        والا ما یه هشت سیلندر آمریکایی سوارشدیم
        آنچنان تو دور کاملا پایین تمام کابین میلرزید که نگو و نپرس

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. حسین دهمرد

          ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2433 ديدگاه)

          هشت سیلندر های آمریکایی معمولا میل لنگ فلت پلین دارن و برای کم کردن لرزش از وزنه های تعادل تو دو سر میل لنگ استفاده میکنن. یه چیز عادیه. در عوض گشتاور بالایی میده و ساخت راحت تری هم داره. اگه پوشراد باشه هم که دیگه بدتر. سر و صداشم زیاد میشه. ولی نعره میزنه ها. اصلا ادم دلش میخواد همش گاز بده. شخصیت آمریکایی همینه.با کمترین هزینه بیشترین قدرت رو تحویل میده.

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. Porsche

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (261 ديدگاه)

      نه منظورش اینه از بسکه این انجین خشن هست که توی دوز های پایین تقلا میکنه و میخواد زودتر دور بگیره
      اصلا نمیلرزه

      موافقم 6
      مخالفم 0
  26. Mercedes-AMG

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (44 ديدگاه)

    عجب چیزی شده
    طراحی جلو عالیه مثل تمام لامبورگینی ها ولی عقب میتونست بهتر باشه
    دویپنگ خوبی بود
    فقط فکرشو بکنین
    انجین V12 6.5 لیتری مهندسی ناب ایتالیایی-آلمانی
    تکنولوژی هیبریدی
    قدرت فراتر از ۸۰۰ اسب بخار
    تاپ اسپید ۳۵۵
    و شتاب ۲‌.۵ که قطعا میتونه بهتر ثبت کنه
    عالی
    به تمام معنا بی نظیر.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  27. taha malek

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (914 ديدگاه)

    طراحیش واقعا زشت وشلوغه ولی از پشتش قسمتی که چرخا بیرونه خیلی خوشم میاد تو بوگاتی بولید هم میشه دید واقعا خیلی شاخه

    موافقم 6
    مخالفم 3
  28. Namvar

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوران لامبورگینی بعد اونتادور تموم شد رفت الان 10 ساله درجا میزنه. یه حرکت اساسی نزنه به تاریخ میپیونده.

    موافقم 1
    مخالفم 4
  29. سرزمین آفتاب

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    انگار طراحیش از آینده آمده بسیار زیبا شاید به دل بعضی ها نشینه ولی بعدن می فهمن این چی بوده
    به نسبت ماشین هایی که ساخته شده انگار بیشتر این مال آینده است با وجود این که برقی نیست و یه موتور v12 سنتی روشه و ترکیبی از سنت و مدرنیته شده که عالی در آمده من که کاری ندارم اگه هیبریدش حتی از پریوس گرفته شده باشه
    مهم بقیه ماشینه که روح داره

    موافقم 12
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا