پورشهفراریلامبورگینی

درگ لامبورگینی اونتادور SV با فراری 488 پیستا و پورشه 911 توربو S

لامبورگینی اونتادور سوپرولوچه خودروی بسیار سریعی است زیرا ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. بااین‌حال در این درگ، این گاو خشمگین خودروی کُندی توصیف می‌شود. البته همه‌چیز نسبی است اما اونتادور SV با نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی که ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، در برابر فراری ۴۸۸ پیستا و پورشه ۹۱۱ توربو S خودروی چندان سریعی به‌حساب نمی‌آید.

پیستایی که در این رقابت حضور دارد یک پیستای معمولی نیست بلکه از نسخهٔ ویژهٔ پیلوتی است که در تعداد محدودی ساخته شد. حتی اگر پول خرید یک فراری را هم داشته باشید نمی‌توانید به نمایندگی فراری رفته و یک ۴۸۸ پیلوتی بخرید زیرا این نسخه فقط به کسانی اختصاص دارد که در فعالیت‌های موتوراسپرت فراری حضور دارند و درواقع رانندهٔ اتومبیل‌رانی هستند. البته پیلوتی از لحاظ فنی با نسخهٔ معمولی پیستا تفاوتی ندارد و پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربوی آن همان ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند که این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

پورشه ۹۱۱ توربو S به‌خودی‌خود در مسابقات درگ یک اعجوبه بوده و قاتل سوپرکارها لقب گرفته اما در این نبرد نسخهٔ تیونینگ شدهٔ آن حضور دارد که توسط شرکت بریتانیایی ES Motor تقویت شده است. به همین دلیل، خروجی پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی این ماشین حالا به ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور رسیده که این نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، اونتادور SV در برابر این دو رقیب حرف چندانی برای گفتن ندارد اما بااین‌حال دیدن نبرد این سه سوپراسپرت جذاب خالی از لطف نخواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱۲ دیدگاه‌ها

  1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    حالا اینا یه درگ مسخره گذاشتن شماها چرا برای اثبات یه چیز بیهوده خودکشی میکنید؟! عجب دوره ای شده!😂😑⁦🤦‍♂️⁩

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. سینا

      ۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اولا الکی نیست تو فیلم سرعتشون کم دیده میشه تو واقعیت سرعتش زیاده دوم اینکه زیاد حرف نزن

      موافقم 5
      مخالفم 0
  2. پورشه

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (28 ديدگاه)

    پورشه رو همین طوریم میزاشتن میبد رفتن تیونش کردن که چی بشه

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا