مقایسه تولید لامبورگینیهای مسابقهای دهه 60 با امروز
زمانی که لامبورگینی برای اولین بار وارد گود شد 120 دستگاه از خودروی 350GT را ساخت. سپس 247 دستگاه از 400GT و همچنین 225 دستگاه نیز از خودروی Islero را تولید کرد.
هر یک از این خودروها بین دو تا سه سال در خط تولید حضور داشتند و سپس بازنشسته شدند. هماکنون و 55 سال بعد، همین زمان برای تولید 300 نسخه مسابقهای از سوپر اسپورت اوراکان نیاز است.
تمامی نسخههای تولیدی مجموع اوراکان را عرض نمیکنیم. این خودروساز قبلاً به رکورد ساخت 10 هزار دستگاه اوراکان جادهای رسیده است. ما تنها به مدلهای کاملاً انحصاری و مسابقهای یعنی سوپر تروفئو و GT3 که تنها برای رقابتهای موتور اسپورت ساخته میشوند اشاره میکنیم.
لامبورگینی اسکودرا کورس در 36 ماه گذشته 300 دستگاه از این خودروهای مسابقهای را ساخته و همین امر نشان دهنده میزان تغییرات ایتالیاییها از نظر میزان تولید در نیمقرن گذشته است.
مدیر اجرایی لامبورگینی آقای استفانو دومنیکالی میگوید:
در سال 2017 و برای هفتمین سال پیاپی، لامبورگینی رکورد تولید جدیدی را با تحویل 3815 دستگاه خودرو به مشتریان بر جای گذاشت. تولید محصولات مسابقهای ما نیز به همین اندازه خارقالعاده بوده بهگونهای که لامبورگینی اسکودرا کورس تنها سه سال پیش از عرضه اوراکان سوپر تروفئو و اوراکان GT3 ثابت کرده که کمپانی ما قطعاً روند مثبتی را در پیش گرفته است.
این خبر اندکی پس از آنکه اعلام شد آئودی ساخت پنجاهمین دستگاه از خودروی جدید R8 LMS GT4 را به پایان رسانده منتشر میشود. تنها چند ماه از شروع تولید محصول مسابقهای آئودی میگذرد. واضح است که ساخت خودروهای مسابقهای برای مشتریان تبدیل به تجارت بزرگ گروه فولکسواگن و برندهای فرعی آن شده و هر یک از آنها خودروهای مسابقهای خود را برای تیمهای شخصی میسازند.
سیصدمین اوراکان سوپر تروفئوی ساخته شده از نوع اوو بوده و اخیراً بهروز شده است. این خودرو به عنوان هسته اصلی مسابقات شرکت در اروپا، آسیا و آمریکای شمالی محسوب میشود. اوراکان GT3 نیز در سری مسابقات اوپن شرکت داشته و رقبای دیگری همچون بنتلی کانتیننتال GT3 و پورشه 911 GT3 R نیز حضور دارند.
هر دو خودروی مسابقهای لامبورگینی در همان خط تولید مدلهای جادهای ساخته میشوند و تکنسینهای ماهر این خودروساز قطعات خاص مسابقهای را روی مدل مخصوص نصب میکنند.
مهندس ارشد این کمپانی آقای مائوریزیو رجیانی نیز گفته است:
حقیقت ساخت خودروهای مسابقه ای به همراه نسخههای جادهای یک ارزشافزوده واقعی و قابل توجه است. در این روش زمان تولید کاهش یافته و وجود بالاترین استانداردهای کیفیت تولید تضمین شده است. در این مورد که ساخت خودرویی مسابقه ای است ما قابلیت اطمینان بیشتری در پیست خواهیم داشت.