ملاقات از نزدیک با لامبورگینی اوراکان STO
لامبورگینی اوراکان STO جدید نشان دهندهی این موضوع است که عشق و علاقه چگونه میتواند ایدههای طراحان و مهندسان را به ردههای بالایی برساند. ما مفتخریم که این ایدهها را مستقیماً از زبان افراد دستاندرکار این پروژه در اختیار شما بگذاریم تا بفهمیم این هیولا چگونه در سنت آگاتا متولد شده است.
در ویدئویی که به تازگی منتشر شده نگاهی عمیقتر به اوراکان STO خواهیم داشت. میتجا بورکرت به عنوان مدیر طراحی لامبورگینی مشغول به فعالیت بوده و در سال 1974 به دنیا آمده است. او از سال 2016 هدایت بخش طراحی این برند ایتالیایی را بر عهده داشته و مسئول طراحی کانسپت ترزو میلنیو و همچنین چندین نسخه از آونتادور و البته اوراکان بوده است. بورکرت در این ویدئو به تغییرات و بهبودهای متعدد STO اشاره داشته است.
ترکیب عملکردهای موردنیاز در پیست با ویژگیهای مناسب جاده کار آسانی نیست. مسئول تنظیم تواناییهای اوراکان STO لورنزو رینالدی بوده که مدیر بخش دینامیک خودروی لامبورگینی است. با وجود تجربهای شاخص در موتور اسپورت، رینالدی و تیمش از دانش به دست آمده در پیست و جاده برای تولد STO استفاده کردهاند.
این هیولا در نوامبر سال 2020 معرفی شد و وحشیترین نسخه از سوپرکار 10 سیلندر لامبورگینی محسوب میشود. با استفاده سخاوتمندانه از فیبر کربن و دیگر روشهای کاهش وزن، اوراکان STO حدود 45 کیلوگرم سبکتر از اوراکان پرفورمنته میباشد. ترمزهای ارتقا یافته و حالتهای رانندگی جدید باعث شدهاند دینامیک و آئرودینامیک این خودرو نیز بهبود یابند.
پیشرانه 10 سیلندر 5.2 لیتری تنفس طبیعی اوراکان STO همچنان قدرت 630 اسب بخاری داشته اما گشتاور آن که 565 نیوتون متر است اندکی کمتر از قبل شده است. البته این روی عملکرد خودرو تأثیر منفی نگذاشته به گونهای که شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت آن 3 ثانیه میباشد.