حراج تنها نمونهٔ ساخته‌شده از لامبورگینی کانسپت S

چهارشنبه 1 شهریور 1396 - 10:30
مطالعه 5 دقیقه
2006-lamborghini-concept-s
مطمئناً لامبورگینی‌هایی که در حراجی‌ها به فروش می‌روند، حساب‌های بانکی خریداران را خالی می‌کنند که این موضوع در مورد نمونه‌های کمیاب بیشتر صدق...

مطمئناً لامبورگینی‌هایی که در حراجی‌ها به فروش می‌روند، حساب‌های بانکی خریداران را خالی می‌کنند که این موضوع در مورد نمونه‌های کمیاب بیشتر صدق می‌کند اما در مورد یک کانسپت آمادهٔ تولید چطور؟ این خودرو که کانسپت S نام دارد، در سال 2006 معرفی شد و اگر به نظرتان آشنا می‌رسد به این خاطر است که این کانسپت در اصل یک گالاردوی بدون سقف است. البته کانسپت S یک گالاردو اسپایدر معمولی نیست. این خودرویی منحصربه‌فرد با شیشه‌های کوتاه و دو صندلی است که با بخشی فلزی که از جلو تا عقب کشیده شده است از یکدیگر جدا شده‌اند.

کانسپت S در ابتدا در سال 2005 به‌عنوان یک طرح مطالعاتی مطرح شد. قصد لامبورگینی از ساخت این خودرو ادای احترامی به خودروهای مسابقه‌ای تک‌نفرهٔ کابین بازی بود که در زمانی که این شرکت به تولید تراکتور مشغول بود ساخته می‌شدند. ستون مرکزی در کانسپت S به‌غیراز اینکه قسمت‌های راننده و سرنشین را از هم جدا می‌کند، یک ورودی هوای اضافی را هم برای پیشرانهٔ V10 خودرو که در میانهٔ شاسی نصب شده فراهم می‌کرد. در جلو و عقب این کانسپت نیز برای ایجاد داون‌فورس بهتر، اصطلاحات آئرودینامیکی صورت گرفت.

پس از ارائهٔ طرح‌های مطالعاتی این خودرو، لامبورگینی تصمیم گرفت آن‌را بسازد یا دقیق‌تر بگوییم لامبورگینی تصمیم داشت درمجموع صد دستگاه از این گالاردوی ویژه را برای مشتریان وفادار خود تولید کند. بدین ترتیب کار بر روی پروژهٔ تولید کانسپت S آغاز شد اما هزینه‌ها و زمان تولید بیش از آن چیزی بود که لامبورگینی انتظار داشت. به همین دلیل پس از ساخت اولین دستگاه، پروژهٔ تولید آن لغو شد و بنابراین بدیهی است که خودروی معرفی‌شده در این مطلب اولین و تنها نمونهٔ ساخته شده از کانسپت S است.

این خودرو بعداً به یک مجموعهٔ خصوصی فروخته شد اما با دعوت لامبورگینی در رویدادهای سراسر جهان حضور یافت. در حال حاضر نیز کیلومتر شمار کانسپت S رقم تنها 180 کیلومتر را نشان می‌دهد. هرچند این خودرو از لحاظ فنی یک کانسپت است اما این در اصل گالاردویی با قابلیت تولید بوده و به‌طور کامل یک خودروی جاده‌ای بشمار می‌رود. با توجه به تاریخچه و نادر بودن کانسپت S، انتظار می‌رود مالک جدید آن، کارکرد خودرو را به همین میزان کنونی حفظ کند.

اما کسی که در آینده مالک این لامبورگینی نادر خواهد شد باید چه مبلغی را برای خرید آن پرداخت کند؟ این خودرو در دسامبر سال 2015 به حراج گذاشته شده و قیمت آن بین 2.4 تا 3 میلیون دلار تخمین زده شد اما به دلایل نامشخصی به فروش نرسید؛ اما خودروهای تکی مثل این، از قوانین فروش پیروی نمی‌کنند و بنابراین ممکن است حالا کانسپت S با قیمتی بسیار بالایی به فروش برسد. درهرحال باید تا زمان برگزاری حراجی RM Sotheby’s Monterery در ماه آینده صبر کنیم تا بفهمیم چه اتفاقی روی خواهد داد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.