عملکرد عجیب لامبورگینی اوروس در برابر لیستر Stealth در مسابقه درگ
شاسی بلندهای پرفورمنس بازار بسیار محدودی دارند اما هر ماشین باز قهاری به دنبال فهم این نکته خواهد بود که کدام قدبلند اسپورت در مسابقه درگ سریعتر ظاهر میشود. جدیدترین ویدئوی اتوتریدر نشان دهنده برگزاری مسابقه درگ بین لامبورگینی اوروس و لیستر Stealth است که نسخهای تیون شده از جگوار اف پیس SVR میباشد.
معمولاً قبل از آنکه به خود مسابقات درگ بپردازیم مشخصات خودروها را باهم مرور میکنیم و در اکثر اوقات میتوان از روی مشخصات عملکردی آنها خودروی پیروز را حدس زد اما این مسابقه درگ کمی فرق می کند زیرا اوروس و Stealth از نظر پرفورمنس بسیار نزدیک هم هستند.
شاید با دیدن مشخصات هر دو خودرو بگویید Stealth احتمالاً پیروز میدان خواهد بود. شما درست میگویید اما اوروس فقط حدود 25 اسب بخار ضعیفتر بوده و البته 130 کیلوگرم سبکتر از رقیب بریتانیایی میباشد.
پس از حضور در خط استارت مشخص میشود که همهچیز به ارقام خلاصه نمیشود زیرا سیستم لانچ کنترل اوروس بهصورت کامل کار نکرده است. شایعاتی درباره اینکه لامبورگینی فقط اجازه استفاده محدود از لانچ کنترل را میدهد وجود دارد. جدای از مشکل الکترونیکی و پس از آنکه هر دو رقیب بدون دستیار لانچ شروع به حرکت میکنند نتایج به دست آمده تقریباً مشابه هستند.
اما درگ رولینگ داستان متفاوتی دارد اما همهچیز آنگونه که فکر میکنیم سرراست نیست. شاسیبلند مشهور ایتالیاییها پا به پای لیستر میتازد اما نمیتواند فاصلهای ایجاد کند. اگرچه این مسابقات بسیار جذاب هستند اما ما بیشتر دوست داریم تست صفر-160-صفر کیلومتر در ساعت را ببینیم زیرا اوروس از بزرگترین ترمزهای موجود در خودروهای تولیدی سود میبرد. شاید این خودرو پرشتابترین قدبلند بازار نباشد اما قطعاً در تست ترمز حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت.
جدای از ارقام به دست آمده، تماشای تخت گاز با این دو قدبلند پرفورمنس بسیار هیجان انگیز است. لیستر شاید پیروز این چالشها باشد اما دوست داریم دوباره شانسی به اوروس بدهیم تا با لانچ کنترل خود را اثبات کند.